Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Clinnn_ schreef:Ouders met een laag IQ kunnen een slim kind op de wereld brengen.
Maar: de hersenen moeten gestimuleerd worden, anders wordt de capaciteit niet volledig ontwikkeld en krijg je dus ook een kind met een laag IQ.
De omgeving is belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen (zowel neurologisch als op andere gebieden)
Dus: als het kind door alleen de ouders opgevoed wordt zal het volgens mij niet erg slim worden en kan het niet al zijn hersencapaciteit leren benutten..
Als je het kind alle mogelijke kansen wilt geven vind ik dat er op z'n minst een héééle goede begeleiding moet zijn van buitenaf.
Shadow0 schreef:Adil: dat is inderdaad heel moeilijk, maar dat betekent niet dat die grens in het geheel niet getrokken moet worden.
Clinnn_ schreef:Ouders met een laag IQ kunnen een slim kind op de wereld brengen.
Maar: de hersenen moeten gestimuleerd worden, anders wordt de capaciteit niet volledig ontwikkeld en krijg je dus ook een kind met een laag IQ.
De omgeving is belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen (zowel neurologisch als op andere gebieden)
Dus: als het kind door alleen de ouders opgevoed wordt zal het volgens mij niet erg slim worden en kan het niet al zijn hersencapaciteit leren benutten..
Als je het kind alle mogelijke kansen wilt geven vind ik dat er op z'n minst een héééle goede begeleiding moet zijn van buitenaf.
superpony schreef:Clinnn_ schreef:Ouders met een laag IQ kunnen een slim kind op de wereld brengen.
Natuurlijk krijgt een kind bepaalde dingen thuis dan niet mee of anders. Maar.........een kind gaat naar school en kan daar imo wel ontwikkelen. Als deze ouders maar correct opvoeden en bewust zijn van hun eigen beperking staan ze misschien wel open voor dingen......
benangelique schreef:misselijk word ik van sommige reacties. sommigen denken dat mensen met een verminderd IQ niets kunnen en al helemaal niet zelfstandig kunnen functioneren.
superpony schreef:Dus een intelligente ouder doet het goed, zonder liefde, of erger misschien? Lijkt me ook niet........
Robyn schreef:En vooral de manier waarop het is gegaan vind ik echt Not-done.