Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:06

Eyck schreef:
loveyoutoo schreef:
Maar ze roken wel aan één stuk door sigaretten Lips are sealed
En kinderen niet naar school? School kost geen geld hoor!

Blijkbaar andere prioriteiten Clown

Ach ja... Maar zo lang we niet ervoor zorgen dat ook die mensen alles kunnen hebben wat ze maar willen, moeten de mensen die sterven van de honger nog maar eventjes wachten.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:07

Kijk, die stervende ligt ook niet op je stoep, daar zie je niks van.

maar je buurman die zijn huurwoning en tuin laat verpauperen, en een oud lijk voor jouw deur parkeert, daar heb je last van. dus laten we die eerst ff helpen.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:07

nouja het heeft ook wel weer iests kerstsfeerachtigs toch? Clown
ik irriteer me er niet aan laat ze hun gang maar gaan Pling
ik irriteer me wel aan giel beelen blergh wat een P*kke ventje Boos! Boos! Boos!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:25

Stennisje schreef:
Bij veel acties heb ik het gevoel dat het een druppel op een gloeiende plaat is en dat al die acties toch niets helpen.

Maar dan denk ik aan een verhaaltje wat ik ooit gelezen heb:
Citaat:
Op een strand in India liggen honderden zoniet duizenden zeesterren. Door de brandende zon, drogen ze uit en gaan dood. Op een dag loopt een jongen langs het strand en gebukt speurt hij naar nog levende zeesterren. Hij pakt ze op en gooit ze terug in zee. Op een gegeven moment komt er een grijze, wijze, verstandige man aanlopen. Hij bekijkt het tafereel van een afstand en loopt vervolgens op de jongen af.

De verstandige, wijze, grijze man vraagt: "Jongen, wat ben je daar aan het doen?" "Ik vis de levende zeesterren ertussen uit en gooi ze terug in zee." "Ja, maar moet je zien hoeveel er op het strand liggen. Het is water naar de zee dragen, wat maakt het voor verschil?"

De jongen kijkt rond en pakt zoekt een levende zeester, pakt hem op en zegt: "Voor al die andere zeesterren maakt het misschien niet zoveel uit, maar voor deze wel en hij gooit hem terug in zee.

Mooi! Die ga ik ook onthouden.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:27

Dat is inderdaad een goed gedachte!
Al moet ik wel zeggen, ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek, het is en blijft een beetje "ver van mijn bedshow". Nu wordt je ermee geconfronteerd, straks is het allemaal weer koek en ei en denk je er niet meer over...

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:30

Dat is ook zo, daarom had ik hierboven ook geschreven dat die stervende niet op je stoep ligt.

Toch vind ik het niet verkeerd om er af en toe eens bij stil te staan dat we het hier niet verkeerd hebben.

Dat hier geen kinderen en vrouwen worden afgeslacht in grote getale, en verkracht worden voor ze vermoord worden... die nooit genoeg eten hebben en geen schoon water...

Ik ben blij dat het ver van mijn bedshow is, en daarom steun ik het glazen huis. Zodat het voor anderen over een tijdje misschien ook niet meer zo dichtbij is.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:31

essiedepessie schreef:
Ik ben blij dat het ver van mijn bedshow is, en daarom steun ik het glazen huis. Zodat het voor anderen over een tijdje misschien ook niet meer zo dichtbij is.

Ik ben het voor 100% met je eens Lachen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 23:46

essiedepessie, ik wil jou dan als redder in nood zien op het moment als je op straat een groepje mensen een vrouw ziet afrossen, wedden dat je er niet tussen springt?
Dat is wat er bedoeld wordt, andersmans ellende in de straat sluiten mensen hun ogen voor, maar nudat 3FM weer eens een actie heeft moet half Nederland weer eens nobel doen? Zolang hier nog oudjes eenzaam en alleen sterven en ze komen er pas na 3 weken achter dat er een rottend lijk ligt vind ik Nederland niet in orde en vind ik dat we zelf ook wel eens wat mogen doen!
Dus best als jij kindjes in Afrika een druppeltje water gunt, maar doe dan ook ajb eens iets deze kerst voor je directe medemens!
Geef dan bijvoorbeeld net zoveel geld aan de voedselbank als aan die vluchtelingen. Of ga een keer een dagje vrijwilliger zijn bij het bejaardentehuis!
Daar worden ze niet oud, hier danken we ze gewoon simpelweg af Boos!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:49

Zoezi schreef:
essiedepessie, ik wil jou dan als redder in nood zien op het moment als je op straat een groepje mensen een vrouw ziet afrossen, wedden dat je er niet tussen springt?

Dat is ook wel heel onverstandig Clown

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:50

gatver wat egoistisch zeg!
Het is een super actie van 3FM

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:52

Als er in Afrika iemand word afgerost spring je er ook niet tussen(in de meeste gevalllen), dat is gewoon iets psychologisch bepaald.

En ik weet niet hoe het in Nederland gaan, maar hier sluiten we zeker niet voor andermans ellende de ogen. Ik ken genoeg goede doelen in het binnenland die genoeg aandacht krijgen, heel veel dingen tegen kanker bv.

Maar dan nogmaals, alleen omdat iemand net per toeval binnen een door mensen ooit getekende landgrens is geboren heeft hij meer recht op hulp dan iemand die er buiten is geboren? Waarom zouden we gedwongen moeten zijn aan onze directe buur iets te geven als iemand die verder weg woont de hulp ook nuttig kan besteden? Het is gewoon je eigen keus. Als jij liever een voedselbank geeft goed, dat is ook een heel nobel streven. Maar erger je niet aan mensen die hun geld geven aan iemand die niet het geluk heeft gehad hier geboren te zijn, die mensen zijn ook mensen en hebben evenveel recht op hulp, ookal hebben ze op hun pas niet "Nederlander" of "Belg" staan.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 00:06

Jullie doen net alsof het allemaal zo geweldig gaat in Europa..........
Maar je moet zelf weten wat je met je centen doet hoor.
Vraag me af hoeveel jullie dan wel niet overhebben voor de o zo zielige medemens ver over de grens........
Ik ben lid van het natuurhulpcentrum in Opglabeek voor 50 euro per jaar en donateur van het WNF (geen idee hoeveel dat eigenlijk kost).
Daarnaast geef ik vaak kleertjes en speelgoed aan een Braziliaanse vriendin die ze naar Brazilië stuurt voor de weeskinderen in haar geboortedorp.
En dan natuurlijk de kinderen die langskomen aan de deur met acties. Ik steun de vrijwillige brandweer door de kalender te kopen, heb 100 euro aan de Tsunami slachtoffers gegeven en ben donateur van de schoolbus die door donaties op de been gehouden wordt. Ik geef netjes aan collecte als ik in de kerk kom en ik koop oliebollen van de lokale vereniging scouts of zo.
Ik geef ook regelmatig iets aan greenpeace.
Dus ik ben niet harteloos Bloos Ik heb alleen geen zin in weer heel dat geriedel elk jaar van 3FM. Het is hartstikke goed wat ze doen, maar laat ze nu maar eens iets anders verzinnen. Een doel in eigen land of eens WNF! Dan doe ik meteen weer mee!

Hoezo is Giel een pokkevent.....????.....hij is alleen zo pro roken, voor de rest vind ik hem wel tof Haha! Ik sta ook ergens in het rijtje met een g....goedemorgen op de radio Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:19

Van sommige reacties hier wordt ik toch wel erg verdrietig....

Ik vind het een geweldige actie en ben zoals alle voorgaande jaren trouw luisteraar ( en kijker ) en donateur!

Zoals al meer gezegd is, wij zijn hier zó bevoorrecht! Hier hoeft er niemand om te komen van de honger en armoede, hier is medische hulp, hier is geen oorlog en onderdrukking, wij hoeven niet op de vlucht voor een rebellenleger...

Hier nog een link voor een ieder in dit topic, zeker het kijken waard en dan zie je nogmaals hoe bevoorrecht wij hier zijn...

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... +not+alone

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:21

Nee hoor in Europa gaat het zeker ook niet overal even geweldig. Maar het punt is juist dat het niet zou moeten uitmaken waar je helpt, is het nu in Europa, Afrika, Azië...is het nu voor mens of dier of plant... Als je 50 euro zou hebben moet kiezen aan welk doel je het gaan schenken (hypotetish gesteld dat al de doelen er heel goed gebruik van maken), dan zou je mensen niet moeten dwingen om een binnenlands doel te kiezen alleen omdat het mensen zijn die binnen dezelfde grens wonen. Als iemand meer voelt voor het doel dat in Amerika ligt, dan is het zijn goed recht om het geld daar naar toe te schenken in plaats van hier.

En de radiozenders hebben nu eenmaal gekozen voor doelen die buiten het land liggen. En je bent niet verplicht om er iets aan te geven. Maar ik kan me ook wel grote inzamelacties van binnenlandse dingen. Hier is bv een tijdje veel aandacht geschonken aan 'de naaktkalender', de opbrengst gaat ook naar een goed doel(als ik het me goed herrineren een binnenlands, maar pin me er niet op vast). Ik kan me hier ook nog heel goed "een hart voor Limburg" herinneren, ook een doel dichtbij. Voor kanker herinner ik me ook nog grote show's op tv, de levenslijn...als je wilt dat zulke acties ook dezelfde aandacht krijgen moet je zelf uit je bed komen en ze ook gaan promoten bij andere mensen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:39

Zoezi schreef:
Jullie doen net alsof het allemaal zo geweldig gaat in Europa..........:n

Als jij niet kan zien dat wij het hier in Europa gemiddeld genomen een stuk beter hebben getroffen heb je toch ergens informatie gemist. Maar op zich kan niemand alle goede doelen helpen en dus moet je vooral zelf bedenken wat jij belangrijk vindt. Het kan heel goed zijn dat je zelf dan liever iets anders steunt en dat is prima.
Maar wat ik erg jammer vind en ook wel kwalijk, is dat jij het doet voorkomen dat de problemen van vluchtelingen niet erg zijn, dat je er vooral niet aan moet geven omdat wij het hier ook zwaar hebben. En dan verlies je, m.i., toch een beetje de realiteit uit het oog. Er zijn genoeg mensen in Nederland die het moeilijk hebben, die gun ik van harte goede hulp en ik probeer daar ook mijn eigen kleine steentje aan bij te dragen, maar er is wel een verschil tussen in Nederland arm zijn of in een oorlog gedwongen worden (bijvoorbeeld) je eigen familie neer te schieten, en te voet honderden kilometers te vluchten om je leven te redden. Die situaties kennen we in Nederland godzijdank niet en daar mogen we heel dankbaar voor zijn. Maar het bestaat.

Of je wilt bijdragen of niet, is helemaal je eigen beslissing. En je hoeft 3fm niet te luisteren, je kunt de radio ook gewoon uitzetten en dat mag. Maar de manier waarop je erover praat vind ik niet erg prettig of respectvol en ik vind dan ook dat het niet past om daar zo over te spreken. Wat mij betreft verdient een actie als 3fm opzet alleen maar veel bewondering en steun, en is het heel goed om ons weer eens bewust te zijn van het vele dat wij hebben ten opzichte van mensen die de pech hadden om op een andere plek geboren te worden.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 08:25

@ Zoezi:

Jij durft ook nog wel hè, door te zeggen wat ik wel of niet doe? en waar ik wel of niet geld aan geef? Dat weet jij namelijk helemaal niet, of heet je perongeluk ogilvie van je achternaam?

Heel goed trouwens dat jij honderd euro aan de tsunami slachtoffers hebt gegeven, en lid bent van het natuurhulpcentrum in opglabeek en donateur van het WNF (waar overigens geen stuiver van aankomt) En kleertje en speelgoed geeft voor de kindjes in brazilie, en dat je kinderpostzegels koopt, en aan de kerk geeft (kan de pastoor zich weer lekker klem van zuipen, en dat je oliebollen van de scouts koopt, en greenpeace steunt, het is helemaal top.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 08:29

De titel haalt me de woorden uit de mond , al weer een glazen huis.
Alleen nu zitten er 2 nieuwe bij was gisteren een stukje op van Hart van Nederland.
Ik vind het wel goed dat ze deze actie houden maar er komt allemaal zo veel poes pas er rond om heen.
Waarvan ik denk dat het ook wel weer wat minder mag.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:22

Zoezi schreef:
maar doe dan ook ajb eens iets deze kerst voor je directe medemens!
Geef dan bijvoorbeeld net zoveel geld aan de voedselbank als aan die vluchtelingen. Of ga een keer een dagje vrijwilliger zijn bij het bejaardentehuis!

Dit vind ik een kwalijke opmerking want jij kan niet zien hoeveel wij voor onze medemens (of dier) doen. Het ene sluit het andere toch niet uit?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:08

ik snap neit waar iedereen hier ene punt zo van maakt
Het is je eigen keuze of je wel of niet doneert toch?

Als jij aan de voedselbank wil doneren doe je dat, of aan het Wnf of aan de vluchtelingenactie Knipoog

Lijkt wel of iedereen tegenwoordig zijn frustraties eruit wil gooien op bokt Scheve mond

Overigens doneer ik vrij weinig. Zoals ik al zei eigenlijk alleen aan collectes, omdat ik geen nee kan zeggen Clown
En ik vind de gedachte van Serious Request wel goed. Ze doen het op een leuke manier Lachen je kan een plaatje aanvragen en in ruil daarvoor betaal je aan een goed doel.

We zijn hier met zijn allen op een planeet en die moeten we zelf goed onderhouden, de mensen dus ook. Waarom dan neit de mensen die het daar zo hard nodig hebben?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:55

Iedereen mag geven waar ie aan wil en ik vindt het persoonlijk altijd nog beter om ergens aan te geven dan nergens aan.

Maar ik vindt dat glazen huis inmiddels ook gewoon flauw en afgezaagd. Het wordt nu een soort traditie, een soort kerststal en nu kan je er aan geven dan bij je vaste lasten in december zetten, daardoor gaat de gein er voor mij gewoon wel een beetje af. Ik geef aan heel veel nieuwe originele acties, de ene keer is dat iets kleins in de buurt, bijvoorbeeld een invalide kindje die een traplift nodig heeft en wiens ouders dat niet kunnen betalen en de andere keer aan iets anders. Zo vindt ik Dorcas met die zielige Granny's ook heel goed en ik geef ook graag voor dieren. Ze doen ook vaak leuke dingen als sporten bij de sportschool voor de voedselbank, een smsje sturen, als er bij de supermarkt een winkelwagen staat waar je dan een boodschap in kan doen, bladen, armbandjes of mobiele telefoons voor Pink Ribbon, of kerstkaarten of agenda's voor het goede doel.

Maar zoals ik al zei: ik kan het gewoon waarderen als mensen creatief zijn en eens iets nieuws verzinnen. Aan het begin was dat glazen huis origineel. Nu heb je zoiets van: again..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:44

Het glazen huis heb ik ondertussen ook wel weer gezien.
Goede doelen? Leuk hoor,maar om er zo'n verschrikkelijke mediahype van te maken...

Ik geef liever aan rechtstreekse goede doelen,ik heb destijds geld gegeven voor de tsunami ramp.

En wat hoor je dan op het nieuws deze week?
ongeveer 20 miljoen is kwijt,foetsie....weg...
Sorry,maar daar doe ik het niet voor.

Dan geef ik liever een boterham aan een zwerver op straat,dan weet ik zeker dat het aankomt.

Verder vind ik het jammer dat er een wedstrijd van gemaakt wordt wie er maar het meeste kan geven,welke dan vervolgens een grote held is. (welke 'held' het dan ook alleen maar doet zodat heel nederland weet dat hij wel 5 ton heeft gegeven)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:48

Ilzas schreef:
Iedereen mag geven waar ie aan wil en ik vindt het persoonlijk altijd nog beter om ergens aan te geven dan nergens aan.

Maar ik vindt dat glazen huis inmiddels ook gewoon flauw en afgezaagd. Het wordt nu een soort traditie, een soort kerststal en nu kan je er aan geven dan bij je vaste lasten in december zetten, daardoor gaat de gein er voor mij gewoon wel een beetje af. Ik geef aan heel veel nieuwe originele acties, de ene keer is dat iets kleins in de buurt, bijvoorbeeld een invalide kindje die een traplift nodig heeft en wiens ouders dat niet kunnen betalen en de andere keer aan iets anders. Zo vindt ik Dorcas met die zielige Granny's ook heel goed en ik geef ook graag voor dieren. Ze doen ook vaak leuke dingen als sporten bij de sportschool voor de voedselbank, een smsje sturen, als er bij de supermarkt een winkelwagen staat waar je dan een boodschap in kan doen, bladen, armbandjes of mobiele telefoons voor Pink Ribbon, of kerstkaarten of agenda's voor het goede doel.

Maar zoals ik al zei: ik kan het gewoon waarderen als mensen creatief zijn en eens iets nieuws verzinnen. Aan het begin was dat glazen huis origineel. Nu heb je zoiets van: again..

Wat wel zo is, is dat er ieder jaar ROND het glazen huis veel originele promotie acties zijn, veel dingen die je kan kopen, maar ook originele manieren om je geld te doneren.

En dit jaar weet ik het zeker, want het glazenhuis werkt samen met mijn opleiding...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:07

zoals bijvoorbeeldgisteren al dat Rob Stenders met die limo van Di-Rect het land door ging, vind ik persoonlijk een érg originele actie Lachen

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:20

Ik heb het nu al de hele dag opstaan Haha!

Ik krijg er echt het kerstgevoel van, met zijn allen iets willen betekenen voor anderen Lachen

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:31

Ik ben totaal niet tegen die actie van studio brussel enzo en ik vind dat goed dat ze dat doen maar langs de ene kant vind ik het ook minder.

Vanochtend riepen ze op de radio (naast het bericht van het glazenhuis) af dat er mensen zijn, in België die hun afspraak bij de dokter niet kunnen betalen of het moeten uitstellen omdat ze geen geld hebben en dat 1/2 in een ongezond huis leeft en dat vind ik erg.
De regering (tot zover we er nog 1 hebben Clown ) gooien honderduizenden euros tegen die actie en wat doen ze dan met die mensen die dan in zo'n huis leven of niet kunnen betalen voor hun gezondheid?

Ik vind niet dat we de problemen in die landen kunnen vergelijken met die van ons,in tegendeel maar waarom doen ze dan nooit zo'n actie voor die mensen? Soms moet je voor grote problemen niet kijken in andere land maar soms moet je kijken in je eigen land.

Dat vind ik dan een sérieus nadeel van deze actie Scheve mond !