Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:48

Snoevie schreef:
en toch ben ik het daar niet helemaal mee eens.
ik geloof namelijk dat als jij iemand bent die echt geen cent te makken hebt,en amper het hoofd boven water kan houden,je je behoorlijk rot kan voelen.
als je dan iets meer te besteden zou hebben om je normale dingen te kunnen te betalen,zou je wel gelukkiger zijn denk ik.

en dan heb ik het niet over flatscreen tv ed.
(en lekker makkelijk gezegd,waarom hebben mensen die spullen?mag dat ook al niet meer?wat heeft dat nou te maken met energie steken in vriendschap en liefde?)

denk dat het vooral is om de rush na het kopen van die spullen..
Als ik iets nieuws heb gekocht ben ik ook altijd helemaal blij,

Ben ook heel trots op mijn hele mooie - veels te dure ( Tong uitsteken )- flatscreen TV..

Maar er is geen dag dat ik opsta en denk 'wat ben ik toch gelukkig want ik heb een flatscreen ' .. Denk wel soms ' goh, wat heb ik toch een mooie TV' .. Maar kan niet zeggen dat het de kwaliteit van m'n leven heel erg omhoog geholpen heeft, en dat ik me nooit meer rot voel, vanwege mn tv.

Als je niet rond kan komen verlang je dus naar meer geld.. Wat mss heel logisch is gezien de situatie, maar het verlangen naar dat geld maakt dus ongelukkig. En het gaat er bij mij niet in, dat iedereen met geld gelukkig is. Dus nee, imo maakt geld niet zo zeer gelukkig, maar kun je behoorlijk ongelukkig zijn als je te weinig geld hebt. Maarja, dan verlang je dus naar meer geld ..

Snoevie

Re: Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:57

logisch,dat mensen die amper hun rekeningen kunnen betalen verlangen naar meer geld