C_arola schreef:Zou het voor je vriend niet moeilijk zijn om de keuze uit handen te geven aan jou?
Komt gewoon in me op.
Mijn vriend en ik zijn het erover eens, dat als er nu een kindje zou komen, we het houden.
Zoals we nu leven zou ik zeker geen abortus of adoptie kunnen doen, daarvoor hebben we nu een goed leven en kunnen we het kindje niet alleen alle liefde geven maar ook alle aandacht en financiele middelen en dat vind ik een prettige gedachte.
Natuurlijk is het ideaal om pas een kindje te krijgen als je het helemaal wilt en het uitgedacht hebt, ideaal komt alleen niet vaak voor.
Het lijkt me verschrikkelijk om zwanger te zijn en een van beide partners wil het kind niet hebben.
Wat ik ook een grote nadeel vind in de topic van de link is, dat ze geen bescherming gebruikten, maar nu ook nog geen kind willen hebben. Dan vraag je imo om problemen.
Als ik onverwachts zwanger zou zijn zullen we uiteraard nog wel veel samen bespreken wat we zullen doen. Voor mij hangt het heel erg af in welke situatie we zitten.
Theoretisch is het mogelijk om het kindje momenteel een goed leven te geven, maar het zou echt heel erg zwaar worden. Ik moet mijn studie opgeven en heb daarbij dan geen diploma, en mijn vriend begint binnenkort aan nieuw werk waar ie zeker het eerste jaar zijn volle tijd zal moeten instoppen.
Mijn vriend vind dat zijn keuze grotendeels afhankelijk is van de mijne. Hij is niet echt strikt voor of tegen (net als ik). Als ik bereid ben 100 procent voor het kindje te gaan is wil hij daar zeker evenveel in mee gaan, hoe lastig het ook word. Zie ik het niet zitten, dan houd het ook voor hem persoonlijk op, dan zal hij me steunen waar nodig om door de abortus heen te geraken.
(Maar we doen er dus alles aan om te voorkomen dat we in zo'n situatie terecht komen, we zouden graag nog een jaar of tien wachten en dan eens kijken hoe en wat met kindjes
).
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 16-01-09 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt