Hebben wij hier medelijden mee :-) ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:56

Dus je moet hen wel hulp geven maar je mag absoluut niet verwachten dat ze meewerken? Kortom: centjes blijven steken in hulp die toch niet aangenomen word? :) Welliswaar een andere discussie maar daar komt het wel op neer zoals jij het hier stelt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:00

Nou ja als je bijv voedsel hulp geeft help je daar iedereen mee wanneer je daar mee stopt pak je juist de zwakkeren in zo'n samenleving. Vaak niet de gene die ervoor zorgen dat dat soort achterlijke tradities blijven bestaan. In heel veel landen worden wel echt alleen symptomen bestreden (bijv. de opvanghuizen voor verstoten vrouwen in afrika die simpel weg gedumpt worden omdat ze ziek zijn of geen kinderen kunnen krijgen) maar als je stopt met het bestrijden van die symtomen heb je alleen de slachtoffers.

Spanje is een land dat onder europa valt en dus onder de europeese wetgeving, daar kun je wel diplomatieke druk op uit oefenen. Vind het bijv een beetje vreemd dat in allerlei takken van veehouderij welzijnsregels voor heel europa zijn om de concurentie eerlijk te houden maar dat zoiets als dit er dan niet op aangesloten zou kunnen worden.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:02

Het is natuurlijk niet netjes om iemand dood te wensen, maar in dit geval zou het mij niks uitmaken. Ontzettend sneu voor vrouw en kinderen, maar wat een klootzak is zo'n man als hij zijn leven regelmatig in gevaar brengt. Lekker, zo'n vader..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:21

Moderatoropmerking:
Iemand zware verwondingen of de dood toewensen voegt niks toe aan dit topic. Het doel van topics op NM is dat er gediscussieerd wordt, op het moment dat dit topic door blijft gaan met dit soort wensen, dan plaatsen we alsnog een slotje.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 00:50

pharagirlke schreef:
En die dochter/zoon, echtgenote? Verdient die het ook?
Je kiest voor een man omwille van zijn karakter, van een klik, niet omdat ie stierenvecht of omdat ie advocaat is... :n Er is hier geen greintje empathie, ja met de stier... :roll: Maar met de moeder die alleen achter kan blijven met 2 (of meer) kinderen...

*Phara, ik snap je standpunt wel een beetje; ik snap dat je voor iemand valt en (in de regel ;) ) niet voor z´n beroep.
Maar ... feit is wel dat hij er zelf voor kiest/blijft kiezen om zijn eventuele vrouw en/of kinderen aan het risico van zijn beroepskeuze bloot te stellen!

Citaat:
Je hoort mensen simpelweg niet dood/gewond te wensen... Dan ben je zelf als mens nog niet veel waard.

Ben het er mee eens dat het "niet hoort", maar het is wel menselijk als iemand zo denkt ;) .

Happinez

Re: Hebben wij hier medelijden mee :-) ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:06

risico van het vak , meer of minder kan ik er niet van maken.
Dat hebben politie, brandweer , militairen noem maar op ..
Sneu voor de eventuele fam.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:17

Sterre schreef:
pharagirlke schreef:
En die dochter/zoon, echtgenote? Verdient die het ook?
Je kiest voor een man omwille van zijn karakter, van een klik, niet omdat ie stierenvecht of omdat ie advocaat is... :n Er is hier geen greintje empathie, ja met de stier... :roll: Maar met de moeder die alleen achter kan blijven met 2 (of meer) kinderen...

*Phara, ik snap je standpunt wel een beetje; ik snap dat je voor iemand valt en (in de regel ;) ) niet voor z´n beroep.
Maar ... feit is wel dat hij er zelf voor kiest/blijft kiezen om zijn eventuele vrouw en/of kinderen aan het risico van zijn beroepskeuze bloot te stellen!

Citaat:
Je hoort mensen simpelweg niet dood/gewond te wensen... Dan ben je zelf als mens nog niet veel waard.

Ben het er mee eens dat het "niet hoort", maar het is wel menselijk als iemand zo denkt ;) .

dat je denkt "risico van het vak" daar kan ik inkomen. Maar dat je het hem toe wenst. Neen dat gaat er niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:22

schiet de stier niet af schiet die vent af schiet elke stierenvechter af :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 01:23

Tja, je kan natuurlijk zoveel denken wat je wilt (ik denk ook wel eens dingen waarvan ik zelf van mening ben dat ik ze maar beter niet hardop kan uitspreken :+ ), maar als het hier zo z/w wordt neergezet, komt het altijd botter over dan dat het misschien irl gemeend is := .
(Ik persoonlijk wens de man niet dood hoor, maar het eerste wat er door m´n hoofd ging na het lezen van het bericht was wel "Tja jongen, nou maak je ook eens de kant van de stier mee!!")

*edit: typfout verbeterd :o !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 30-05-09 01:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:50

Paar blauwe plekken had ik in dit geval niet erg gevonden of een retourtje eerste hulp voor wat hechtingen maar mensen dood wensen, of zwaargewond, nee dat doe je niet.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:25

Ik wens niemand dood, deze man ook niet. Ik hoop voor hem dat hij er zo goed mogelijk weer bovenop komt, en bovenal dat hij er iets van LEERT en stopt met deze walgelijke praktijken :) .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:28

Anthea schreef:
Jammer zeg, zo net ernaast.

amen _/-\o_

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:38

xDramaQueen schreef:
Anthea schreef:
Jammer zeg, zo net ernaast.

amen _/-\o_

Kan ik me ook in vinden! :)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:51

Haha ik ook!
Ik zag de foto en ik dacht hehe, eindelijk de stier aan de winnende hand ;)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:56

van mij mogen er zo meer gaan !! vind dit zoon onnodige sport .. arme beestje die op zoon tragische manier aan hun einde moeten komen .. WALGELIJK!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:59

pharagirlke schreef:
Ondanks dat ik tegen stierenvechten ben. Vind ik het wel schokkend wat voor berichten hier geplaatst worden... :oo
Hij heeft waarschijnlijk een vrouw, misschien zelfs al kinderen..... Verdienen die het dan? :n Dat hun vader, haar man dood gaat?
De mensen die hem hier alles toewensen zijn minstens zo erg als de stierenvechter zelf :n

You spoke my mind...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:06

Niemand de modopmerking gezien soms? ;)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:11

sorry maar ik heb hier absoluut geen medelijden mee !! die mensen doden waarschijnlijk iedere dag of week wel een stier om iemand anders zijn lol afschuwlijk van mij mogen ze allemaal zo gaan !!! afschuwlijk !!!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:17

Ik vind het gewoon zijn verdiende loon, want wat er met de stieren gedaan en of aangedaan worden is vele malen erger en er worden nog altijd veel meer stieren vermoord dan een mens in de arena, dus ik heb geen medelijden, hij wordt toch weer opgelapt en dan gaat hij weer opnieuw vrolijk de arena in om stieren uit te dagen en te doden.

Dit soort praktijken is barbaars en ouderwets, zoiets als dat de gevechten tussen mens en dier en of mens tegen mens in de arena in Rome ook uit de tijd is en barbaars is.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:33

ben ik het helemaal mee eens ik vind het echt afschuwlijk.. ik ben wellis zoon filmpje tegen gekomen op internet en heb er echt met tranen in mn ogen naar zitten kijken op de helft stop gezet en echt never meer naar gekeken !! AFSCHUWLIJK EN IDD ZIJN VERDIENDE LOON HOPELIJK VOLGEN ER MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:47

Medelijden met meneer? Waarom? Nee hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:50

nah, its all in the game......... vaak wint de matheodoor.... soms de stier :) :)

en ik juich harder voor de stier, als jullie het niet erg vinden :)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:07

geen medelijden, hij doet het zichzelf aan, kom nou. Hij kan er ook voor
kiezen om gewoon thuis te blijven. Altijd nog een walgelijke ''sport'' gevonden,
kan het eigenlijk geen sport noemen want er is weinig sportiefs aan.
Vindt het er eigenlijk niet eens zo heel pijnlijk uitzien, t was maar van korte duur. :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:12

geen medelijden, maar dood hoeft de matheodoor ook weer niet! want dat wens ik niemand toe, hoop wel dat diegene zich flink achter de oren krapt!

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:15

Arme arme vent... ;( (de stier dan)
Lekker goed dat de stier de beul eens een koekje van eigen deeg gaf.