Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Als ik het goed heb begrepen komt het neer dat je zoveel dieren mag houden als dat de grond dat je bezit aan kan.
Dus de hoeveelheid mest dat ontstaat moet op eigen grond uit te rijden zijn. De meeste melkveebedrijven zijn al grondgebonden. Veel pensionstallen dan weer niet, vermoed ik zo.
ruitje schreef:_San87_ schreef:Als ik het goed heb begrepen komt het neer dat je zoveel dieren mag houden als dat de grond dat je bezit aan kan.
Dus de hoeveelheid mest dat ontstaat moet op eigen grond uit te rijden zijn. De meeste melkveebedrijven zijn al grondgebonden. Veel pensionstallen dan weer niet, vermoed ik zo.
Dit precies.
pien_2010 schreef:Zelf heb ik haar horen zeggen dat je op AI niet blindelings kunt vertrouwen en dat het zeker gecontroleerd moet worden.
Waar het mij meer omgaat Loretta is dat ik soms in dit topic het idee heb dat werkelijk niemand ook maar iets goed kan doen in dit huidige kabinet.
Ik geef er de voorkeur aan om wel elke keer goed te luisteren.
Kijk minister Faber vind ik zelf een hele nare vrouw. Die volg ik zoveel mogelijk op een verre afstand. Maar Agema volg ik met interesse, daar heb ik totaal geen antipathie tegen. Ook al zitten we politiek in het uiterste van het spectrum. Dus iemand hoeft voor mij niet bij voorbaat afgebrand te worden.
Bv van de Plas vond ik in het begin interessant, vond haar ook aardig, maar dat heb ik allang niet meer. In mijn ogen draait ze de boeren een enorme loer en dat vind ik echt een schande. Ze staat voor mij voor de agro industrie en ze valt steeds meer door de mand voor mij dat ze opkomt voor de boeren (dus ook de kleinere en biologische boer).
Maar ik heb er wel open naar gekeken. Begrijp je mijn punt?
Electra63 schreef:Ik heb helemaal niets met Agema.
Zij is al jaren de rechterhand/vertrouweling van Wilders, dus staat volledig achter zijn beleid en uitspraken.
Daarbij is haar partner Leon de Jong, die zijn handen stuk klapte toen Wilders de uitspraak minder, minder ..... deed.
Altijd een hele grote mond in de oppositie en nu zei Agema laatst, dat zij nu meer informatie had of aan regels gebonden is.l om bepaalde zaken te veranderen. Ja, daar hadden de vorige ministers ook last van en daar heb je nooit constructief mee samengewerkt, alleen maar een vreselijke grote bek tegen de toenmalige bewindslieden.
Dus ik geef haar geen enkel voordeel van de twijfel.
Hetzelfde geldt, wat mij betreft, voor Van der Plas.
Ik vind haar zo arrogant met haar (zogenaamde) gezonde boeren verstand.
Tot nu toe heb ik alleen een hoge pet op van de minister van binnenlandse zaken van NSC en de staatssecretaris Toeslagen.
Benzz schreef:Maar dat kan voor de paardenhouderij als die eronder vallen, wat mij lijkt van wel, weleens heel problematisch worden. Dan is de paardensport officieel een elitesport. Maar is het niet zo dat paarden veel minder stikstof en ammoniak uitstoten?
BigOne schreef:Agema, die kreeg advies van Maurice de hond over AI.
Weet niet of dat nu positief of negatief is.