Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:32

pien_2010 schreef:
Dank je wel pmarena. Ik volg het onderwerp Trump vrij veel en hier had ik echt nog nooit van gehoord. Bizar en te bizar vandaar dat ik een bron wilde. Is gewoon de Canadezen pesten vrees ik. Bizar en eng wat er allemaal gebeurt.

En niet alleen Canadezen. Dit is ook een Britse overkomen. Verschillende landen waar onder de UK geven nu een negatief reisadvies voor USA af.
*edit* mlj zei dit ook al.. :D

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:41

BigOne schreef:
Moskou is anders een prachtige stad ( op foto’s :D ). Tenminste wanneer je van mooie gebouwen houdt.

Ja en overmorgen is het WK drone koppen er.. op foto’s lijkt mij wel prima

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:46

martichr schreef:
BigOne schreef:
Moskou is anders een prachtige stad ( op foto’s :D ). Tenminste wanneer je van mooie gebouwen houdt.

Ja en overmorgen is het WK drone koppen er.. op foto’s lijkt mij wel prima

_/-\o_

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:49

mylittlejoy schreef:
Niet alleen Canadezen. Er was ook een Britse 19 jarige die is opgepakt door ICE en weken vastgezet om vervolgens uitgezet te worden, terwijl als papieren gewoon in orde waren.

Waren alle papieren in orde? Het lijkt (maar ik zit even snel op m’n mobiel) dat haar werk/reis visum niet in orde was.
Ze werd geweigerd door Canada en terug in de US werd ze vast gezet omdat ze werkte met een reis visum, en dat mag blijkbaar niet, ook niet als je er niet voor betaald krijgt (?)

https://eu.usatoday.com/story/travel/ne ... 565875007/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:04

Dan zet je zo iemand op het vliegtuig naar huis ipv ze weken in een detentiecentrum te plaatsen. Ze was niet de enige trouwens.

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:14

Ja daar staat ook iets over, over dat mensen kunnen kiezen tussen een bond of blijven zitten.. zoiets?

Maar daar gaat het mij niet om, het gaat om “er was helemaal niks aan de hand” en dat was niet helemaal zo.

Ik vind iets over een dame uit Canada waar het ook niet zo klip en klaar is als het lijkt.. maar ik weet niet of dat dezelfde is
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... ine-mooney

Dat ice dan overspannen reageert staat daar los van.

Ik vond Amerika altijd wel spannend, je weet dat ze streng zijn (ik had de laatste keer enorme stress om een illegale groente, maar er bleek niks aan de hand, lang verhaal :D ) maar dat had ik met Dubai ook. Eigenlijk altijd wel met reizen.. daarnaast, je kan hier ook onterecht opgepakt worden. Dus ik vind nog niet perse aangetoond dat het daar om “reizigers pesten” gaat. Dat is misschien wel zo, maar ik ben nog niet overtuigd, dat bedoel ik :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:18

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:21

BigOne schreef:

Ja, dat was toch al bekend? Wat is hier het nieuws van?

Nog even over reizen:
In dit artikel staat wel dat Duitsland en Engeland een reisadvies afgeven voor Amerika, maar er staat dan wel “In recent weeks Britain has also revised its advice for citizens travelling to the U.S., to include a warning that anyone found breaking its entry rules could face arrest or detention” en dan denk ik ook wel “ja duh”

https://www.reuters.com/world/french-sc ... 025-03-20/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:35

Cer schreef:
BigOne schreef:

Ja, dat was toch al bekend? Wat is hier het nieuws van?

Nog even over reizen:
In dit artikel staat wel dat Duitsland en Engeland een reisadvies afgeven voor Amerika, maar er staat dan wel “In recent weeks Britain has also revised its advice for citizens travelling to the U.S., to include a warning that anyone found breaking its entry rules could face arrest or detention” en dan denk ik ook wel “ja duh”

https://www.reuters.com/world/french-sc ... 025-03-20/

Jij was diegene die het nogal lastig vond toch? Clicks enzo ?

https://x.com/golub/status/190310641746 ... EopP3zUX6Q

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:42

Deze twee Twitter berichten voegen voor mij precies niks toe :) je toelichting ook niet.
Ik denk dat je m’n bericht niet goed begrepen hebt..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:46

Cer schreef:
mylittlejoy schreef:
Niet alleen Canadezen. Er was ook een Britse 19 jarige die is opgepakt door ICE en weken vastgezet om vervolgens uitgezet te worden, terwijl als papieren gewoon in orde waren.

Waren alle papieren in orde? Het lijkt (maar ik zit even snel op m’n mobiel) dat haar werk/reis visum niet in orde was.
Ze werd geweigerd door Canada en terug in de US werd ze vast gezet omdat ze werkte met een reis visum, en dat mag blijkbaar niet, ook niet als je er niet voor betaald krijgt (?)

https://eu.usatoday.com/story/travel/ne ... 565875007/

Oh ok, ik had alleen het verhaal van haar familie gelezen, die hebben dat niet vermeld. Dat maakt t inderdaad wel iets anders,behalve het in detentie zetten wat mij betreft.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:54

Ook onschuldige mensen worden opgepakt, hier een stukje van ReportersOnline.
Ook mensen met tattoos of een bepaald uiterlijk... je bent daar naar mijn mening gewoon niet veilig op dit moment.
Citaat:
Meerdere Venezolanen in Amerika melden de plotselinge vermissing van familieleden. Sommigen zien hen terug op de video van naar El Salvador gedeporteerde personen. Ivannoa Sanchez geeft aan dat haar man geen problemen met de wet heeft gehad in de VS en toont ook een document van de Venezolaanse overheid waaruit blijkt dat hij daar een schoon strafblad heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 20:03

Cer schreef:
Deze twee Twitter berichten voegen voor mij precies niks toe :) je toelichting ook niet.

Jij twijfelde of het wel of niet zou gebeuren toch? Dan heb je nu antwoord. En musk antwoord op de vraag of hij over China gebrieft is met ja, dat trek ik dan weer in twijfel :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 20:10

Ik volg een discussie van een vriend die al heel lang meerdere keren per jaar naar naar de VS gaat en daar veel vrienden heeft.
Zijn trip voor deze maand heeft hij afgezegd en veel van zijn vrienden en kennissen, waaronder ook degenen van wie ik vermoed dat ze republikeinen/pro-Trump zijn, lijken dat te snappen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 20:33

BigOne schreef:
Cer schreef:

Jij twijfelde of het wel of niet zou gebeuren toch? Dan heb je nu antwoord. En musk antwoord op de vraag of hij over China gebrieft is met ja, dat trek ik dan weer in twijfel :D

Ik moet m’n bericht even teruglezen maar dat was volgens mij niet wat ik schreef , ik ga zo even kijken :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 20:39

Cer schreef:
Dat vind ik dan weer lastig aan het bericht. De Times en de Post brengen het als nieuws, via een bron (functionarissen) , maar het is misschien niet helemaal waar want het Pentagon ontkent het (even kort samengevat)..
Ik vind de 'het zou zomaar kunnen maar we weten het niet zeker'- berichten soms ook wel een beetje clicks zoeken .. (maar dat vind ik al een hele tijd.. media moet geld verdienen, en de 'wat als' berichten zijn ook vulling)

Ah het staat er wat onhandig maar ik bedoel hiermee dat de inhoud van de briefing (dat het over China zou gaan) ontkent wordt..

niet dat musk er niet zou zijn (dat staat ook in het bericht, dat hij wel gaat)

En dat het artikel dus speculeert over de inhoud van de briefing, met waar het misschien over zou kunnen gaan, afgaande op wat “bronnen” gezegd zouden hebben..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 22:04

pien_2010 schreef:
pmarena schreef:
Het schijnt dat diverse landen inmiddels hun reizigers afraden om naar de US of A te gaan.
Omdat er al wat mensen vastgehouden werden aan de grens en soms zelfs meerdere weken detained gehouden werden....
bron?

Ruitje _O-

Een bron over Duitsland. En een Franse wetenschapper die kritiek had geuit op Trump.

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... erd-franse

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 01:12

Daarstraks in het vragenuurtje vanuit het oval office: de opvolger van de F35 staat klaar: de F47. Sterker en dodelijker dan ooit tevoren, aldus Trump. En bepaalde bondgenoten van Amerika mogen een "toned down" versie van deze jet kopen. "Because someday they're not our ally".

Dit is hoe hij tegen andere landen kijkt. Geen bondgenoten op basis van gelijke waarden en visie, maar tijdelijke zakelijke deals die je op kan schorten als het je goeddunkt. Als er nog iemand overwoog om (militair) materiaal vanuit de VS te kopen, zullen die nu zeker uitwijken naar een alternatief.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 07:39

Het is voor mij heel verdrietig om te zien in welk moordtempo de VS van bondgenoot in het tegenovergestelde aan het veranderen zijn.
Europa zal er alleen maar sterker van worden want ik denk dat de schade die deze president toebrengt aan het vertrouwen dat dit onomkeerbaar is.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 07:44

ruitje schreef:
Hahaha jullie opmerkingen :') . Moskou is inderdaad prachtig!

Gaaf hoor, zo'n reis. Moskou (en St. Petersburg) staan al heel lang op mijn wensenlijstje.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 07:46

pien_2010 schreef:
Het is voor mij heel verdrietig om te zien in welk moordtempo de VS van bondgenoot in het tegenovergestelde aan het veranderen zijn.
Europa zal er alleen maar sterker van worden want ik denk dat de schade die deze president toebrengt aan het vertrouwen dat dit onomkeerbaar is.

Tenzij Trump wordt vervangen/afgezet, toch? Dat zie ik niet op korte termijn gebeuren, maar een 'normalere' president zou er waarschijnlijk voor zorgen dat heel Europa opgelucht terug in de armen van de VS holt }>

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 08:03

Dat denk ik niet Lieser. Ik denk dat dit een hele harde en noodzakelijke les is en zal blijken in de toekomst "is geweest". Europa zal voortaan op eigen benen staan samenwerkend met andere werelddelen maar het vertrouwen en het bondgenootschap dat er was met America, vind ik, is te beschadigd.
Europa wordt hier op lange termijn alleen maar sterker en beter van.
Bv het feit dat Orban gepasseerd wordt en niet meer het stemgedrag kan bepalen. Is een waarschuwing aan andere afvalligen of Rusland vriendjes.
De veelal geheime overleggen doe plaats vinden onder leiding van Macron waarin gesproken wordt over verregaande samenwerking ook op militair niveau en concreet waarbij het percentage dat besteed gaat worden aan defensie nu al besproken wordt als gaande naar 3% van ons NBP. Dat zijn nogal bedragen.
Landen als de Baltische staten waarvan je ziet dat hun invloed groeiende is.
Duitsland die een defensie industrie gaat oppakken. Wouw....
Dit is allemaal in een korte tijd gebeurt. Ik denk dat dit voorlopig onomkeerbaar is. Een goed en sterk Europa samenwerkend met landen als Australië Canada Nieuw Zeeland en anderen, en wellicht in de toekomst weer de VS zou wel eens goed kunnen zijn voor het evenwicht in de wereld. Maar de VS hoort daar voorlopig niet meer bij.
Er gebeurt zoveel in een jaar.

Gisteren zag ik tegenstanders van bewapening een vergelijking maken met de 80 er jaren en de tijd van nu. Ik heb het idee dat de verschillen groter zijn net als de bedreigingen als toen. Vandaar dat ik pacifist af ben op dit moment.

Er is op het wereldtoneel een enorme verandering gaande die in mijn ogen de geschiedenis op aarde voorgoed zal veranderen. En nee daar hoort niet meer bij om de VS alles ook over Europa te laten bepalen.

Er wordt nu al gesproken hoe Frankrijk bv en UK hun kernwapens kunnen gaan uitbreiden opdat ze zelf daarin afschrikkend kunnen zijn. Dat was ondenkbaar in de 80 jaren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 08:11

Ik denk ook dat de VS hiermee een grens over zijn gegaan die ze nooit meer kunnen herstellen.
We hebben hu bereidheid gezien om achter een despoot aan te lopen, en dat ze niet voldoende kracht / wil hebben om deze tegen te houden als die het op zijn heupen krijgt.

We hebben de keizer zonder kleren gezien en moeten in onze handjes knijpen dat dit nu nog niet volkomen uit de hand gelopen is omdat het zich pas net toont.....dat geeft ons tijd om onszelf te versterken voordat ze echt zover zijn dat ze ons aan gaan vallen om te pakken wat ze hebben willen -O-

Bizar toch dat de USA nu eigenlijk als een grotere dreiging voelt dan Rusland....

Ik vraag me af wat Turkije precies allemaal gaat doen ook. Die kwamen van de week over alsof ze er desnoods in hun eentje op af willen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 08:21

Erdogan heeft de oppositie buiten spel gezet. Vandaar al die grote demonstraties. De man is opgepakt op verdenking van corruptie en zijn aanhangers zijn terecht woedend. Dus voorlopig heeft hij het in eigen land druk.
Alle ogen zijn gericht natuurlijk op wat Israël doet in Gaza, waar de VS mee bezig zijn, Poetin en Oekraïne en tja Taiwan voelt de bui ook al hangen en er is natuurlijk meer bezig...... Dus Erdogan lijkt er een beetje tussendoor te glippen als het om aandacht krijgen gaat en dat vindt hij helemaal niet erg.

Eens met je pmarena

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 08:41

Ja vlak China ook niet uit. Je hoort van diverse experts dat die nog wel eens het grootste probleem kunnen worden. Ik ben daarin absoluut geen expert en dat zal wellicht ook we verklaren waarom ik me weinig zorgen om China maak eigenlijk, op oorlogsgebied.

Het zal wellicht naïef zijn, ik heb ongetwijfeld van de 100% kennis die er is over China, maar 1% dus wordt niet geplaagd door enige kennis := Maar mijn indruk is dat Chinezen vooral gewoon economische rust willen. Europa rustig willen zodat wij fijn hun spulletjes kopen. En dat we niet zo snel een Chinese inval zullen krijgen zeg maar.

Taiwan echter... dat willen ze gewoon graag terug inlijven natuurlijk -O-

Ik vrees (vanuit de positie van Nederlander) eigenlijk vooral voor het scenario dat de VS ergens in duikt met hun oorlogsmachine zeg maar. Dat dat dan artikel 5 triggert en wij de VS moeten gaan helpen ergens op de wereld terwijl we onze aandacht juist volledig moeten richten op onze eigen verdediging nu -O-

En als wij dan artikel 5 en de hulp van de VS nodig hebben, dat wij zitten met veel verlies elders op de wereld voor hen, en de VS een lange neus naar ons trekt dat ze geen zin hebben om ons te komen helpen weet je wel..... we de lusten maar niet de lasten -O-