Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 01:05

mylittlejoy schreef:
mysa schreef:
Al over de groepschat gehoord? De bobo's van Trump bespraken even via een onbeveiligde Signal-groep hoe en wanneer de Houthi's aan te vallen.
Ze hadden de hoofdredacteur van de Atlantic ook uitgenodigd voor de chat. :D

Ik las t net. Voor de liefhebber: https://www.theatlantic.com/politics/ar ... ns/682151/

Bizar...

Heel interessant, dank voor de link. Wat een ontzettend maffe actie, hoe kan zoiets gebeuren? Je zou bijna denken dat dit met opzet is gedaan. Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 08:55

Dat is het probleem met die regering: ze zeggen en doen zulke gekke dingen dat je niet weer of het per ongeluk of expres is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 08:58

Toch vind ik dat gedreig richting Groenland extreem zorgelijk. Amerika jaagt alle handelspartners weg, maar ze hebben wel grondstoffen nodig.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 09:07

heidy_wilco schreef:
Polar schreef:
Hier gaat alarm 4x per jaar en wij wonen redelijk afgelegen, dus het alarm bereikt ons niet.
Maar goed, we zullen er alsnog wel achter komen als er iets gebeurd.

Ik blijf het allemaal zo onwerkelijk vinden.
Maar ook, hoe ziet Putin dit dan voor zich...
Er staat dat Rusland eventueel Litouwen aan zal vallen als er een vredesakkoord is met Oekraïne, maar is het Russische leger überhaupt in staat om die oorlog door te zetten in een ander land?
Of zou Belarus in staat zijn om mee te vechten aan de kant van Rusland?
Het lijkt bijna alsof Putin zijn zin niet krijgt in Oekraïne en dan maar een ander land kiest...

Litouwen is wel een behoorlijk stuk kleiner dan Oekraïne en heeft ook een stuk minder inwoners helaas...

Als er oorlog uitbreekt ga ik lekker naar een vriendin in Zwitserland. Ook die kan slachtoffer vallen, maar van alle landen hier in de buurt is dat op het moment denk ik de beste optie.
Klopt, maar Litouwen zit bij de Navo, dus dan zullen we als EU moeten ingrijpen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 09:14

Putin weet wel hoe hij het ego van Trumpski moet strelen.... met zijn schilderij als cadeau :=

Ben benieuwd of er nog wel iemand over is die er aan denkt dat het handig is om het even te checken op verrassingen zeg maar :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 10:27

Loretta schreef:
Tja, Poetin is natuurlijk niet van plan om te gaan zitten wachten dat Europa hun veiligheid op orde hebben.

https://www.hln.be/buitenland/duits-mil ... ~a54cfaaa/

Europa heeft grote plannen op defensiegebied. Maar ik zie dat nog niet in de zomer allemaal verwezenlijkt.

Nee, daar zullen nog een paar jaar overgaan eer ze binnen Europa alle wapensystemen een beetje op een lijn krijgen :+
Citaat:
Als de legers van Europese landen samen op het slagveld zouden strijden, moeten ze daar eerst een andere vijand verslaan: hun eindeloze en onoverzichtelijke wirwar aan oorlogstuigen en wapengeschut. Waar de Verenigde Staten over alle wapens en voertuigen heen amper 30 systemen gebruiken, worden er in de Europese Unie liefst 178 (!) verschillende systemen gehanteerd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 11:34

Poetin heeft ook een pauze nodig want is ook militair aardig uitgeput en minder sterk als dat hij doet voorkomen volgens de deskundigen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 11:50

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 11:58