Boer witheet om ballon in weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Re: Boer witheet om ballon in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:43

Ik vraag het me af hoor... of het die boer echt om de principes ging. Want als hij die 75,- had gekregen zoals gevraagd? Dan was het allemaal wel ineens goed geweest?

Als ie echt boos was om het werk of de principes had geen 500,- dat kunnen voorkomen.

En dan ook nog met een traktor op mensen inrijden? Beetje aso-boer als je het mij vraagt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:14

Dan nog, ook al gaat het niet om principes. Het is ZIJN land en dus beslist HIJ wat ermee gebeurt, of hij op geld belust is of niet.
Die trekker dat keur ik ook niet goed hoor, daar niet van.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:45

Het heft in eigen hand nemen mag natuurlijk nooit en is ook gewoon dom.
Maar ik zou toch ook behoorlijk pissig zijn als er een ballon ongevraagd in mijn land zou landen.

In overleg valt er vast wel iets te regelen, maar zonder overleg in iemands eigendom betreden kun je niet maken.
Zelfs al betalen ze alle schade, dan nog kan het zijn dat die boer helemaal niet zit te wachten op extra werk.
In een noodgeval ligt het anders dan zouden ze wat mij betreft overal mogen landen, maar dan verwacht ik wel uitleg en excuses en schadevergoeding.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:08

CrazyCat schreef:
Het heft in eigen hand nemen mag natuurlijk nooit en is ook gewoon dom.

Dat zie ik anders.

Wanneer de staat mijn rechten niet waarborgt vind ik dat ze mij niet kan verbieden dat zelf te doen.

Als een onverlaat mijn vrouw aanrand bel ik echt 112 niet.
Idem iemand die mijn paarden in de stress helpt.
Idem vernieling van mijn oogst.
Als ik dat zie, doe ík er wat aan.

Een balonlanding op mijn land is die laatste twee bij elkáár!

Daarbíj komt dat die ballonvaarders er voor kíezen dit risico te nemen. Let wel, het risico voor een ánder. Als de staat mij en het mijne daartegen niet beschermd, bescherm ik mezelf en het mijne.
Dat is niet dom, maar elementair.

hc

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:29

Met dat soort mensen zitten de gevangenissen dus vol...... :D ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:54

slimmerik schreef:
Met dat soort mensen zitten de gevangenissen dus vol...... :D ;)

Welk soort bedoel je slimmerik?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:14

Mensen die het heft in eigen handen nemen :j Die reageren op dingen die hun niet aanstaan.... dus mensen die het niet volgens de regels doen.

Ik heb er wel begrip voor hoor. Dat deze boer zelf optreedt, en dat een man de verkrachter van zijn vrouw "te grazen" neemt. Maar het is niet aan te raden als je begrijpt wat ik bedoel :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:19

Caira schreef:
Ik weet wel dat als ze bij mij in de weide met paarden zouden landen dat ik ook niet voor mezelf in zou staan.

:j
Paard (met daarop een ruiter) bij ons op stal is volledig in paniek geraakt toen er een ballon zeer laag over kwam vliegen.
Uiteindelijk zijn paard en ruiter samen gevallen en heeft de ruiter aardig wat serieuze verwondingen opgelopen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:13

slimmerik schreef:
Mensen die het heft in eigen handen nemen :j Die reageren op dingen die hun niet aanstaan.... dus mensen die het niet volgens de regels doen.

Ik heb er wel begrip voor hoor. Dat deze boer zelf optreedt, en dat een man de verkrachter van zijn vrouw "te grazen" neemt. Maar het is niet aan te raden als je begrijpt wat ik bedoel :D

Als iedereen het recht in eigen handen zou nemen, zou het een anarchistische puinhoop worden vrees ik; hoe begrijpelijk het ook is, in sommige gevallen, om dat te doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:34

Alet74 schreef:
slimmerik schreef:

Als iedereen het recht in eigen handen zou nemen, zou het een anarchistische puinhoop worden vrees ik; hoe begrijpelijk het ook is, in sommige gevallen, om dat te doen.

Voor jullie er een eigen draai aan geven: ik heb het niet over wraakactie, maar over ingrijpen voor en tijdens.
Wanneer er een dergelijk incident plaastvindt spreekt achteraf ook altijd iedereen schande dat niemand wat deed. Sorry dames maar dat kan dus niet allebei.

Bijvoorbeeld die aanrader begaat een misdrijf. Daar kíest deze voor: voor het zich buiten de wet plaasten. Die valt wat mij betreft door eigen keuze niet onder de bescherming van de wet.
Ik vind dat het slachtoffer daartegen beschermd hoort te worden en die nood breekt wet voor een ingrijper.
Dat zijn twéé disculperende factoren.
Oh, en ik ga in de mallote samenleving die misdadigers beter beschermt dan slachtoffers liever de bak in wegens onhestelbaar beschadigen van een aanrander dan dat ik mijn vrouw levenslang laat geven.
Met die anarchie kan ik beter leven dan met het falen van de rechtsstaat.

Mbt ballonvaarders is het fundamenteel dat die voor het opstijgen al weten dat ze niet in de hand hebben waar ze exact gaan landen in een mega-dicht bevolkt land als NL.
Zij kiezen bewust voor dat probleem. Ze behoren dan ook 100% voor ALLE directe en indirecte gevolgen op te draaien. Ze kíezen er bewúst voor :)*

hc

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:54

Mijn avontuur na een zeer laag overkomende luchtballon die even het gas boven ons open trok;

[MW] Dik gezicht na val

Oogkas gebroken op 2 plaatsen, is gelukkig in zoverre goed gekomen dat ik alleen nog heel vervelend gevoel heb als ik over het littekentje wrijf.

Vraag me ook af in hoeverre het daadwerkelijk 'poging tot doodslag' was, daarvoor moet je mijns inziens toch wel een serieus proberen iemand omver te rijden, en misschien heeft hij alleen 'gedreigd'. Ook niet goed te praten, maar ik kan het me heel goed voorstellen.

Natuurlijk zijn er ballonvaarders die hun zaken netjes en fatsoenlijk op order hebben en de landingen ook zo willen regelen, zover ik weet hebben de meeste landeigenaren waar ze landen negatieve ervaringen met ze :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:16

Remember schreef:
Mijn avontuur na een zeer laag overkomende luchtballon die even het gas boven ons open trok;

[MW] Dik gezicht na val

Oogkas gebroken op 2 plaatsen, is gelukkig in zoverre goed gekomen dat ik alleen nog heel vervelend gevoel heb als ik over het littekentje wrijf.

Natuurlijk zijn er ballonvaarders die hun zaken netjes en fatsoenlijk op order hebben en de landingen ook zo willen regelen, zover ik weet hebben de meeste landeigenaren waar ze landen negatieve ervaringen met ze :j

Wat míj stoort is dat de wet dit soort níet onvoorziene situaties niet aan de bewuste keuze vooraf van de ballonvaarders koppelt.
Nee, de ballonvaarder kiest er niet voor om Remember te molesteren maar wel voor de kans dat dit zál gebeuren.
Je kan niet stellen; ´Dat is een onvoorzien ongeval en geen gevolg van mijn actie.´ want je wéét dat die dingen slechts beperkt bestuurbaar zijn en het kán gebeuren.
Ballonvaarders nemen dit risico VOOR EEN ANDER bewúst.

hc

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:24

Ben het helemaal compleet met je eens hc...
Ik sta ook niet voor mezelf in als iemand aan mijn of dijn komt....

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:24

Kan het alleen maar met je eens zijn Huertecilla!
Toendertijd toen het gebeurde van mijn paard, zei zo'n man die een beetje in de ballonnen business zit dat men wel bezig is met wetgeving. Het aantal gevalletjes dat de verzekering moet vergoeden loopt behoorlijk uit de hand.
Ik hoop dat dit het begin van het einde is van die ellendige ballonvaart.

Ik zou het wel toestaan, als er per regio gewoon plaatsen zijn aangemerkt als land-plaats. En laten ze dan meteen de hoeveelheid ballonnen sterk minderen. Op een mooie dag barst het ervan.

Ik weet wel, als er hier nog één in de buurt land met zijn ballon, dan spies ik hem persoonlijk aan de hooivork.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:12

Jee dan ben ik blij dat je niet bij mij in de buurt woont want morgen ga ik de lucht in :Y)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:20

Abeltje77 schreef:
Jee dan ben ik blij dat je niet bij mij in de buurt woont want morgen ga ik de lucht in :Y)

Nou, met een beetje goede zuiderwind, dan kun je een eind komen in mijn richting. Ik houdt het in de gaten :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:26

Pas landde er zo'n ballon net naast de stal van mijn vriendin. Mooi gezicht hoor maar als er iemand te paard had gezeten had degene dus wel een probleem gehad. Gelukkig was dit niet zo.
Ik vind het niet kunnen dat die dingen te pas en te onpas maar overal landen. In het geval van Remember had ik die ballonvaarder zeer zeker aangeklaagd.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:27

Zammie schreef:
Abeltje77 schreef:

Nou, met een beetje goede zuiderwind, dan kun je een eind komen in mijn richting. Ik houdt het in de gaten :D

En dan hebben we het alleen nog maar over landen. We stijgen bij ons op stal op!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:29

Op stal abeltje? Heb je zoveel ruimte OP stal? Die dingen zijn groot hoor ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:30

oeh.....

flauw :+

het mandje op zich is niet zo groot toch, trouwens :Y)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:31

weet ik...

Nou, mandje heb je volgens mij in verschillende grotes. Die hier in onze "achtertuin" landde, was wel erg groot en had door het niet goed landen, maar over meerdere percelen over de grond te hebben gesleept ook nog voor de nodige schade gezorgd. Vond dat de mensen er niet al te fris uit kwamen. Zagen een beetje groen..Waren in ieder geval hard toe aan een borrel. on je zo zien..

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:07

Ach dan bied je gewoon iemand die er moeite mee heeft een gratis tocht aan. Volgens mij is dat de beste manier van omkopen :+

Mijn honden gaan altijd van die ballonnen blaffen maar dat valt nog in het niet wanneer je buiten op straat door volgautos van de sokken wordt gereden. Want ja ze moeten op tijd de landing zien en duwen je gewoon de berm of sloot in. Hier kan de organisator natuurlijk niets aan doen, ze weten niet welke malloten er kennissen zijn van de ballongasten. En voor een boer is een akker of weiland gewoon zo iets als zijn achtertuin en daar hoef je niet ongewenst gasten op.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:39

Abeltje77 schreef:

Dan land ook maar niet bij mij.
Want ik heb een gruwelijke pest hekel aan die dingen.
Als ik 1 paard of hond in paniek zie dan weet ik niet of ik zoveel netter zal zijn dan de boer.
Gooi het dan maar op psychische overmacht omdat ik mijn dieren wil redden.
En een auto komt hier al helemaal niet op het erf, ze sjouwen die rot mand maar met de hand. }>
En me paaien met een ballonvaart, nee dank je, ik wil een ander die ellende ook besparen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:04

Tja... gelukkig landt IK niet maar de ballonnenmeneer. :Y)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:07

Abeltje77 schreef:
Tja... gelukkig landt IK niet maar de ballonnenmeneer. :Y)

Ik mag hopen voor je dat je mee naar beneden mag en ze je niet in een boom achter laten omdat jij niet land. :D

En zag maar tegen de ballonnen meneer dat ze bij ons maar een rood kruis in de landkaart zetten. :D