Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nanne schreef:@ Tallie
Ik bedoel niet in de vorm van leren tassen.. Maar zoals wat deze vrouw met huisdieren doet, wat als ze dat ook met paarden zou doen?
Ik denk nl dat sommige mensen die er nu vrij luchtig over praten, dan staan te steigeren.
Nanne schreef:@ Tallie
Ik bedoel niet in de vorm van leren tassen.. Maar zoals wat deze vrouw met huisdieren doet, wat als ze dat ook met paarden zou doen?
Ik denk nl dat sommige mensen die er nu vrij luchtig over praten, dan staan te steigeren.
Tallie_Ho schreef:Nanne schreef:@ Tallie
Zou wel een verdomd grote knuffel worden :')
In eerste instantie zou ik ook de rillingen krijgen, maar het verschilt, nogmaals, niks van wat wij met koeien, kalfjes, kippen en varkens doen..
Er zijn ook zat knuffeldiertjes, speelgoedpaardjes enz waar konijnenbont in verwerkt zit ( denk aan de plastic paardjes met maantjes van een stukje konijnenbont)
Myukii schreef:En dan gaat het me niet om het feit dat het in beide gevallen een dood dier is, dat is inderdaad zo. En op welke manier ze allebei ook gehouden zijn (vleesschaap of speelgoedschaap) in hun leven, ik blijf het zielig vinden. Maar dieren eten doen we altijd al. Dieren eten zie ik geen kwaad in, dat is een oerbehoefte (heet dat zo?).
Leren tassen, zadels, riemen en laarzen vind ik niet disrespectful (Nederlandse woord kwijt) tegenover de dieren. Het gaat me er niet om dát er dieren dood worden gemaakt of hoe ze geleefd hebben (dat zijn andere discussies imo), maar om hoe ze gebruikt worden, met welke intentie.
Dit vind ik gewoon een zieke manier van dode dieren gebruiken om mensen te shockeren, en erg onrespectvol (gevonden!) tegenover deze dieren..
Myukii schreef:En dan gaat het me niet om het feit dat het in beide gevallen een dood dier is, dat is inderdaad zo. En op welke manier ze allebei ook gehouden zijn (vleesschaap of speelgoedschaap) in hun leven, ik blijf het zielig vinden. Maar dieren eten doen we altijd al. Dieren eten zie ik geen kwaad in, dat is een oerbehoefte (heet dat zo?).
Leren tassen, zadels, riemen en laarzen vind ik niet disrespectful (Nederlandse woord kwijt) tegenover de dieren. Het gaat me er niet om dát er dieren dood worden gemaakt of hoe ze geleefd hebben (dat zijn andere discussies imo), maar om hoe ze gebruikt worden, met welke intentie.
Dit vind ik gewoon een zieke manier van dode dieren gebruiken om mensen te shockeren, en erg onrespectvol (gevonden!) tegenover deze dieren..
Citaat:Maar eigenlijk worden ze gebruikt om het leven van (nog levende) dieren te verbeteren. Dat is toch ook een mooi doel?
neinie schreef:Maar eigenlijk worden ze gebruikt om het leven van (nog levende) dieren te verbeteren. Dat is toch ook een mooi doel?
Citaat:aldus de kunstenares, die van haar eigen dode huiskat ooit een handtas maakte.
superwoman schreef:Die 'kunstenares' is gewoon ziek in der kop!Citaat:aldus de kunstenares, die van haar eigen dode huiskat ooit een handtas maakte.
In haar ogen was het dier depresief en heeft die zelf dood gemaakt, om er vervolgens een handtas van te maken.
Depressieviteit zou je imo ook anders kunnen oplossen, als hij dat al was