Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:25

Femke_Tweety

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:31

Ben ik de enige die langzaamaan toch aan het woord zuiveringsacties begint te denken....??

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:38

Nee, en dan hebben deze mensen het geluk dat ze enkel het land uit gekiept worden.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:38

Femke_Tweety schreef:
Ben ik de enige die langzaamaan toch aan het woord zuiveringsacties begint te denken....??

Nope, ik denk niet alleen aan het woord, hij is er mee bezig. Mensen, of ze nou erge dingen gedaan hebben of onschuldig zijn, doelbewust naar een van de vreselijkste gevangenissen op de wereld sturen is gewoon moord.

Ik zit eigenlijk te wachten op het moment dat hij het volk aanmoedigd om "op te staan" tegen de minderheden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:47

Femke_Tweety schreef:

Nee als ik aan Trump denk dan denk ik aan de Klux Klux Klan tijden. Dat waren hele nare mensen met hele nare streken en misdaden tegen zwarte bevolking. Trump is een echte racist vind ik.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:50

Femke_Tweety schreef:

Nee........

Wat een gestoorde wereld.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:52

Ik begreep al niet dat er zoveel Latino's op Trump gestemd hebben. Dit kon je toch zo duidelijk zien aan komen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:56

Het erge is ook dat al die mensen die worden opgepakt zonder enig proces worden uitgezet. Zoals bijvoorbeeld die Venezuelanen die tot die bende zou horen en naar El Salvador is afgevoerd.

Simpelweg als ICE oordeelt dat een dergelijk persoon voldoet aan één van de criteria, zoals bijvoorbeeld een tattoo, is dat voldoende voor een enkeltje El Salvador. Ik las een artikel van een advocaat wiens cliënt op basis van een rozentattoo en een foto op social media waarop hij het rock 'n roll symbool met z'n handen maakt, wat is geïnterpreteerd als duivelssymbool, is uitgezet. Zij als advocaat is pas geïnformeerd nadat haar cliënt onterecht is afgevoerd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 19:47

Nu bij een vandaag een item over dat Kennedy wil stoppen met vaccineren tegen de vogelgriep.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:23

Benzz schreef:
Nu bij een vandaag een item over dat Kennedy wil stoppen met vaccineren tegen de vogelgriep.

Oh... deden ze dat dan? Zo ver ik weet is in NL is men er pas zeer recent mee begonnen, het vaccin is er al langer maar werd in NL dacht ik vooral ingezet voor huisdieren en dieren waarvan het vlees en de eieren niet worden gegeten zeg maar. Pas sinds dit jaar wordt in Nederland gevaccineerd op boerderijen, de eieren van onze gevaccineerde kippen liggen nog niet in de schappen zo 'nieuw' is het nog.

Ik ben even gaan googlen, een bericht van newsweek uit januari dit jaar zegt dat ze in Amerika nog altijd niet vaccineren terwijl het wel een mogelijkheid is
https://www.newsweek.com/why-us-not-vac ... lu-2010511

NBC news van 20 februari heeft het ook over dat er nog steeds niet gevaccineerd wordt in Amerika.
https://www.nbcnews.com/health/health-n ... rcna192781

Dus tenzij ze de afgelopen 30 dagen zijn begonnen met vaccineren, waar ik geen nieuwsberichten over heb kunnen vinden, denk ik dat het gewoon loze woorden zijn. Ze stoppen niet met vaccineren want ze zijn er nooit aan begonnen geloof ik?
Maar goed misschien moet ik eerst 1 vandaag eens kijken, misschien oordeel ik te snel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:47

BigOne schreef:
Trump is zo ontzettend stom, kondigt een nieuwe straaljager aan ( naar hem genoemd, 47) en zegt dan, we bouwen wel veiligheidsmaatregelen in want onze kopers zijn misschien geen vrienden meer in de toekomst. Wat een clown .

"Hoe jaag je de klant buiten les 1"

Je moet het toch echt lezen en zien om te geloven. Ik hoop bij elke stunt dat er daarna een lachende TV host komt vertellen dat het een deepfake is of dat het account van Trump op zijn socials gehackt is, maar nee |o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:54

Oh my... Ik heb hem net gekeken en het is erger als dat ik dacht. Zij zegt niet dat hij wil stoppen met vaccineren (vaccineren wil hij sowieso niet aan beginnen begreep ik eruit), hij zegt dat hij de vogelgriep zijn gang wil laten gaan om te kijken naar wat er dan overblijft aan dieren, en dan focussen op die sterkere dieren en dáár dan iets mee te doen. Want hij vindt dat er al genoeg vogels zijn geruimd ofzo? De link waarom hij op dat plan kwam die legde ik zelf niet zo, ik snap het in ieder geval niet.
Ik betwijfel of met deze keuze meer kippen in boerderijen in leven zullen blijven, en het zal mij benieuwen wat een enorm effect het óók zal hebben op wilde vogels.

Iemand die zulke keuzes maakt heeft denk ik niet zoveel met dierenwelzijn.
Het risico op een nieuwe pandemie daar heb ik het dan nog niet eens over, daar speelt hij ook mee.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:01

Telpeva schreef:
Oh my... Ik heb hem net gekeken en het is erger als dat ik dacht. Zij zegt niet dat hij wil stoppen met vaccineren (vaccineren wil hij sowieso niet aan beginnen begreep ik eruit), hij zegt dat hij de vogelgriep zijn gang wil laten gaan om te kijken naar wat er dan overblijft aan dieren, en dan focussen op die sterkere dieren en dáár dan iets mee te doen. Want hij vindt dat er al genoeg vogels zijn geruimd ofzo? De link waarom hij op dat plan kwam die legde ik zelf niet zo, ik snap het in ieder geval niet.
Ik betwijfel of met deze keuze meer kippen in boerderijen in leven zullen blijven, en het zal mij benieuwen wat een enorm effect het óók zal hebben op wilde vogels.

Iemand die zulke keuzes maakt heeft denk ik niet zoveel met dierenwelzijn.
Het risico op een nieuwe pandemie daar heb ik het dan nog niet eens over, daar speelt hij ook mee.
Ik las een tijdje terug een artikel dat hier deels over ging. Inderdaad de theorie van laten besmetten, zodat de meest sterke dieren (die dan dus resistent zijn geworden), blijven leven.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:25

En ondertussen krijgt het virus mooi de gelegenheid om te muteren. De goede kant of de verkeerde kant op...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:55

En de prijzen van boodschappen zullen dan nog een slag hoger worden... Hoewel, dat dat wel het minst erge is van alles.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:56

mysa schreef:
En ondertussen krijgt het virus mooi de gelegenheid om te muteren. De goede kant of de verkeerde kant op...

Precies. Onverantwoordelijk

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 00:16

mylittlejoy schreef:
https://www.cbsnews.com/news/u-s-to-rev ... =779786850

Trump gaat de legale status van een half miljoen latino immigranten intrekken en ze moeten binnen 30 dagen vertrekken. Het zal mij benieuwen wat de volgende target groep is.

Op een gegeven moment komt hij toch echt bij zichzelf uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 08:42

Loretta schreef:
Ik begreep al niet dat er zoveel Latino's op Trump gestemd hebben. Dit kon je toch zo duidelijk zien aan komen.

Omdat hij tussen alle overduidelijke tekenen door anderhalve keer heeft gezegd dat hij houdt van "de latino's" waarschijnlijk. Dat was blijkbaar genoeg om ze te overtuigen dat hij de beste optie was om op te stemmen :n

Net als bij de andere bevolkingsgroepen was er blijkbaar niks alarmerend genoeg om op te wegen tegen het kleine worteltje dat hij hen voor de neus hing.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 08:54

Hier staat inderdaad een beetje van wat latino’s en hispanics in Florida ervan vinden
https://apnews.com/article/trump-latino ... 57e91df9f2

Dat illigal immigrants gestopt moeten worden. Er staat nog niks over de “legale” immigrants, dat had interessant geweest.

Ik vond het wel apart dat er blijkbaar heel veel verschillende regelingen zijn/waren zoals wet foot dry foot en dat met iemand die garant staat.. dat is toch ook niet erg overzichtelijk? Dat, en de aantallen …

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 09:45

;(
Citaat:
Amerikaanse fotograaf Philip Holsinger mocht foto’s maken van de aankomst van de naar El Salvador gedeporteerde mannen. In TIME schrijft hij: ‘De binnenkomst begon met klappen. Een jonge man snikte toen een bewaker hem op de grond duwde. Hij zei: “Ik ben geen lid van een bende. Ik ben gay. Ik ben een kapper.” Ik geloofde hem. […] Ze gingen hun koude cellen in, 80 man per cel, met stalen planken als bedden, geen matrassen, geen lakens, geen kussen. Geen televisie. Geen boeken. Niet praten. Geen telefoongesprekken en geen bezoekers.
Bron:Reportersonline

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 09:48

Well done regering Trump. Dat ze mogen branden in de hel wens ik ze echt toe . Waardeloos dit en zo sneu.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 09:53

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 09:58

Hoe is dit mogelijk... is er niemand die voor deze mensen op kan staan?
Die rechter die heeft gezegd dat de vliegtuigen om moesten keren; kan hij niet alsnog eisen dat die mensen worden terug gehaald?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:02

Terug naar Auschwitz.... Onbegrijpelijk hoe de geschiedenis zich lijkt te herhalen, tot aan vermeende nazigroeten aan toe :n

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:21

Trump had gezegd dat die ze terug zou sturen naar hun eigen land. Maar wat hij doet, hij stuurt ze naar een concentratiekamp.