Moet ik nu natuurlijk geen ondoordachte dingen gaan zeggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_janet_ schreef:Ntlie volgens mij is dat ook zo.
Maar ik denk dat het komt omdat zij weten hoe het erop de weg aan toe gaat.
Ik denk dat veel 17 jarige het auto rijden onderschatten, de verantwoordelijkheid enz.
Tenminste dat had ik ook toen ik nog geen rijbewijs had. Het lijkt allemaal heel makkelijk, maar door een klein foutje kan je heel wat veroorzaken op de weg.
Anne_GTI schreef:Ntlie_ schreef:Ik heb het idee dat veel mensen die hun rijbewijs al hebben, tegen zijn en veel mensen die tegen die tijd 17 zijn, voor zijn..
Of zie ik dit verkeerd?
Ik zal dan wel de uitzondering op de regel zijn.Ik vind het een goed plan om 17-jarigen met een rijbewijs onder begeleiding van een ervaren chauffeur ervaring op te laten doen in het verkeer. Sowieso beter dan wachten tot ze 18 zijn en dan ineens "los" te laten en red je maar.... Dan krijg je imo de onverantwoorde inhaalacties door het overschatten van eigen kunnen en verkeerd inschatten van het overige verkeer.
De vergelijking met scooterrijders die overal tussendoor vliegen ontgaat mij ook. Dat kan nl. technisch helemaal niet met een auto dus ze zullen er wel tussen moeten blijven. Bovendien was ik met de brommer precies net zo. Mijn schade's met de auto zijn nog steeds op 1 hand te tellen waarvan de meeste nog buiten mijn schuld ook.
x_Jeanine_x schreef:achh, bij mij zitten er 2 in de klas, net 18, pas rijbewijs, paar weken later boem auto in de prak!
zeg niet dat iedereen beroerd rijdt! maar sommige jongens wel.
Ik reed op mijn 13de al automaar dan op het land, en zelfs met aanhanger.
nog erger!
Rijbewijs halen is mega duur, zelf zou ik het geld niet hebben, maar krijg um van paps en mams, spoedcurses, en gelijk aanhanger erachter aan.
Anne_GTI schreef:Ik heb er hondevoer voor moeten maken, appels geplukt, aardappels gerooid, mais geoogst, komkommers geplukt enz. maar had 3 weken na mijn 18e wel mijn rijbewijs en geheel zelf betaald.
LiNdA1986 schreef:Ik vind het niet goed in ieder geval, want moet je zien hoeveel ongelukken er nu al gebeuren met jonge bestuurders omdat ze geen verantwoordelijkheid hebben, neem een voorbeeld aan de meeste scooterbestuurders...
Ze kunnen beter 18 jaar aanhouden.
Karin_88 schreef:Degenen met scooterervaring hebben dat streepje misschien voor als ze gaan lessen, maar als je slaagt voor je rijbewijs moet je daar net zo min aan voldoen, anders kan je echt niet goed genoeg rijden om dat examen door te komen... Of zie ik dat weer verkeerd?