Bos en de PVV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:17

Dan nog vind ik dat geen reden om mensen die wel PVV stemmen aan te spreken op een manier die doet voorkomen alsof ze ronduit dom zijn en zich nergens in verdiepen :n Vraag ze desnoods voor hun reden om op PVV te stemmen, maar die vooroordelen kunnen wat mij betreft achterwege gelaten worden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:18

Lyonesse schreef:
Dan nog vind ik dat geen reden om mensen die wel PVV stemmen aan te spreken op een manier die doet voorkomen alsof ze ronduit dom zijn en zich nergens in verdiepen :n Vraag ze desnoods voor hun reden om op PVV te stemmen, maar die vooroordelen kunnen wat mij betreft achterwege gelaten worden.

amen

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:18

SecretLIN schreef:
Ik ben een fanatieke PVV stemmer ...

Je mag maar één keer stemmen per keer hoor, maar dat terzijde (sorry kon het niet laten)

En idd, als iemand PVV stemt is dat zijn/haar goed recht. Dan kan je het er wel niet mee eens zijn, maar je hoeft niet iemands mening te minachten.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:22

kazary schreef:
Ooh, aanwezig zijn en dineren en nutteloos vergaderen is zeker wat doen. Dat ben ik met je eens. Ze liggen niet de hele dag in hun bed. Daar he je helemaal gelijk hoor.
Maar wat levert het ons ten goede op? Daar gaat het mij om.
Nederland zinkt steeds verder af naar de bodem van het riool.

Ik bied je persoonlijk aan eens langs te komen in de Tweede Kamer. En dat geldt voor iedereen hier op Bokt die dat graag wil. Ongeacht je politieke overtuiging.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:27

@Consort:
Er wordt zeker wel wat gedaan in de Tweede Kamer, maar ik vind persoonlijk dat er ook soms veel rompslomp bij komt kijken.
Vorige week nog het hele debat over stijging aantal asielaanvragen gekeken en dat gaat wel erg veel over-en-weer. Naar antwoorden wordt verwezen in allerlei documenten en brieven aan de kamer. Alle kamerleden vielen ontzettend veel in herhaling.
Wat mij betreft hadden ze in de helft van de tijd hetzelfde kunnen zeggen.

Lyonesse

Re: Bos en de PVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:29

of gisteren met rita in het vragenuurtje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:24

Wildgirl schreef:
Lovely schreef:
Wildgirl, het merendeel van de PVV stemmers, kiest niet voor deze partij vanwege het doordacht programma, maar meestal vanwege een of twee speerpunten nog vaker als een soort proteststem om Den Haag even een poepie te laten ruiken. Dat eerste is veel begrijpelijker dan het tweede, wat natuurlijk volkomen ridicuul is en totaal niet het gewenste effect geeft. Het zet PVV waarschijnlijk wel op wat zetels en dan zit heel Nederland met die minkukel in z'n maag.

Ik ga er niet van uit dat jij al deze duizenden mensen zelf aan een kruisverhoor hebt onderworpen en zo weet waaróm ze PVV gaan stemmen.
Het lijkt mij dus ook niet dat je dat zo stellig kunt beweren.

Jawel hoor, want er zijn wel duizenden mensen over ondervraagd door een onderzoeksbureau en dit was de uitkomst :j.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:34

bron? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:36

Het was vorige week op het nieuws, of de week ervoor, dat weet ik niet meer. Zoek maar even, ik denk dat je het wel kunt vinden als je zoekt op proteststem.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:16

Mijn aanbod is serieus hoor! Het lijkt me erg leuk als de groep Bokkers die in dit topic (en de topics over de EP-verkiezingen en Wilders) als groep eens bij me langs komen. Wat ik jullie kan bieden is een rondleiding door de gebouwen (incl. ruimtes waar je normaal gesproken niet in komt) en een gesprek met een Kamerlid waar je al je vragen en opmerkingen kwijt kunt (ongeacht je eigen politieke kleur). En een bakkie koffie kan er natuurlijk ook nog wel van af....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:31

Consort count me in, mits ik mee kan rijden met iemand uit het noorden(mag ik dan ook geerts handtekening :D :D ? )

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:31

Wildgirl schreef:
Consort count me in, mits ik mee kan rijden met iemand uit het noorden(mag ik dan ook geerts handtekening :D :D ? )

Dat zou ik nog best eens voor elkaar kunnen krijgen voor je!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:44

Consort, lijkt me harstikke gaaf! Mag ik vragen wat voor werk je zelf doet?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 20:47

Wildgirl schreef:
(mag ik dan ook geerts handtekening :D :D ? )

Die mag je tegen die tijd misschien in de gevangenis gaan halen :D

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:08

sarabande schreef:
Wildgirl schreef:
(mag ik dan ook geerts handtekening :D :D ? )

Die mag je tegen die tijd misschien in de gevangenis gaan halen :D

Hahaha! Dan lukt het me niet meer nee....

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:11

Wanted2003 schreef:
Consort, lijkt me harstikke gaaf! Mag ik vragen wat voor werk je zelf doet?

Ik werk als persoonlijk medewerker van de fractievoorzitter van het CDA; Pieter van Geel.
Dat betekent overigens niet dat als mensen inderdaad een keer willen komen, ze een heel "CDA-promopraatje" krijgen hoor. Nogmaals, iedereen is welkom, ongeacht politieke kleur. Het gaat mij meer om Bokkers de kans te geven vragen te kunnen stellen en een kijkje te kunnen nemen in de politieke keuken.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:13

Het kan aan mij liggen, maar ik vind het altijd zo'n dooddoener om te roepen dat Balkenende en co. er een puinhoop van maken. Wat is er nu dan precies mis waar zij iets op voorhand aan hadden kunnen doen?

@Consort: jammer dat ik in het noorden woon, anders had ik graag een keer van je aanbod gebruik willen maken! Ben jezelf ook CDA'er of ben je als ambtenaar in dienst van een Tweede Kamerlid?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:14

Ik ben 3 jaar geleden geweest van mijn opleiding uit :)
@ Lovely: ik zal even googlen dan

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:15

@Alet74: Alle fracties hebben eigen personeel in dienst, dus nee, ik ben geen ambtenaar. En ja ik ben zelf lid van het CDA, maar dat ben ik pas geworden toen ik er al een jaar of 4 werkte.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:17

Lyonesse schreef:
Ik ben 3 jaar geleden geweest van mijn opleiding uit :)
@ Lovely: ik zal even googlen dan

Maarrrrr heb je toen ook de werkkamer van een fractievoorzitter gezien? Een fractievoorzitter gesproken? In de blauwe stoelen van de plenaire zaal gezeten?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:19

:)) Nee heb ik niet :))

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:19

Lyonesse schreef:
:)) Nee heb ik niet :))

Dat dacht ik al, haha!

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:27

Mmmmm... Een uurtje vragen stellen aan Gerda Verburg over regelgeving m.b.t. paardenhouderij? Ook nog leuk om te doen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:58

@Lovely: Ik vind alleen dit: http://www.netwerk.tv/data/files/Onderz ... hang_0.pdf
Ik weet niet of je dat bedoeld?
Ik vind hier nogal wat vreemde vragen gesteld worden namelijk :D Van de Wildersaanhang houdt bijvoorbeeld 60% van top 40 muziek tegenover 45% van de totale bevolking :D 4% kijkt naar/of doet mee aan auto/motorsport tegenover 2% van de totale bevolking. Ook doen ze meer aan:
- Muziek luisteren
− Winkelen
− Video/dvd kijken
− Klussen
− Café bezoeken
− Uitgaan
− Zonnen
− Paintballen/lasergamen
Dan de gemiddelde nederlander :D

Ook gaan ze vaker naar de:
_ Groentewinkel
− Slager
− Huishoudelijke artikelen
− Winkel bij benzinestation
− Viswinkel
− Sportzaak
− Opticien
:D
Nou ja, lees de rest zelf maar :D
Na alles gelezen te hebben vermoed ik niet dat je dit bedoelde, dit is wel het enige dat ik kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:33

SecretLIN schreef:
Ik ben een fanatieke PVV stemmer en vind het erg jammer dat veel mensen erg negatief of Wilders reageren want hij heeft ook hele goede standpunten.

Keek gister weer eens opsporing verzocht nou je raad het al denk ik ... dat soort dingen zeggen mij genoeg!

die spotjes van de pvv komen mij erg goed over ik was eerst niet van plan te stemmen maar na het zien van een spotje van de pvv op de tv ga ik dus zeker wel stemmen!

En met jou bepaalt half Nederland op basis van gezichten, praatjes en tv-spotjes waar ze op stemmen. Het wordt tijd dat Nederland zich 'ns verdiept in programma's in plaats van op oneliners en tv-spotjes.

Wildgirl schreef:
Wat ik wél erg jammer vindt is dat jullie massaal aangeven geen vertrouwen in wilders te hebben en dat zijn regeringsperiode gedoemd is om te mislukken.
Ookal ben je het niet met hem eens, geef die man een kans en respecteer de keuze van mensen die voor hem kiezen.
Bos,Balkenende en Rouvoet hebben inmiddels BEWEZEN dat ze niet in staat zijn Nederland te verbeteren, maar grapppig genoeg hoor ik daar helemaal niemand over :n

Vertel eens, hoezo vind je dat ze bewezen hebben het niet te kunnen?

Verder, wat Wilders betreft lijkt 't me wel duidelijk dat 'ie er minder toe in staat is dan bijvoorbeeld Balkenende of Bos. Tis een schreeuwlelijk (en daar is niets mis mee), geen landbestuurder. Iets met schoenmakers en hun leest...

Lyonesse schreef:
Dan nog, waarom alleen kritiek hebben op die kiezers en niet op de mensen die PVDA of CDA stemmen omdat ze dat altijd gedaan hebben omdat hun ouders dat deden?

Heel simpel: Wilders is een herrieschopper en PVV-aanhangers hebben over het algemeen nogal de neiging vooral heel hard te roepen dat Wilders tenminste zegt waar het op staat. PVDA/CDA-stemmers hoor je over 't algemeen niet. Hoge bomen vangen veel wind... En die bomen (zowel Wilders als PVV-stemmers) kiezen daar zelf voor.