Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:44

LimaMambo schreef:
Heino schreef:
Dat gaat toch niet over gelijkwaardigheid? Dat is je houden aan de wet. Wat is er gelijkwaardig aan het hebben van twee standaarden/consequenties wat betreft allochtonen/niet allochtonen??

allochtonen zonder nederlands paspoort zijn (nog) geen nederlanders

Nee, dat zijn illegalen en die horen volgens elke partij (van SP tot GW) te worden uitgezet...

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 14:45

Wildgirl schreef:
Dan schrijf je hem dus al bij voorbaat af?
Ik heb hiervoor VVD gestemd en daar is dit onderwerp nooit zó uitgebreid aan bod gekomen

Ik schrijf hem niet af ik maak je alleen duidelijk dat politiek in 9 van de 10 gevallen mooi gel*l is.
Dat de VVD hier minder aan doet is dan aan de VVD. Er zijn genoeg andere partijen die dat ook doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:45

Consort schreef:
Nee, dat zijn illegalen en die horen volgens elke partij (van SP tot GW) te worden uitgezet...

of ze hebben een verblijfsvergunning.. maar nog niet de nederlandse nationalitiet

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:46

LimaMambo: laat maar zitten.

@Wildgirl: alleen krijgen allochtonen de eerste zoveel jaar geen uitkering... en hebben zij niet dezelfde rechten als Nederlanders...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:46

Ik denk dat hij net als Fortuyn, eerder zijn grenzen zal trekken en meer gaat ondernemen ipv het oeverloze overleggen en vergaderen van de andere partijen.
Ik heb Wouter Bos nog nóóit horen zeggen: Zo en nu gaan we hier eens effectief wat aan doen want zo gaat het niet goed.
Natuurlijk moet GW dit nog gaan waarmaken maar ik zie wel een stukje bezieling bij die man, dus volgens mij komt dat wel goed.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:48

Zo zo, pittige discussie hier! Ben het met de meeste punten wel met Heino eens.

Ik vind wel dat er meer aandacht moet worden besteed aan de politiek en daarbij vooral aan de PVV. Dit zowel voor de mensen die tegen en voor de PVV zijn. Zoveel mensen weten niet waarom ze zo fel voor zijn of tegen en gedragen zich naar de menigte en hebben geen idee van de standpunten die een partij heeft. Beetje zonde van het stemrecht..

Daarbij nog een klein puntje; Geert Wilder is het hoofd van de partij van de PVV, maar daar komt bij dat hij àlles beslist wat er in zijn partij gebeurd. Dus alles wat zijn partijleden zeggen, gaat door hem en als hij het er niet mee eens is, kan hij het tegenhouden..
En ik maar denken dat Nederland een democratisch was?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:48

Heino schreef:

@Wildgirl: alleen krijgen allochtonen de eerste zoveel jaar geen uitkering... en hebben zij niet dezelfde rechten als Nederlanders...

Geen recht op uitkering is bedacht om het arbeidsmoraal op te schroeven denk ik, mensen met een handicap of een arbeidsongeschiktheids probleem krijgen gewoon hun geld hoor.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:49

Heino schreef:

hoezo laat maar zitten..??
ik wil wel een reactie van je hebben

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:49

Vluchtelingen met een verblijfsvergunning kunnen al worden uitgezet na een misdrijf en dat gebeurt ook.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:50

noekje schreef:
Zo zo, pittige discussie hier! Ben het met de meeste punten wel met Heino eens.

Ik vind wel dat er meer aandacht moet worden besteed aan de politiek en daarbij vooral aan de PVV. Dit zowel voor de mensen die tegen en voor de PVV zijn. Zoveel mensen weten niet waarom ze zo fel voor zijn of tegen en gedragen zich naar de menigte en hebben geen idee van de standpunten die een partij heeft. Beetje zonde van het stemrecht..

Daarbij nog een klein puntje; Geert Wilder is het hoofd van de partij van de PVV, maar daar komt bij dat hij àlles beslist wat er in zijn partij gebeurd. Dus alles wat zijn partijleden zeggen, gaat door hem en als hij het er niet mee eens is, kan hij het tegenhouden..
En ik maar denken dat Nederland een democratisch was?

Dat geldt ook voor Jan Marijnissen en de SP.

Limanade

Consort schreef:
Vluchtelingen met een verblijfsvergunning kunnen al worden uitgezet na een misdrijf en dat gebeurt ook.

maar een chinees met een NL paspoort komt gewoon in de NL gevangenis terrecht ;)

RoodZonnetje

LimaMambo: omdat je consequent mijn vragen ontwijkt en ik ze niet blijf herhalen

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:51

LimaMambo schreef:
Consort schreef:

maar een chinees met een NL paspoort komt gewoon in de NL gevangenis terrecht ;)

Eh.. Ja, want iemand met een Nederlands paspoort is een Nederlands staatsburger.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 14:52

Ik vind Wilders zijn ideeën te ver gaan. En ben het er over het algemeen niet mee eens. Ik wil geen 52e staat van Amerika zijn.
Ben het er helemaal mee eens dat de rest van de partijleiders absoluut niet op hun strepen staan. En vind het erg raar dat ondanks dat ze zien dat Nederland dit nodig heeft ze niets doen. Niet durven of gewoon lui zijn.

Hij moet het idd waarmaken, maar zie het liever niet gebeuren. Wat maakt hem zo anders dan de rest? Omdat hij een grote mond heeft? Hard is? Ik weet het niet hoor, denk dat het hem gewoon niet gaat lukken...

Ik zie hem liever niet aan de macht in NL...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:52

Heino schreef:
LimaMambo: omdat je consequent mijn vragen ontwijkt en ik ze niet blijf herhalen

ik gaf gewoon altwoord hoor.. daarna reageerde ik op consort.. ;)

Heino schreef:
@ Wildgirl: niks denigrerends aan, ik vind het niet meer dan logisch dat je weet waar je over praat als je mee wilt praten

LimaMambo, ik ben geen konijn ofzo dat ik binnen 5 seconden antwoord kan geven :P Ga je mij nu uitleggen waarom niet-Nederlanders uitzetten getuigt van gelijkwaardigheid?

heel simpel.. hun willen hier wonen, moeten ze zich aanpassen aan de nederlandse wetgeving, normen en waarden net zoals nederlanders dat moeten
regels zijn regels.. die behoor je te weten als je hier wilt komen wonen

houden ze zich hier niet aan, is het heel simpel.. terug naar eigen land.. net zoals nederlanders hiervoor de bak in draaien

noekje

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:00

Dus een vluchteling die hier komt en een misdrijf begaat zoals iets jatten in de winkel moet worden teruggestuurd? Ookal is er het risico dat hij in eigen land in levensgevaar is?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:01

noekje schreef:
Dus een vluchteling die hier komt en een misdrijf begaat zoals iets jatten in de winkel moet worden teruggestuurd? Ookal is er het risico dat hij in eigen land in levensgevaar is?

vind je dat niet een beetje zijn eigen probleem?
je weet wat de consequenties zijn als je hier een misstap begaat..
ik zou het wel laten om dan hier iets te jatten..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:02

Voor iets stelen worden er geen mensen teruggestuurd, dit gaat pas werken bij zwaardere misdrijven.
En dat ze wellicht terugmoeten naar hun (onveilige)eigen land kunnen al die mensen van te vóren bedenken.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:05

LimaMambo schreef:
Heino schreef:
@ Wildgirl: niks denigrerends aan, ik vind het niet meer dan logisch dat je weet waar je over praat als je mee wilt praten

LimaMambo, ik ben geen konijn ofzo dat ik binnen 5 seconden antwoord kan geven :P Ga je mij nu uitleggen waarom niet-Nederlanders uitzetten getuigt van gelijkwaardigheid?

heel simpel.. hun willen hier wonen, moeten ze zich aanpassen aan de nederlandse wetgeving, normen en waarden net zoals nederlanders dat moeten
regels zijn regels.. die behoor je te weten als je hier wilt komen wonen

houden ze zich hier niet aan, is het heel simpel.. terug naar eigen land.. net zoals nederlanders hiervoor de bak in draaien

Ik wil hier nog even op reageren, de meeste allochtonen hebben WIJ hier naar Nederland gehaald om te komen werken als gastarbeiders omdat dat ons goed uitkwam, dat zijn mensen die al 3 generaties in NL wonen, die kan je er niet zomaar uitgooien. Hun eigen land is allang hun eigen land niet meer, hun eigen land is Nederland.

En trouwens, voor iemand die het zo hoog opheeft met Nederlanders, misschien even naar je eigen taalbeheersing kijken? 'Hun willen' bestaat niet, het is 'zij willen'; volgens mij is dat eerste klas basisschool.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:09

LimaMambo schreef:
noekje schreef:

vind je dat niet een beetje zijn eigen probleem?
je weet wat de consequenties zijn als je hier een misstap begaat..
ik zou het wel laten om dan hier iets te jatten..

Vind je dit niet een erg egoistisch antwoord? Maakt iedereen niet wel eens een fout? Vind het dan toch een flinke straf, weet niet of dat wel menselijk is. Denk toch dat iedereen wel eens de wet heeft overtreden ;)

En daarbij is Wilders punt hierover nog geen wet.

@Wildgirl
Misschien niet voor zo'n licht misdrijf, maar weet je dat zeker? Diefstal wordt wel als misdrijf gezien, niet als overtreding. Heeft Wilders ergens toegelicht wanneer hij wel of niet wordt teruggestuurd?
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd.
M

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:10

Ik denk dat er hier een aantal misverstanden ontstaan...
Het uitzet beleid is gericht op allochtonen die GEEN NL identiteit hebben, niet op 5e generatie Marokkanen.
We hebben idd de fout gemaakt in de 50er jaren zelf het rotwerk niet te willen doen en de grenzen maar open te gooien, daar plukken we nu de (voor de GW aanhangers zure) vruchten van.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:11

@ noekje, ik zal hem even bellen om te checken :D

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:13

Haha dat zou fijn zijn, zou wat duidelijkheid scheppen! Maar ik bedoel er gewoon mee dat je eigenlijk niet weet waarvoor je dan precies stemt.

En die immigratiestop geldt alleen voor turken en marokkanen .. nog zoiets..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:17

Nou dat is wel te begrijpen, zij zorgen voor de grootste overlast én hangen vaak de islam aan waardoor aanpassingen aan NL moeilijker zijn.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:22

Wildgirl schreef:
Ik denk dat er hier een aantal misverstanden ontstaan...
Het uitzet beleid is gericht op allochtonen die GEEN NL identiteit hebben, niet op 5e generatie Marokkanen.
We hebben idd de fout gemaakt in de 50er jaren zelf het rotwerk niet te willen doen en de grenzen maar open te gooien, daar plukken we nu de (voor de GW aanhangers zure) vruchten van.

Dus de asielzoekers zeg maar? Maar die veroorzaken eigenlijk vrij weinig 'overlast', de meeste asielzoekers in NL zijn politieke vluchtingen; advocaten, journalisten, hoogopgeleide mensen dus die wij in Nederland hard kunnen gebruiken. Vaak zijn deze mensen erg gemotiveerd en spreken binnen 2 jaar goed Nederlands, het enige probleem is dat ze vaak geen NL identiteit hebben. Hoe ik dit weet? Mijn moeder werkte met asielzoekerskinderen.
De meeste problemen met 'allochtonen' hier in NL hebben we juist met die 5e generatie Marokkanen of Antillianen die naar Nederland gekomen zijn, maar die kan je dus niet zomaar uitzetten. Antillianen niet omdat de NL'se Antillen een soort provincies van Nederland zijn en dus vrij reizen hebben. Geert Wilders stelt het allemaal zo gemakkelijk en het merendeel van de Nederlanders trapt daar blijkbaar zomaar in, dat zegt mij genoeg over de gemiddelde Nederlander. Verder kijken dan je neus lang is, en je verdiepen in zaken, dat zouden mensen eens moeten proberen!