Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:19

Sandravm schreef:
Zelf zou ik mijn kindje nooit vergeten. Daar ben ik zeker van en ik weet wat het is om een klein kindje te hebben. Ben de trotse mama van een dochtertje van 6 maand die nog steeds niet doorslaapt.

En dat hadden deze ouders (en alle andere ouders die hun kinderen vergeten zijn) waarschijnlijk ook voor de gebeurtenis geroepen. Dat is menselijk. De mens denkt superieur te zijn, maar heeft toch echt zoals al aangegeven zijn "technische" foutjes.

Ik zeg ook dat ik dat nooit zal doen, maar snap wel dat het kan gebeuren.
Mijn dochter van 3 jaar!! slaapt nog steeds niet hele nachten door, dus ik weet wat gebroken nachten met je kunnen doen. Het zijn meerdere bepaalde factoren die parten spelen.

En tja Bokt-mama's zijn erg goede mama's, maar dat zijn heel veel mama's en papa's ... en toch vergeten die ook wel eens een kind.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:21

Dit gebeurt toch nog veel te vaak?! Zoiets vergeet je toch niet jongens :?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:23

Coentjuh schreef:
Dit gebeurt toch nog veel te vaak?! Zoiets vergeet je toch niet jongens :?

Kinderen worden heel vaak "vergeten". Alleen zijn de gevolgen dan niet zo erg. Ik heb jarenlang op een kinderdagverblijf/peuterspeelzaal gewerkt en daar waren dagelijks "vergeten" kinderen.

_rosita_

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:28

Hoe hard iedereen ook door laat schemeren dit soort ongelukken normaal/oké/begrijpelijk te vinden...ik kan het gewoon werkelijk niet begrijpen, nooit..

Ik heb al vanaf mijn 8e de dagelijkse zorg over mijn paardjes, ik werk nu een jaar of 4 met elke dag 30 kinderen, zelfs daarvan vergeet ik er niet 1 in de speeltuin, onderweg, uit school of wat dan ook...
Je vergeet toch zeker je kind niet?
Nee dat gaat er bij mij niet in.. en de vergelijking die hier veel gemaakt wordt met een pakje boter of kaartje vind ik gewoon schandalig... Een pakje boter of kaartje is een ding wat je even snel tussendoor vergeet, een kind zit als het goed is diep, zeer diep in je gedachten, systeem en hart... dat vergeet je toch niet ff tussendoor? En zeker niet een hele dag

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:29

Sja, waar stress allemaal wel niet goed voor is, die man was blijkbaar heeeeeeeeeeeeeeel ergens anders met zijn gedachtes...

Drama hoor, begrijp me niet verkeerd!

Het enige wat ik niet snap, is hoe je 's avonds na het werk naar huis kunt rijden zonder dat stoeltje (+ lijkje) te zien? En (dit klintk misschien vreselijk smerig) maar die auto moeten toch stinken? Ik bedoel, dat kind heeft zeker weten een keer geplast of gepoept...Ik weet voor de rest niet hoe snel een lijkje begint te ruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niks geroken hebt...

Verder had ik verwacht dat een mens niet zo snel uitdroogd...maar goed, ik ben geen arts...!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:31

Wat is er schandalig aan dan Rosita? Wij maken het vergelijk niet: dat doen onze hersenen. Als wij iets moeten doen, dan zijn die er verantwoordelijk voor. Dus daar kan wel eens iets mis mee gaan.
Dat kan om een pakje boter gaan, dat kan om een kind gaan: de hersenen maken daar geen onderscheid in. Vergeten = vergeten.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:32

@Adil18 dan moet je beter lezen. De vader is niet naar huis gereden. De moeder is het stoeltje gaan wisselen aan het eind van de dag op zijn werk en heeft toen het kindje dood aangetroffen.

En kleine kinderen kunnen heel snel uitdrogen, zeker als het warm wordt in een auto.
Laatst bijgewerkt door IlsjePilsje op 22-06-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 16:32

Adil18 schreef:
Het enige wat ik niet snap, is hoe je 's avonds na het werk naar huis kunt rijden zonder dat stoeltje (+ lijkje) te zien? En (dit klintk misschien vreselijk smerig) maar die auto moeten toch stinken? Ik bedoel, dat kind heeft zeker weten een keer geplast of gepoept...Ik weet voor de rest niet hoe snel een lijkje begint te ruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niks geroken hebt...

Waar lees jij dat iemand met het dode kindje naar huis gereden is :?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:35

IlsjePilsje schreef:
Sandravm schreef:
Zelf zou ik mijn kindje nooit vergeten. Daar ben ik zeker van en ik weet wat het is om een klein kindje te hebben. Ben de trotse mama van een dochtertje van 6 maand die nog steeds niet doorslaapt.

En dat hadden deze ouders (en alle andere ouders die hun kinderen vergeten zijn) waarschijnlijk ook voor de gebeurtenis geroepen. Dat is menselijk. De mens denkt superieur te zijn, maar heeft toch echt zoals al aangegeven zijn "technische" foutjes.

Ik zeg ook dat ik dat nooit zal doen, maar snap wel dat het kan gebeuren.
Mijn dochter van 3 jaar!! slaapt nog steeds niet hele nachten door, dus ik weet wat gebroken nachten met je kunnen doen. Het zijn meerdere bepaalde factoren die parten spelen.

En tja Bokt-mama's zijn erg goede mama's, maar dat zijn heel veel mama's en papa's ... en toch vergeten die ook wel eens een kind.

Helemaal mee eens! God, wie weet wat die man wel niet allemaal in zijn kop heeft gehad...Misschien liep het financieel niet op rolletjes, dreigde hij zijn baan te verliezen, stond zijn huwelijk op springen, lag zijn vader al meerdere weken te wachten op de dood, heeft hij te horen gekregen dat die onschuldige vlek op zijn arm de aanwijzing is voor een agressieve vorm van huidkanker, of hij heeft net te horen gekregen dat de dochter van zijn broer leukemie heeft...

Zo veel te doen, zo weinig tijd, zo veel zaken in zijn hoofd...Who knows....
Laatst bijgewerkt door Adil op 22-06-09 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:35

sarabande schreef:
Adil18 schreef:

Waar lees jij dat iemand met het dode kindje naar huis gereden is :?

Sorry, verkeerd gelezen, dacht dat de moeder thuis het stoeltje uit de auto wilde halen...!
Zo extreem duidelijk staat dat er trouwens ook niet in...Ze kon ook onderweg van haar werk naar de creche moeten maar moest daarvoor eerst naar huis want daar stond de auto van haar man met het stoeltje...Nou ja, dan hadden ze dat wel vermeld....gewoon verkeerd gelezen!
Laatst bijgewerkt door Adil op 22-06-09 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:37

Welshcobfan schreef:
Wat is er schandalig aan dan Rosita? Wij maken het vergelijk niet: dat doen onze hersenen. Als wij iets moeten doen, dan zijn die er verantwoordelijk voor. Dus daar kan wel eens iets mis mee gaan.
Dat kan om een pakje boter gaan, dat kan om een kind gaan: de hersenen maken daar geen onderscheid in. Vergeten = vergeten.

Het onderscheid zit 'm ook in prioriteiten, ook je hersenen maken dat onderscheid. Als er iets heel belangrijks is, vergeet je dat niet, ja even.. maar dan schiet het weer in je gedachten ( als in: o ja, volgende bruiloft van mijn zus). Een kind is imo ( en volgens mij zou dat voor ouders zo moeten zijn, maar ja wie ben ik he :+) een veel belangrijkere factor in je leven dan een pakje boter. Een kind zit in je systeem, in je hart en in je gedachten als het goed is. Je maakt mij niet wijs dat een vader of moeder zo'n kind de hele dag in de auto laat en het kindje niet eenmaal per dag door je hoofd schiet.. ( o ja, heeft het z;n speen wel, zal het goed gaan met de luieruitslag, we moeten nog potjes eten hebben etc) .
Ik vind dat als 'goede' ouder zijn je je kind zéker niet een hele dag kan vergeten... dat gaat er bij mij niet in. Vind het vergelijk nogal schandalig dus, dat blijkbaar veel mensen het 'normaal' vinden dat je even kan vergeten dat je een kind in de auto hebt zitten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:39

IlsjePilsje schreef:
@Adil18 dan moet je beter lezen. De vader is niet naar huis gereden. De moeder is het stoeltje gaan wisselen aan het eind van de dag op zijn werk en heeft toen het kindje dood aangetroffen.

En kleine kinderen kunnen heel snel uitdrogen, zeker als het warm wordt in een auto.

Dat stond er niet expliciet in, heb er net te vluchtig over heen gelezen, sorry!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:40

Als die vader nou net te horen heeft gekregen dat zijn broer leukemie heeft... dan liggen daar de gedachten.
Het menselijk brein werkt vaak geweldig, maar het kan niet alles aan...
En ja, fouten ontstaan.
Die beste man zal vast wel gedacht hebben: ze speelt nu heerlijk op de creche!

Fouten zijn menselijk, zelfs deze vreselijke fouten.
Goddank zijn dit niet de gebruikelijke fouten en blijft het bijna altijd bij een pakje boter.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:43

jeetje wat erg zeg! hoorde het vanmiddag ook al op de radio.

wat een hel moet dat zijn voor de ouders.

Ik zelf roep meteen:dat zou mij nooit gebeuren! maar ja,.niemand heeft in de man zijn schoenen gestaan en niemand weet dus wat er door het hoofd van de man is gegaan.

wie weet had die man wel een hele zware dag voor de boeg, moeilijkheden op zijn werk waardoor ie liep te piekeren in de auto.
kinderen kunnen doodstil zijn als ze slapen.
en automatisch kun je dan doorrijden naar je werk( wijzelf rijden regelmatig ook verkeerd met de auto,.en inplaats van naar de stad,rijden we dan automatisch naar t ziekenhuis omdat onze meiden daar maanden hebben gelegen,...waarna we ons beiden afvragen,.hoe kon dit ons gebeuren dat we verkeerd zijn gereden?)

dit is natuurlijk geen excuus voor de man,.tis te erg voor woorden gewoon,.maar denk persoonlijk niet dat hij het expres zou hebben gedaan.
Als je,om even bot te zeggen, van je kind af zou willen,..zijn er ook andere manieren,...
dit is gewoon een heeeeeeeeeeeeeeeeeeelee domme fout van die meneer geweest en weet zeker dat hij zich de rest van zijn leven voor zn kop zal slaan.

maar goed,... ook dit is giswerk

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 16:43

Jemig Welshcobfan, je bent wel erg bezig om een argument te vinden dat de vader goedpraat.
Je kan compassie met hem hebben, maar vooralsnog vind ik het een stomme hufter en ik begrijp niet dat hij de hele dag niet een keer aan zijn kindje gedacht heeft, wat daar ook de reden van moge zijn.
Zoals hier eerder aangedragen, je kind is het middelpunt van je leven, zeker zolang het totaal afhankelijk van je is.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:44

Vergeten is heel gemakkelijk, zo gebeurd. Zeg dus nooit nooit, hoe erg de gedachte eraan ook is. Als je met je gedachten ergens anders bent kan het zo zijn dat je daar niet bij stil staat.
Meestal schiet het je dan na een paar uur weer te binnen, maar 11 uur niet aan je kind denken is natuurlijk wel erg lang. Niet dat ik die man veroordeel, want die is al genoeg gestraft. Arme ouders! :(:)

Vorig jaar is dit ook al eens in NL gebeurd, een moeder die even boodschappen ging doen.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:44

texelse schreef:
ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ben mijn kind ook een keer vergeten.......
Ze was 4 weken en ik was voor het eerst met haar op pad om verschillende dingen te doen, boodschappen, de bank etc. Naast de bank was een smal straatje, daar heb ik de kinderwagen gezet omdat je toen nog niet met een rolstoel, kinderwagen etc de bank in kon. Je moest een trappetje op van een treetje of 4 en dan een draaideur door (bijna 30 jaar geleden dus). Bij het weggaan niet met m'n gedachten er bij, en als je het trappetje afliep keek je niet het straatje in waar de kinderwagen stond. Kortom, ik ben verder gegaan met mijn boodschappen, tot ik een minuut of 5 later tot de ontdekking kwam dat ik toch wat miste. Op een draf terug en gelukkig stond alles er nog, en lag dochterlief heerlijk te slapen. Stom, ik weet het. Maar het gebeurde gewoon. Dus ik kan best begrijpen dat iemand z'n kind vergeet, zeker als het lekker rustig ligt te slapen in het stoeltje achterin en je bent op weg naar je werk, en het wegbrengen zit verder niet in de ochtendroutine, dan kan ik me wel voorstellen dat het gebeurt.
Maar het is en blijft een afschuwelijk drama!!

daar heb jij toch wel een punt bij vind ik! Er wordt niet duidelijk uitgelegd hoe de situatie was. Als de man gehaast was en zijn kindje lag lekker te slapen... kan gebeuren, maar het is natuurlijk vreselijk!!
Zo gingen wij een keer naar een familiedag, gingen we een familiefoto maken. Wij stapten uit de auto( Mijn ouders en ik) en niet in de gaten gehad dat we de auto te snel op slot deden, dus zo zat mijn broer er nog in. Gelukkig was het toen niet warm. Maar het blijkt dat hij op de ramen geklopt heeft en alles, maar we hadden hem gewoon niet gehoord! Toen we bij die plek aankwamen kwamen we erachter dat we hem miste! :P Heel stom van ons, maar het werd zo automatisch gewoon, dat iedereen gewoon altijd uit de auto stapt en dat je dan achter je ouders aan loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:45

Ik blijf het ook gewoon niet begrijpen. Mijn god zeg, je hebt het niet over een half broodje wat achterin ligt omdat je het vergeten bent.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:46

_rosita_ schreef:
Het onderscheid zit 'm ook in prioriteiten, ook je hersenen maken dat onderscheid. Als er iets heel belangrijks is, vergeet je dat niet, ja even.. maar dan schiet het weer in je gedachten ( als in: o ja, volgende bruiloft van mijn zus). Een kind is imo ( en volgens mij zou dat voor ouders zo moeten zijn, maar ja wie ben ik he :+) een veel belangrijkere factor in je leven dan een pakje boter. Een kind zit in je systeem, in je hart en in je gedachten als het goed is. Je maakt mij niet wijs dat een vader of moeder zo'n kind de hele dag in de auto laat en het kindje niet eenmaal per dag door je hoofd schiet.. ( o ja, heeft het z;n speen wel, zal het goed gaan met de luieruitslag, we moeten nog potjes eten hebben etc) .
Ik vind dat als 'goede' ouder zijn je je kind zéker niet een hele dag kan vergeten... dat gaat er bij mij niet in. Vind het vergelijk nogal schandalig dus, dat blijkbaar veel mensen het 'normaal' vinden dat je even kan vergeten dat je een kind in de auto hebt zitten

Ben het helemaal met je eens, eerlijk gezegd!!! :j
En over de zogenaamde stressfactoren van bepaalde dingen die in je leven kunnen spelen, weet jij wel zo'n beetje wat er in mijn leven allemaal gebeurt momenteel en NEE, ook ik vergeet mijn kind echt niet en al zeker niet een hele dag :n . Ik vind dat geen excuus, wat er ook in je leven speelt. En ik durf dat rustig te zeggen uit ervaring. ;)

Maar men mag mij hier best een 'beterwetende boktmoeder' noemen, hoor. Maakt mij niet uit. Ik weet wat wel telt en dat is mijn kind. Daar kan geen verloren baan, financiele problemen, scheiding of wat dan ook tegenop. ;)

Misschien ligt het dan toch aan de mentaliteit. Maar ojee, voor je het weet stap je dan op lange tenen. :)*

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:48

daar heb jij toch wel een punt bij vind ik! Er wordt niet duidelijk uitgelegd hoe de situatie was. Als de man gehaast was en zijn kindje lag lekker te slapen... kan gebeuren, maar het is natuurlijk vreselijk!!
Zo gingen wij een keer naar een familiedag, gingen we een familiefoto maken. Wij stapten uit de auto( Mijn ouders en ik) en niet in de gaten gehad dat we de auto te snel op slot deden, dus zo zat mijn broer er nog in. Gelukkig was het toen niet warm. Maar het blijkt dat hij op de ramen geklopt heeft en alles, maar we hadden hem gewoon niet gehoord! Toen we bij die plek aankwamen kwamen we erachter dat we hem miste! :P Heel stom van ons, maar het werd zo automatisch gewoon, dat iedereen gewoon altijd uit de auto stapt en dat je dan achter je ouders aan loopt.[/quote]

maar je broer kan de auto toch vanaf de binnenkant van het slot halen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:48

Adil18 schreef:
Sja, waar stress allemaal wel niet goed voor is, die man was blijkbaar heeeeeeeeeeeeeeel ergens anders met zijn gedachtes...

Drama hoor, begrijp me niet verkeerd!

Verder had ik verwacht dat een mens niet zo snel uitdroogd...maar goed, ik ben geen arts...!

Ja idd, in je achteruit kijk spiegel moet je toch iets opvallen????

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:49

-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:50

Twiggy2008 schreef:
Precies. Ik heb destijds regelmatig op onze peuterspeelzaal meegeholpen en ook daar werd even gebeld, als de kindjes niet afgemeld waren...... Al hoewel dat gelukkig niet vaak nodig was.

Verder snap ik best dat je overloopt met van alles in je hoofd, heb ik zelf ook zo vaak. Dan nog kan ik me niet voorstellen dat je je kind gewoon vergeet.... Maar goed, het is WEER gebeurd, helaas....... Arm klein meisje. Wat een afschuwelijke dood ook...... ;(

Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt en geloof mij, na een tijd bel je niet eens meer als de kindjes niet komen zonder afgemeld te zijn. Bijna geen enkele ouder meldde zijn kind af, en als je dan belde werd er simpelweg niet opgenomen of werd je weggedrukt.

En mensen dit was een ongelukje! De mensen die hier het hardst roepen dat het hun nooit overkomen zal het een keer overkomen, je stopt bijvoorbeeld bij de brievenbus en jij stapt uit en laat je kind zitten en dan wordt je auto gejat. Daar weleens aan gedacht?

En ook dat is echt gebeurt! Dat was ook een keer bij oprah

mikeeloverr

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:53

echt verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren.
ik kan het me eerlijk gezegd wel voorstellen als je net een kindje hebt gekregen en dat nog niet in de routine zit, maar toch vind ik het echt een raar ideee dat je zomaar je kindje vergeet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:53

Twiggy2008 schreef:
Zoals ik al zei, Welshcobfan, ik zal wel een hele rare moeder zijn dan..... ;)

Nee hoor. Ouders vergeten over het algemeen hun kinderen niet, ik denk niet dat jij daar uniek in bent. Wat deze man is gebeurd, kan iedereen overkomen, ook al kun je het je niet voorstellen. Ik denk dat die man het zich ook niet had kunnen voorstellen en misschien wel net zo hard riep dat het hem niet zou gebeuren als hij nieuws over andere vergeten kindjes had gehoord.

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is natuurlijk. Ik denk ook dat ik mijn man niet zou kunnen vergeven als het hem was overkomen, ook al kon hij er niets aan doen.

Ik las ook ergens dat iemand wel eens zijn kind vergeten was toen het buiten de bank moest blijven staan. Kijk dat zou ik dus écht nooit doen. Mijn kind buiten laten staan en zelf ergens naar binnen gaan. Ik zou echt doodsbang zijn dat mijn kind meegenomen zou worden.