Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:22

Polar schreef:
Hoe is dit mogelijk... is er niemand die voor deze mensen op kan staan?
Die rechter die heeft gezegd dat de vliegtuigen om moesten keren; kan hij niet alsnog eisen dat die mensen worden terug gehaald?

Hoe cru ook: deze deportatie is een proefballon en een strategische zet om de rechterlijke macht uit te schakelen. De betreffende rechter zijn uitspraken en eisen worden genegeerd, hij wordt weggezet als radicaal linkse terrorist die de macht van de president wil beperken, er wordt geroepen om zijn afzetting. De mensen die gedeporteerd zijn worden beschreven als monsters, terroristen en aliens, hoe kan je het als rechter in je hoofd halen om tegen het verwijderen van zulke verschrikkelijke mensen te zijn? De gedeporteerden zelf zijn slechts pionnen in het spel, ze worden niet als mensen gezien en maximale cruelty wordt juist gezien als wenselijk, want als het niet echt die monsters waren, dan zouden ze niet zo behandeld worden, dus die onmenselijke behandeling is het bewijs dat de sinaasappel gelijk heeft en de rechter niet. Bijvangst is het afschrikwekkende effect op mensen die denken aan immigratie, evenals op mensen met een kleurtje met verblijfsvergunning dan wel staatsburgerschap, die zo ‘leren’ dat niemand veilig is en vooral openlijk het regime te steunen en je stilletjes te schikken.

Ik hoop dat Amnesty of misschien één of meerdere Zuid-Amerikaanse regeringen iets voor deze arme mensen kunnen doen, maar vanuit de VS gaat er niets gebeuren.

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:27

Klopt, ze vinden dat Trump altijd boven alle rechters staat en dat wat o.a rechter Boasberg doet, de taak van Trump over zou nemen. :+
Het is echt te bizar voor woorden en ik hoop ook dat Amnesty, of wie dan ook met macht, dit recht gaat zetten...
Mijn hart breekt echt voor deze mensen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:29

Is dat niet standaard in sommige gevangenissen? Kaal scheren en geen voorzieningen, dehumanizing.?
Ik vind het zelf een beetje hypocriet om daar nu pas wat van te vinden want er zitten wereldwijd mensen (onterecht) in verschrikkelijke gevangenissen ..

Ik ben geen 2e wereldoorlog kenner, maar een concentratiekamp was denk wel een ander niveau ..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:35

Nee, dit is echt niet hetzelfde als een normale gevangenis.
Dit zijn mensen die zonder eerlijk proces, zonder aanklacht, zonder enige vorm van rechtspraak in onmenselijke omstandigheden worden opgesloten.
Dit is pure willekeur en onderdrukking en zou nooit normaal mogen worden gevonden.
Het feit dat zoiets elders ook gebeurt of dat er elders ook zulke gevangenissen bestaan, maakt het niet minder erg.
Dit topic gaat over Trump en zijn handelingen en de gevolgen daarvan.
Laatst bijgewerkt door Polar op 23-03-25 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:37

Maar sowieso is het whataboutism om over gevangenissen wereldwijd te beginnen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:37

Polar schreef:
Nee, dit is echt niet hetzelfde als een normale gevangenis.
Dit zijn mensen die zonder eerlijk proces, zonder aanklacht, zonder enige vorm van rechtspraak in onmenselijke omstandigheden worden opgesloten.
Dit is pure willekeur en onderdrukking en zou nooit genormaliseerd mogen worden.
Het feit dat zoiets elders ook gebeurt, maakt het niet minder erg.
Dit topic gaat over Trump en zijn handelingen en de gevolgen daarvan.

Precies !

Zeker zonder proces, is onacceptabel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:41

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:57

mysa schreef:

Whataboutism is volledig facultatief heb ik geleerd

En dan, wat is een “normale” gevangenis? Dat is per land een beetje verschillend

Loretta, ja ook dat..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 11:07

Kan zijn maar zo kun je iedere misstand bagatelliseren, want er zal altijd wel ergens vergelijkingsmateriaal zijn van even erge of zelfs nog gruwelijker misstanden.
Zo zou ik nooit of te nimmer mogen vinden dat iets oneerlijk is, want tja, het joodse deel van mijn voorouders is vergast en verminkt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 11:20

Ik denk niet dat Trump nog genoeg levensjaren voor zich heeft om de volledige straf uit te zitten die hij verdient, als degene die verantwoordelijk is voor deze mishandelingen en erger.
Het is toch absurd, de hele wereld staat erbij en kijkt ernaar. We staan dus schijnbaar echt machteloos tegenover de grillen van 1 idioot..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 11:22

Cer schreef:
Is dat niet standaard in sommige gevangenissen? Kaal scheren en geen voorzieningen, dehumanizing.?
Ik vind het zelf een beetje hypocriet om daar nu pas wat van te vinden want er zitten wereldwijd mensen (onterecht) in verschrikkelijke gevangenissen ..

Ik ben geen 2e wereldoorlog kenner, maar een concentratiekamp was denk wel een ander niveau ..

Er missen daar alleen gaskamers en crematoria voor de meest bekende versie van een concentratiekamp (vernietigingskamp), maar er waren zo ontzettend veel andere kampen.

Daarbij, die concentratiekampen waren een bijzonder diep dieptepunt, gevangenissen van tegenwoordig zouden daar niet eens in de buurt moeten willen komen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 11:58

Polar schreef:
;(
Citaat:
Amerikaanse fotograaf Philip Holsinger mocht foto’s maken van de aankomst van de naar El Salvador gedeporteerde mannen. In TIME schrijft hij: ‘De binnenkomst begon met klappen. Een jonge man snikte toen een bewaker hem op de grond duwde. Hij zei: “Ik ben geen lid van een bende. Ik ben gay. Ik ben een kapper.” Ik geloofde hem. […] Ze gingen hun koude cellen in, 80 man per cel, met stalen planken als bedden, geen matrassen, geen lakens, geen kussen. Geen televisie. Geen boeken. Niet praten. Geen telefoongesprekken en geen bezoekers.
Bron:Reportersonline
Wat mij betreft heeft ie bloed aan zijn handen, van heel veel onschuldige mensen.

Ik hoop zo dat karma bestaat.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:03

Maar niet alleen karma voor hem, voor het hele zootje...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:06

Cer schreef:
Hier staat inderdaad een beetje van wat latino’s en hispanics in Florida ervan vinden
https://apnews.com/article/trump-latino ... 57e91df9f2

Dat illigal immigrants gestopt moeten worden. Er staat nog niks over de “legale” immigrants, dat had interessant geweest.

Ik vond het wel apart dat er blijkbaar heel veel verschillende regelingen zijn/waren zoals wet foot dry foot en dat met iemand die garant staat.. dat is toch ook niet erg overzichtelijk? Dat, en de aantallen …
Ga ik hem toch nog een keer stellen, want deze keer mis ik hem echt.

Wat vind jij er van dat er zo met iemand wordt omgegaan? Een onschuldig iemand het land uit deporteren, naar een van de meest afschuwelijke plaatsen ter wereld? Dat hij daar als een beest wordt behandeld, dat hij fysiek lijden moet ondergaan, onder de meest erbarmelijke omstandigheden?

Kan jij dat op wat voor manier dan ook rechtvaardigen? Zonder te gaan vergelijken naar iets anders?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:08

Cer schreef:
mysa schreef:

Whataboutism is volledig facultatief heb ik geleerd

En dan, wat is een “normale” gevangenis? Dat is per land een beetje verschillend

Loretta, ja ook dat..

Dat is tegenwoordig een glijdende schaal.
Hier willen bepaalde partijen ook gewoon 8 pp op een cel, ondanks alle bezwaren, zoals de veiligheid voor personeel.

Maar zeker mensen opsluiten zonder proces is gewoon onaanvaardbaar.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:09

Ailill schreef:
Wat mij betreft heeft ie bloed aan zijn handen, van heel veel onschuldige mensen.

Ik vermoed dat veel mensen inmiddels bij zichzelf denken dat het voor de wereld misschien beter was geweest als die kogel iets meer had geraakt dan alleen zijn oor....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:14

Ailill schreef:
Cer schreef:
Hier staat inderdaad een beetje van wat latino’s en hispanics in Florida ervan vinden
https://apnews.com/article/trump-latino ... 57e91df9f2

Dat illigal immigrants gestopt moeten worden. Er staat nog niks over de “legale” immigrants, dat had interessant geweest.

Ik vond het wel apart dat er blijkbaar heel veel verschillende regelingen zijn/waren zoals wet foot dry foot en dat met iemand die garant staat.. dat is toch ook niet erg overzichtelijk? Dat, en de aantallen …
Ga ik hem toch nog een keer stellen, want deze keer mis ik hem echt.

Wat vind jij er van dat er zo met iemand wordt omgegaan? Een onschuldig iemand het land uit deporteren, naar een van de meest afschuwelijke plaatsen ter wereld? Dat hij daar als een beest wordt behandeld, dat hij fysiek lijden moet ondergaan, onder de meest erbarmelijke omstandigheden?

Kan jij dat op wat voor manier dan ook rechtvaardigen? Zonder te gaan vergelijken naar iets anders?

Dan ga ik ook een vraag stellen. Maar dan aan jou. Wat maakt dat jij deze vraag aan je medemens stelt?
Het geeft mij de indruk dat je denkt dat de mogelijkheid bestaat dat Cer het he-le-maal toppie vindt om mensen op deze manier zo kwaadaardig te vernederen. Ik vraag mij dan altijd af hoe iemand zo'n neerbuigende gedachtenkronkel kan maken ten opzichte van zijn medemens die helemaal niet de indruk geeft een sadist te zijn.

Denk je nou echt dat ze dit toejuicht :? 8)7

Ik vind het echt aanmatigend om zo'n insinuerende vraag te stellen :n

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:24

journee schreef:
Ik vermoed dat veel mensen inmiddels bij zichzelf denken dat het voor de wereld misschien beter was geweest als die kogel iets meer had geraakt dan alleen zijn oor....

Helaas, dat was ook allemaal part of the game.

Loretta schreef:
Laten we ook niet vergeten dat de VS al langer bezig was om van het padje af te gaan.
Dit artikel van begin 2022 waarschuwde er al voor. Nou het is 5 jaar sneller gegaan dan dat het artikel als mogelijk jaartal noemde.

https://www.businessinsider.nl/vs-2030- ... rio-trump/

En dan Guantánamo Bay. Door Bush opgezet. En Obama mocht dan wel belooft hebben het binnen een jaar te sluiten. Hij heeft het gewoon voort laten bestaan.

https://www.amnesty.org.uk/guantanamo-bay-human-rights

Het is niet helemaal toevallig maar ik ben de Amerikaanse serie The Newsroom opnieuw aan het kijken, het eerste seizoen is uitgezonden in 2012 en heel erg veel van de huidige onderwerpen komen daar ook al langs en ondanks dat het een dramaserie is, schuurt deze dicht langs de realiteit. Alles wat er nu gebeurt, is niet opeens bedacht door Trump, het is langdurig voorbereid en deze president is alleen maar zeer geschikt om het uit te voeren vanwege zijn karakter, manier van doen en zijn leeftijd. Want zoals terecht al werd opgemerkt, zijn toekomst is nog maar beperkt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:27

@ Pmarena, dank voor je vraag.

Wat maakt dat ik deze vraag stel? Dat is het hele punt, ik lees in dat bericht niets van de inhoudelijke mening van Cer.

Er komt hier een bericht online, waarin je kunt lezen wat voor afschuwelijk leed onze medemens andere medemensen aandoet, het is werkelijk mensonterend.

De meeste mensen hier reageren, deels, vanuit emotie. Laten duidelijk blijken dat dit echt niet kan (er vanuitgaande dat de betreffende persoon onschuldig is). Cer niet, die gaat anderen hypocriet noemen en de vergelijking trekken naar andere gevangenissen.

Ik snap dat echt oprecht niet en probeer dat duidelijk te krijgen. Want inderdaad, ook ik denk niet dat Cer dit he-le-maal fantastisch vindt, dat zou wat zijn zeg.

Dat je verder diverse conclusies aan mijn bericht hangt, zet alleen maar een grote bouwlamp op hoe jij denkt. Het zegt precies 0,0 over mij.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:55

journee schreef:
Ailill schreef:

Dit zei ik laatst ook nog inderdaad.
En ik hoop ook heel erg dat karma bestaat...

Verder eens met Ailill.
Cer plaatst regelmatig berichten die tegenvragen stellen, wat helemaal prima is.
Maar ik vond het laatste bericht ook wel óver het randje, dus toelichting vragen over de intentie van zo'n bericht is niet zo vreemd.
Laatst bijgewerkt door Polar op 23-03-25 13:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 12:56

@Aillil, je uitleg is zo mogelijk nog aanmatigender dan de vraag die je stelt en de manier waarop je hier over Cer praat gaat alle perken te buiten. Het maakt namelijk geen bal uit of iemand wel/niet zijn emotie opschrijft over de gang van zaken in een ver land. Als je het mij vraagt is er niks mis met het ethisch besef van Cer, maar wel met dat van jou.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:03

Veronica2 schreef:
@Aillil, je uitleg is zo mogelijk nog aanmatigender dan de vraag die je stelt en de manier waarop je hier over Cer praat gaat alle perken te buiten. Het maakt namelijk geen bal uit of iemand wel/niet zijn emotie opschrijft over de gang van zaken in een ver land. Als je het mij vraagt is er niks mis met het ethisch besef van Cer, maar wel met dat van jou.
Als dat jouw mening is, helemaal prima.

Ik stel een open vraag aan Cer, jullie halen daar van alles bij, trekken er conclusies uit. Nogmaals, dat zegt alles over jullie en precies 0,0 over mij.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:05

Het zegt over jou dat je een lelijke stoker bent en Cer is de kop van jut.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:06

Veronica2 schreef:
Het zegt over jou dat je een lelijke stoker bent en Cer is de kop van jut.
Omdat ik inhoudelijk vraag naar de mening van Cer?

Bijzonder :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:06

Veronica2 schreef:

Wow !
Over aanmatigend en aanvallend gesproken !!

Aillil vraagt aan Cer hoe zij haar bericht bedoelt en dat is niet gek, omdat Cer haar tegenvragen wel vaker niet altijd goed begrepen worden.