Basisschool zonder zomervakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:00

Ik heb de PABO gedaan en weet dus wel inhoudelijk het één en ander m.b.t de werkdruk en organisaties.

Nu werk ik in de residentiële jeugdzorg, heb nog 3 1/2 week vakantie openstaan maar kan het niet opnemen omdat ik gewoon moet werken. Ik hoef er denk ik niet bij te vermelden dat werken in je jeugdzorg niet het meest lichtzinnige beroep is dat men kiest :+

Ik persoonlijk denk dat het wel eens goed zou kunnen zijn voor de werkgelegenheid in Nederland. Ik voorspel namelijk niet dat de overheid eist dat de leerkrachten het hele jaar rond werken. Op deze manier wordt er werk gecreëerd voor een grotere groep mensen.
Alles draait om productie, 'brede scholen' zorgt voor meer werkgelegenheid in de onderwijssector, terwijl ouders rustig door kunnen werken en mee helpen aan de economie. Want daar gáát het om in dit geval.

Daarnaast vind ik het op zich geen slecht idee om gespreid op vakantie te gaan. Ik doe het zelf ook, boek lekker rond het hoogseizoen heen en die vakantie krijgen de kinderen écht wel hoor.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:39

ElCid schreef:
ElCid schreef:
Gewoon het diploma invullen als ze de brugklas binnenkomen en ze dan 4, 5 of 6 jaar bezighouden; dan is iedereen blij, lijkt wel.
Het huidige gymnasium niveau is vergelijkbaar met de MULO van vroeger ;( , triest hoor.

Jammer genoeg is het dus wel waarheid, ervan uitgaande dat de vroegere MULO niet vergelijkbaar is met de MAVO of VMBO T, maar eerder met het huidige HAVO top niveau van nu. Maar ja, dat zegt ook al genoeg.
Het gaat dan natuurlijk om een "generaliserende" vergelijking waarbij wordt gekeken naar het lesaanbod, het aantal vakken,discipline, etc. Jammer genoeg heb ik geen CE's op gym niveau van ca. 45 jaar terug, maar er zal zeker verschil zijn met nu, maar wel de meningen van echt oude rotten in het vak en ik geloof wel dat zij gelijk hebben.
Overigens zie je dergelijke dingen ook in het Hoger Onderwijs gebeuren; ik heb 2 jaar fysiotherapie gestudeerd maar ben daarmee gestopt omdat ik uitermate zwak ( zacht uitgedrukt) ben in de exacte vakken: scheikunde, natuurkunde die toen een belangrijk onderdeel waren.
In de huidige opleiding zijn die vakken geschrapt en vast daarmee ook andere strenge eisen.
Kijk eens naar het taalbegrip/ gebruik van de "hoogopgeleiden" van tegenwoordig; te triest voor woorden. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden.
Door allerlei "hoge lieden" die nooit voor een klas hebben gestaan is jaren terug beslist dat grammaica niet meer "mag", gelukkig zijn veel docenten er nu weer van overtuigd dat je toch echt geen taal kan leren zonder grammatica.
De schrijnende voorbeelden daarvan komen hier op Bokt dagelijks in volle glorie voorbij!!

Het gymnasium van nu vergelijkbaar met de MULO van toen? Het spijt me zeer, maar deze opmerking schiet mij totaal in het verkeerde keelgat. Dat het onderwijs veranderd is wil ik best geloven en dat bijvoorbeeld het leren van een taal op een andere manier gaat ook, maar ik doe gymnasium en ik kan jullie zo ook wel vertellen dat ik juist enorm veel grammatica aangeboden heb gekregen. Dat daarnaast vooral in de onderbouw het onderwijs gericht is op het ''zich kunnen redden'' in Duitsland of Frankrijk vind ik alleen maar goed. Pas als je als leerling in de bovenbouw bewust kiest voor Frans en/of Duits wordt er dieper op de taal zelf ingegaan, waarbij ook literatuuronderwijs etcetera aangegrepen wordt. In de onderbouw heb ik echter wel degelijk een stevige basis van Franse en Duitse werkwoordstijden, voornaamwoorden, onregelmatigheden, verbuigingen en vervoegingen opgedaan, evenals een mooie basiswoordenschat waarmee ik mij inmiddels aardig staande kan houden in een gemiddelde situatie die je tegenkomt in je verdere leven.

En mocht je het gymnasium specifiek willen aanvallen, sla eerst eens een gemiddeld grammaticanaslagwerk voor de tweede fase open voordat je zegt dat er geen grammaticaonderwijs gegeven wordt. Naast taalspecifieke grammatica besteedt men ook heel veel aandacht aan stijlfiguren, naamvalsfuncties, verklaringen en de herkomst van bepaalde regels en woorden.

Wat betreft het aantal vakken: het gaat niet om de hoeveelheid, maar om het niveau van de lessen. Nu weet ik geen exacte aantallen, maar ik weet wél dat mijn vader zo'n 45 jaar geleden met zijn gymnasium-bèta zeker weten minder vakken had dan ik. Daarnaast kan hij mijn gymnasium 4-latijn al niet meer vertalen en heb ik nu al meer biologie gehad dan hij ooit bij elkaar had. En ja, dat hebben we wel degelijk vergeleken. ;)
Ik word op mijn school niet beziggehouden, mijn diploma is niet ingevuld toen ik in de brugklas kwam. Ik word flink aan het werk gezet, krijg alle kansen om een voor mij uitdagend en gevarieerd profiel samen te stellen waarbij zo nodig zelfs overal roostertechnische oplossingen gezocht worden.

Het taalniveau is, vergeleken met 'vroeger', inderdaad onder de maat, evenals het rekenniveau overigens, waar helaas men helaas tot op de dag van vandaag minder aandacht op vestigt. Maar dat is, naar mijn ervaring, niet zozeer aan het voortgezet als wel aan het basisonderwijs te danken.

Ik weet dat dit ver offtopic gaat en dat was niet mijn bedoeling tot ik het topic doorlas, maar deze opmerkingen wilde ik toch écht even rechtzetten. Mocht er een discussie ontstaan, dan hoop ik dat die voortgezet wordt in een volgend topic. :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:38

Blue_Eyes schreef:
Nickyu, dat jij die ervaring hebt is vervelend voor jou, en ik zal ook niet zeggen dat 'afwijkende' kinderen het makkelijk hebben in het reguliere onderwijs - maar dat wil niet zeggen dat onderwijs een makkelijke baan is die je best afkunt zonder vakantie.
En nee, ik heb NIET het verkeerde vak gekozen en ik vind het ook nogal wat dat je dat zo durft te zeggen...

maar dat zeg ik dus niet

uiteraard heb je ook vakantie / rust nodig !!!

en ja het is een verantwoordelijke job
die stressvol kan zijn , druk chaotisch kan zijn
tegen de regels aan lopen en met voeten en handen gebonden zijn
yep ..
maar dat teld bij lange na niet alleen voor deze job
en per school , lokatie , type etc etc is er ook verschil
de ene school zal vast vele malen zwaarder zijn dan de andere

niet iedereen is geschikt voor een bepaalde groep
zoals ook niet iedere zuster/dokter geschikt is om te werken
in een ziekenhuis a of b

of iedere declarant bij iedere expediteur

of iedere planner bij iedere taxi centrale

etc etc etc

Marjo

Re: Basisschool zonder zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:44

Ik weet wel dat leerkrachten en docenten ontzettend veel vakantie en vrije dagen hebben! Mijn ouders zijn beide geen docent, en die hebben echt maar 2/3 weken vakantie!

Dan kunnen ze soms extra dagen opnemen, maar veel is het niet.

Dus om nou het argument naar boven te halen dat de docenten ook vakantie verdienen, sorry, dat krijgen ze al genoeg ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:54

Marjoow schreef:
Ik weet wel dat leerkrachten en docenten ontzettend veel vakantie en vrije dagen hebben! Mijn ouders zijn beide geen docent, en die hebben echt maar 2/3 weken vakantie!

Dus om nou het argument naar boven te halen dat de docenten ook vakantie verdienen, sorry, dat krijgen ze al genoeg ;)

Jij hebt echt niet gelezen.... :n De uren die jij vakantie hebt als je op school zit, heb je ook echt vakantie. De docenten hebben dat niet. Nee, die hoeven niet zo vaak naar school heen en weer, en ze hebben geen leerlingen in de klas. Maar het voorbereiden voor het komende jaar, de vergaderingen, materialen uitzoeken, dat gaat allemaal gewoon door....

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:08

Ach... de arme docenten... Het moet vreselijk zijn om de zomervakantie en andere schoolvakanties te missen net als de meeste andere werkende mensen. Waar gaat dit dan weer over? Zo raar is het niet een x aantal dagen te hebben die je vrij kan nemen en voor je vakantie kan gaan gebruiken. Het lijkt me toch wel vreemd als je voor je werk kiest omdat je dan lekker veel vrij bent i.p.v. dat je het doet omdat je het leuk vind. Ik vind het ook niet heel vreemd dat er in de 'vakantie' ook nog wat werk verzet moet worden.

Wat de kinderen betreft, het is toch vreemd kinderen voor 3 weken van school af te halen voor een vakantie, terwijl de rest gewoon les krijgt? Dan worden er inderdaad toch dingen gemist?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:17

Als je eens op een pabo of andere lerarenopleiding gaat vragen waarom mensen docent worden, zeggen ze echt niet dat ze dat voor het salaris doen hoor... ik zou zeggen maak eens een rondje en kom terug met een lijstje. Dat je redelijk wat vakantie hebt zal nog hoog scoren.

En zoals gezegd: je hebt minder vakantie dan de kinderen en de weken die je wel overhoudt, heb je echt wel nodig.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:21

En hoeveel weken blijven er over? nou denk iets van 6...

Vooral op de middelbare. Ik heb nu al 2 maanden vakantie, en 2 weken onofficieel extra. In die 2 weken komen de docenten bij elkaar voor vergaderingen, daarna zodra de rapporten zijn opgehaald is alles klaar. Dan in de week voordat school begint dan komen de docenten ook weer bij elkaar.

Zoo wat weinig weken....

O wacht! Nu vergeet ik zelfs de Herfstvakantie! En de kerstvakantie, en de voorjaarsvakantie.... en natuurlijk de meivakantie.

Mijn ouders hebben de voorjaarsvakantie vrij, zodat we kunnen skieen. De rest van de vakanties werken ze door. Mijn tante (zij is docente) heeft gewoon vrij in die weken ;)

Niet dat ik jullie verwijt dat jullie vrij zijn, heerlijk om zoveel vrij te hebben toch? Maar om nou als argument te gebruiken tegen school in de vakantie, dat docenten zo weinig vrij hebben.
Laatst bijgewerkt door Marjo op 31-07-09 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:22

Marjoow schreef:

Tijdens veel vakanties ben ik net als B_E hierboven erg druk. In de weekenden ben ik eveneens altijd aan het nakijken, voorbereiden, toetsen ontwikkelen, noem maar op.

In de zomervakantie voel je je na een week pas langzaam ontspannen, twee weken voor de scholen beginnen, begin je als docent weer. Die zomervakantie is hartstikke hard nodig, ik zou niet kunnen functioneren als ik geen zomervakantie zou hebben.

Daarbij, Marjoow, waar oordeel jij eigenlijk over? Jij bent zelf nog leerlinge op een middelbare school. Kom met je oordeel over het werken in het onderwijs als je er gewerkt hebt.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:24

Het hele salaris heeft er niets mee te maken, het lijkt me een slechte zaak als je beroepskeuze voor een groot deel afhankelijk is van je vakantiedagen, dan heb je het vast heel erg naar je zin de dagen dat je geen vakantie hebt.

Fulltime werknemers hebben +/- 160 uren vakantie (dus 4 weken) per jaar. Dat is flink wat minder dan docenten hebben, zelfs al haal je het werk er nog af dat in de vakantie gedaan wordt. Een wetenschappelijke opleiding hoef je ook niet voor het salaris te volgen, maar daar heb je ook niet veel vakantiedagen. Dan is het maar goed dat mensen het doen die het leuk vinden anders zouden er weinig mensen zijn die het gingen studeren.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:27

dejavu schreef:
Tijdens veel vakanties ben ik net als B_E hierboven erg druk. In de weekenden ben ik eveneens altijd aan het nakijken, voorbereiden, toetsen ontwikkelen, noem maar op.

In de zomervakantie voel je je na een week pas langzaam ontspannen, twee weken voor de scholen beginnen, begin je als docent weer. Die zomervakantie is hartstikke hard nodig, ik zou niet kunnen functioneren als ik geen zomervakantie zou hebben.

Daarbij, Marjoow, waar oordeel jij eigenlijk over? Jij bent zelf nog leerlinge op een middelbare school. Kom met je oordeel over het werken in het onderwijs als je er gewerkt hebt.

En daar hebben mensen met een ander beroep geen last van?
Zo productief zijn de laatste weken niet voor de zomervakantie m.b.t. het nakijken etc.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:31

Buiten dat, dit vaak nog op het laatste moment gedaan word. Wij moeten soms weken wachten op onze cijfers!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:34

Leuk vinden is een ding, je moet het ook vol kunnen houden. Het werk van een docent houdt niet op als hij/zij de deur van het klaslokaal achter zich dichttrekt (en de docent is echt niet alleen tijdens lestijden in de klas, maar van 8 tot 5, minimaal). In de avonduren ben je bezig met rapportbesprekingen, vergaderingen, lesvoorbereidingen, materialen voorbereiden, nakijken van proefwerken, you name it. In het weekend idem dito. Toen ik nog fulltime werkte was mijn enige vrije dag in de week zondag - als ik mazzel had en er op maandag geen rare dingen waren.
[edit] Plus dat je zoals gezegd 100% van de tijd scherp moet zijn, ik mag mijn aandacht geen moment laten verslappen, want dan kunnen er bij mij in de klas echt ongelukken gebeuren. Wij hebben niet voor niets standaard een onderwijsassistent bij ons. Mijn jongens trekken continu de aandacht, is het niet positief doordat ze hulp willen bij hun werk, dan wel negatief. Heel erg negatief. Bij mijn jongens is het niet vreemd om een blikje naar het hoofd van de juf te gooien als ze iets doet wat hen niet zint. Ik vind het heel erg leuk werk, maar het vraagt wel heel veel van je concentratie, relativerings- en inlevingsvermogen. Aan het eind van een dag ben je echt afgedraaid.[/edit]

En dan: Herfstvakantie? Altijd wel voorbereidingen en een bult nakijkwerk, want de eerste proefwerkweek achter de rug. Kerstvakantie? Ja, die heb ik, maar die heeft mijn man in het bedrijfsleven ook. Maar ik net zomin als hij twee weken. Voorjaarsvakantie? Tweede proefwerkweek achter de rug. Meivakantie? Soms. Komt ook vaak voor dat die vol zit met rapportbesprekingen. Zomervakantie? Is bij ons 7 weken, waarvan de eerste twee al volgepland zitten met rapportbesprekingen en eindejaarsvergaderingen, planningen maken voor het nieuwe jaar, klasindelingen maken, etc. Dan heb ik 3 weken vrij en twee weken voor het nieuwe jaar begint, krijgen wij alle definitieven en kunnen we dus gaan plannen wat we met de verschillende problematieken moeten. Dat zijn planningen waar we de rest van het jaar geen tijd meer voor hebben, dus dat moet af voor het nieuwe jaar begint. Verder komen daar de lesplanningen en -voorbereidingen bij, het lokaal inrichten, materialen bestellen, zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo heel erg veel vakantie blijft er echt niet over.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:41

Nou dan heb je zoiezo al meer vakantie dan mijn ouders. Mijn moeder die ook van 8 tot 5 werkt.
Enne, Je maakt mij niet wijs dat je 1 week lang toetsen aan het nakijken bent. En daar ben je echt niet van 8 tot 5 mee bezig hoor.

Ik vind niet dat docenten iets te klagen hebben over "dat het werk zo zwaar is" "dat we zo weinig vakantie hebben"

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:42

DeniseES schreef:
dejavu schreef:

En daar hebben mensen met een ander beroep geen last van?
Zo productief zijn de laatste weken niet voor de zomervakantie m.b.t. het nakijken etc.

Denise, als jij denkt dat die laatste weken niet productief zijn qua nakijkwerk etc., dan heb je een totaal verkeerd beeld van het onderwijs. Leuk dat je hier je mening verkondigt, maar die is echt nergens op gebaseerd. Je hebt echt geen idee waar je over praat, echt niet.

Marjoow schreef:
Buiten dat, dit vaak nog op het laatste moment gedaan word. Wij moeten soms weken wachten op onze cijfers!

Zonder gegronde reden vind ik weken wachten op een cijfer niet oké. Neemt al met al niet weg dat de zomervakantie simpelweg hartstikke hard nodig is. Er zal geen enkele docent ontkennen dat de werkdruk ontzettend hoog ligt. Het aantal burn-outs is niet voor niks het hoogst, en het aantal mensen dat verandert van werk ook niet.

Blue_Eyes schreef:
Leuk vinden is een ding, je moet het ook vol kunnen houden. Het werk van een docent houdt niet op als hij/zij de deur van het klaslokaal achter zich dichttrekt (en de docent is echt niet alleen tijdens lestijden in de klas, maar van 8 tot 5, minimaal). In de avonduren ben je bezig met rapportbesprekingen, vergaderingen, lesvoorbereidingen, materialen voorbereiden, nakijken van proefwerken, you name it. In het weekend idem dito. Toen ik nog fulltime werkte was mijn enige vrije dag in de week zondag - als ik mazzel had en er op maandag geen rare dingen waren.
Herfstvakantie? Altijd wel voorbereidingen en een bult nakijkwerk, want de eerste proefwerkweek achter de rug. Kerstvakantie? Ja, die heb ik, maar die heeft mijn man in het bedrijfsleven ook. Maar ik net zomin als hij twee weken. Voorjaarsvakantie? Tweede proefwerkweek achter de rug. Meivakantie? Soms. Komt ook vaak voor dat die vol zit met rapportbesprekingen. Zomervakantie? Is bij ons 7 weken, waarvan de eerste twee al volgepland zitten met rapportbesprekingen en eindejaarsvergaderingen, planningen maken voor het nieuwe jaar, klasindelingen maken, etc. Dan heb ik 3 weken vrij en twee weken voor het nieuwe jaar begint, krijgen wij alle definitieven en kunnen we dus gaan plannen wat we met de verschillende problematieken moeten. Dat zijn planningen waar we de rest van het jaar geen tijd meer voor hebben, dus dat moet af voor het nieuwe jaar begint. Verder komen daar de lesplanningen en -voorbereidingen bij, het lokaal inrichten, materialen bestellen, zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo heel erg veel vakantie blijft er echt niet over.

Zo ziet mijn jaar er ook uit. :)
Vooral in het begin had ik ook nog eens moeite met een aantal klassen. Dit vergt wel zo ontzettend veel energie dat je je na een week ook psychisch erg vermoeid voelde. Kinderen kunnen echt ontzettend zuigen, en vooral in het begin is het hartstikke lastig om je staande te houden. Niet iedereen houdt dit vol inderdaad in combinatie met het vele werk dat je mee naar huis neemt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:46

Oh, ik ben de huisbezoeken aan de ouders nog vergeten :)*

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:49

Marjoow schreef:
Nou dan heb je zoiezo al meer vakantie dan mijn ouders. Mijn moeder die ook van 8 tot 5 werkt.
Enne, Je maakt mij niet wijs dat je 1 week lang toetsen aan het nakijken bent. En daar ben je echt niet van 8 tot 5 mee bezig hoor.

Ik vind niet dat docenten iets te klagen hebben over "dat het werk zo zwaar is" "dat we zo weinig vakantie hebben"

Ik zou zeggen: ga na havo 5 lekker naar de docentenopleiding als het je allemaal wel mee lijkt te vallen. :+

Jij weet echt niet waar je over praat. Misschien weten Blue_Eyes en ik wel meer te vertellen over de werkdruk in het onderwijs omdat wij er werkzaam in zijn en jij niet?

Zou het heel misschien wel zomaar eens waar kunnen zijn dat onze ervaringen meer zeggen dan jouw blik van buitenaf?

Blue_Eyes schreef:
Oh, ik ben de huisbezoeken aan de ouders nog vergeten :)*

En ouders die 's avonds bellen omdat hun kind net een been heeft gebroken en jullie een schema moeten maken om het gemis van de lessen te beperken?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:50

Nou sorry, ik ben al eens ziek geweest, 2 dagen. Toen ik later op school kwam, werd ik de les uitgestuurd omdat ik mijn huiswerk niet af had.

Waarom niet? Omdat ik dat niet wist!

Een vriend van mij was ook langdurig ziek. Sorry hoor, maar hij heeft geen aanpassingen gekregen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:51

En de ouders die vinden dat hun kind anders behandeld moet worden dan andere kinderen, en waar je dus ook nog een gefundeerde mening over moet kunnen formuleren na overleg met schoolhoofd, collega's en IB'er.... :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:54

Ja als je het zo speelt, zijn de docenten idd heel erg zielig.
Zoek een andere baan als het je dan te druk is.
Ik weet iig wel, dat de docenten een luizenleventje hebben ten opzichte van andere mensen die zich fulltime uit de naad werken. Die zelfs op ZONDAG nog werk hebben staan.

Maargoed, we dwalen ontzettend af van het onderwerp, over de basisscholen die open zijn in de vakantie.

Laten we daarop verder gaan, we worden het toch niet eens :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:56

Nou sorry, maar ik krijg niet het idee dat jullie weten hoeveel tijd er in andere fulltime banen zit, ik stap niet voor niets om 6 uur uit mijn bed om om half 8 te beginnen, te werken en vervolgens thuis niets te doen. Het komt nog vaak voor dat er hier in de weekenden ook gewoon gewerkt moet worden. Het opnemen van langere vakanties is vrijwel niet mogelijk, aangezien het werk hier gewoon doorgaat en bepaalde dingen gewoon gedaan moeten worden.

Een beetje vreemd om te doen of jullie het zo vreselijk zwaar hebben als je het mij vraagt. Een fulltime baan is een fulltime baan, je werkt de uren die je moet werken en hebt - in mijn geval - niet meer dan 20 werkdagen die je vrij hebt in een heel jaar. Ik zou het niet heel vervelend vinden om in vakanties thuis te moeten werken, dat scheelt weer vreselijk vroeg opstaan en reistijden.

Als de kinderen vakantie hebben ga je me niet vertellen dat je elke dag van 8 tot 5 met je neus in de boeken/computer/etc. bezig bent voor school zonder hier en daar een lekker uurtje of 2 buiten te gaan zitten, overdag naar de paarden gaat etc.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:57

Marjoow schreef:
Ik weet iig wel, dat de docenten een luizenleventje hebben ten opzichte van andere mensen die zich fulltime uit de naad werken. Die zelfs op ZONDAG nog werk hebben staan.

Maargoed, we dwalen ontzettend af van het onderwerp, over de basisscholen die open zijn in de vakantie.

Precies :Y)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:01

Marjoow schreef:

Nee, dat weet je niet, Marjoow. Dat weet je niet omdat je geen docent bent (geweest).

We dwalen helemaal niet af. Ik stel hier vast dat ik zonder zomervakantie niet zou kunnen functioneren.

En nee, ik zoek geen andere baan omdat ik van mijn werk houd. Ik zou niet anders willen, maar dat neemt niet weg dat het zo onnoemlijk hard werken is, daar hebben buitenstaanders totaal geen notie van.

Ik vind het behoorlijk respectloos dat jij hier stelt dat ik een luizenleventje heb t.o.v. andere mensen. Echt meid, je weet niet waar je over praat en dat siert je allerminst.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:05

het is niet ten opzichte van IEDEREEN. maar wel van een aantal anderen mensen.

Tuurlijk heb je vakantie nodig, dat heeft iedereen. Maar als je les geeft zoals mijn nederlandse docente deed, doe je echt wat verkeerd.
Ik weet niet op wat voor niveau/school jij les geeft?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:07

dejavu schreef:
Marjoow schreef:

Nee, dat weet je niet, Marjoow. Dat weet je niet omdat je geen docent bent (geweest).

We dwalen helemaal niet af. Ik stel hier vast dat ik zonder zomervakantie niet zou kunnen functioneren.

En nee, ik zoek geen andere baan omdat ik van mijn werk houd. Ik zou niet anders willen, maar dat neemt niet weg dat het zo onnoemlijk hard werken is, daar hebben buitenstaanders totaal geen notie van.

Ik vind het behoorlijk respectloos dat jij hier stelt dat ik een luizenleventje heb t.o.v. andere mensen. Echt meid, je weet niet waar je over praat en dat siert je allerminst.

Heeft hier niets aan toe te voegen.