Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

996981 schreef:Als je zie welke offers je dan moet doen als vrouw, kun je mij niet zeggen dat er niet een mate van dwang bij zit.
Zonder dwang zou je niet eens hoeven zeggen dat je geen hoofddoek op wil. Je doet hem gewoon niet op en er verandert niks op het moment dat je hem wel opdoet of niet opdoet. Het feit dat je zou moeten aangeven dat je vanaf punt x geen doek meer wil dragen, plus alle consequenties die je dan moet dragen (de weg was niet makkelijk) geven aan dat er een vorm van dwang is.
fransje23 schreef:Wat vinden we van de peilingen?
De groei van D66 in deze peilingen en Jetten die ineens het torentje ziet lonken?
Johan Derksen en nog zo een haantje bij VI hebben al voor Jetten gewaarschuwd wat op zich wel een goed teken is.
[ Afbeelding ]
MarlindeRooz schreef:Kan je aantonen dat het door D66 komt dat de helft van de bevolking onbetaalbare rekeningen heeft? Ik heb dat nooit eerder gehoord.
fransje23 schreef:Elisa2 schreef:Ja hoor, klimaat gedram en hoge belastingen op gas waardoor de helft van de bevolking onbetaalbaar energie rekeningen kreeg.
De kritieke is enerzijds van PVV en aan de andere kant van partijen die het plan niet ver genoeg vonden gaan.
Wat betreft energiebelasting check dit:
https://www.energievergelijk.nl/nieuws/check-het-hier-dit-betekent-de-nieuwe-energiebelasting-in-2026-voor-jouw-portemonnee
Dat komt niet uit de koker van D66
Elisa2 schreef:MarlindeRooz schreef:Kan je aantonen dat het door D66 komt dat de helft van de bevolking onbetaalbare rekeningen heeft? Ik heb dat nooit eerder gehoord.
Jazeker, de verhoging van de gas en energie belasting kwam door Jetten.
En natuurlijk helemaal prima om wat aan het klimaat te doen, maar dan wel met een goed doordacht plan en niet duizenden mensen letterlijk in de kou zetten. Overigens zal het bijbouwen van tien steden ook absoluut niet bevorderlijk zijn voor het klimaat dus tot zoverre de hypocrisie van het klimaat gedram.
www-rtvnoord-nl.cdn.ampproject.org/v/s/www.rtvnoord.nl/amp/nieuws/1032445/provincie-stuurt-brandbrief-naar-minister-om-verhoging-energiebelasting-te-voorkomen?amp_gsa=1&_js_v=a9&usqp=mq331AQIUAKwASCAAgM%3D#amp_tf=Van %251%24s&aoh=17615474660565&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com https://share.google/VwdvOeZHyhC0PJETD
996981 schreef:Zonder dwang zou je niet eens hoeven zeggen dat je geen hoofddoek op wil. Je doet hem gewoon niet op en er verandert niks op het moment dat je hem wel opdoet of niet opdoet.
Shadow0 schreef:996981 schreef:Zonder dwang zou je niet eens hoeven zeggen dat je geen hoofddoek op wil. Je doet hem gewoon niet op en er verandert niks op het moment dat je hem wel opdoet of niet opdoet.
Je bent zo geobsedeerd met dat idee van dwang dat je mijn tekst over beschermende factoren die maken dat vrouwen zich aan dergelijke dwang kunnen onttrekken helemaal overslaat...
Shadow0 schreef:996981 schreef:Welke omgekeerde beweging heb je het over Shadow?
Verschralen van het sociale vangnet, moeite om uit huis te gaan omdat er geen woningen zijn, hogere financiele drempels voor vervolgonderwijs, en de wens om veel zorg terug te leggen bij 'het netwerk' - de partner, de buren, de familie, de kerk. Dan wordt het ineens een stuk moeilijker om je af te keren van die netwerken, ook als die schadelijk, gevaarlijk of dwingend zijn.
Elisa2 schreef:Jazeker, de verhoging van de gas en energie belasting kwam door Jetten.
En natuurlijk helemaal prima om wat aan het klimaat te doen, maar dan wel met een goed doordacht plan en niet duizenden mensen letterlijk in de kou zetten. Overigens zal het bijbouwen van tien steden ook absoluut niet bevorderlijk zijn voor het klimaat dus tot zoverre de hypocrisie van het klimaat gedram.
www-rtvnoord-nl.cdn.ampproject.org/v/s/www.rtvnoord.nl/amp/nieuws/1032445/provincie-stuurt-brandbrief-naar-minister-om-verhoging-energiebelasting-te-voorkomen?amp_gsa=1&_js_v=a9&usqp=mq331AQIUAKwASCAAgM%3D#amp_tf=Van %251%24s&aoh=17615474660565&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com https://share.google/VwdvOeZHyhC0PJETD

996981 schreef:MCE, heb je het er ooit met je moeder over gehad hoe het voor haar was dat ze moest stoppen met werken toen ze trouwde? Hoe het was om verplicht huisvrouw- moeder te zijn? Hoe het was om financieel compleet afhankelijk te zijn van je vader, waarbij ze maar moest hopen dat hij het beste met haar voorhad?
Want dáár gaat het om. Vrouwen die gedwongen worden door mannen. Gedwongen zich te bedekken, gedwongen afhankelijk te zijn, gedwongen zich aan te passen aan de man.
Ik zou niet weten wat tegen de wind in fietsen daarmee te maken heeft.
mce schreef:996981 schreef:MCE, heb je het er ooit met je moeder over gehad hoe het voor haar was dat ze moest stoppen met werken toen ze trouwde? Hoe het was om verplicht huisvrouw- moeder te zijn? Hoe het was om financieel compleet afhankelijk te zijn van je vader, waarbij ze maar moest hopen dat hij het beste met haar voorhad?
Want dáár gaat het om. Vrouwen die gedwongen worden door mannen. Gedwongen zich te bedekken, gedwongen afhankelijk te zijn, gedwongen zich aan te passen aan de man.
Ik zou niet weten wat tegen de wind in fietsen daarmee te maken heeft.
Vaak genoeg en dat maakte dat ze er op stond om onafhankelijk te worden. Zij wist niet beter, maar ontdekte wel dat het anders kon en daar heeft ze ons in gestimuleerd.
Gedwongen kleding ken ik niet dus daar kan in niets over zeggen.
Als je gingsporten was dat een mooie conditie training fysiek en mentaal leren afzien, was voor mij heel handig als we tochten gingen schaatsen of op de baan 3 km, moesten schaatsen in wedstrijdverband.
rien10 schreef:Mijn moeder had haar droombaan en was verschrikkelijk verdrietig dat ze moest stoppen met werken. Mede daardoor is er snel een baby gekomen. Vreselijke omstandigheden.
juval schreef:Pagina 500 is weer in zicht. De verkiezingen en formatie gaat niet meer lukken in dit topic. Wie opent nummer 4?
. Zie hier: [NM] Algemeen politiek discussie topic nummer 4