Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:11

Haha ja dat wel, het echte probleem aanpakken in plaats van symptoombestrijding. Maar denk dat de meesten hier dat anders bedoelen dan zij.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:12

Ik hoop dat ze een nachtje blijven liggen. Zijn we van die gekkies af. :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Femke_Tweety schreef:
Op zich hebben ze wel gelijk.

Alleen niet helemaal zoals ze bedoelen :') :+

Als we niets veranderen qua beheer vallen er vanzelf een keer doden :+

Ik dacht op het eerste gezicht dat die daar lagen om te tonen hoe het gaat als de wolf binnen de hekken komt en daar dus iedereen vermoordt! :+

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:26

Bloodymary schreef:
[ Afbeelding ]

_O- Die sporen toch echt niet.

Lekker veel animo voor die club ook, 127 volgers :')

Bijzondere types ook :Y)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:27

Meer info over de bijeenkomst komende woensdag Austerlitz. Gelieve geen honden mee nemen.
Citaat:
Ben jij er bij? Woensdag 6 augustus tussen 14:00 en 16:00. Alle info en gratis aanmelden via: https://fpfm.link/pSRu

Waar ligt voor jou de grens?

Op 30 juli 2025 raakte een 6-jarige jongen gewond nadat hij vermoedelijk door een wolf werd meegesleurd. Dankzij het ingrijpen van omstanders kon de jongen worden bevrijd en vluchtte de wolf.

Wij van Geleidewolf vragen ons af: waar ligt de grens? Waar trekken wij als mens de streep en zeggen we: tot hier en niet verder?

Wij nodigen jou – al onze luisteraars, betrokkenen, politici en experts – uit om deel te nemen aan dit gesprek op woensdagmiddag 6 augustus in het bos bij de Pyramide van Austerlitz. Ons doel is om met zo veel mogelijk mensen in gesprek te gaan voor de podcast Geleidewolf.

Ondertussen bieden we jou de mogelijkheid om op een gelijkwaardige en openhartige manier met elkaar in gesprek te gaan. Het doel van die gesprekken is te ontdekken waar de grens ligt: tot hoever laten wij wolven letterlijk ons leven beïnvloeden? En hoeveel ruimte zijn wij als mens bereid op te geven om de wolven een leefbaar gebied te bieden?

Onder de aanwezigen zijn:

Annet Muller-ter Veen
Stichting Wij(s) met Wolven
Wim Hennink
Voorzitter Stichting Wij(s) met Wolven
Ans Oude Luttikhuis
Fractievoorzitter van de BBB in de Provinciale Staten van de provincie Utrecht
Yvette van Veldhuizen (Toegezegd, maar red het misschien niet)
Dierengedragsdeskundige
Deze lijst wordt de komende uren nog aangevuld.

We zouden het écht tof vinden als je wilt komen om aan deze gesprekken deel te nemen.

LOCATIE EN TIJD

Bij de Pyramide van Austerlitz
De Pyramide zelf, dus niet het restaurant.
Zeisterweg 98, Woudenberg
Woensdag 6 augustus tussen 14:00 en 16:00

LAAT WETEN DAT JE KOMT

Laat even weten dat je komt, zodat wij weten op hoeveel mensen we kunnen rekenen. Daarnaast gebruiken we deze gegevens om je op de hoogte te houden van deze meeting; vergeet dus sniet je mailadres te bevestigen via de link in de e-mail die je ontvangt.

LET OP: Wij laten onze honden om voordehand liggende redenen thuis. We verzoeken jou hetzelfde te doen.

KAN JE ER NIET BIJ ZIJN?

Als Vriend van FERRY.FM kan je de gesprekken deze middag live volgen en daarop reageren via ferry.fm/live.

Aanmelden is niet verplicht!
Je dient zelf voor je natje en droogje ( in aankondiging staat bijdrage voor koffie en thee, maar dat wordt NIET geregeld)te zorgen, of nog beter steun de horeca aldaar door er wat te nuttigen.
Laat geen rotzooi achter en behandel een ieder zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

Bron en link om je aan te melden.
https://ferry.fm/fpfm.link/pSRu

https://www.facebook.com/share/p/19ebu6MgHC/?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

tienus63 schreef:
Meer info over de bijeenkomst komende woensdag Austerlitz. Gelieve geen honden mee nemen.
Citaat:
Ben jij er bij? Woensdag 6 augustus tussen 14:00 en 16:00. Alle info en gratis aanmelden via: https://fpfm.link/pSRu

Waar ligt voor jou de grens?

Op 30 juli 2025 raakte een 6-jarige jongen gewond nadat hij vermoedelijk door een wolf werd meegesleurd. Dankzij het ingrijpen van omstanders kon de jongen worden bevrijd en vluchtte de wolf.

Wij van Geleidewolf vragen ons af: waar ligt de grens? Waar trekken wij als mens de streep en zeggen we: tot hier en niet verder?

Wij nodigen jou – al onze luisteraars, betrokkenen, politici en experts – uit om deel te nemen aan dit gesprek op woensdagmiddag 6 augustus in het bos bij de Pyramide van Austerlitz. Ons doel is om met zo veel mogelijk mensen in gesprek te gaan voor de podcast Geleidewolf.

Ondertussen bieden we jou de mogelijkheid om op een gelijkwaardige en openhartige manier met elkaar in gesprek te gaan. Het doel van die gesprekken is te ontdekken waar de grens ligt: tot hoever laten wij wolven letterlijk ons leven beïnvloeden? En hoeveel ruimte zijn wij als mens bereid op te geven om de wolven een leefbaar gebied te bieden?

Onder de aanwezigen zijn:

Annet Muller-ter Veen
Stichting Wij(s) met Wolven
Wim Hennink
Voorzitter Stichting Wij(s) met Wolven
Ans Oude Luttikhuis
Fractievoorzitter van de BBB in de Provinciale Staten van de provincie Utrecht
Yvette van Veldhuizen (Toegezegd, maar red het misschien niet)
Dierengedragsdeskundige
Deze lijst wordt de komende uren nog aangevuld.

We zouden het écht tof vinden als je wilt komen om aan deze gesprekken deel te nemen.

LOCATIE EN TIJD

Bij de Pyramide van Austerlitz
De Pyramide zelf, dus niet het restaurant.
Zeisterweg 98, Woudenberg
Woensdag 6 augustus tussen 14:00 en 16:00

LAAT WETEN DAT JE KOMT

Laat even weten dat je komt, zodat wij weten op hoeveel mensen we kunnen rekenen. Daarnaast gebruiken we deze gegevens om je op de hoogte te houden van deze meeting; vergeet dus sniet je mailadres te bevestigen via de link in de e-mail die je ontvangt.

LET OP: Wij laten onze honden om voordehand liggende redenen thuis. We verzoeken jou hetzelfde te doen.

KAN JE ER NIET BIJ ZIJN?

Als Vriend van FERRY.FM kan je de gesprekken deze middag live volgen en daarop reageren via ferry.fm/live.

Aanmelden is niet verplicht!
Je dient zelf voor je natje en droogje ( in aankondiging staat bijdrage voor koffie en thee, maar dat wordt NIET geregeld)te zorgen, of nog beter steun de horeca aldaar door er wat te nuttigen.
Laat geen rotzooi achter en behandel een ieder zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

Bron en link om je aan te melden.
https://ferry.fm/fpfm.link/pSRu

https://www.facebook.com/share/p/19ebu6MgHC/?

Waarom lees je daar in de andere kritische wolf groepen zoals geen wolf zoekt leden en geen wolf in natuurlandschap niets over. Daar zitten vast veel mensen die elders niet kijken

rover_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Las net met verbazing onderstaand artikel, t moet niet gekker worden (erg slechte 1 april grap).
Nog even en die poffertjes van hierboven vragen hetzelfde voor de wolven te doen…

Deense dierentuin wil huisdieren en paarden om aan roofdieren te voeren https://www.nu.nl/dieren/6364660/deense ... oeren.html

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:38

rover_ schreef:
Las net met verbazing onderstaand artikel, t moet niet gekker worden (erg slechte 1 april grap).
Nog even en die poffertjes van hierboven vragen hetzelfde voor de wolven te doen…

Deense dierentuin wil huisdieren en paarden om aan roofdieren te voeren https://www.nu.nl/dieren/6364660/deense ... oeren.html

Dan voeren ze dus dieren die stijf staan van de euthasol? Of is dat het lokkertje en worden ze er gewoon levend in geflikkerd. Tijd van dierentuinen is dat niet eens voorbij?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Die XR _O-

Ja weetje, ben het bijna met ze eens.
Symptoombestrijding ipv de oorzaak aanpakken.
Als we zo doorgaan liggen we allemaal dood.
Tja, goede kern van waarheid wel.

Ben benieuwd wat voor heisa het wordt woensdag.
Zullen ook wel veel pro-wolf op afkomen...

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:41

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:41

Waarom mogen dierentuinen geen dieren houden, slachten en opvoeren aan dieren.

Maar de vee industrie wel? Ik zie zelf geen verschil hierin. Dat mensen een konijn of paard meer waard vinden dan een kip of een koe, vind ik een groter probleem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

Citaat:
in het belang van het dierenwelzijn
Volgens mij werkt dat 2 kanten op.
Of denken zij meer als George Orwell in Animal Farm...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:45

MarlindeRooz schreef:

Maar de vee industrie wel? Ik zie zelf geen verschil hierin. Dat mensen een konijn of paard meer waard vinden dan een kip of een koe, vind ik een groter probleem.

Ik begrijp dat zij die dieren levend wilden voeren...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

rover_ schreef:

Die worden netjes geslacht, zal geen euthasol zijn maar slachtpin. Betere optie dan loslaten of ergens achteraf laten verkommeren. Economie loopt niet zo dolletjes en dan zijn er zat huisdieren waar mensen niet meer voor kunnen zorgen en waar om wat voor reden dan ook geen andere eigenaar voor te vinden is (gedrag, leeftijd, maat, ... ).
En er zal door een dierentuin best zelf gefokt worden voor die vleesvoorziening, maar variatie en er minder kosten aan zal ook daar welkom zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

Ah dat had ik dan niet goed begrepen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:48

Citaat:
4 augustus 2025/Bron: de wolf gezien op de Veluwe
https://www.facebook.com/groups/706868454420100

Waarschuwing in verband met de onveiligheid op de Utrechtse Heuvelrug❗️
In dat licht bezien, waar is dan het gezonde verstand en wat voor rechter verzint dan de Veluwe Natura 2000 gebied te benoemen❓️
Faunabescherming is totaal empathieloos, hopelijk zal uiteindelijk anders besloten worden en gaat er een ❌️ door dit besluit.

Afbeelding
Bron wolf gezien op de Veluwe/geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1BT6sy4dcD/?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:53

tamary schreef:
rover_ schreef:

Die worden netjes geslacht, zal geen euthasol zijn maar slachtpin. Betere optie dan loslaten of ergens achteraf laten verkommeren. Economie loopt niet zo dolletjes en dan zijn er zat huisdieren waar mensen niet meer voor kunnen zorgen en waar om wat voor reden dan ook geen andere eigenaar voor te vinden is (gedrag, leeftijd, maat, ... ).
En er zal door een dierentuin best zelf gefokt worden voor die vleesvoorziening, maar variatie en er minder kosten aan zal ook daar welkom zijn.

Staat dat er wordt geëuthanaseerd daar versta ik geen slachten onder, slachtpin paard snap ik, maar hond, kat en cavia?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:53

MarlindeRooz schreef:

Je kan daar als particulier oa je hond of kat afleveren. Ja, ik vind dat vreemd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:55

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:

Je kan daar als particulier oa je hond of kat afleveren. Ja, ik vind dat vreemd.

Dat snap ik. Maar dat is meer cultureel bepaald dan rationeel.

Menig varken is slimmer dan de gemiddelde labrador. Alleen wij hebben ze ingedeeld in huisdieren en productiedieren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:00

Wintu schreef:
Staat dat er wordt geëuthanaseerd daar versta ik geen slachten onder, slachtpin paard snap ik, maar hond, kat en cavia?

Dat zal dan misschien met een nekklap gebeuren, maar dan moet je wel heel goed weten waar je mee bezig bent.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

MarlindeRooz schreef:
Wintu schreef:

Dat snap ik. Maar dat is meer cultureel bepaald dan rationeel.

Menig varken is slimmer dan de gemiddelde labrador. Alleen wij hebben ze ingedeeld in huisdieren en productiedieren.

Ik verkom liever impulsaankopen, dan dat men wanneer men geen zin meer heeft in het dier er gemakkelijk af komt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

Bloodymary schreef:
[ Afbeelding ]

_O- Die sporen toch echt niet.

Wolf Bram kan zo aanschuiven. _O-

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

DubbelFun schreef:
Wintu schreef:

Dat zal dan misschien met een nekklap gebeuren, maar dan moet je wel heel goed weten waar je mee bezig bent.

En een 5 jarige duitse herder krijgt een pin?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Nyaleti schreef:
Die XR _O-

Ja weetje, ben het bijna met ze eens.
Symptoombestrijding ipv de oorzaak aanpakken.
Als we zo doorgaan liggen we allemaal dood.
Tja, goede kern van waarheid wel.

Ben benieuwd wat voor heisa het wordt woensdag.
Zullen ook wel veel pro-wolf op afkomen...

Ik hoop van harte geen echte heisa, daar hou ik niet van, zeker niet als ik ertussen sta :n

Ik weet niet precies wat ze met de live podcast willen, en of aanwezigen ook geinterviewd gaan worden.

Voor alle zekerheid zet ik een paar kernpunten van wat mij opvalt even op papier.

Ben ik in ieder geval voorbereid mocht ik een microfoon onder mijn neus krijgen :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

Mag de discussie over de Deense dierentuin alstjublieft in het betreffende topic?

Hier hoort het niet echt en gaat het dwàrs door de wél in dit topic passende gesprekken heen.