Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:08

Veronica2, je bent wel echt heel persoonlijk aan het aanvallen nu... :x

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:09

Electra63 schreef:
Veronica2 schreef:
@Aillil, je uitleg is zo mogelijk nog aanmatigender dan de vraag die je stelt en de manier waarop je hier over Cer praat gaat alle perken te buiten. Het maakt namelijk geen bal uit of iemand wel/niet zijn emotie opschrijft over de gang van zaken in een ver land. Als je het mij vraagt is er niks mis met het ethisch besef van Cer, maar wel met dat van jou.

Wow !
Over aanmatigend en aanvallend gesproken !!

Aillil vraagt aan Cer hoe zij haar bericht bedoelt en dat is niet gek, omdat Cer haar tegenvragen wel vaker niet altijd goed begrepen worden.
Laat lekker gaan.

De ironie is dat zij van alles over Cer zeggen/invullen voor Cer (en mij).

Terwijl ik enkel naar de inhoudelijke mening van Cer vroeg, juist zonder dit vooraf in te vullen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:20

Mee eens Aillil. Op mij komen de opmerkingen van Cer regelmatig "vergoeilijkend" over. Ik wilde ook reageren op haar maar dan wat minder neutraal/open vraag achtig.

Ook bij de opmerking dat een normale gevangenis anders is in elk land schuurt. Een normale gevangenis is menswaardig. Wat menswaardig is, ligt niet aan het land imo.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:32

Ailill schreef:
Veronica2 schreef:
Het zegt over jou dat je een lelijke stoker bent en Cer is de kop van jut.
Omdat ik inhoudelijk vraag naar de mening van Cer?

Bijzonder :+

Nee, jij denkt te kunnen vinden dat Cer te weinig haar emotie laat blijken over onderwerpen die hier langs komen. Niemand is verplicht om over hun emotie te schrijven. In het algemeen is niemand verplicht om te reageren zoals jíj wil. Je kan ook proberen haar beter te begrijpen, dat heb ik ook gedaan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:34

Jij weet helemaal niet wat ik wel of niet vind en/of denk, kom op zeg.

Wellicht probeer ik haar middels mijn vragen beter te begrijpen :)*

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:36

Toevoeging, ik zeg nota bene gisteren nog dat ik haar wat meer begin te begrijpen en haar bijdrage waardeer.

Waarop Cer zelf aangeeft dat vragen stellen okay is.

Jullie blazen het nu gigantisch op en proberen de schuld in mijn schoenen te schuiven, zo werkt het niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:37

Electra63 schreef:
Veronica2 schreef:
@Aillil, je uitleg is zo mogelijk nog aanmatigender dan de vraag die je stelt en de manier waarop je hier over Cer praat gaat alle perken te buiten. Het maakt namelijk geen bal uit of iemand wel/niet zijn emotie opschrijft over de gang van zaken in een ver land. Als je het mij vraagt is er niks mis met het ethisch besef van Cer, maar wel met dat van jou.

Wow !
Over aanmatigend en aanvallend gesproken !!

Aillil vraagt aan Cer hoe zij haar bericht bedoelt en dat is niet gek, omdat Cer haar tegenvragen wel vaker niet altijd goed begrepen worden.

Eens!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:40

Polar schreef:

Nee hoor, ik reageer op een persoonlijke aanval en ik kom op voor iemand. Niemand verdient het om zo de kop van jut te zijn. Dus jullie kunnen nu stoppen met je groepje tegen mij.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:41

Tango1979 schreef:
Mee eens Aillil. Op mij komen de opmerkingen van Cer regelmatig "vergoeilijkend" over. Ik wilde ook reageren op haar maar dan wat minder neutraal/open vraag achtig.

Ook bij de opmerking dat een normale gevangenis anders is in elk land schuurt. Een normale gevangenis is menswaardig. Wat menswaardig is, ligt niet aan het land imo.

Helemaal eens. Terechte vraag van Ailil, totaal niet aanmatigend of beledigend. Ik ervaar de posts ook als soms vergoeilijkend, soms aandacht afleidend van wat er eigenlijk gezegd wordt of waar de disussie over gaat. Prima als je het schenden van basale mensenrechten goedkeurt,”want ergens anders gebeurt het ook”, jouw mening, maar doe er dan l niet zo vaag over. En wees niet verbaasd dat anderen daar iets van vinden.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:43

Eens met bovenstaande reacties, maar ik denk zelf niet dat Cer het schenden van mensenrechten goedkeurt.
Ik denk dat het het beste is om te wachten tot ze zelf eventueel wat meer uitleg geeft over hoe ze haar bericht bedoelde.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:48

Als dat op een normale manier gevraagd wordt is de wereld te klein en wordt t meteen heel persoonlijk en naar gemaakt. Dus ja.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:55

Veronica2 schreef:
Polar schreef:

Nee hoor, ik reageer op een persoonlijke aanval en ik kom op voor iemand. Niemand verdient het om zo de kop van jut te zijn. Dus jullie kunnen nu stoppen met je groepje tegen mij.
Nou ga je dingen verdraaien, naast dat je mij persoonlijk aanvalt. Niet chique van je.

Nogmaals, het was een open en oprechte vraag. Jij en anderen halen er van alles bij, blazen het gigantisch op. En nu kom je op voor iemand?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:05

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:12

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:30

Ailill schreef:
journee schreef:
Elon Musk is volgens zijn dochter een groot kind. Deze dame neemt geen blad voor de mond. :D

https://www.ad.nl/buitenland/dochter-elon-musk-hekelt-beleid-regering-trump-en-gaat-in-op-nazigroet-vader-dat-was-krankzinnig~af4a8d53/
Hier de reactie van vadertje lief:

[ Afbeelding ]

Tja, die man is onbegrijpelijk.

Maar ik vind zijn dochter een stoere dame, knap om zo sterk in het leven te staan. Lijkt me niet makkelijk met zo een vader, hoewel spermadonor misschien een betere benaming is. Om de titel vader te verdienen, moet je jezelf eerst als een vader gedragen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:45

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:53

journee schreef:
Ailill schreef:
Hier de reactie van vadertje lief:

[ Afbeelding ]

Tja, die man is onbegrijpelijk.

Maar ik vind zijn dochter een stoere dame, knap om zo sterk in het leven te staan. Lijkt me niet makkelijk met zo een vader, hoewel spermadonor misschien een betere benaming is. Om de titel vader te verdienen, moet je jezelf eerst als een vader gedragen.
Absoluut, met recht een powervrouw, die komt er wel/is er al.

Dat laatste is een waarheid als een koe, zijn twee heel verschillende dingen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:54

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:33

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:52

Ailill schreef:
Ga ik hem toch nog een keer stellen, want deze keer mis ik hem echt.

Wat vind jij er van dat er zo met iemand wordt omgegaan? Een onschuldig iemand het land uit deporteren, naar een van de meest afschuwelijke plaatsen ter wereld? Dat hij daar als een beest wordt behandeld, dat hij fysiek lijden moet ondergaan, onder de meest erbarmelijke omstandigheden?

Kan jij dat op wat voor manier dan ook rechtvaardigen? Zonder te gaan vergelijken naar iets anders?

Ik vind jouw manier van 'vragen stellen' erg suggestief en onplezierig. Het zijn geen vragen, maar beschuldigingen. Met voor de vorm een vraagteken erachter. Trump zelf had het niet beter kunnen doen, maar dan over illegalen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:55

Lieser schreef:
Ailill schreef:
Ga ik hem toch nog een keer stellen, want deze keer mis ik hem echt.

Wat vind jij er van dat er zo met iemand wordt omgegaan? Een onschuldig iemand het land uit deporteren, naar een van de meest afschuwelijke plaatsen ter wereld? Dat hij daar als een beest wordt behandeld, dat hij fysiek lijden moet ondergaan, onder de meest erbarmelijke omstandigheden?

Kan jij dat op wat voor manier dan ook rechtvaardigen? Zonder te gaan vergelijken naar iets anders?

Ik vind jouw manier van 'vragen stellen' erg suggestief en onplezierig. Het zijn geen vragen, maar beschuldigingen. Met voor de vorm een vraagteken erachter. Trump zelf had het niet beter kunnen doen, maar dan over illegalen.
Okay dan.

Weet je, ik zou me kunnen verplaatsen naar jouw niveau, maar dan verlaag ik mezelf en daar pas ik voor.

Prettige zondag.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:57

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:07

Polar schreef:
Benzz schreef:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hoe ... moet-zien/

Dit was gisteren bij een vandaag. Daar werd ook uitgelged waarom deze man in NL was deze week. Ze willen project 2025 door heel Europa uitrollen...........
Gezellig...
An sich lijkt het scenario wat hij schept me best positief voor Europa (en de USA)?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:22

Als het waar is wel, maar ik heb verder de uitzending van één vandaag niet gezien, dus ik weet niet wat er nog meer over gezegd is?
Ik vind de handelingen van Trump niet overeenkomen met wat er in dat artikel staat, in ieder geval.
Maar als het klopt, dan zou Trump dus één of ander vreemd spel spelen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:25

Polar schreef:
Als het waar is wel, maar ik heb verder de uitzending van één vandaag niet gezien, dus ik weet niet wat er nog meer over gezegd is?
Ik vind de handelingen van Trump niet overeenkomen met wat er in dat artikel staat, in ieder geval.
Maar als het klopt, dan zou Trump dus één of ander vreemd spel spelen.

Ik heb het wel gezien, maar die Nile Gardiner zat zo in mijn allergie dat ik het nogmaals moet bekijken om inhoudelijk er wat te kunnen vinden.