Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:02

wilders schreeuwt tenminste nog.. balkie doet helemaal niks..

Blue_Eyes

Re: Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:05

Dat ben ik niet met je eens... die zit heus niet de hele dag in het Torentje uit zijn neus te vr*ten hoor...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:08

dat moest er nog eens bijkomen !!! :D :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:15

LimaMambo schreef:
wilders schreeuwt tenminste nog.. balkie doet helemaal niks..

Is schreeuwen beter dan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:16

Ik ben benieuwd wat hij doet als het zo te pas komt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:17

Nee shadow, maar ik denk wel dat Wilders zich met wezenlijker problemen bezig houdt dan de christelijke partijen. Moet je een googlen op christenunie en verbod, je lacht je helemaal slap. met deze partijen ga je terug naar de jaren 50. Als er maar twee keuzes zouden zijn: christelijk stemmen of wilders dan zou ik wilders stemmen. Hoe zeer het ook doet zoiets op te schrijven. :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:17

Nogmaals Faye: wat zie jij dan als betuttelend?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:25

Blue_eyes: ik ook. Ik heb wel mijn vermoedens overigens... :)

Faye: ik vind dat Wilders zich helemaal niet met wezenlijkere problemen bezighoudt. De SGP en Wilders vallen altijd bijna van mijn stemwijzer af (op de laatste vragenlijst kwamen mijn standpunten op exact 2 punten overeen met die van Wilders _O- ), maar de uitgangspunten van de CU verschillen daar flink van en een aantal daarvan vind ik zeker niet slecht. (Zeker, ze hebben een aantal dingen waarmee ik het erg oneens ben, dus ik zal er niet direct op stemmen, maar ik ben niet enorm tegen.) Ik vind het dan ook behoorlijk onzorgvuldig als je 'christelijk' nu op 1 hoop gaat vegen, want de verschillen tussen SGP en CU zijn aanzienlijk.

Als ik echt alleen maar de keuze had uit SGP en Wilders weet ik niet of ik niet beter op zoek zou kunnen gaan naar een onbewoond hoekje van de wereld. Ik geloof niet dat ik zo'n maatschappij zou willen leven - en ze zouden me ook niet willen hebben trouwens :P

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:51

De CU vind ik mooi voor een soort van christelijk evenwicht. Het is ook niet helemaal mijn partij, maar hun uitgangspunten in een mixer met die van de andere partijen zorgt voor een leuk compromis. (NB: ik ben zelf niet religieus)
Het voordeel van de CU is dat ze geen bevolkingsgroepen uitsluit!
Het leuke van de jaren 50 is dat mensen toen meer respect voor elkaar hadden dan de meeste mensen anno nu. Denk niet dat Tweede Kamerleden toen zo te keer mochten gaan als de heer Wilders anno 2009.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:53

Cu kan ik me ook helemaal in vinden als partij.............. en dan ben ik helemaal niet gelovig........... maar een kabinet zonder de CU zou ik ernstig tekort vinden schieten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:55

Het zijn hele beschaafde mensen vind ik. Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:07

Wat zo triest is dat loze kreten krijsen wordt begrepen als daadkracht.

Se sitte daar maar en doen niks

Wat moet je daarmee????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:09

Niet meer stemmen natuurlijk, da'hep toch geen sin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 07:42

sarabande schreef:
Wat zo triest is dat loze kreten krijsen wordt begrepen als daadkracht.

Se sitte daar maar en doen niks

Wat moet je daarmee????

Investeren in behoorlijk onderwijs :))

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:33

De PVV wil de dubbele nationaliteit van kinderen, ook tegen de zin van totaal gentegreerde ouders, blijvend registreren, omdat je van iemand alleen de Nederlandse nationaliteit kunt afnemen als hij een tweede nationaliteit heeft......

Hoe ziek kan je zijn, voortdurend roepen dat dubbele nationaliteit niet mag en nu het mogelijk is te kiezen het willen opdringen om alvast evntuele misdadertjes etnisch te kunnen duiden en laten verwijderen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:17

waarom is dat ziek sarabande?
als mensen hier willen wonen, hebben ze de keuze: of gedragen, of niet maar dan met het risico dat je terug gezet kan worden naar zijn/haar eigen land

ik zie er het nut wel van in hoor.. het is voor iedereen duidelijk.. gaat iemand over de schreef, dan weet diegene wat de consequenties ervan zijn

zo ging dat vroeger bij mij op de basisschool ook.. als iemand vervelend was, eruit zetten.. daarna waren ze poeslief :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:31

LimaMambo schreef:
waarom is dat ziek sarabande?
als mensen hier willen wonen, hebben ze de keuze: of gedragen, of niet maar dan met het risico dat je terug gezet kan worden naar zijn/haar eigen land

De baby's van (wellicht even goed lezen) volledig geintregeerde en hier geboren mensen van een andere afkomst kiezen helemaal niet waar ze willen wonen. Ze worden hier als Nederlander geboren, vaak de 3e generatie.

Wilders spuugt al jaren op dubbele paspoorten, nu komt daar een oplossing voor, maar past het weer niet in zijn straatje.
Dat vind ik ziek en verwerpelijk. En het maakt ook duidelijk hoe ver hij gaat.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:37

9 van de 10 keer voelt iemand met marokkaanse ouders die hier geboren is zich geen nederlander.. ze willen niet eens hier begraven worden.. maar in marokko
waarom dan wel hier van alles 'profiteren om' vervolgens toch naar marokko te gaan..??

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:40

Wat is van je laatste post je bron LimaMambo?

En voor wat betreft die dubbele nationaliteit vind ik de PVV hypocriet; als je er zo op tegen bent dat mensen een dubbele nationaliteit hebben, dan moet je er ook geen gebruik (misbruik) van maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:43

9 van de 10 keer, dat klinkt echt als een degelijk onderzoek :n

Jij kent duidelijk niet het overgrote deel van de generatie die hier geboren is, een goede schoolopleiding volgt of ergens een baan heeft op ieder denkbaar niveau.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:45

LimaMambo: Waar wil je in hemelsnaam (bv) 3e generatie 'allochtonen' heen sturen. Die hebben hun hele leven hier gewoond, hun hele familie en vriendenkring hier. Én een nederlands paspoort. Wat zijn zij anders dan jij?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:47

Die heten zelfs niet eens meer allochtonen, want zowel hun ouders als zij zijn in Nederland geboren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:48

Vrijheid van meningsuiting: iedereen mag een partij oprichten, maar als je gekozen wordt willen we niet met je praten :r

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:50

Blue_Eyes schreef:
Die heten zelfs niet eens meer allochtonen, want zowel hun ouders als zij zijn in Nederland geboren.

Vandaar ook mijn allochtonen tussen aanhalingstekens. Wist al niet zo goed hoe ik het moest verwoorden. :o

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:50

En om weer even on topic te gaan. Als je dit soort idiote uitspraken van Wilders hoort is het de andere partijen toch niet kwalijk te nemen dat ze weinig heil in een samenwerking zien.
Dan komt er helemaal niks meer van regeren, zitten ze alleen maar over dit soort kul te vergaderen.