Huwelijkswet, Verplicht seks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:51

_Anca_ schreef:
Jij zou dus liever zien dat mannen niet meer naar de prutsmutsen gaan, maar zich vergrijpen aan hun vriendin/vrouw?
Ook als die absoluut geen sex wil op dat moment om wat voor reden dan ook?

Huh :?

Waar haal je dát nu weer vandaan?

Er zijn nog andere mogelijkheden dan dit soort George Bush-praktijken.....

hc

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:55

Zou je het dan ook 4x op één dag mogen doen om vervolgens 12 dagen van het gezeur af te zijn, of komen die op je eigen conto :D? En mag je ook eigenhandig hulptroepen sturen?

Nee sorry, dit is natuurlijk te zot voor woorden. Waar denken die overheden zich allemaal tegenaan te kunnen bemoeien tegenwoordig?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:57

belachelijk wet...

Al zou ik het niet erg vinden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:00

Huertecilla schreef:
_Anca_ schreef:
Jij zou dus liever zien dat mannen niet meer naar de prutsmutsen gaan, maar zich vergrijpen aan hun vriendin/vrouw?
Ook als die absoluut geen sex wil op dat moment om wat voor reden dan ook?

Huh :?

Waar haal je dát nu weer vandaan?

Er zijn nog andere mogelijkheden dan dit soort George Bush-praktijken.....

hc

Was gewoon een vraag, als dat je mening is mag dat hoor! ;)

Komt voort uit het feit dat ik uit jouw reacties opmaak dat jij het eens bent met deze wet.

Dat sex voor een vrouw een verplichting is in het huwelijk en haar man dus het recht heeft om sex met haar te hebben, op elk moment wanneer hij maar wil, ongeacht hoe zijn vrouw er over denkt.
( misschien had ik het een beetje hard neergezet )

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:07

Ik denk dat wij als Nederlandse vrouwen maar wat boffen. Je zult daar maar wonen zeg.. en een vreselijk dominante man hebben die ook nog eens vreselijk veel sex wil. Ben je mooi klaar mee..

Zulke wetten zijn puur vanuit de man gedacht. Dat de vrouwen in opstand komen, vind ik al heel wat in zo'n cultuur. Daar hebben ze wel lef voor nodig. Zeker als je dan ook nog bekogeld wordt, omdat je simpelweg voor jezelf op komt..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:08

_Anca_ schreef:
Komt voort uit het feit dat ik uit jouw reacties opmaak dat jij het eens bent met deze wet.

8)7

Dat is dan een vette nul voor begrijpend lezen.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:09

Pletje123 schreef:
die ook nog eens vreselijk veel sex wil.

:?

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:09

Ik denk dat HC bedoelt dat wij nederlandse mannen en vrouwen geluk hebben met de cultuur hier :)

Ik zou het overigens omdraaien: mijn vriend 4 keer verplicht :D geen moeite mee hoor.... is geen straf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:11

Huertecilla schreef:
_Anca_ schreef:

8)7

Dat is dan een vette nul voor begrijpend lezen.

hc

:roll:

Ik denk eerder een vette nul voor helder en duidelijk je mening op papier ( in dit geval internet ) zetten.
Volgens mij ben ik niet de enige die je reacties zo opgevat had.

Tivoli

Re: Huwelijkswet, Verplicht seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:12

*steekt vingertje op*

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:15

Mm je ziet wel door wie het bedacht is he.. Een man.. Tja.. :( Arme vrouwen daar, snap die protestatie idd heel goed!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:17

_Anca_ schreef:
[Dat sex voor een vrouw een verplichting is in het huwelijk en haar man dus het recht heeft om sex met haar te hebben, op elk moment wanneer hij maar wil, ongeacht hoe zijn vrouw er over denkt.

Wat ik persóónlijk vind heb ik nota bene al in één zin zwart op wit gezet hier....
Ik vind dat sex een levensbehoefte is, dat beide partners recht hebben op (dagelijks) bevredigende seks (dus van goede kwaliteit), dat het instituut huwelijk daar eigenlijk niets mee van doen heeft.

Ik heb daarbíj kritiek op de kortzichtige tunnelvisie waarmee ongenuanceerde kritiek wordt geuit op basis van een niet eens realistisch beeld van de wésterse situatie die ook verre van ideaal is doch alleen ándere morele en ethische ontsporingen kent.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:19

_Anca_ schreef:

Ach, als ik kijk wat het niveau van het nederlands op Bokt is, is dat geen criterium....

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:19

En wat nou als je partner iets ernstigs krijgt of gewoonweg geen zin meer heeft?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:21

Huertecilla schreef:
_Anca_ schreef:

Ach, als ik kijk wat het niveau van het nederlands op Bokt is, is dat geen criterium....

hc

En jij bent hoogleraar :j

Hoe dan ook , volgens mij ging het niet om onze zogenaamde kortzichtigheid HC,dat JIJ er alles vanaf weet,wil niet zeggen dat 'de rest' onwetend is.
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 16-04-09 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Re: Huwelijkswet, Verplicht seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:22

@VLV : bij ziekte wordt een uitzondering gemaakt,en 'geen zin' is dus door deze wet terstond verholpen :=
Of wordt gedwongen danwel zin gemáákt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:24

Huertecilla schreef:
_Anca_ schreef:
[Dat sex voor een vrouw een verplichting is in het huwelijk en haar man dus het recht heeft om sex met haar te hebben, op elk moment wanneer hij maar wil, ongeacht hoe zijn vrouw er over denkt.

Wat ik persóónlijk vind heb ik nota bene al in één zin zwart op wit gezet hier....
Ik vind dat sex een levensbehoefte is, dat beide partners recht hebben op (dagelijks) bevredigende seks (dus van goede kwaliteit), dat het instituut huwelijk daar eigenlijk niets mee van doen heeft.

Ik heb daarbíj kritiek op de kortzichtige tunnelvisie waarmee ongenuanceerde kritiek wordt geuit op basis van een niet eens realistisch beeld van de wésterse situatie die ook verre van ideaal is doch alleen ándere morele en ethische ontsporingen kent.

hc

Ik denk niet dat ik tunnelvisie heb laten zien in mijn reacties, of dat ik ongenuanceerde kritiek heb geleverd.
Ik heb juist aangegeven dat ik mij in vele aspecten van het Islamitische geloof erg kan vinden.

Het enige waar ik kritiek op heb is het feit dat sex verplicht wordt gesteld voor de vrouw.
Dat beide partners recht hebben op een bevredigend sexleven ben ik met je eens, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat dit voor beide partners moet gelden.'
Je kunt een van de partners dus niet via de wet dwingen om de sexuele behoeften van zijn/haar partner te bevredigen.

In mijn optiek heeft dit niks met het huwelijk of geloof te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:25

Huertecilla schreef:
_Anca_ schreef:

hc

Over ongenuanceerde opmerkingen gesproken...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:27

_Anca_ schreef:
Ik denk niet dat ik tunnelvisie heb laten zien in mijn reacties, of dat ik ongenuanceerde kritiek heb geleverd.
Ik heb juist aangegeven dat ik mij in vele aspecten van het Islamitische geloof erg kan vinden.

Het enige waar ik kritiek op heb is het feit dat sex verplicht wordt gesteld voor de vrouw.
Dat beide partners recht hebben op een bevredigend sexleven ben ik met je eens, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat dit voor beide partners moet gelden.'
Je kunt een van de partners dus niet via de wet dwingen om de sexuele behoeften van zijn/haar partner te bevredigen.

In mijn optiek heeft dit niks met het huwelijk of geloof te maken.

Danku vriendelijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:28

Ik denk ook dat het financiele aspect een groot aandeel heeft aan de uithuwelijkingstraditie. Het is heel mooi als je uit liefde kunt trouwen, maar in landen als daar is er geen sociaal vangnet waar je lekker een uitkering kunt vangen, dus als de liefde van je leven een werkloze man en je sterft van de honger dan ben je er daar weinig mee. In het boek van Khaled laat hij verschillende gezinnen zien waar ze bezig zijn over uithuwelijken, en het grote merendeel van de gedachten van de families is: Wat voor werk heeft die man, wat voor een status, en hoe beter het werk en hoger de status hoe beter het huwelijk zou zijn, want dat betekende dat je je als vrouw geen zorgen moest maken en lekker een dak boven je hoofd hebt. De tegenprestatie die je daarvoor moet leveren is het huishouden en seks. Maar in zulke families is dat maar 'een detail' als het daarmee wil zeggen dat je dochter geen honger moet lijden. In de zware conservatieve streken wordt seks sowieso niet gezien als iets waar je plezier aan beleefd, maar een pure noodzaak om kinderen te krijgen. Voortplanting is het belangrijkste, seks is ondergeschikt. Hier in het Westen is het net omgekeerd (in het algemeen dan), je hebt in de eerste plaats plezier aan seks en je denkt erover na als je wel voortplanting wilt hebben.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:29

Lekker dan. Als je er sowieso al geen zin in hebt, of als je ongesteld bent, lekker als het dan ''móet''..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:30

_Tivoli_ schreef:
@VLV : bij ziekte wordt een uitzondering gemaakt,en 'geen zin' is dus door deze wet terstond verholpen :=
Of wordt gedwongen danwel zin gemáákt.

I know :)

Ik had het ook tegen HC, die vind dat:

Citaat:
sex een levensbehoefte is, dat beide partners recht hebben op (dagelijks) bevredigende seks (dus van goede kwaliteit), dat het instituut huwelijk daar eigenlijk niets mee van doen heeft.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:30

xKatleentjex schreef:
Ik denk ook dat het financiele aspect een groot aandeel heeft aan de uithuwelijkingstraditie. Het is heel mooi als je uit liefde kunt trouwen, maar in landen als daar is er geen sociaal vangnet waar je lekker een uitkering kunt vangen, dus als de liefde van je leven een werkloze man en je sterft van de honger dan ben je er daar weinig mee. In het boek van Khaled laat hij verschillende gezinnen zien waar ze bezig zijn over uithuwelijken, en het grote merendeel van de gedachten van de families is: Wat voor werk heeft die man, wat voor een status, en hoe beter het werk en hoger de status hoe beter het huwelijk zou zijn, want dat betekende dat je je als vrouw geen zorgen moest maken en lekker een dak boven je hoofd hebt. De tegenprestatie die je daarvoor moet leveren is het huishouden en seks. Maar in zulke families is dat maar 'een detail' als het daarmee wil zeggen dat je dochter geen honger moet lijden. In de zware conservatieve streken wordt seks sowieso niet gezien als iets waar je plezier aan beleefd, maar een pure noodzaak om kinderen te krijgen. Voortplanting is het belangrijkste, seks is ondergeschikt. Hier in het Westen is het net omgekeerd (in het algemeen dan), je hebt in de eerste plaats plezier aan seks en je denkt erover na als je wel voortplanting wilt hebben.

Als het alleen was om kinderen te krijgen,hoefde het niet om de 4 dagen?

Ik snap wel wat je wil zeggen,maar ook de demonstratie's tonen aan dat er óók vrouwen zijn die het met deze wet zeer oneens zijn.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:33

VivaLaVida schreef:
Ik had het ook tegen HC, die vind dat:

Citaat:
sex een levensbehoefte is, dat beide partners recht hebben op (dagelijks) bevredigende seks (dus van goede kwaliteit), dat het instituut huwelijk daar eigenlijk niets mee van doen heeft.

Tja,dat is vrij lastig,want stel de man raakt impotent...
Dan biedt hij zijn vrouw geen dagelijkse bevredigende seks meer (want na drie weken handwerk wil je ook wel weer iets anders)
En dan?

En ook: wat als 1 van beiden niet aan je verwachtingsbeeld voldoet? Wat doe je dan?
Dwingen? Scheiden? Rechtzaak aanspannen? Naar de priester rennen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:39

Ik denk dat er een verwarring is over plicht en recht.

Dat houdt in dat bevredigende sex geen huwelijkse plicht is maar onbevredigende sex wel een reden tot echtscheiding.
Nee, geen plícht tot echtscheiding, wel een recht.

Je kan de koek niet én bewaren én opeten.

hc