Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:59

Blue_Eyes schreef:
_lies_ schreef:
Hahaha, er staat nu een reclame: Muslima.com Past bij dit onderwerp :)).

Daar staat Google Ads om bekend ;)

Nou sorry hoor, wist ik veel? :?
Pffff.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:59

Ikima schreef:
Daar ben ik ook bang voor. Men komt nu al met kledingregels, zo las ik van de week in de krant dat men kledingvoorschriften voor op straat wil. Voor de grap zei ik dat we over 10 jaar in bourka moeten lopen, met een moslimpartij wordt die grap misschien wel waarheid over 10 jaar. Ín plaats dat ze moderner worden, gaan de moslims alleen maar meer terug in de tijd. Nederland is het ongeveer enige westerse land waar zoveel hoofddoekjes rondlopen.

herhaling:
Als christenen en moslims goed samen leven, dmv democratie. Zal dat extremisme ook veel minder worden.

& dus ook de hoofddoekjes.
Overigens zijn hoofddoekje niet omdat de vrouw minder is dan de man maar anders om.
De man zou de verleiding niet kunnen weerstaan, wat de vrouw wel kan.

Nog iets, de bourka is toch verboden op scholen, gemeentehuizen?? of niet.
Maar iig zijn veel tegen hoofddoekjes. Ik zal het dan juist doen.
Als het wordt geaccepteerd, zijn er dus ook minder hoofddoekjes. :)*

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:00

TES: ik neem aan dat de communistische partij graag zou willen dat Nederland een communistische staat zou zijn. Je kunt toch iets nastreven met inachtneming van hoe het er nu al is. Als je verder leest, staat er dat men dezelfde normen en waarden hanteert als iedereen hier. Dat omgooien valt dus wel mee;)

Je uitspraak 'geloof ik er niet zo in dat er veel verschil is, de islamitische wereld is gewoon een hele andere'.... snap ik niet helemaal. Bedoel je nu dat het niet zo verschillend is, of toch niet?

Als er een moslimpartij in de Tweede Kamer zou zitten, dan geeft dat toch een goede afspiegeling van de samenleving weer. Lijkt me niets mis mee (want: compromissen, geven & nemen in de politiek).

Je hebt ook mensen die willen dat Friesland een land an sich wordt, is ook nooit gelukt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:01

Focussed schreef:
Ik vind de Islamitische normen en waarden nog veel netter dan de Nederlandse (lees: Christelijke) normen en waarden hoor. In mijn ogen alleen maar een verbetering.

Ik vraag me af waar je denkt dat ze verschillen ;)

@TE5: iedereen moet wat te dromen hebben toch? Als je niets hebt om naar te streven, kun je net zo goed geen partij oprichten. De SGP streeft ook naar theocratie, terwijl ze goed weten dat dat niet snel realiteit zal worden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:02

_lies_ schreef:
Blue_Eyes schreef:

Daar staat Google Ads om bekend ;)

Nou sorry hoor, wist ik veel? :?
Pffff.

Hoef je niet boos te worden, ik bedoelde er niks l*lligs mee!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:03

Blue_Eyes schreef:
Focussed schreef:
Ik vind de Islamitische normen en waarden nog veel netter dan de Nederlandse (lees: Christelijke) normen en waarden hoor. In mijn ogen alleen maar een verbetering.

.

Veel meer gelijkheid tussen man en vrouw. Meer respect jegens ouderen in het algemeen.
Tuurlijk , ook dingen die wel naar voren komen in de Bijbel, maar imo meer worden benadrukt in de Islam :j .

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:03

Cyn_ schreef:
Ikima schreef:
Daar ben ik ook bang voor. Men komt nu al met kledingregels, zo las ik van de week in de krant dat men kledingvoorschriften voor op straat wil. Voor de grap zei ik dat we over 10 jaar in bourka moeten lopen, met een moslimpartij wordt die grap misschien wel waarheid over 10 jaar. Ín plaats dat ze moderner worden, gaan de moslims alleen maar meer terug in de tijd. Nederland is het ongeveer enige westerse land waar zoveel hoofddoekjes rondlopen.

herhaling:
Als christenen en moslims goed samen leven, dmv democratie. Zal dat extremisme ook veel minder worden.

& dus ook de hoofddoekjes.
Overigens zijn hoofddoekje niet omdat de vrouw minder is dan de man maar anders om.
De man zou de verleiding niet kunnen weerstaan, wat de vrouw wel kan.

Nog iets, de bourka is toch verboden op scholen, gemeentehuizen?? of niet.
Maar iig zijn veel tegen hoofddoekjes. Ik zal het dan juist doen.
Als het wordt geaccepteerd, zijn er dus ook minder hoofddoekjes. :)*

Hoofddoekjes waren een paar jaar geleden ook nog niet toegestaan maar worden nu overal "geaccepteerd", dit zal ook met de bourka gebeuren.

Ik krijg zelf alleen maar de indruk dat het extremisme steeds erger wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:04

En wat ik nou eigenlijk weer niet snap...
Waarom kan ook hier niemand het van de positieve kant belichten? (op een enkeling na dan).
Er wordt er meteen weer op los gespeculeerd, men komt met ongefundeerde punten, onwaarheden etc. etc.

Wat bereiken we hier nou mee, in positief opzicht voor ons allemaal? De 'nederlanders' en de 'moslims' dus (want het is meteen weer 'wij' tegen 'zij')
Degenen die nu roepen dat we over 10 jaar met een hoofddoek zullen lopen, op welke manier heeft dit gedrag een positieve bijdrage aan het geheel? Wat lost het op?
Komen we op deze manier dichter tot elkaar?

Want dat is volgens mij, uiteindelijk dat wat iedereen wil... 'normaal' samenleven.

De komst van een moslimpartij is volgens mij juist een kans om de dialoog aan te gaan, inzicht te krijgen in elkaars standpunten en visie...

We kunnen wel blijven roepen van 'ja maar zij doen dat en wij doen dat niet' etc. etc.
Maar heeft dat tot op heden ons iets positiefs opgeleverd? Is het sfeertje er beter opgeworden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-09 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:05

Focussed schreef:
Blue_Eyes schreef:

.

Veel meer gelijkheid tussen man en vrouw. Meer respect jegens ouderen in het algemeen.
Tuurlijk , ook dingen die wel naar voren komen in de Bijbel, maar imo meer worden benadrukt in de Islam :j .

Ik denk dat jij en ik nog eens over het christendom van gedachten moeten wisselen, is hier te off topic ;)

@Kanelly: _/-\o_

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:05

Precies Kanelly: verbeter de wereld, begin bij jezelf!
We moeten constructief te werk gaan, opbouwend en positief!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:08

Ikima schreef:
Hoofddoekjes waren een paar jaar geleden ook nog niet toegestaan maar worden nu overal "geaccepteerd", dit zal ook met de bourka gebeuren.

Ik krijg zelf alleen maar de indruk dat het extremisme steeds erger wordt.

Was wss te klein om dat bewust mee te maken :')
Maar de islam is nog niet echt geaccepteerd, merk je uit dit topic.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:09

Blue_Eyes,
Sorry ben meer into Islam door ooit een scriptie voor school. Ben niet gelovig opgevoed dus heb qua Christendom meer de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Dus mijn reacties kunnen wat subjectief zijn :') .

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:14

Luister hier maar eens naar en bedenk je dan maar.

http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Muammar al-Gaddafi:
"We don't need terrorists, we don't need homocide bombers.
The 50+ million Muslims (in Europe) will turn it into a Muslim continent within a few decades".

In Belgie:
25% van de inwoners = moslim
50% van de geborenen zijn moslim...

In 2025 zullen 1/3de van de pasgeborenen als Moslim geboren worden.

Maar natuurlijk, juich het maar allemaal toe :)

We gaan het nog allemaal meemaken... (al weet ik niet of ik het WIL meemaken)

Cyn_

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:16

Dat is een extremist, heeft verder niks met de 'echte' koran te maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:16

Waar haal je DAT vandaan? :=

Volgens schatting leven er in België circa 300.000 islamieten.

Je gaat me toch niet vertellen dat er maar 1,2 miljoen mensen in Belgie wonen?

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:18

Ik ben trouwens eerder bang voor wilders, begint een beetje te lijken op de situatie van hitler.
De schuld geven aan een groep mensen, in een crisis.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:19

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:24

phaser schreef:
Luister hier maar eens naar en bedenk je dan maar.

http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Muammar al-Gaddafi:
"We don't need terrorists, we don't need homocide bombers.
The 50+ million Muslims (in Europe) will turn it into a Muslim continent within a few decades".

In Belgie:

In 2025 zullen 1/3de van de pasgeborenen als Moslim geboren worden.

Maar natuurlijk, juich het maar allemaal toe :)

We gaan het nog allemaal meemaken... (al weet ik niet of ik het WIL meemaken)

Al zou dat waar zijn, wat is daar erg aan :) ?
Als je in België geboren wordt , ben je gewoon Belg. Mag je daar dan niet wonen? Het feit dat je op basis van je geloof
zo beoordeeld wordt... Dat vind ik gewoon een schande :n .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:24

phaser schreef:
In Belgie:

Volkomen onjuiste cijfers - ik zou ze nog even nazoeken. (Bv hier: http://www.kuleuven.be/icrid/religies/r ... htm#andere )
Volgens erg grove schattingen gaat om hooguit 4 procent. (400.000 moslims - riant afgerond uit de cijfers van de KULeuven, op 10 miljoen inwoners.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:27

Een vraagje uit nieuwsgierigheid. Een hoofddoek is omdat mannen de verleiding niet zouden kunnen weerstaan he. Maar iemand die bv zonder hoofddoek verkracht of aangerand word. Heeft die het dan zelf gezocht volgens hun cultuur/geloof? En nee ik bedoel er helemaal niets mee. Het was gewoon iets wat ik me af vroeg nav dat bericht.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:29

Nee.
(simpel antwoord :') )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:31

Dus het is eigenlijk meer een "traditie" (ofja hoe moetk het noemen... Het is niet zo van: je moet het niet dragen maar je moet dan ook niet klagen als je besprongen word)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:33

Pharagirlke: goeie vraag. Niemand vraagt er ooit om, verkracht te worden. Maar evengoed leren we dat je als vrouw niet zomaar met vreemde mannen mee moeten gaan. Heeft een vrouw die met een vreemde man meegaat het 'gezocht' om verkracht te worden? Dat vind ik niet - nooit! Maar dat je er invloed hebt, is wel zeker.

Maar de opvatting dat mannen geen controle over zichzelf hebben en beschermd moeten worden tegen de verleiding is in elk geval niet strict islamitisch, maar wordt ook door Bokkers gedeeld (zie bv [LZP] Slapen bij een ander tijdens een relatie? )

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:33

En nu vooral mode voor hun & ik denk dat het ook is om zich lekker tegen anderen af te zetten die hun niet geheel accepteren.
Laatst bijgewerkt door Cyn_ op 17-06-09 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:34

Volgens mij is het zo dat je als moslima de keus krijgt. Als jij hem wilt dragen dan moet je dat doen, wil je dat niet - ook goed. Maar ik moet zeggen dat ik me in dat onderdeel nooit heel erg verdiept heb.

Werkt overigens een beetje hetzelfde als bij het minirokje: als je een minirok draagt als je in het donker over straat loopt, vraag je er dan om?