Shadow0 schreef:juval schreef:denken jullie dat de uitslag van de amerikaanse presidentverkiezingen nog invloed zullen gaan hebben op de conflicten/oorlogen in de wereld?
Ik zou zeggen dat als de overwinning van Harris niet heel overtuigend en duidelijk is, we vrij snel daarna in WO III belanden en alle remmen los zijn.
Als Harris het redt hebben we wellicht een kans om een deel van de geest weer in de fles te krijgen. Hoop ik. Zou ik waarderen.
Waarom denk je dit? Trump is voor een republikein behoorlijk vredelievend, hij is gedurende zijn presidentschap geen oorlog begonnen. In zijn tijd is de terugtrekking uit Afghanistan doorgezet, maar laten we daar maar niet meer over hebben.
Eerder in dit topic zei iemand bang te zijn dat Trump in een roekeloos moment op de Grote Rode Knop gaat duwen, maar dat kan hij nu eenmaal niet in zijn eentje beslissen. Bovendien gaat Trump geen kernoorlog beginnen omdat hij geen flauw idee heeft hoe dat moet en hij weet ook niet hoe dat verloopt. Trump houdt van voorspelbare politiek zonder verrassingen.