'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:45

aerdenhout1 schreef:
God is toch almachtig?? Het moet dan toch ergens goed voor zijn, uiteindelijk heeft HIJ toch de man en de vrouw geschapen? Is er toch ergens iets verkeerd gegaan zou je denken.
De paus zou zijn grote b..je weet wel moeten houden en volgende keer alleen maar...dank u wel voor de bloemen moeten roepen.... weet die vent veel!

Hihi, misschien schiep hij op maandag Adam en Steve en de rest van de week Adam en Eve?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:48

ik ben alles wat de paus volgens mij 'gevaarlijk' noemt. Ik ben én zo gelovig als een biet (niet gelovig dus Clown ) en daarbij heb ik ook nog eens last van zo'n ozo gevaarlijke ziekte wat men homoseksualiteit noemt, nou ik kan m'n werk bellen helaas nog steeds homo Vork

Ook dat aangeboren en aangeleerd doet me altijd aan de volgende poster denken:

Afbeelding

aangeleerd hoe moet zoiets nu in gódsnaam aangeleerd zijn? ik had voor m'n euhm..10 ofzo toch nog nooit van homoseksualiteit gehoord en ik heb zelfs voorbeelden waarvan ik weet dat dat ik zeg maar al vanaf m'n 4e euhm... last had van m'n ziekte Haha!

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:51

Bedankt meneer de Paus...

Voor het verpesten van mijn avondje.
Jeetje, waar gaan we heen... Frusty
Ik ben ook totaal NIET gelovig.. En voel me ook intens ziek door deze 'wond'.
Heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld! Bloos

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:58

Een familie lid van mij studeert Theologie.

Laatst was ik daar op bezoek en toen vertelde ze me met open ogen dat homoseksualiteit een psychische stoornis is.

Nou, dan ben je wel even stil, en ga je eens even achter je hoofd krabben hoe je dat er binnen een middagje weer uit krijgt. Uiteindelijk een heel open verhaal dat jawel hoor, haar docent altijd duidelijk aangeeft dat homo's een psychische ziekte hebben.

Ik reageerde wat heftig en dat snapte ze niet helemaal. De boodschap kwam stapje voor stapje wel over maar voor hoe lang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:01

Dan is die docent wel een rare, zeg, en dat familielid van je, tja ook daar valt wat van te zeggen.
Je moet eens tegen haar zeggen dat er homoseksuele dominees bestaan, ik zou dan wel willen weten wat daarop de reactie is Knipoog

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:03

Owh god... Nu dit weer!
Voel me nu helemaal in een hokje gezet...
Ik ben niet alleen een vieze wond, maar ook nog eens psychisch niet in orde...
De paus gaat hier niet veel vriendjes mee maken,
En Less, het is maar goed dat je geen namen noemt.
Anders had hij binnen de kortste keren een roze gespoten huis, of auto Vork Nagelbijten / Gniffelen
Pff... Clown

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:04

er bestaan ook pedofiele homosexuele dominees...

gekker kan het haast niet...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:06

Dat familielid van mij, is nog erg jong, beschermd opgevoed en volgt haar ouders en de kerk blindelings... Ja, niet de weg die ik bewandel maar ieder zijn keus.

Het wordt natuurlijk anders als dit soort zaken in een les worden genoemd.
Wanneer je niet ben geleerd voor jezelf te denken, dan volg je dit soort uitlatingen al gauw.
Ik heb het wel bij de rest van de familie aangekaard.
Je staat er nog verbaasd van te kijken hoeveel mensen achter dit soort uitspraken staan, onvoorstelbaar.

Helaas zijn we nooit meer uitgenodigd...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:08

Raja schreef:

Hoor je vaker over pedofiele priesters, heeft denk ik minder met seksuele geaardheid te maken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:10

tja aan de ene kant vrijheids van meningsuiting wat ik opzich wel goed vind. Maar zulke uitspraken maakt het voor de homoseksuelen wel erg moeilijk als men (oa de paus) daar nu niet zo op hamert dat het ozo slecht is dan is het ook makkelijker om 'uit de kast te komen' oid. Wat de 'homohaat' betreft ligt het er wel aan wáár je woont. Dat verschil heb je zelfs in Nederland al. Hier waar ik woon (klein dorpje in limburg) ben ik écht nog niemand tegen gekomen die het een probleem vind oid (en veel mensen weten 't Vork ) en ik hoor verhalen uit amsterdam bijv nou daar is het dus écht not done als ik het soms zo hoor Nagelbijten / Gniffelen

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:18

Ik heb verder niet alles gelezen, maar ik vind dat deze mensen ook recht hebben , ik denk dat je zo wordt geboren en niet gemaakt.
Een hele tijd terug hadden we het hier ook over met een stel mensen , waaronder ook gelovige.
Ierder voor zich vind ik altijd , maar toen ik begon over het feit dat de mens weer terug zou komen, in een andere gedaante, dan kon het ook wel zo zijn , dat deze mensen in een verkeerd lichaam zijn terecht gekomen. het werd stil en het was einde verhaal.
Ik geloof wel op mijn manier, heb er verder niemand bij nodig.
Laat leker de mens in zijn waarde

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:47

Less schreef:
Raja schreef:

Hoor je vaker over pedofiele priesters, heeft denk ik minder met seksuele geaardheid te maken.

Is ook een geaardheid.
ze vallen op jonge jongetjes ipv oudere jongetjes
netals je op mannen of vrouwen valt, of op kippen om maar wat te noemen.
is net zo goed een sexuelegeaardheid...

niet dat ik achter pedofilie sta, maar die discussie gaan we hier maar niet voeren Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:17

Yamcha schreef:
Oh serieus Sul? Wat had je gedaan?

Ik ga nog steeds naar de kerk Lachen
Ze vinden mij nog aarig denk ik Huilen van het lachen

Oh, wat je zegt, er is buiten de kerk ook genoeg homohaat te vinden, maar ja, als je toch de kerk of de paus weer eens door het slijk kunt halen...... dan grijp je die kans toch? Per slot van rekening is de hele kerk fout, zijn alle priesters pedofielen, en zijn ze verantwoordelijk voor de snelle verspreiding van AIDS. Oh, en de paus is niet menselijk. Wist ik ook nog niet, maar je leert een hoop op Bokt Vork

Maar over mensen buiten de kerk moet je uiteraard wel heel genuanceerd oordelen, die moet je vooral in hun waarde laten, zijn heilig. Maar de kerk mag je zoveel belasteren en nonsens over vertellen als je maar wilt..... heel consequent en logisch wel......

Helemaal mee eens, dat valt mij ook vaak op (maar ik zal wel weer bevooroordeeld zijn Vork )

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:23

Blue_Eyes schreef:
Yamcha schreef:
Oh serieus Sul? Wat had je gedaan?

Ik ga nog steeds naar de kerk Lachen
Ze vinden mij nog aarig denk ik Huilen van het lachen

Oh, wat je zegt, er is buiten de kerk ook genoeg homohaat te vinden, maar ja, als je toch de kerk of de paus weer eens door het slijk kunt halen...... dan grijp je die kans toch? Per slot van rekening is de hele kerk fout, zijn alle priesters pedofielen, en zijn ze verantwoordelijk voor de snelle verspreiding van AIDS. Oh, en de paus is niet menselijk. Wist ik ook nog niet, maar je leert een hoop op Bokt Vork

Maar over mensen buiten de kerk moet je uiteraard wel heel genuanceerd oordelen, die moet je vooral in hun waarde laten, zijn heilig. Maar de kerk mag je zoveel belasteren en nonsens over vertellen als je maar wilt..... heel consequent en logisch wel......

Helemaal mee eens, dat valt mij ook vaak op (maar ik zal wel weer bevooroordeeld zijn Vork )

waar wordt hier gezegd dat de gehele kerk fout is??

Ik vind alleen dat er opgelet moet worden met zulke uitspraken!

Het komt hetzelfde neer als dat de "niet-gelovigen" gaan roepen dat de gehele kerk en alle gelovigen fout/ziek/gestoord/whatever zijn!
Of de homosexuelen die gaan roepen dat de heterosexuelen dat zijn.
Of de negers over de blanken en vise versa!
En ga zo nog maar even door.

Wat hier allemaal niet beweerd wordt overigens!!

Er wordt hier ingegaan op een uitspraak die wordt gedaan door een voorbeeld persoon!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:28

Raja schreef:

Volgens mij sluit het een het ander uit. Een pedofiel is alleen geïnteresseerd in minderjarigen. Een homofiel in volwassenen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:30

het is maar hoe je het ziet...
een pedofiel kan op jongetjes of op meisjes vallen...
en kan een man of een vrouw zijn...

dus een mannelijke pedofiel die op jongetjes geilt, is in mijn ogen een homosexuele pedofiel... Lachen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:32

dat je homo bent kan je toch niks aan doen, zo wordt je geboren of niet, dat is toch wel heel wat anders dan het kappen wan een regenwoud of whatever...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:33

wat iemand over een ander zegt is nog altijd de menig van èèn iemand.
en die mening staat vrij.

als er echter iets wordt verkondigd door een kerkvorst zoals de paus met de bijbel in de hand dan is het een heel andere zaak.

op het moment dat hij discriminerende dingen zegt wordt er van de vlogelingen verwacht dat zij daar in meegaan.

heel gevaarlijk dat rare manneetje met de rode lakschoentjes

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:37

Raja schreef:
Blue_Eyes schreef:

waar wordt hier gezegd dat de gehele kerk fout is??

Ik vind alleen dat er opgelet moet worden met zulke uitspraken!

Het komt hetzelfde neer als dat de "niet-gelovigen" gaan roepen dat de gehele kerk en alle gelovigen fout/ziek/gestoord/whatever zijn!
Of de homosexuelen die gaan roepen dat de heterosexuelen dat zijn.
Of de negers over de blanken en vise versa!
En ga zo nog maar even door.

Wat hier allemaal niet beweerd wordt overigens!!

Er wordt hier ingegaan op een uitspraak die wordt gedaan door een voorbeeld persoon!

Uh, lees effe een paar pagina's terug... of lees in de link die ik eerder in dit topic is neergezet... er wordt vaak zat gezegd dat de hele kerk fout is. Een paar kleine voorbeeldjes zo willekeurig eruit geplukt over geloof/kerk = fout:

Citaat:
dat is nou precies de reden waarom ik "uitgetreden "ben bij de katholieke kerk, rare bende ..........................met rare ideeen

Citaat:
Zolang het katholieke geloof is gestoeld op een Bijbel waarvan de oorsprong nogal twijfelachtig of op zijn minst als niet compleet kan worden beschouwd (zie alle gnostische teksten en Evangelien die door de Katholieke Kerk voor het gemak maar niet in de Bijbel zijn opgenomen) en de oorsprong van het Christelijke geloof misschien niet zo vredelievend is geweest als men ons de afgelopen 2000 jaar heeft doen laten geloven: wie ben ik om me druk te maken over een uitspraak van iemand die de gekozen baas is van dat stelletje hypocrieten?

Citaat:
ach is maar de paus een gelovige man (meerdere gelovige mensen doen gekke dingen en zeggen ) ja door de mensheid heen wel (kijk je geschiedenis boekje er maar op na) ik doe wat ik doe en laat iedereen in zijn eigen waarde (als dat de gelovigen onder ons nou ook eens doen!)

Citaat:
Volgensmij zegt de bijbel ook dat je je naasten lief moet hebben, of iets dergelijks... Maarja, dat sprookjesboek vind ik sowieso klinklareonzin.

Citaat:
gezien de enorme hoeveelheid ellende dat geloof veroorzaakt in de wereld

Moet ik er nog meer bij zetten? Knipoog

Edit: quotefoutje Lachen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:46

Ok, er worden hier best zulke uitspraken geuit. Je hebt gelijk...

Maar toch is het andersom ook zo...

en dat zal altijd zo blijven...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:50

En dan noemen sommige politicie in Nederland, de islam een 'achterlijke godsdienst'
Nou sorry dit is ook een 'achterlijke godsdienst'

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:54

als je niet gelovif bent, kun je alle godsdiensten achterlijk noemen, en als je geloofd in de islam, kun je alle anderen ook schterlijk noemen...

Zo zal het ook altijd blijven!

Daar kun je eindeloos over discussieren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:57

manie schreef:
En dan noemen sommige politicie in Nederland, de islam een 'achterlijke godsdienst'
Nou sorry dit is ook een 'achterlijke godsdienst'

Dat bedoel ik. Omdat er 1 persoon is die iets zegt, is de gehele godsdienst achterlijk? Koe

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:05

Blue_Eyes schreef:
Dat bedoel ik. Omdat er 1 persoon is die iets zegt, is de gehele godsdienst achterlijk? Koe

Voor de meeste mensen wel ja. Het zou niet mogen zijn, maar de meeste niet-gelovigen vinden het allemaal 1 grote pot nat.

En daarom alleen al zou de paus beter moeten weten dan zulke uitspraken te doen imo...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:09

dit komt denk ik ook voor een groot deel, doordat de
niet-gelovigen, geen benul hebben van hoe het geloof in elkaar steekt.

En ja, ik ben een niet-gelovoge, maar heb in mijn opvoeding keurig geleerd over de bijbel en het geloof.
heb op een Christelijke basisschool gezeten en een Katholieke middelbareschool.

En dan ben ik het ook met jou eens, bravespots, dat zo'n voorbeeld figuur moet opletten met welke uitspraken hij/zij doet en dat geldt niet alleen voor de paus maar ook voor alle andere voorbeeldfiguren!