Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:13

ik vind het idee enkel "mooi" als je iets wilt hebben van je overleden huisdier maar het idee dat buurjongetje met mijn Basje loopt te leuren over straat :n

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:14

tita schreef:
ik vind het idee enkel "mooi" als je iets wilt hebben van je overleden huisdier maar het idee dat buurjongetje met mijn Basje loopt te leuren over straat :n

Tita.. :')
Ik kreeg een visioen bij je post.

tita

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:15

:D wilt gij je visioen met ons delen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 13:16

En dan gaat het me niet om het feit dat het in beide gevallen een dood dier is, dat is inderdaad zo. En op welke manier ze allebei ook gehouden zijn (vleesschaap of speelgoedschaap) in hun leven, ik blijf het zielig vinden. Maar dieren eten doen we altijd al. Dieren eten zie ik geen kwaad in, dat is een oerbehoefte (heet dat zo? :P ).

Leren tassen, zadels, riemen en laarzen vind ik niet disrespectful (Nederlandse woord kwijt) tegenover de dieren. Het gaat me er niet om dát er dieren dood worden gemaakt of hoe ze geleefd hebben (dat zijn andere discussies imo), maar om hoe ze gebruikt worden, met welke intentie.

Dit vind ik gewoon een zieke manier van dode dieren gebruiken om mensen te shockeren, en erg onrespectvol (gevonden!) tegenover deze dieren..

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:17

Nanne schreef:
@ Tallie

Ik bedoel niet in de vorm van leren tassen.. Maar zoals wat deze vrouw met huisdieren doet, wat als ze dat ook met paarden zou doen?

Ik denk nl dat sommige mensen die er nu vrij luchtig over praten, dan staan te steigeren.

Ik niet. Ik eet geen paardenvlees omdat ik het niet lekker vind, niet omdat ik het zielig vind. (goh, vroeger in mijn pennyperiode dacht ik hier toch wat anders over }> )

Ik zou er dan ook geen moeite mee hebben als het paarden waren geweest. Ik heb trouwens ook een hond en vroeger een kat, dus de associatie blijft het zelfde.

Nanne

tita schreef:
:D wilt gij je visioen met ons delen

Ik zag een schattig klein buurjongetje door de straat zeulen met een hondje dat helemaal gecustomised was. Wieltjes ed eronder en dan een zeer verbaasde en enigzins geshockeerde Tita die net toevallig uit het raam kijkt.

Tallie1979

Nanne schreef:
@ Tallie

Ik bedoel niet in de vorm van leren tassen.. Maar zoals wat deze vrouw met huisdieren doet, wat als ze dat ook met paarden zou doen?

Ik denk nl dat sommige mensen die er nu vrij luchtig over praten, dan staan te steigeren.

Zou wel een verdomd grote knuffel worden :')

In eerste instantie zou ik ook de rillingen krijgen, maar het verschilt, nogmaals, niks van wat wij met koeien, kalfjes, kippen en varkens doen..

Er zijn ook zat knuffeldiertjes, speelgoedpaardjes enz waar konijnenbont in verwerkt zit ( denk aan de plastic paardjes met maantjes van een stukje konijnenbont ;) )

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:18

Tallie_Ho schreef:
Nanne schreef:
@ Tallie

Zou wel een verdomd grote knuffel worden :')

In eerste instantie zou ik ook de rillingen krijgen, maar het verschilt, nogmaals, niks van wat wij met koeien, kalfjes, kippen en varkens doen..

Er zijn ook zat knuffeldiertjes, speelgoedpaardjes enz waar konijnenbont in verwerkt zit ( denk aan de plastic paardjes met maantjes van een stukje konijnenbont ;) )

Ja, zie die maar eens op je kamer neer te zetten.. _O-

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:20

Myukii schreef:
En dan gaat het me niet om het feit dat het in beide gevallen een dood dier is, dat is inderdaad zo. En op welke manier ze allebei ook gehouden zijn (vleesschaap of speelgoedschaap) in hun leven, ik blijf het zielig vinden. Maar dieren eten doen we altijd al. Dieren eten zie ik geen kwaad in, dat is een oerbehoefte (heet dat zo? :P ).

Leren tassen, zadels, riemen en laarzen vind ik niet disrespectful (Nederlandse woord kwijt) tegenover de dieren. Het gaat me er niet om dát er dieren dood worden gemaakt of hoe ze geleefd hebben (dat zijn andere discussies imo), maar om hoe ze gebruikt worden, met welke intentie.

Dit vind ik gewoon een zieke manier van dode dieren gebruiken om mensen te shockeren, en erg onrespectvol (gevonden!) tegenover deze dieren..

Maar eigenlijk worden ze gebruikt om het leven van (nog levende) dieren te verbeteren. Dat is toch ook een mooi doel?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:21

Myukii schreef:

Dieren eten kun je ook niet doen. Er zijn tegenwoordig zo veel alternatieven, dat je ook prima kun leven zonder vlees te eten. Sterker nog, het is aangetoont dat dat gezonder is...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:21

Nanne schreef:
Ja, zie die maar eens op je kamer neer te zetten.. _O-

heeft er iemand een hijskraan te leen? :')

Nee even zonder dollen.. Het is inderdaad en eindeloze discussie. Maakt niet uit, ik vind persoonlijk dat het topic goed verloopt zonder aanvallen enzo!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:22

Citaat:
Maar eigenlijk worden ze gebruikt om het leven van (nog levende) dieren te verbeteren. Dat is toch ook een mooi doel?

ik weet niet dadelijk wordt er misbruik gemaakt van zwerfhonden en asieldieren :n ben er tegen

helemaal naar het visioen van mijn basje op wieltjes dat getrokken wordt door het meest gehate kindje in het dorp die bij regen basje laat verleppen in de speeltuin--sorry ik heb teveel fanatasie

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:23

Dit lijkt me alleen niet de plaats om vegitarisme te gaan promoten.. Ik blijf toch genieten van mijn stukje vlees ;)

En nou ga ik even voedsel halen!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:35

Ik vind het wel ziek om daar speelgoed van te maken! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:38

neinie schreef:

Best een nobel doel, alleen ben ik bang dat het doel hier voorbij wordt gestreefd door de methode. Iedereen is veel te geschokt over de manier waarop om nog serieus stil te kunnen staan bij de "achterliggende gedachte".

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:38

LiNdA1986 schreef:

Waarom?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:42

Vjestagirl schreef:
LiNdA1986 schreef:

Waarom?

Lijkt me nou niet zulk leuk speelgoed voor een kind, alhoewel, wie weet waar de haren van Barbie van gemaakt zijn :o

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:42

Yak yak yak, walgelijk.....hou daar helemaal niet van...leer oke, maar bont dingetjes.........
zelfde als handschoenen met bont vulling, griebels.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:43

LiNdA1986 schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarom?

Lijkt me nou niet zulk leuk speelgoed voor een kind, alhoewel, wie weet waar de haren van Barbie van gemaakt zijn :o

Maar het is niet bedoeld als speelgoed voor kinderen, het is kunst in de vorm van speelgoed voor kinderen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:45

LiNdA1986 schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarom?

Nylon :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:45

Ik vind een glas melk of een lap vlees nog altijd nuttiger dan een hond van speelgoedblokjes hoor.

En ja,onze leren tassen etc. zijn ook van koeien,omdat de huid feitelijk afval is.
Oorspronkelijk worden koeien geslacht om vlees van te maken,en ik vind het alleen maar mooi dat dan alles van het dier gebruikt word,dus ook de huid.
En hoewel wij nederlanders niet dood gaan zonder vlees of melk,van oudsher is het wel ons voedsel.
Dat vind ik anders dan een kattenbeest.
Die hoef je niet op te eten.
Een beest is geen speelgoed als ie leeft,en dus ook niet als hij dood is.
(en zeker niet als je de kop en alles eraan laat zitten om mensen te shockeren. )

Uit 1 dode koe,kunnen tientallen mensen eten,drinken,kaas maken,schoenen,tassen,lijm,gelatine en andere producten gehaald worden,dat is nuttig voor heel veel mensen.

En een dode hond in blokjes,aan elkaar genaaid???
Juist.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:46

Brrrr...
Raaaaar idee.
Ik vind voor consumptie of schoenen en noem maar op vind ik geen vergelijking met het maken van speelgoed er van!
Kom nou niet met ''waarom?" want je bent gewoon ziék als je dit doet.
Schaap voor consumptie of speelgoedschaap inderdaad... ZIEK!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:51

Die 'kunstenares' is gewoon ziek in der kop!
Citaat:
aldus de kunstenares, die van haar eigen dode huiskat ooit een handtas maakte.

In haar ogen was het dier depresief en heeft die zelf dood gemaakt, om er vervolgens een handtas van te maken.
Depressieviteit zou je imo ook anders kunnen oplossen, als hij dat al was _-:(

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:51

Ter info, uit dit artikel: http://www.ad.nl/binnenland/article1316275.ece

"Katinka van Bruggen maakt speelgoed van echte huisdieren, poppen van pets. Ze betrekt het basismateriaal voor haar kunst bij erkende taxidermisten (preparateurs). Die krijgen op hun beurt de dode dieren – met toestemming van de eigenaar – aangeboden door dierenarts of -ambulance. „Er is niks illegaals aan."

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:55

superwoman schreef:
Die 'kunstenares' is gewoon ziek in der kop!
Citaat:
aldus de kunstenares, die van haar eigen dode huiskat ooit een handtas maakte.

In haar ogen was het dier depresief en heeft die zelf dood gemaakt, om er vervolgens een handtas van te maken.
Depressieviteit zou je imo ook anders kunnen oplossen, als hij dat al was _-:(

**komt een kat bij de zielenknijper**

Ik vind het knap dat ze kennelijk met dieren kan praten.. Ik keur het omdraaien van de nek van de kat met dit verhaal gewoon af, het is raar!! Laat het beest dan gewoon inslapen..