Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:25

juval schreef:
je zegt dat er hormonen in vlees zouden worden toegevoegd. Dat is pertinent niet waar.

Ik zie meer verband tussen suiker en obesitas dan tussen vlees en obesitas.

Mogen mensen zich ook vergissen? Er zo op doorgaan vind ik zo onaardig in een discussie.
Purny heeft allang gezegd dat ze zich vergiste en voor iemand die veel in de USA komt vind ik de gedachte niet eens zo raar.
En Juval je hebt gelijk want de link naar het interessante artikel schrijft dat ook, dat suikers en bewerkt voedsel de oorzaak zijn van obesitas.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:37

Dank je Pien!

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:56

_San87_ schreef:
juval schreef:
je zegt dat er hormonen in vlees zouden worden toegevoegd. Dat is pertinent niet waar.

Ik zie meer verband tussen suiker en obesitas dan tussen vlees en obesitas.

Ja, ik ook.

Met dien verstande dat 'suiker' niet per definitie slecht is. Het gaat vooral om de bewerkte koolhydraten, waar het lichaam door van slag raakt.

Dus kies voor zo 'puur' mogelijk voedsel zoals volkoren producten, daar weet je lichaam wel raad mee. De natuur heeft alles goed op elkaar afgestemd, maar wij als mens veroorzaken zelf de problemen en zoeken dan naar nog meer bewerkte alternatieven om het probleem op te lossen. :')

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 13:20

irmaz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 13:37

Wat punten die door GL/PvdA aanstipten:

Als de rijken (de bovenste 1% ) net zo werden belast als de lager inkomensgroepen dan zou dit 1,4 miljard euro extra voor de schatkist opleveren.

Waarom betalen burgers 10x zo veel belasting over het gas en 30x zoveel belasting over stroom als bedrijven?

Door belastingverhoging en veranderingen in arbeidskorting gaan de mensen met een minimum inkomen die minder dan 33 uur per week werken er fors op achteruit, dit wordt voor de meesten niet goed gemaakt door diverse toeslagen omdat zij daar vaak geen recht op hebben (geen kinderen oa)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:04

Bij dit kabinet houden we niets over, gaan we er alleen op achteruit.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:42

De PVV meneer Elmar Vlottes beweerde dat hij er trots op was dat iedereen er op vooruit gaat, al was het maar een heel klein beetje.
Zo weinig dat de lagere inkomens niet eens de BTW-verhoging van de voetbalclub kunnen betalen :+
(dat laatste zijn mijn woorden, hij was niet zo eerlijk om dat te openbaren)

De BTW verhoging op hotels, dat vooral de hotels in de grensstreek streft omdat mensen dan een hotel 10km verderop in Duitsland kiezen, vond hij ook niet erg want 'daar kwamen toch al niet zoveel mensen' :oo

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:20

irmaz schreef:
De PVV meneer Elmar Vlottes beweerde dat hij er trots op was dat iedereen er op vooruit gaat, al was het maar een heel klein beetje.
Zo weinig dat de lagere inkomens niet eens de BTW-verhoging van de voetbalclub kunnen betalen :+
(dat laatste zijn mijn woorden, hij was niet zo eerlijk om dat te openbaren)

De BTW verhoging op hotels, dat vooral de hotels in de grensstreek streft omdat mensen dan een hotel 10km verderop in Duitsland kiezen, vond hij ook niet erg want 'daar kwamen toch al niet zoveel mensen' :oo

Die laatste benadering zijn we in de grensstreek al gewend. }>

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:26

purny schreef:
BigOne schreef:
Purny, ik weet niet in welk bubble je zit maar hormonen in vlees is al heel lang niet meer toegestaan, bedoel je soms medicatie?

Heeft niks met een bubble te maken, maar het was iets wat ik mij afvroeg.
Het is toch niet raar?

Ik weet dat er vroeger veel koeien geïnjecteerd werden met hormonen. Dat is verboden, maar het zou best kunnen dat het stiekem nog kan. Een plaatselijke grote rundveehouder (die al wegens hormoongebruik in de gevangenis gezeten had) ging fietsen met mijn neef, en ze kwamen voorbij een slagerij waar stond "hormonenvrij vlees". De rundveehouder zei tegen mijn neef: "Hormonenvrij, laat me niet lachen, hij koopt zijn vlees bij ons". Is misschien ook alweer 15 jaar geleden, maar misschien gebruiken ze nu zaken die niet traceerbaar zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:45

Wie is ‘ze’ in: “misschien gebruiken ze nu zaken die niet traceerbaar zijn”?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 18:45

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:06

Ik volg de politiek al vanaf de tijd met Den Uyl, Wiegel en Van Agt, dit is echt bizar.
Er worden proefballonnetje opgelaten, fantasieën en leugens verspreid, ruzie gemaakt in de coalitie en met de oppositie, een groot deel is afwezig in de TK, er wordt niet deelgenomen aan (internatioale) overleggen.
Kinderrechten worden geschonden.
En de meerwaarde van het extra-parlementaire kabinet, heb ik nog niet ontdekt.

Maar gelukkig is het gros van de PVV-stemmers tevreden en blij. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:12

Electra63 schreef:
Ik volg de politiek al vanaf de tijd met Den Uyl, Wiegel en Van Agt, dit is echt bizar.
Er worden proefballonnetje opgelaten, fantasieën en leugens verspreid, ruzie gemaakt in de coalitie en met de oppositie, een groot deel is afwezig in de TK, er wordt niet deelgenomen aan (internatioale) overleggen.
Kinderrechten worden geschonden.
En de meerwaarde van het extra-parlementaire kabinet, heb ik nog niet ontdekt.

Maar gelukkig is het gros van de PVV-stemmers tevreden en blij. :D

Minder en minder volg ik nog de politiek. En net als jij was ik altijd zeer betrokken ook vanaf dezelfde tijd. Maar nu ....het is een grote poppenkast, waan van de dag, ruzies, schandalen, schokken van het volk, en dat allemaal om te verdoezelen dat er geen echt constructief beleid wordt gemaakt. Het is allemaal gericht op de onderbuikgevoelens.
Mijn zegen hebben ze. Maar mijn leven is te waardevol om me hier nog in te verdiepen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:19

Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. En ik doe mijn best het journaal maar te vermijden, teveel ellende narigheid en dom gedrag van mensen die spelen dat ze deskundig zijn. En een groep mensen die het helemaal het einde vinden.

En zorgwekkend de bevrijdingsfestivals en de oorlogskampen worstelen met geldproblemen -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:32

Onverschilligheid is best schokkend en uiteindelijk kan het ook schadelijk zijn voor de samenleving.

Maar dat vind ik met meer zaken.
De onverschilligheid hoe het merendeel kijkt naar het buitenproportionele geweld door de Israëlische regering op onschuldige kinderen en mensen in Gaza, de Westbank en Libanon, vind ik afschuwelijk.
De hele wereld kijkt toe en we doen niets.
De afschuwelijke aanval van Hamas op 7 oktober 2023 is geen excuus.

Als burger kun je weinig doen, alleen de juiste politieke keuze maken en druk zetten op politici.
Ik mis ook scherpe journalisten, die de leugens of het onrecht aan de kaart stellen en scherpe/kritische vragen stellen.
We worden geleid door idioten als Trump, Putin, Wilders enz.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:40

Het lijkt wel alsof iedereen die kritische vragen stelt monddood wordt gemaakt of zo murw is langzaam aan dat ze het opgeven of niet meer gehoord worden omdat de"schreeuwers" het winnen. Zorgelijk maar behalve stemmen en zelf het beste proberen te doen kan ik ook niet.

Vanavond een staaltje maatschappij verharding en ikke gedrag door een van de overburen, die bewust de uitgang van de tuin blokkeren met hun auto zodat ze 2 m minder hoeven te lopen, ik kan er dan niet eens meer fatsoenlijk te voet uit. Laat staan met de scootmobiel. De vriendelijke vraag of ze een vak kunnen opschuiven wordt bot beantwoord. Niet hun probleem dat ik er nu niet uitkan en nee ze waren niet van plan te verplaatsen of er rekening mee te houden, daar sta je dan met je goede vriendelijke gedrag, maar wel een duidelijk voorbeeld hoe een best deel van de inwoners denkt. Ikke moet het goed hebben en de rest kan de schijt krijgen. %)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:57

Herkenbaar, mijn oprit is regelmatig (gedeeltelijk) geblokkeerd. Gelukkig kan ik dan 40-50 m. over de stoep, maar anders heb ik regelmatig een probleem om mijn huis uit te komen.

Maar asociale mensen heb je altijd al.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:01

karuna schreef:
Het lijkt wel alsof iedereen die kritische vragen stelt monddood wordt gemaakt of zo murw is langzaam aan dat ze het opgeven of niet meer gehoord worden omdat de"schreeuwers" het winnen. Zorgelijk maar behalve stemmen en zelf het beste proberen te doen kan ik ook niet.

Vanavond een staaltje maatschappij verharding en ikke gedrag door een van de overburen, die bewust de uitgang van de tuin blokkeren met hun auto zodat ze 2 m minder hoeven te lopen, ik kan er dan niet eens meer fatsoenlijk te voet uit. Laat staan met de scootmobiel. De vriendelijke vraag of ze een vak kunnen opschuiven wordt bot beantwoord. Niet hun probleem dat ik er nu niet uitkan en nee ze waren niet van plan te verplaatsen of er rekening mee te houden, daar sta je dan met je goede vriendelijke gedrag, maar wel een duidelijk voorbeeld hoe een best deel van de inwoners denkt. Ikke moet het goed hebben en de rest kan de schijt krijgen. %)
politie bellen. Zijn ze helemaal gek!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:09

Een aantal jaren geleden hielden mensen meer rekening met elkaar. Dat lijkt langzaam maar zeker een schaars iets te worden lijkt het. Ook de politiek als de ikke maar ok is, sociaal en rekening houden met is een minder voorkomende eigenschap. Samen de zorgkosten delen nee, ouderen die gezeur krijgen. Mensen die buiten hun schuld in de bijstand komen of anderszins niet kunnen werken, opvreters en die redden zichzelf maar enz

Ik las een mening/blog/opiniestuk van een medische persoon die het een goed idee leek om ouderen ipv een duurdere operatie te laten ondergaan ze een zak geld aan te bieden als ze daarvan af wilden zien ook al zou het hun dood worden dan (al dan niet actief).

https://seniorenjournaal.nl/levenseinde ... d-krijgen/

En langer geleden een oudere dame die een dreigbrief in de bus kreeg dat ze maar moest oprotten uit haar koophuis omdat ze deze bezet hield voor een gezin. |(
https://www.omroepwest.nl/nieuws/483045 ... n-je-hoofd

Dat soort dingen maken me misselijk en dat ik me naar voel. Zoveel haat nijd egoisme -O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:36

Er gaat flink bezuinigd worden op preventieve zorg. Heerlijk dat korte termijn denken (/sarcasme uit)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:42

Joh en over een aantal jaren. De zorg wordt zo duur en zoveel mensen maken er gebruik van? Of de insteek mooi dan gaan mensen ongezonder worden en sneller dood dus hoeven we minder aow te betalen en komen er woningen vrij? Of ben ik dan heel erg pessimistisch en doemdenkerig bezig? -O-

Waarom zou je j́uist preventie willen verminderen? Het spreekwoord beter voorkomen dan genezen is toch ooit uitgevonden?

https://nos.nl/artikel/2541731-minder-g ... -gemeenten

Een artikel waarin oa die bezuinigingen worden vermeld. Meer voor mij onbegrijpelijke keuzes trouwens. Voedingscentrum(voedsel), trimbos (verslaving), overgewicht kliniek en voorlichting,

En besparingen op oa de oorlogsherinneringscentra
Citaat:
Verder hekelt Bikker de besparingen op herinneringscentra als Westerbork, Kamp Amersfoort en het Oranjehotel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:54

karuna schreef:
Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. En ik doe mijn best het journaal maar te vermijden, teveel ellende narigheid en dom gedrag van mensen die spelen dat ze deskundig zijn. En een groep mensen die het helemaal het einde vinden.

En zorgwekkend de bevrijdingsfestivals en de oorlogskampen worstelen met geldproblemen -O-

Liever geld naar de oorlogskampen voor goede educatie dan geld naar bevrijdingsfestivals.
Bevrijdingsfestivals draaien niet meer om de vrijheid maar puur om het gezuip.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 21:40

prompter schreef:
Er gaat flink bezuinigd worden op preventieve zorg. Heerlijk dat korte termijn denken (/sarcasme uit)

Ja en op zorgstages.
Juist door stages haal je potentiële medewerkers binnen.

Maar ja, visie door Agema ?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:12

Geen woorden...‍.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 23:27

https://www.parool.nl/nederland/opvangc ... ps://t.co/

Er komen steeds minder vluchtelingen per maand binnen.
Dat versterkt de stelling dat er geen asielcrisis is, maar een oovangcrisis.

Morgen het debat over de opvang van de beveiligers uit Afghanistan. Er is een meerderheid in de TK om deze mensen niet op te vangen.
Schande, om mensen in de steek te laten, die ons toen hebben geholpen.
Zeker voor een partij als VVD, maar zeker NSC.