Wilders kritiek op Aboutaleb als burgemeester Rotterdam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Wilders kritiek op Aboutaleb als burgemeester Rotterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:56

KiWiKo schreef:
met dien verschil dat een Marokkaan terug kan gaan als deze zich hier niet lekker voelt...........

Maar wat noem je dan een Marokkaan, iemand die hier geboren en getogen is en met tegenzin ieder jaar in een busje gestouwd werd om 6 weken ergens op een berg te moeten doorbrengen bij mensen waar hij/zij niets mee had, en die blij was dat hij/zij na die "vakantie" weer terug naar huis = Nederland ging.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 22:58

Dubbele loyaliteit beter verwoord dan, want dat is het punt wat wilders heeft, en waar veel mensen het met mee eens zijn.
Mocht dat nog niet duidelijk genoeg zijn. Voor welk land kiest hij, zou hij moeten kiezen, Nederland of Marokko?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:30

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
met dien verschil dat een Marokkaan terug kan gaan als deze zich hier niet lekker voelt...........

Maar wat noem je dan een Marokkaan, iemand die hier geboren en getogen is en met tegenzin ieder jaar in een busje gestouwd werd om 6 weken ergens op een berg te moeten doorbrengen bij mensen waar hij/zij niets mee had, en die blij was dat hij/zij na die "vakantie" weer terug naar huis = Nederland ging.

Jij ging misschien ook met tegenzin naar een bepaald familielid met je ouders mee op visite. Knipoog
Familiebanden zijn en blijven familiebanden.
Ik heb nog nooit een Marrokaan gehoord, die niet graag meeging eigenlijk. Ik spreek ze dagelijks. Jij?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 23:50

MarvanTom schreef:
Jij ging misschien ook met tegenzin naar een bepaald familielid met je ouders mee op visite. Knipoog
Familiebanden zijn en blijven familiebanden.
Ik heb nog nooit een Marrokaan gehoord, die niet graag meeging eigenlijk. Ik spreek ze dagelijks. Jij?

Waarom neem je aan dat ik ze niet spreek, ik verzin dit verhaal niet.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 00:24

@ sarabande: aanname doe ik niet aan. Dat is een vooroordeel eigenlijk en vaak blijkt dat onterecht te zijn.
Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring en geef dus commentaar op wat jij post.
Vandaar ook mijn commentaar.
Ik deel jouw mening in de geplaatste post dus niet, da's heel wat anders dan dat ik jou voor leugenaar uit zou maken. Dat laatste zou een aanname zijn. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:15

KiWiKo schreef:

Nee! Het is een arm land en daar gaan ze zeker niet naar terug. Hier hebben ze geld en de jeugd heeft veel geld. Hier krijgen ze niet zo ongenadig op hun sodemieter als ze de padjakker uithangen. Daar is het alleen maar fijn om een paar weken op vakantie te gaan, eventueel een huis neer te zetten en te verhuren. Hier hebben ze allemaal eigen handeltjes, dat is cultuur, heel slim, maar het brengt zoveel meer voordeel op dan dat ze daar kauwgom moeten gaan verkopen aan de toerist-marokkaan.

De Marokkaanse cultuur is zo ontzettend anders dan onze europese/hollandse cultuur, over respect gesproken, luister maar eens hoeveel respect ze voor ons hebben..dus dat terug gaan is een illusie. Er is een kans geweest, jaren geleden promote de regering het, ze kregen zelfs een startkapitaal om daar een eigen business op te zetten. Hoevelen gingen er terug? Wat was de reden? Ze vonden het geld te weinig/.

Moeten wij niet werken om inkomen te creeeren, hoe zit het met geschonken startkapitaal als ik een business op wil zetten??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:16

KiWiKo schreef:
Ik vind er niks mis mee om je aan te passen aan het land waar je wil wonen........

Ik ook niet. Maar blijkbaar is het niet genoeg. Want we kunnen van Aboutaleb toch wel zeggen dat hij zich prima aangepast heeft en toch wordt hij vooral gezien als Marokkaan en al zijn inspanningen doen er blijkbaar niet toe.

Hij wordt veroordeeld op dingen waar hij niets aan kan doen en geen invloed op heeft, en die ook geen concrete gevolgen hebben. En onderbouwen kan men het niet eens, het is een 'gevoel'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:16

Ik denk dat hij juist het lef heeft om die gladde padjakkers goed aan te pakken. Hij spreekt hun taal, die besodemieteren ze niet!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:23

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
Ik vind er niks mis mee om je aan te passen aan het land waar je wil wonen........

Ik ook niet. Maar blijkbaar is het niet genoeg. Want we kunnen van Aboutaleb toch wel zeggen dat hij zich prima aangepast heeft en toch wordt hij vooral gezien als Marokkaan en al zijn inspanningen doen er blijkbaar niet toe.

Hij wordt veroordeeld op dingen waar hij niets aan kan doen en geen invloed op heeft, en die ook geen concrete gevolgen hebben. En onderbouwen kan men het niet eens, het is een 'gevoel'.

als je het over mij hebt dan adviseer ik je toch even goed terug te lezen Lachen

Ik denk dat hij de beste man voor de post is....... ik heb alleen gevoelsmatig wat moeite met een dubbele nationaliteit (waar hij niks aan kan doen overigens)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:44

Mystica schreef:
Dubbele loyaliteit beter verwoord dan, want dat is het punt wat wilders heeft, en waar veel mensen het met mee eens zijn.
Mocht dat nog niet duidelijk genoeg zijn. Voor welk land kiest hij, zou hij moeten kiezen, Nederland of Marokko?

Wilders kent Aboutaleb en weet heel goed waar zijn loyaliteit ligt. Maar dat weerhoudt hem niet om indertijd bij zijn aantreden als staatssecretaris en nu weer zulke moties van wantrouwen uit te kramen.

Het grootste deel van de dingen die Wilders roept zijn publiciteitsstunts en het lukt hem telkens weer.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:15

Tja, Marokko heeft nog wel meer rare wetten. Lees dit maar eens:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _Nederland

Zo, per keer maar iets van 900 Euro naar Nederland mag meenemen. De op één na grootste bron van inkomsten van Marokko is geld dat Marokkanen in het buitenland naar huis sturen, 4,4 Miljard Euro per jaar. De eerste generatie dacht inderdaad dat ze teruggingen en investeerden zo in een huis in Marokko voor als ze teruggingen. De eerste generatie gaat dood en generatie erft. Hebben ze iets aan die bezittingen in Marokko? helemaal noppes. Een huisje van 150000 Euro kan je in 160 jaar naar Nederland overhevelen misschien Knipoog

De enige optie om wél iets aan die centjes te hebben is om gewoon terug te gaan wonen in Marokko, dan kunnen ze er vrolijk gebruik van gaan maken. Maar ja, generatie 2 heeft daar allang niks meer te zoeken. Dus zitten die met een Noordafrikaanse variant van IJsland opgescheept.

Dus: voor veel marokkanen is het zelfs financieel heel aantrekkelijk om terug te gaan naar hun land van herkomst en te gaan rentenieren, daar heb je geen stimulans voor nodig.

Overigens wil Marokko graag een vrijhandelsverdrag met de EU. Mocht het ooit zover komen, dan verwacht maar dat een hoop geld dat in Nederland ooit verdiend is weer terug komt naar Nederland Knipoog

Wat meer dan een nationaliteit betreft, mijn zoon heeft er drie. Een daarvan is een soort Marokkaanse nationaliteit, namelijk de Canadese. Daar komt hij de rest van zijn leven niet meer vanaf, dus hij zal er best wel twee houden.

PS: ik denk dat Aboutaleb het prima doet. Ik lach me een aap om al die sensatiezoekers die hier een slaatje uit willen slaan

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:52

Een collega van mijn moeder heeft ook de canadese nationaliteit. Hij is er geboren toen zijn nederlandse ouders er een poosje woonden. De Canadese nationaliteit is dan ook de enige nationaliteit die hij heeft.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:23

Ik kan niet goed uit het topic halen als hij nu verkozen is of aangesteld door een bestuur ofzo Lachen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:19

Ik ben het niet vaak met Sarabande eens, maar in deze kwestie absoluut wel!!!!!!!!!!!
Ik heb meerdere marokaanse collegas en die bevestigen dit verhaal. En ik werk al jaren met meerdere nationaliteiten, ok wel mensen die Hbo afgestudeerd zijn, maar deze spreken gewoon in Nederlandse termen en geloven.

Die haat tegenover buitenlanders, echt afschuwelijk.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:48

BraveSpots schreef:
Ik kan niet goed uit het topic halen als hij nu verkozen is of aangesteld door een bestuur ofzo Lachen?

Een burgemeester wordt in NL niet verkozen, maar door de kroon benoemd (Koningin dus). Aboutaleb is nu uit een aantal kandidaten door een vertrouwenscommissie van de gemeenteraad van Rotterdam uitgekozen en voorgedragen om benoemd te worden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:48

Ik denk dat Aboutaleb best goede dingen kan doen. Hij is erg westers en kan onze normen en waarden denk ik makkelijker overbrengen dan dat een Nl burgemeester kan doen. Ze kunnen het allicht proberen. die criminele jeugd moet maar eens aangepakt worden en als iemand ze aanspreekt vanuit de eigen cultuur is dat wellicht makkelijker. Give it a try....

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:20

Blachelijk... nu krijgt-ie ook al doodsbedreigingen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:24

Wie bedoel je Kyle, Wilders of Aboutaleb? (In beide gevallen even belachelijk overigens.)

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 00:14

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:54

ik schaam me nu gewoon voor nederland, belachelijk dat er zoiets gebeurt.
Je hebt goede nederlanders maar ook goede allochtonen, overal zitten rotte appels tussen, en deze marokaan doet zijn werk, zou wilders ook eens moeten doen.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:04

ik ben het hartstikke eens met wilders!!