Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:51

BraveSpots schreef:
Anne. schreef:
Nee, als je je als politicus beheerst, kom je NIET ver. Dan blijven we in precies dezelfde sleur waarin we nu zitten.

Het is maar wat je onder beheersen verstaat. Ik bedoel niet dat je je moet houden aan de huidige opvatinngen enzo, maar wel dat je je emoties onder controle moet kunnen houden als je je onderwerp bespreekt.

Edit: heb het alleens gevraagd, maar hoe groot is zijn aandeel in de huidige regering :)?

Ze hebben 9 zetels :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:51

Anoeska schreef:
Dus we mogen Geert niet vergelijken met Hitler, maar de Koran vergelijken met Mein Kampf is prima :?

Wordt weer fijn met twee maten gemeten...

Ik heb ook nergens gezegd dat die vergelijking van Wilders correct is ;)

Maar dat geeft je nog niet het recht Wilders te vergelijken met iemand als Hitler (hooguit om de uitzonderlijke intelligentie van deze mannen te vergelijken...) omdat dit twee personen zijn met absoluut verschillende bedoelingen!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:52

Mystica schreef:
Waarschijnlijk komt dat doordat deze discussie alleen al op bokt zo uitgekouwd is, dat hij al wel 50 keer in de wc-pot is beland. Want wie zegt dat de "aanhangers" zich nergens in verdiept hebben? Misschien hebben ze wel gewoon geen zin om het voor de 51ste keer uit te kouwen ;)

Nou, ik ben best bereid om je uiteenzetting aan te horen :j! Ken de man en zijn partij verder bijna niet dus ik ben vrij van vooroordelen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:52

BraveSpots schreef:
Adil18 schreef:
Geert wordt vaak afgestraft op het feit dat hij in zijn 'enthousiasme' soms in het extreme schiet

Dat is heel erg dom van hem. 1 van de eerste dingen die je moet kunnen als politicus is je beheersen, anders kom je nooit ver...

Absoluut! Maar Wilders is ook maar een mens. Helaas weet een mens zich niet altijd even geschikt uit te drukken :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:53

Ik vind dat Wilders bar weinig respect toont voor anders denkenden en dat hij met zijn 'visie' mensen aanzet tot intolerantie en erger. Dat gegeven is een gevaar voor de wereld vrede wanneer die man ooit vaste bodem onder zijn voeten krijgt in onze politiek. Hij maakt misbruik van onze vrijheid van meningsuiting en doet ons recht op vrijheid van godsdienst geweld aan.

Ik denk dat hij veel gefrustreerde aanhangers heeft.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:57

Ik vraag me soms wel af of jullie ook wekelijks in Rotterdam (Zuidplein) of op soortgelijke plaatsen komen.
Laatst bijgewerkt door Anne. op 26-01-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:58

Ikima schreef:
Het is een rare vent maar zegt wel dingen die wij denken. Hij brengt het alleen op een verkeerde manier. Wat wel raar is, hem wordt altijd meteen de mond gesnoerd maar imams mogen wel alles zeggen.
Misschien als hij niet dat rare gebleekte kapsel had zou hij serieuze genomen worden.

Ben ik het mee eens.

Ik vind zijn uitspraken regelmatig te ver gaan, máár ik denk dat dat simpel aandacht trekken is.
Het mag duidelijk zijn dat we wel last hebben van bepaalde groepen moslims.
Daar moet wat aan gedaan worden, want ik voel me echt niet veilig meer in sommige buurten.

Ik vind juist dat veel moslims (ook) misbruik maken van o.a onze vrijheid! (Lante)
Maar daar wordt niks aan gedaan en wordt ook nergens genoemd.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:01

Lante schreef:
Ik denk dat hij veel gefrustreerde aanhangers heeft.

Maar die frustratie komt ergens vandaan, dat mag je niet zomaar vergeten, mensen zijn blijkbaar ongelukkig genoeg om hem te volgen in zijn beelden.

Ik denk dat ie een heel mooi beeld schets van de wereld hoe dat ie kan en mss wel moet zijn (heb even zijn partij opgezocht) en ik kan me voorstellen dat veel mensen hem daarin steunen.

Waar ik met hem in verschil van mening is hoe je tot die ideale wereld moet geraken. Imo moet je realistisch zijn. Met alle buitenlanders weg te sturen, de belastingen te verlagen en meer politie op straat werk je het probleem niet weg.

Een ideale wereld bestaat niet, dat moet je gewoon toegeven. Er naar streven is een mooi doel, de manier waarop vind ik minder, maar als genoeg mensen hem volgen geraakt ie ooit wel aan de macht en dan zal ook hij ontdekken dat niet alles zo eenvoudig is dan hij zich voorsteld...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:01

BraveSpots schreef:
Mystica schreef:
Waarschijnlijk komt dat doordat deze discussie alleen al op bokt zo uitgekouwd is, dat hij al wel 50 keer in de wc-pot is beland. Want wie zegt dat de "aanhangers" zich nergens in verdiept hebben? Misschien hebben ze wel gewoon geen zin om het voor de 51ste keer uit te kouwen ;)

Nou, ik ben best bereid om je uiteenzetting aan te horen :j! Ken de man en zijn partij verder bijna niet dus ik ben vrij van vooroordelen...

Ik doelde eigenlijk op de discussie die nu is ontstaan over moslim vs christenen etc, die eigenlijk ook nog totaal offtopic is :+
Maar Geert Wilders is een voormalig lid van het CDA, die uit de partij gestapt is en zelf een partij opgericht heeft, omdat hij het CDA te links begon te vinden. Zijn partij is PVV (partij van de vrijheid). Hij is denk ik te vergelijk met Vlaams belang, en wanneer hij in het nieuws is, dan duurt het niet lang of de mening van Vlaams belang komt er achteraan :)) Hij is erg tegen het Islamitische geloof en de koran, heeft de koran vergeleken met Mein Kampf en heeft gezegd dat de Koran verboden moest worden in nederland. En heeft natuurlijk de film Fitna gemaakt, waar hij nu o.a. voor aangeklaagd is. Hij wil het voor buitenlanders moeilijker maken om nederland binnen te komen en is tegen een dubbele nationaliteit, maar is niet van plan om alle buitenlanders er uit te schoppen.
Geert Wilders in een notendop :+
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 26-01-09 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:02

Ik heb dit topic niet helemaal doorgelezen, alleen de openingspost en een paar reacties.
Wat ik van Geert Wilders vind... tja ik vind het een domme, bange, onwetende man zonder enige kennis over de werkelijke Islam.

Ik kan me niet druk maken om deze man omdat ik hem totaal niet serieus neem en zijn aanhangers ook niet. punt uit.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:02

BraveSpots schreef:
en dan zal ook hij ontdekken dat niet alles zo eenvoudig is dan hij zich voorsteld...

Ik geloof niet dat hij daar zo makkelijk over denkt. Maar al zou je het ingewikkeld vertellen is er niemand die blijft luisteren... ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:03

Zaina schreef:
Ik heb dit topic niet helemaal doorgelezen, alleen de openingspost en een paar reacties.
Wat ik van Geert Wilders vind... tja ik vind het een domme, bange, onwetende man zonder enige kennis over de werkelijke Islam.

Ik kan me niet druk maken om deze man omdat ik hem totaal niet serieus neem en zijn aanhangers ook niet. punt uit.

muhahahaha....Heb jij de Islam doorgelezen...? Wilders namelijk wel hoor, dus pas op wat je zegt :+

Dat dit gedrukte slaat natuurlijk helemaal nergens op, hij is zelfs het tegenovergestelde van dat...

Zaina

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:04

Ik ben zelf al 3 jaar praktiserend moslim, dus: ja.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:04

Anne. schreef:
Ik vraag me soms wel af of jullie ook wekelijks in Rotterdam (Zuidplein) of op soortgelijke plaatsen komen.

Ik woon in een achterstandswijk in een grote stad, met heel veel allochtonen. Maar dat maakt nog niet dat ik Wilders gelijk geef, of op hem zou stemmen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:05

Adil18 schreef:
Zaina schreef:

muhahahaha....Heb jij de Islam doorgelezen...? Wilders namelijk wel hoor, dus pas op wat je zegt :+

Dat dit gedrukte slaat natuurlijk helemaal nergens op, hij is zelfs het tegenovergestelde van dat...

Zaina is moslima ;) (toch? := )
Edit: ze was me al voor :))

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:05

klopt Mystica ;) haha

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:06

Anoeska schreef:
Anne. schreef:

Ik woon in een achterstandswijk in een grote stad, met heel veel allochtonen. Maar dat maakt nog niet dat ik Wilders gelijk geef, of op hem zou stemmen.

Dat zeg ik toch ook niet?
Ik geef alleen aan dat het daar geen fijne plek is om even te winkelen om het zo maar even te zeggen. ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:07

Zaina schreef:

Ik geloof dat hij hem ggoed heeft bestudeerd hoor!
Dat roept hij igg en zou dom zijnals hij loog, want dan val je zo door de mand.

Ik geloof ook dat veel moslims zich verschuilen achter de islam. Want van de islam mag er niet gestolen worden etc, maar het beeld van moslims in Nederland is duidelijk anders! Men lijkt slechts alleen te volgen wat men uit komt en niet wat er daadwerkelijk allemaal in staat.

Daarbij vind ik het lef wa hij durft te zeggen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:07

Mystica schreef:
Ik doelde eigenlijk op de discussie die nu is ontstaan over moslim vs christenen etc, die eigenlijk ook nog totaal offtopic is :+
Maar Geert Wilders is een voormalig lid van het CDA, die uit de partij gestapt is en zelf een partij opgericht heeft, omdat hij het CDA te links begon te vinden. Zijn partij is PVV (partij van de vrijheid). Hij is denk ik te vergelijk met Vlaams belang, en wanneer hij in het nieuws is, dan duurt het niet lang of de mening van Vlaams belang komt er achteraan :)) Hij is erg tegen het Islamitische geloof en de koran, heeft de koran vergeleken met Mein Kampf en heeft gezegd dat de Koran verboden moest worden in nederland. En heeft natuurlijk de film Fitna gemaakt, waar hij nu o.a. voor aangeklaagd is. Hij wil het voor buitenlanders moeilijker maken om nederland binnen te komen en is tegen een dubbele nationaliteit, maar is niet van plan om alle buitenlanders er uit te schoppen.
Geert Wilders in een notendop :+

Denk dat je VVD bedoelt ipv CDA. Dat is namelijk de partij waar Wilders vroeger lid van was.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:08

Klopt :=

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:10

Zaina schreef:
klopt Mystica ;) haha

Weet je dan ook waarom hoe lang de Islam (ongeveer) hetzelfde is gebleven? En denk je dan dat dat even veranderd word hier in Nederland?
Zo lief is de Koran niet, de bijbel ook niet. Maar de Bijbel kent een hoop intrepetaties. De Koran niet (zo bar veel).. Dáárom zijn er zoveel extremisten en immams die aanzetten tot haat, omdat ze letterlijk doen wat de Koran (en Hadith) zeggen
Laatst bijgewerkt door Anne. op 26-01-09 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine123

geert is de reden waarom waterstof peroxide een illegaal middel moest worden... ;(

Adil

Zaina schreef:
Ik ben zelf al 3 jaar praktiserend moslim, dus: ja.

Oh leuk, dan kun jij als geen ander uitleggen waaruit jij kunt afleiden dat Wilders zich nooit in de Islam heeft verdiept :Y)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:11

Martine123 schreef:
geert is de reden waarom waterstof peroxide een illegaal middel moest worden... ;(

:')

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:11

tja " superwoman" dat is het verschil tussen marokaanse straatschoffies en praktiserende moslims.