Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:24

silfie35 schreef:
Yeyo schreef:
Prima toch? In Afganistan worden ze wel voor minder geexecuteerd in het openbaar, daar hoef je alleen maar geen baard te hebben of vreemd te gaan om afgeranseld of gestenigd te worden in de plaatselijke voetbal arena.
De criminaliteit is in zulke landen niet voor niets een stuk lager, juist vanwege het oog om oog principe.
1 keer jatten is je hand eraf, 2 keer jatten is je andere hand eraf!
Ik zal niet zeggen dat ik het daarmee eens ben, maar het zal wel een heleboel mensen afschrikken.

En waar trek je de grens, een moeder die voedsel steelt omdat ze haar kinderen anders geen eten kan geven, of het jongetje van 10 wat voor de kick eens kijkt hoe het nou is om te pikken, das weer het moeilijke van het verhaal.

In Nederland tref je mensen maar op 1 manier hard en dat is in hun portemonnee!

Dan weet ik niet in wat voor afganisthan jij leeft, maar daar zijn toch echt veel meer aanslagen dan hier in Nederland hoor!

Euhmmm....en waarom zou dat zijn???
Oh ja, er zijn nog steeds delen van Afghanistan en Pakistan die weigeren te buigen voor de Taliban.

Als die gasten zich niet zo blind lieten leiden door de Koran dan waren wij westerlingen en amerikanen al láng van de kaart geveegd.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:23

Issy schreef:
Hoe bedoel je de vraag is het rechtvaardig mensen met zulke personen te laten werken? bedoel je hulpverleners die met pedofielen moeten werken, waarom zou dat onrechtvaardig zijn. Ik heb zelf jaren in de jeughulpverlening gewerkt waar ik zowel met slachtoffers van seksueel misbruik als met daders van seksueel misbruik gewerkt heb. En beiden gaven mij een voldoening om dagelijks mijn werk te doen.

Zoiets bedoel ik idd wel ja. Alleen heb ik het niet over pedofielen, maar over moordenaars die de hoogste straf hebben gekregen en niks meer te verliezen hebben. Die zitten dan in de gevangenis en daar moet ook personeel aanwezig zijn. Er is geen "hoop" voor die mensen om voor te leven. Het enige "nuttige" wat ik me zou kunnen bedenken is een ontsnapping. Een hogere straf kun je toch niet meer krijgen..
En dan is er nog de kans dat het lukt - een ontsnapping - dat is ook weer gevaarlijk voor de maatschappij...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:32

Asyaa schreef:
Ik heb net een eind werkstuk gemaakt over de doodstraf en levenslang en ik kwam op precies het zelfde uit
het is een te zwaar onderwerp dat jan en alleman even zijn on-onderbouwde, niet over nagedachte, en on-doorgrondbare mening op een internetforum kan lozen
het verschilt enorm hoe je bent opgevoed (en dan niet alleen door je ouders) hoe je erover denkt
ook kunnen ervaring uit het verleden je mening veranderen
dit is dus eigenlijk helemaal geen politiek of strafrechtelijk vraagstuk, maar meer een levensbeschouwelijk iets
200 jaar geleden werd je nog opgehangen als je als kind iets had gestolen
toen na de tweede wereld oorlog (en daar voor ook) zag je een steeds sterkere anti doodstraf publieke mening, en is de doodstraf ook in menig land afgeschaft
maar tegenwoordig zie je weer de vraag voor hogere straffen in onder het volk (lees: dit topic) en in de politiek (lees: enkele standpunten van de PVV en andere partijen)
het verandert dus met de tijd mee en verschilt per persoon

Idd:
Ben je iemand die een slachtoffers is geweest of in de familie/omgeving heb gehad - of ben je iemand die dader is geweest of in de familie/omgeving heb gehad.

Soms slaat imo het recht ook teveel door en wordt de vraag naar een ander soort van straffen daardoor weer hoger.
Op het moment heb je als Dader in Nederland érg veel rechten en zeker tegenover of in vergelijking met het slachtoffer.. Het lijkt ook lonend te zijn om te kiezen voor de criminaliteit in Nederland.
Ik denk dat daarom de vraag naar hogere straffen weer is opgekomen.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:00

Mooie gepaste straf +:)+ +:)+

_Tamara

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:02

Prima dit, zouden ze in Nederland ook moeten doen!

Zo vindt er ook minder criminaliteit plaats als iedereen ziet wat er dan met je gebeurt. ;)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:15

_Tamara schreef:
Prima dit, zouden ze in Nederland ook moeten doen!

Zo vindt er ook minder criminaliteit plaats als iedereen ziet wat er dan met je gebeurt. ;)

Heb je het topic wel doorgelezen? :roll:
Ik begin buitengewoon triest te worden van dit soort ongenuanceerde berichten. Oog om oog, tand om tand en verder denken we niet na.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:20

Ja. ;) Ik zal het nog wel even wat meer toelichten.

In Nederland krijgt zo'n man een taakstraf, en misschien zelfs eventjes wat cel. Dat is toch niet normaal? Dat kind heeft dit zijn hele leven bij zich, en de dader is er snel van af.

En natuurlijk is het belachelijk dat er kinderen bij de executie waren, want dat is natuurlijk helemaal niet goed.

En dit soort openbare dingen is nog helemaal niet slecht, mensen zien wat er gebeurt als je dat doet.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:42

_Tamara schreef:

In Nederland krijgt zo'n man een taakstraf, en misschien zelfs eventjes wat cel. Dat is toch niet normaal? Dat kind heeft dit zijn hele leven bij zich, en de dader is er snel van af.

Uhm, het kind is vermoord, dus dat gaat in deze echt niet op ;) . Kijk maar naar Benno L. bijvoorbeeld. Hij zal echt niet in Vught e.o. tuintjes gaan schoffelen hoor ;) .

_Tamara schreef:
En dit soort openbare dingen is nog helemaal niet slecht, mensen zien wat er gebeurt als je dat doet.

Wie bepaalt dan wanneer deze straf gerechtigd zou zijn? Alleen bij ontuchtplegers, of ook bij winkeldieven of fietsendieven?
Moorden met moorden vergelden heeft nog nooit ergens geholpen. Vind jij dat er minder criminaliteit is in de landen waar executies worden volbracht?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:45

En volwassenen kunnen prima tegen openbare executies? Ik moet er zelf niet aan denken om op het lokale dorpsplein iemand opgehangen/doodgeschoten of gestenigd te zien worden.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:53

Dat is ook waar ja, openbaar gaat me ook wel erg ver.
Aan de andere kant, niemand is verplicht om erheen te gaan, je hebt altijd wel van die sensatiebeluste ramp"toeristen" die gaan kijken.
Moet er ook niet aan denken.

Een tijd geleden was hier iemand van de flat gesprongen, heb niets schokkends gezien, maar wel een week niet kunnen slapen!
Van de gecensureerde onthoofding van Nick Berg trouwens ook niet.
Brrrrrrrrrrr....

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:03

_Tamara schreef:

En natuurlijk is het belachelijk dat er kinderen bij de executie waren, want dat is natuurlijk helemaal niet goed.

Hoe kom je erbij dat je voor moord een taakstraf krijgt? en dat je als dader er snel vanaf bent? dat is regelrechte onzin. Gebleken is dat executies in het openbaar niet voor het effect zorgen dat er dan minder criminaliteit is. Tevens is gebleken dat de doodstraf invoeren niet leidt tot minder criminaliteit, kijk naar landen als de VS daar ligt de criminaliteit ver boven het gemiddelde dan in NL.
Echter is gebleken dat er in het verleden veel mensen tot de doodstraf veroodeeld zijn en later onschuldig bleken. Daarbij kun je je afvragen of deze man in Jemen wel een eerlijk proces heeft gekregen.
Want Jemen staat erom bekend al een doodstraf uit te voeren als je door de buurman beschuldigd bent, zonder enig bewijs.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:54

Issy schreef:
Tevens is gebleken dat de doodstraf invoeren niet leidt tot minder criminaliteit, kijk naar landen als de VS daar ligt de criminaliteit ver boven het gemiddelde dan in NL.

Maar als ik me niet vergis, hebben zij ook niet zoiets als nazorg? Zodat criminelen meer kans maken om op het 'goede' pad te komen en blijven.
Nu vallen ze gewoon terug in hun oude leven en zeker met een strafblad is de kans kleiner op een eerlijke toekomst met een goede baan.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 17:59

Issy schreef:
Tevens is gebleken dat de doodstraf invoeren niet leidt tot minder criminaliteit, kijk naar landen als de VS daar ligt de criminaliteit ver boven het gemiddelde dan in NL.

Het Amerikaanse gevangenis stelsel is heel apart. Daar kosten gevangen geen geld maar leveren ze geld op. Als je als zwarte man geboren bent in Amerika dan is de kans 1 op 3 dat je de bak in gaat. En dit dus niet eens door een zwaar delict. Tja, maar het is maar wat je onder criminaliteit vindt vallen. Met een paar kilo wiet in je achterbak kan je al levenslang krijgen. Dat zie ik in Jemen niet gebeuren :P Amerika is misschien wel erger dan Jemen. In Amerika wordt dan wel geen openbare executie gedaan. Maar het aantal doodstraffen is hoog.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:08

in jemen ga je gelijk het hakblok op met drugs :) ook al is het maar een joint :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 18:16

Ze zitten daar wel allemaal fanatiek aan de khat.. algemeen geaccepteerde drug ±P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:19

hihihi noemen ze ook wel hypocriet :) :)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:48

Khat vinden zij geen drugs, echter in onze ogen is het gelijk aan harddrugs.

lou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:01

het is natuurlijk verschrikkelijk, maar publiekelijk iemand vermoorden geeft
het verkeerde voorbeeld, moet je eens denken aan al die kinderen ;(

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:09

Net goed voor die moordenaar. Een potentiële volgende denkt wel 2 keer na voor hij zoiets doet..

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:12

Met de doodstraf is de schuldige naar mijn mening beter af dan met levenslang.
De doodstraf vind ik in geen enkel geval terecht, zeker niet publiekelijk en al helemaal in het bijzijn van kinderen! Niemand mag over het leven van een ander beslissen vind ik..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:19

Ronne schreef:
Ik vind dat we ons beter kunnen richten op het voorkomen van de misdaad in de toekomst dan het straffen nu.

de kans op recidive is nóg groter als mensen een te lichte straf krijgen. Een kwestie van afwegen, als je een misdaad pleegt en je hoeft er relatief kort voor de cel in, waarom dan niet? Ik zie het regelmatig gebeuren op mijn werk (behandelgroep residentiëel, jeugdzorg), kids wegen straf en daad tegen elkaar af en zijn daar zeer berekenend in.
Investeren in preventie is noodzakelijk, en behandeling tot in hoeverre mogelijk ook, maar daarnaast wel gepaste straffen! En dat vind ik nu niet het geval in Nederland.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:23

Nou, wij nederlanders konden er ook vroeger wel wat van: de moordenaar (Balthasar Gerards) van Willem van Oranje was toen op het plein in Delft gevierendeeld! (heerlijk topic weer)

Wat Wikipedia hierover zegt:

Balthasar werd opgesloten in de gevangenis en legde op eigen verzoek een lange schriftelijke verklaring af over zijn beweegredenen. Nog diezelfde dag werd hij verhoord, maar liet niet veel los. De schepenen besloten tot foltering over te gaan, een destijds niet ongebruikelijke stap. De eerste nacht in de gevangenis werd Balthasar met roeden geslagen. Zijn wonden werden met honing ingesmeerd opdat een bok met zijne scherpe tong al leckende zijn vel metten honich afschrabben soude. De bok had er echter geen zin in. De rest van de nacht bracht Balthasar door met zijn handen aan zijn voeten gebonden. De beulen hingen hem een half uur lang op met aan iedere grote teen een gewicht van 300 (of 150?) pond. Hij praatte nog steeds niet genoeg en men deed hem te kleine schoenen aan van nat ongelooid hondenleer. Ze zetten hem voor een groot vuur zodat de schoenen krompen en zijn voeten brandden. Ze hielden gloeiende fakkels onder zijn oksels en staken naalden en spijkers tussen zijn nagels, maar Balthasar gaf geen krimp. Uiteindelijk werd de Utrechtse beul Jacob Michielsz. erbij gehaald, maar Balthasar bleef standvastig en ter zake antwoordend. De betrokkenheid van andere mensen bij de aanslag werd niet aangetoond, maar Balthasar noemde wel de naam van Parma.

Balthasar werd op 13 juli berecht. Het gerecht was van mening dat hij ten exempelen van allen anderen seer righoreuselijcken gehestraft [moest] worden. Ze veroordeelden de moordenaar tot een - ook voor zestiende-eeuwse begrippen - uiterst wrede straf. Hij zou de volgende dag naar het schavot worden geleid

"omme aldaer eerst zijn rechterhant, daer hy het voorsz. verradisch moordadighe feyt mede bedreven heeft, met een gloeyende toesluytende yzer geschroyet ende afghebrant te worden, ende dat daer naer met gloeyende tanghen tot ses reysen ende verscheyden plaetsen so aen aermen, beenen, en t'gheen daer sijn lichaem meest met vleesch becleedt is, het vleesch uutgebrant en afghenepen sal worden, ende dat hij daer nae levendich aen vier quartieren ghehouden sal worden, beghinnende van onderen ende ten laesten hem den buijck opgesneden ende zijn hart levendich uuijtgenomen ende in sijn ansichte geworpen ende daernae zijn hooft affgehouden zal worden ende dat zijn vier quartieren opten bolwercken van der Haechpoorte, Oostpoorte, Ketelpoorte ende Waterslootschepoorte deser stede uuijtgehangen ende zijn hooft opte Schooltoorn achter het logement des voornoemden heeren Prince op een staecke gestelt, sullen worden, verclarende alle syne goeden geconfisqueert ten proffijte van den Heer."

In het hedendaags Nederlands vertaald staat er:

"Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit gepleegd heeft zal met een gloeiende tang afgeknepen worden; vervolgens kneep men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees af tot op het bot. Vervolgens vierendeelde men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gesneden werd en hem in het gezicht geworpen. Tenslotte hakte men zijn hoofd af waarna zijn vier uiteengetrokken delen op de Haagse poort, Oosterpoort, Ketelpoort en de Waterslootsepoort tentoongesteld werden. Zijn hoofd werd op een staak gespietst en vervolgens bij het voormalige huis van de prins geplaatst."

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:34

Kijk, dát zijn nog eens straffen!

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:39

Behalve pedofiel was hij ook nog een moordenaar.De kogel? JA!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:10

ughll..... dat zijn pas vieze verhalen!!!
dan is de kogel nog zachtzinnig inderdaad.. bah..

ik vind het toch een lastige kwestie, doodstraf. doe mij maar levenslang in een cel varkensvoedsel eten, lekker met z'n 20en op een kamertje..