Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyChoice schreef:Ik hoor gelukkig wel steeds meer mensen hun mening aanpassen naar 'dat dier hoort niet in NL'. Veel van mijn 'stadse' collega's rijden langs de bossen waar de borden staan dat we de bossen moeten mijden en die hoor je zeggen:"WTF joh!". Dat stemt mijn dag goedEerder was het dat ze het mooie beesten vinden. Maar nu hoorde ik ze het net hebben over de schapen en dergerlijke die vermoord worden door de wolven. Lijkt erop dat meer mensen hun ogen openen nu het zo mooi duidelijk wordt allemaal wat de impact gaat zijn voor mensen die graag in de bossen sporten of recreëren.
DuoPenotti schreef:MyChoice schreef:Ik hoor gelukkig wel steeds meer mensen hun mening aanpassen naar 'dat dier hoort niet in NL'. Veel van mijn 'stadse' collega's rijden langs de bossen waar de borden staan dat we de bossen moeten mijden en die hoor je zeggen:"WTF joh!". Dat stemt mijn dag goedEerder was het dat ze het mooie beesten vinden. Maar nu hoorde ik ze het net hebben over de schapen en dergerlijke die vermoord worden door de wolven. Lijkt erop dat meer mensen hun ogen openen nu het zo mooi duidelijk wordt allemaal wat de impact gaat zijn voor mensen die graag in de bossen sporten of recreëren.
Ja nu het burgers zelf gaat raken zal het draagvlak wel wat minderen.
Eerst waren het toch maar die stomme boeren die maar beter moeten afrasteren.
En van alle rest die er woont en dat wolven rasters leren omzeilen zover ging hun snappertje niet.
DuoPenotti schreef:MyChoice schreef:Ik hoor gelukkig wel steeds meer mensen hun mening aanpassen naar 'dat dier hoort niet in NL'. Veel van mijn 'stadse' collega's rijden langs de bossen waar de borden staan dat we de bossen moeten mijden en die hoor je zeggen:"WTF joh!". Dat stemt mijn dag goedEerder was het dat ze het mooie beesten vinden. Maar nu hoorde ik ze het net hebben over de schapen en dergerlijke die vermoord worden door de wolven. Lijkt erop dat meer mensen hun ogen openen nu het zo mooi duidelijk wordt allemaal wat de impact gaat zijn voor mensen die graag in de bossen sporten of recreëren.
Ja nu het burgers zelf gaat raken zal het draagvlak wel wat minderen.
Eerst waren het toch maar die stomme boeren die maar beter moeten afrasteren.
En van alle rest die er woont en dat wolven rasters leren omzeilen zover ging hun snappertje niet.
criollo_yess schreef:Mijn man zit een btje te rekenen met de cijfers van Bij12 en het door hun aangegeven aantal wolven en de aantallen dode schapen (incl. euthanasie). Natte vingerwerk natuurlijk, maar waar er in 2019/2020 nog rond de 7-9 schapen per wolf sneuvelden, is dat voor 2024 een aantal van ruim 20 per wolf. Dat toont dus aan dat de wolven steeds vaker zich vergrijpen aan schapen.
tienus63 schreef:En die cijfers worden stelsmatig genegeerd door vele media.
Schandalig!
DuoPenotti schreef:Nyaleti schreef:Toch ook bijzonder dat er niks gemeld is in heel Noord Brabant.
Er is toch echt wat gepakt in de buurt van Achtmaal en Someren? (Of was die laatste alleen een zicht melding?)
Nee meldingen van dode dieren..... die ook weer geloofwaardig zijn
Zie datum Someren 3-3
Wolf gezien maar schaap gedood door een hond....tuurlijk.
Er aan gesnuffeld of aan gegeten na gedood door de wolf is logischer.
[ Video ]
[ Afbeelding ]
rien10 schreef:MyChoice schreef:Als het mensen raakt gaan ze meer een mening naar zichzelf toe vormen. Wat mij betreft sluiten ze alle natuurgebieden waar een wolf loopt nu af. Eens kijken hoe snel er een opstand komt.
Zeker.
En .... een pony van een kind van een BN-er gepakt wordt. Dan komt het in shownieuws.