Raja schreef:Blue_Eyes schreef:Helemaal mee eens, dat valt mij ook vaak op
(maar ik zal wel weer bevooroordeeld zijn
)
waar wordt hier gezegd dat de gehele kerk fout is??
Ik vind alleen dat er opgelet moet worden met zulke uitspraken!
Het komt hetzelfde neer als dat de "niet-gelovigen" gaan roepen dat de gehele kerk en alle gelovigen fout/ziek/gestoord/whatever zijn!
Of de homosexuelen die gaan roepen dat de heterosexuelen dat zijn.
Of de negers over de blanken en vise versa!
En ga zo nog maar even door.
Wat hier allemaal niet beweerd wordt overigens!!
Er wordt hier ingegaan op een uitspraak die wordt gedaan door een voorbeeld persoon!
Uh, lees effe een paar pagina's terug... of lees in de link die ik eerder in dit topic is neergezet... er wordt vaak zat gezegd dat de hele kerk fout is. Een paar kleine voorbeeldjes zo willekeurig eruit geplukt over geloof/kerk = fout:
Citaat:
dat is nou precies de reden waarom ik "uitgetreden "ben bij de katholieke kerk, rare bende ..........................met rare ideeen
Citaat:
Zolang het katholieke geloof is gestoeld op een Bijbel waarvan de oorsprong nogal twijfelachtig of op zijn minst als niet compleet kan worden beschouwd (zie alle gnostische teksten en Evangelien die door de Katholieke Kerk voor het gemak maar niet in de Bijbel zijn opgenomen) en de oorsprong van het Christelijke geloof misschien niet zo vredelievend is geweest als men ons de afgelopen 2000 jaar heeft doen laten geloven: wie ben ik om me druk te maken over een uitspraak van iemand die de gekozen baas is van dat stelletje hypocrieten?
Citaat:
ach is maar de paus een gelovige man (meerdere gelovige mensen doen gekke dingen en zeggen ) ja door de mensheid heen wel (kijk je geschiedenis boekje er maar op na) ik doe wat ik doe en laat iedereen in zijn eigen waarde (als dat de gelovigen onder ons nou ook eens doen!)
Citaat:
Volgensmij zegt de bijbel ook dat je je naasten lief moet hebben, of iets dergelijks... Maarja, dat sprookjesboek vind ik sowieso klinklareonzin.
Citaat:
gezien de enorme hoeveelheid ellende dat geloof veroorzaakt in de wereld
Moet ik er nog meer bij zetten?
Edit: quotefoutje