Shadow0 schreef:juval schreef:denken jullie dat de uitslag van de amerikaanse presidentverkiezingen nog invloed zullen gaan hebben op de conflicten/oorlogen in de wereld?
Ik zou zeggen dat als de overwinning van Harris niet heel overtuigend en duidelijk is, we vrij snel daarna in WO III belanden en alle remmen los zijn.
Als Harris het redt hebben we wellicht een kans om een deel van de geest weer in de fles te krijgen. Hoop ik. Zou ik waarderen.
Waarom denk je dit? Trump is voor een republikein behoorlijk vredelievend, hij is gedurende zijn presidentschap geen oorlog begonnen. In zijn tijd is de terugtrekking uit Afghanistan doorgezet, maar laten we daar maar niet meer over hebben.
Eerder in dit topic zei iemand bang te zijn dat Trump in een roekeloos moment op de Grote Rode Knop gaat duwen, maar dat kan hij nu eenmaal niet in zijn eentje beslissen. Bovendien gaat Trump geen kernoorlog beginnen omdat hij geen flauw idee heeft hoe dat moet en hij weet ook niet hoe dat verloopt. Trump houdt van voorspelbare politiek zonder verrassingen.
)
. Het continent ligt vol met NAVO wapens en heel veel materiaal uit de US. Trump kan zonder Europa niks doen aan de oorlog die Rusland voert. De huidige boodschap is dat hij de oorlog wil doen stoppen en daarom heeft hij de dreiging uit Europa nodig. Hopelijk kan hij deze oorlog stoppen zonder al te veel bloedvergieten en wordt Oost-Europa herschikt qua grenzen en is het daarmee klaar.
. Maar ik denk dat de partij alleen maar z'n eigen belang voor ogen heeft en daarom deze sprookjes de wereld in stuurt.
. Wiersma heeft een heel zware job, ik zou niet in haar schoenen willen staan, maar tot nu toe ben ik redelijk positief. Ze zit alleen heel erg vast door alle regels ook vanuit Brussel. Ik kan nu nog niet heel erg inschatten hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Als wij bijvoorbeeld alle mest op ons eigen grond moeten kunnen uitrijden, dan moeten we de helft van onze koeien slachten. Terwijl we redelijk onder het gemiddelde zitten, nog geen 2 koeien per ha.