Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ronne schreef:Ik heb ook erg veel respect voor de mensen hier die zelf hun beestjes slachten. Zo zou het eigenlijk overal moeten gaan. Ik kan soms echt een beetje misselijk worden van mensen die elke avond lekker vlees eten maar die beginnen te gillen als er een beest geslacht wordt. Ik vind dat ook niet het mooiste gezicht, maar je hebt er zelf voor gekozen door het beestje op te eten.
Huertecilla schreef:Stel dat het paard door weet ik veel wat op een gegeven moment beter af is dood en het vlees niet ongeschikt voor consumptie.
Ík vind het dan een gotspe om een dierenarts/slachtuis het vuile werk op te laten knappen en het kadaver tot hondenvoer te laten verwerken. Ik zou het paard de eer aan willen doen het zélf stressloos te doden met mijn slachtpistool en het vlees te benútten.
Dat ik daar tranen met tuiten om zou huilen is míjn probleem. Ik vind dat ik het mijn paard verschuldigd ben.
CCindy schreef:Ja oliebol, alsof die supermarkten evenveel vlees aan blijven schaffen terwijl er minder verkocht wordt... en dan daarna alles weg gaan gooien zodat hun wint naar de kloten gaat. Echt niet, die gaan natuurlijk minder aanschaffen. Dan gaan de boeren weer minder vlees produceren (dieren schlachten) want anders krijgen zij hun dieren niet kwijt en kost ze dat veel te veel geld.
Het enige nadeel wat je daar bij kunt verzinnen is dat de dieren dan helemaal niet meer geboren worden. Maar of ze nu zo'n fijn leven hebben durf ik toch ook zeker niet te zeggen....
Colorado schreef:Trouwens vind ik dat er niks mis is met het idee dieren eten. Dat zit in de kringloop van het leven zeg maar. Een leeuw zou ons ook opeten en als een kraai ons lichaam zou zien liggen, zou die ons ook opeten, die maken echt geen onderscheid. Maar de manier waarop wij dieren doden, vind ik echt ziekelijk. Waarom die dieren zo slecht behandelen, het kan stukken beter, waarom doen we dat dan niet? En bovendien gooien we de helft ook nog eens weg, dat vind ik al helemaal debiel
CCindy schreef:Als zij naar buiten mogen vind ik het al niet zo zielig meer ...
Ronne schreef:Wat ik me ook afvraag... al die vegetariers hier.. wat voeren jullie de katten en honden? Krijgen zij ook scharrelvlees of vleesvervangers? Of krijgen zij toch de gewone Kitekat of Royal Canin? Want het moge duidelijk zijn dat daar ook vlees in zit... en waarschijnlijk niet de superscharrelbiologische soort...
CCindy schreef:Hoe denken jullie over de experimenten in vooral Amerika, waar ze aan het testen zijn met vlees in laboratoria, om vanuit vleescellen kunstmatig vlees te maken? Dat komt waarschijnlijk binnen nu en een paar jaar ook in Europa..
CCindy schreef:Want ik eet ook eieren hoor! Maar dit zijn wel scharreleieren. Daar is (bijna) niks mis mee.
CCindy schreef:Ronne schreef:Wat ik me ook afvraag... al die vegetariers hier.. wat voeren jullie de katten en honden? Krijgen zij ook scharrelvlees of vleesvervangers? Of krijgen zij toch de gewone Kitekat of Royal Canin? Want het moge duidelijk zijn dat daar ook vlees in zit... en waarschijnlijk niet de superscharrelbiologische soort...
Die krijgen natuurlijk gewoon brokken waar vlees in zit. Maar zij hebben het nodig, wij niet. Wij kunnen het vleesgebruik veranderen door vleesvervangers en veel groenten. Het lijkt me niet dat die vleesvervangers erg gezond zijn voor honden... Hun hebben het nog gewoon nodig om lekker gezond te blijven eten. Dan mag het vind ik , dat is de natuur.
Wanneer het zonder kan, zoals bij de mens, waarom dan niet zonder doen?
(of de dieren een beter leven gunnen natuurlijk)
YamaDeva schreef:@ Huertecilla: Jullie hebben het goed voor elkaar! Ik ben jaloers, maar gelukkig niet lang meer
Colorado schreef:Trouwens vind ik dat er niks mis is met het idee dieren eten. Dat zit in de kringloop van het leven zeg maar. Een leeuw zou ons ook opeten en als een kraai ons lichaam zou zien liggen, zou die ons ook opeten, die maken echt geen onderscheid.
CCindy schreef:Hoe denken jullie over de experimenten in vooral Amerika, waar ze aan het testen zijn met vlees in laboratoria, om vanuit vleescellen kunstmatig vlees te maken? Dat komt waarschijnlijk binnen nu en een paar jaar ook in Europa..