Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:58

Helaas zijn er inderdaad voldoende kdv's waar men het met de veiligheid niet zo nauw neemt. Ook daar is geen excuus voor, al heb je daar als ouders ook je verantwoordelijkheid in.
Ik ben in ieder geval blij dat er bij ons op het kdv hele duidelijke regels gelden en deze ook zorgvuldig nageleefd worden.
Als zo'n drama mijn kind zou treffen zou ik het kdv kapot procederen. Het is geen hondenoppas :n

Pistasche

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:59

Ik zag het net op het nieuws, vreselijk, echt vre-se-lijk ;(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:00

ik zou niet het KDV procederen............. wel de begeleiders van die man, want die zijn verantwoordelijk voor de daden van deze.....

imo is het KDV een innocent bystander......... de man heeft het gedaan, en de man heeft begeleiders.......... en de begeleiders zijn tekort geschoten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:02

Een begeleider met een te groot ego ja. Maar daar heb ik niets mee te maken. Ik betaal als ouder voor een veilige opvang van mijn kind. ALs een medewerker dan de deur open doet voor een vreemde met dit als gevolg heeft het kdv zeker een heel probleem!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:02

KiWiKo schreef:
ik zou niet het KDV procederen............. wel de begeleiders van die man, want die zijn verantwoordelijk voor de daden van deze.....

imo is het KDV een innocent bystander......... de man heeft het gedaan, en de man heeft begeleiders.......... en de begeleiders zijn tekort geschoten

Het lijkt er bijna op dat sommigen zich eerder kunnen vinden in de begeleiding van deze psychopaat dan in het personeel van het kdv :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:03

Ik kan nu als ik wil zo het kinderdagverblijf inlopen waar mijn kinderen op hebben gezeten. Op de deur daar zat zo'n slot waar je een code in moest toetsen. Mijn kinderen zijn nu een jaar weg bij dat KDV, maar ik neem aan dat die code nog hetzelfde zou kunnen zijn, en hij was ook nog eens verbazingwekkend simpel...

En tja, als er aangebeld wordt, dan doe je de deur open. Ze speelden ook wel eens buiten, en dan moesten ze voordeur uit en meteen links het hek in, maar op dat hek zat geen beveiliging. Het had mijn kinderen ook kunnen overkomen.

Die buurt kende geen schaamte, een keer werd ik door de leidsters teruggestuurd naar de auto omdat ik mijn autoradio erin had laten zitten. Vijf minuten eerder was het raam van de auto van een moeder ingetikt (op klaarlichte dag!) omdat ze iets op de voorstoel had laten liggen.

Yinari

Ik vind het kdv ook niet schuldig :n (met wat we nu weten).

Ik denk dat in 8 van de 10 dagverblijven exact hetzelfde had kunnen gebeuren. Logisch ook, want je verwacht dit toch niet?

Tuurlijk zijn er gekken op de wereld, maar niet in zulke grote getallen dat je dit direct verwacht als er een vreemd aanbelt.

connie1964

doodstraf voor deze vent,2 baby s dood!!walgelijk gewoon!!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:05

slimmerik schreef:
KiWiKo schreef:

Het lijkt er bijna op dat sommigen zich eerder kunnen vinden in de begeleiding van deze psychopaat dan in het personeel van het kdv :?

Dat maak jij er van heel spijtig om zo te beginnen.

We weten evenmin van de omstandigheden bij de psychiatrie dan bij de opvang :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:05

faye schreef:
Een begeleider met een te groot ego ja. Maar daar heb ik niets mee te maken. Ik betaal als ouder voor een veilige opvang van mijn kind. ALs een medewerker dan de deur open doet voor een vreemde met dit als gevolg heeft het kdv zeker een heel probleem!

dat is ook weer waar :) :)

echter liggen de roots van het probleem bij de begeleiding......... die zijn de fout ingegaan door de man op straat te laten.....

had dit niet bij het KDV gebeurd dan had hij wel naar de bieb, AH, of zwembad gegaan........... die man had niet op straat gemogen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:08

Natuurlijk is de begeleiding ook fout Kim! Maar als ouder zou ik toch echt het kdv aansprakelijk stellen. Zij hebben een verplichting jegens mij. De begeleiders van die crimineel niet.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:10

Wie weet hoe hij is binnengekomen (dat weten we toch nog niet precies?) Misschien kwam hij toch wel redelijk normaal over, anders hadden ze hem vast niet binnengelaten.

Daarom denk ik niet dat het kvd aansprakelijk moet worden gesteld. Punt A, wat schiet je er mee op? Punt B: ze vinden het daar zelf ongetwijfeld ook erg genoeg. Dit is geen opzet en imo ook geen te verwijten fout van hun kant.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:11

connie1964 schreef:
doodstraf voor deze vent,2 baby s dood!!walgelijk gewoon!!!!

2 baby's en een volwassene.

Ze denken dat hij mogelijk onder invloed is van drugs, en hij wil zijn id niet zeggen.
Walgelijk ..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:13

faye schreef:
Natuurlijk is de begeleiding ook fout Kim! Maar als ouder zou ik toch echt het kdv aansprakelijk stellen. Zij hebben een verplichting jegens mij. De begeleiders van die crimineel niet.

jawel........... de begeleiders van die vent zijn verplicht mij en mijn gezin te vrijwaren van zijn waanideen...........

IK en mijn gezin hebben recht op een zorgeloos veilig bestaan......... daar betalen wij belasting voor, waar die meneer zijn begeleiding van word betaald..........

Ik neem mijn verantwoordelijkheid to de maatschappij, en de maatschappij moet dat ook richting mij doen........

wat als hij dat KDV niet binnen had gekomen en op een woensdagmiddag de AH binnen had gegaan............ had hij dezelfde schade aangericht.........

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:14

Vreselijk blijft dit!
Verschrikkelijk voor iedereen, de leidsters, de kinderen, de ouders.. alles en iedereen!

DE discussie dat het kdv de schuldige zou zijn voor het binnenlaten van iemand. Zijn jullie weleens op verschillende kdv's geweest. Gros hiervan heeft een intercom systeem en als daar iemand voor staat die de weg vraagt, geef ik je 9 op 10 dat er open gedaan wordt om de weg te wijzen... Vind hier geen andere schuldige dan de dader zelf! Verder niemand.... kdv leidsters zéker niet, de begeleiding van deze man misschien, maar die zit ook aan miljoenen wetten en eisen vast

Anoniem

Maar als ze weten dat hij bij die kliniek vandaan kwam, dan weten die mensen toch wie hij is? :\

Yinari

Eh.......ja, dat dacht ik ook (maar was bang dat het een domme vraag was := )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:16

Maargoed de leeftijd veranderd ook constant dus zijn ze misschien niet zeker, 35,45 en nu 28

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:17

Mijn vriend is van Zogge (op een boogscheut van grembergen) en een vriendin met kids van dendermonde, 'goddank' was het niet haar opvang...

De opmerkingen over begeleiders en kdv tonen voor mij aan dat die mensen ofwel héél weinig verstand hebben ofwel supermensen zijn die alles kunnen en weten....

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:19

verschrikkelijk...
ik woon een kwartiertje van dendermonde...

de man is 28...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:22

@poes
Je moet de verantwoordelijkheid over andermans kinderen serieus nemen. Hij moest niet voor niets aanbellen. JE doet de deur niet voor een vreemde open, de weg wijzen kan ook door de intercom :)*
Het zal je kind maar zijn dat doodgestoken is of zwaar verwond. Dan praat je wel anders.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:24

Hier is maar 1 schuldige en dat is degene die het mes in zijn handen had.

Wie weet heeft hij door drugs plots veel sterkere waanideeën gekregen die hij vroeger niet had, dat kun je gewoon niet altijd voorspellen. Of mss is het een zeer intelligente sociopaat die hoogfunctionerend is, dan hoef je nog geen 'zichzelf overschattende psychiater' te zijn om niet alles te kunnen weten.

Wat het kdv betreft vind ik dat er nog erg veel onduidelijkheid is hoe de man is binnengeraakt. Als hij de balie is gepasseerd duurt het natuurlijk even voor je zelf van achter de balie bent...

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:26

Ik hoorde het vandaag op de radio, en net nog op tv gekeken. Daarna nog op gezocht op internet! Hier krijg ik echt een brok in me keel van. Ziek, hoe iemand zo iets in zijn hoofd kan halen! De man vroeg of hij informatie kon halen, over het kinderdag verblijf... (zo iets hoorde ik van mijn moeder.)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:29

Wat een verschrikking, voor alle betrokkenen, ook het personeel van het KDV! Die hebben het ook niet makkelijk! En idd, ik werk op een NSO en er is geen deurprotocol. We doen als leidters zelf de deur open en doe niet open voor total strangers, maar je weet het nooit, als ze willen komen ze hoe dan ook wel binnen! Dan wachten ze tot je een ouder die je kent binnen laat!
Ik moet er niet aan denken, al snap ik de reacties wel dat een ouder het KDV wil aanklagen! Maar de leidsters zijn al genoeg gestraft door dit mee te moeten maken!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:31

faye schreef:
@poes
Je moet de verantwoordelijkheid over andermans kinderen serieus nemen. Hij moest niet voor niets aanbellen. JE doet de deur niet voor een vreemde open, de weg wijzen kan ook door de intercom :)*
Het zal je kind maar zijn dat doodgestoken is of zwaar verwond. Dan praat je wel anders.

Ik kots van die vent, maar ook zeker van dit soort opmerkingen zeg.
Doe ff normaal.... net of die meiden van het kdv die vent hebben uitgenodigd met een bakkie koffie.
De zorg voor andersmans kinderen is een heel grote zorg, ook een heel grote verantwoordelijkheid, maar niemand, maar dan ook NIEMAND! verwacht dat iemand die de weg vraagt even binnenkomt en op alles insteekt wat ie tegenkomt!
Bah! Is al erg genoeg voor iedereen in deze situatie, zou fijn zijn als ze dit soort opmerkingen ook irl naar hun hoofd geslingerd krijgen
( overigens is er bij onze kdv en bso, waar ik werkzaam ben, ook geendeurprotocol.. we hebben een intercom en that's it! Maar als de bezorger van de AH komt, doe ik ook open zonder te kijken of hij het wel echt is...)