Hond Rocky vastgebonden aan boom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:22

rozahorse schreef:
ik heb het ook gezien.
Al zou ik krom moeten liggen mijn dieren gaan niet weg.
En het beestje was al ouder wie weet werdt hij afgemaakt.
Gelukkig is het goed afgelopen.

Mijn dieren gaan ook nooit weg maar als ik niet de juiste zorg meer kan geven om wat voor een reden dan ook, kies ik er ook voor om te zorgen dat ze beter terecht komen...

Misschien moet die man al krom liggen om het voer te kunnen betalen, hij haalt niet voor niets van die rotzooi bij de lidll.
Dan kan ik me heel goed voorstellen dat hij de medische kosten niet kan betalen.

Ik denk dat hij het hart op de juiste plek heeft zitten!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:25

kazary schreef:
Ja, dat was meer verantwoording geweest dan hem aan een boom binden. Hij had er ook een week kunnen zitten met deze regen.

Het verhaal van de vorige eigenaar is niet bekend, misschien heeft hij wel elke dag gekeken en gezorgd dat de hond water en voer had...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:32

Mas schreef:
slimmerik schreef:
Welke oplossing vinden jullie dan acceptabel ??

De enige acceptabele oplossing in mijn ogen is om een goed thuis voor het dier te zoeken op het moment dat je dit zelf niet meer kunt bieden. Naar mijn mening hoort dat bij de verantwoordelijkheid die je hebt als je huisdieren houdt.

En wat als je die niet kunt vinden?
Ik geloof heel hard dat ze dat al geprobeerd hebben. Ze binden de hond niet zomaar een boom :n

Anoniem

Re: Hond Rocky vastgebonden aan boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:41

Ongetwijfeld heeft hij het hart op de juiste plek zitten, tuurlijk zal hij (het was trouwens een zij) het niet zomaar gedaan hebben, punt is dat ze het helemáál niet had moeten doen, dat ze een onverantwoord hoog risico heeft genomen, dat imo niet goed te praten is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:49

Dat weet je niet, misschien heeft ze wel van een afstandje staan wachten tot iemand de hond mee zou nemen...
Zolang je niets weet kun je er niet over oordelen :n

Ik vind het nog niet zo erg wat ze gedaan heeft...
Er zijn ergere dingen! Ze heeft het met alle goede bedoelingen gedaan en misschien nog wel veel meer geprobeerd...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 18:56

griebels schreef:
En wat als je die niet kunt vinden?
Ik geloof heel hard dat ze dat al geprobeerd hebben. Ze binden de hond niet zomaar een boom :n

En dus..omdat niemand een oudere hond met een allergie wil hebben, bind je hem maar aan een boom 8)7 . Als niemand hem dus op een normale manier wil opnemen (omdat natuurlijk niemand zin heeft in torenhoge kosten) is het dus blijkbaar maar heel normaal dat je hem op deze manier achterlaat.
Zo zadel je dus alsnog iemand met torenhoge kosten op. Iemand die normaal gesproken de hond nooit zou nemen, die zit er nu dus mee.

Ik blijf het schandalig vinden om de hond aan een boom te binden. Niet vanwege het feit dus dat ze hem zomaar achterlaten (want hij zat in het zicht), maar gewoonweg vanwege het feit dat je weet dat niemand hem wil hebben en je er toch andere mensen mee gaat opschepen.

Nee, neem dan je verantwoordelijkheid en laat hem inslapen. Hoe hard dat ook mag zijn. De eigenaar weet zelf hoeveel werk en geld een allergische hond met zich meebrengt. Daar zadel je gewoonweg een ander niet mee op.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:15

inslapen vind ik ook niet eerlijk,als hij met behandeling een goed leven kan lijden.

de hond kan er toch niets aan doen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:33

Yamcha schreef:
Je bindt een hond niet aan een boom. Je laat de hond een heel groot risico lopen, júist omdat daar zoveel mensen komen. Nú is het goed afgelopen, maar jij weet net zo goed als ik wat sommige mensen met dieren doen.....
Het rísico is gewoon te groot om dit goed te kunnen praten. Wees blij dat het goed afgelopen is, maar dat is niet dankzij de goede bedoelingen en het (gebrek aan) verstand van de eigenaar......

Rare opmerking. Mensen die kwade bedoelingen hebben met honden zijn dungezaaid en die komen toch wel aan een hond.... De kans dat die zo'n hond meenemen is 0,00000001 % ;)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:34

griebels schreef:
Dat weet je niet, misschien heeft ze wel van een afstandje staan wachten tot iemand de hond mee zou nemen...
Zolang je niets weet kun je er niet over oordelen :n

Ik vind het nog niet zo erg wat ze gedaan heeft...
Er zijn ergere dingen! Ze heeft het met alle goede bedoelingen gedaan en misschien nog wel veel meer geprobeerd...

Dus mensen mogen dus omdat ze het niet kunnen betalen dieren gewoon aan de kant zetten?
Tuurlijk zijn er ergere dingen maar dit doe je gewoon niet!
Als ik het niet meer zou kunnen betalen zou ik net zolang naar een oplossing zoeken totdat ik die heb. Een dier doe je niet zomaar aan de kant, maar tegenwoordig is een dier een wegwerp artikel geworden helaas.........

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:38

Tjonge, van welke planeet kom jij? Kijk alleen eens op marktplaats of in de asiels.....

Helaas heb je het gewoon niet in de hand.... de mogelijkheid je beest aan te houden. Dus ik zou zo'n veroordeling niet willen geven.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:40

Jij niet ik wel!
En hoe komt het dat Marktplaats helemaal nokkievol staat met dieren?
Omdat sommige mensen er gewoon niet over nadenken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:05

griebels schreef:
Mijn dieren gaan ook nooit weg maar als ik niet de juiste zorg meer kan geven om wat voor een reden dan ook, kies ik er ook voor om te zorgen dat ze beter terecht komen...

Moet toch heel wat gebeuren wil je plots plat zak zijn lijkt mij heb je nog alle tijd om een keurig adresje te zoeken voor je hondje :) Heb dr alleen geen enkele voorstelling bij vindt dat je dan echt vaalt als dierenbezitter/ster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:51

slimmerik schreef:
Yamcha schreef:
Je bindt een hond niet aan een boom. Je laat de hond een heel groot risico lopen, júist omdat daar zoveel mensen komen. Nú is het goed afgelopen, maar jij weet net zo goed als ik wat sommige mensen met dieren doen.....
Het rísico is gewoon te groot om dit goed te kunnen praten. Wees blij dat het goed afgelopen is, maar dat is niet dankzij de goede bedoelingen en het (gebrek aan) verstand van de eigenaar......

Rare opmerking. Mensen die kwade bedoelingen hebben met honden zijn dungezaaid en die komen toch wel aan een hond.... De kans dat die zo'n hond meenemen is 0,00000001 % ;)

Jij gelooft meer in de goedheid van de mens als ik......