Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Ik ben nu toch wel echt heel erg blij dat ik niet op Omtzigt heb gestemd. De reden destijds was dat ik zijn programma te neo liberaal vond. Wel had ik sympathie voor Omtzigt. Maar wat hij met zijn NSC nu laat zien is echt walgelijk. Van het onderwerp rechtstaat en bestaanszekerheid vind je helemaal niets en dan ook niets meer terug.
Electra63 schreef:_San87_ schreef:Altijd stemmen. Al is het blanco.
Vind ik ook !
Van mij mogen ze stemplicht invoeren, net als België.
Ik ken zoveel mensen die niet gaan stemmen, omdat ze vinden dat het geen nut heeft of omdat ze niet weten op welke partij of omdat politiek ze gewoon niet interesseert enz.
Electra63 schreef:https://www.parool.nl/nederland/opvangc ... ps://t.co/
Er komen steeds minder vluchtelingen per maand binnen.
Dat versterkt de stelling dat er geen asielcrisis is, maar een oovangcrisis.
Morgen het debat over de opvang van de beveiligers uit Afghanistan. Er is een meerderheid in de TK om deze mensen niet op te vangen.
Schande, om mensen in de steek te laten, die ons toen hebben geholpen.
Zeker voor een partij als VVD, maar zeker NSC.
Loretta schreef:Dat mensen geen zin meer hebben om te stemmen begrijp ik wel steeds beter. De politiek is echt verworden zoals hierboven gezegd is tot een poppenkast. En dat in een tijd waarin de wereld in brand staat.
Electra63 schreef:Loretta schreef:Dat mensen geen zin meer hebben om te stemmen begrijp ik wel steeds beter. De politiek is echt verworden zoals hierboven gezegd is tot een poppenkast. En dat in een tijd waarin de wereld in brand staat.
Maar als je het een poppenkast vindt, dan moet je toch juist gaan stemmen ?
Hier in mijn gemeente heerst SGP. Jonge mensen klagen dat bijvoorbeeld op zondag de winkels dicht zijn.
Maar stemmen doen ze niet.
De oudere generatie gaat altijd, daarom blijft SGP hier groot.
Als je iets wil veranderen, moet je in ieder geval gaan stemmen.
Dan heb je in ieder geval je best gedaan.
BigOne schreef:Denk dat die mensen niet slecht geïnformeerd zijn. Door Wilders is hun een ongelooflijk dikke vette worst voorgeschoteld.
Daar zijn ze in meegegaan , wat belangrijker is is wat ze de volgende keer stemmen wanneer blijkt dat die dikke worst alleen het velletje was. En ze niet wederom in z’n praatjes en toneelspel op tv gaan trappen.
BigOne schreef:Denk dat die mensen niet slecht geïnformeerd zijn. Door Wilders is hun een ongelooflijk dikke vette worst voorgeschoteld.
Daar zijn ze in meegegaan , wat belangrijker is is wat ze de volgende keer stemmen wanneer blijkt dat die dikke worst alleen het velletje was. En ze niet wederom in z’n praatjes en toneelspel op tv gaan trappen.
Veronica2 schreef:Eigenlijk een puntje van de worst slechts. Maar de SP maakt ook een ruk naar rechts intussen. Ergens van de week zag ik Jimmy Dijk pleiten voor het herinvoeren van werkvergunningen om arbeidsmigratie te remmen. Werkvergunningen voor elke arbeidsmigrant, dus ook die uit de EU. Aldus Jimmy Dijk van de SP, hij leek zo leuk en redelijk.