Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:01

Geert Wilders heeft een goede premier speech gegeven, waar zijn kiezers blij mee zullen zijn. Hij gaat de grondwet uiteraard respecteren,zegt hij.
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat hij een kabinet weet te formeren, want de kiezer heeft zeer duidelijk gesproken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:01

Lughnassadh schreef:
Verbijsterend………..in wat voor land woon ik in hemelsnaam waar zo veel mensen stemmen op een extreem=rechtse partij……..

Volgens mij hebben veel mensen onder een steen geleefd, de ontevreden nederlander, de politiek die niet luistert, dan krijg je dit.

juval

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:02

Goede speech van Wilders vond ik.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:03

VuurVleugels schreef:
Celiien schreef:
Joejoe, lekker op de man hoor...
Heerlijk laag bij de grond wel.

ik heb volgens mij die foto/OS al 10 jaar niet bijgewerkt, weet jij veel?

Ik heb niet eens op de beste man gestemd :roll:

Want een machtswelluste manipulatieve prater is hoog bij de grond?

Niks laag bij de grond, gewoon iemand aanspreken op gedrag.

Ja, want ik zei t eerst? Moet je niet alleen mij hebben heh, ook mijn voorganger ;) ik gooi hem terug op timmermans, en jij pakt mij persoonlijk.
Nee sorry, die houd niet stand en is gewoon niet fair.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:05

Wintu schreef:
nps schreef:

Krijg een mega MAGA vibe van die eindspeech, Nederlanders first, moet ook even bijkomen van deze uitslag. We hebben he-le-maal niks geleerd van de geschiedenis, dit gaat de Nederlanders niet verder verbinden. Ben benieuwd hoe nu verder. Ga maar chocola eten en de katten en mn vriend knuffelen.

Mensen met een nederlands paspoort, dus iedereen, ongeacht kleur en geloof. Ik zie dus daar het probleem niet zo van, daar roept nederland al even om he..

En hoe goed zijn populistische anti-immigratiepartijen altijd geweest voor “het volk”? Wat heeft Brexit de brit opgeleverd, en Trump Amerika? Geen reet. Meer polarisatie, meer mensen die het over basisfeiten niet meer eens kunnen worden. Minder vertrouwen, meer haat. Das kennelijk wat we graag willen. We gaan meemaken wat er gaat gebeuren.

VuurVleugels

Hoe is een politicus uitschelden niet persoonlijk?

karuna
Drukke kabouter

Een ding is wel duidelijk geworden bedenk ik me net. De afgelopen regeerperiodes zijn met een te internationale koers en te ver van de "gewone man" af geweest, dat lijkt wel uit de exitpoll. En dat de polarisatie in nederland ook wel duidelijk is met een zo grote links rechts uitslag.

Maar |( wat een uitslag. Waar is het in ons land zo mis gegaan dat dit een verkiezingsuitslag kan worden? Ik heb even wat internationaal nieuws gelezen maar oef best pittige uitspraken.

Citaat:
Far-right Geert Wilder’s party leads Dutch election, says exit poll
The far-right, anti-Islam party of firebrand politician Geert Wilders has won the Dutch election, exit polls suggested Wednesday, a political earthquake that will be felt far beyond the country's borders.

https://www.france24.com/en/europe/2023 ... -exit-poll

Citaat:
AMSTERDAM, Nov 22 (Reuters) - Dutch anti-EU far-right populist Geert Wilders, who has vowed to halt all immigration to the Netherlands, was set for a major victory in parliamentary elections on Wednesday, an exit poll showed.

https://www.reuters.com/world/europe/du ... 023-11-22/
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-11-23 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:06

Nou formatie is al rond. Omtzigt zegt net dat hij mee gaat regeren! Ongelooflijk

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:07

VuurVleugels schreef:

Jij bent persoonlijk naar Celiennnn, dat is het verschil.

juval

Ja, duidelijke speech van Omtzigt. Die gaat wel naar vak k.

Loretta

pien_2010 schreef:
Geert Wilders heeft een goede premier speech gegeven, waar zijn kiezers blij mee zullen zijn. Hij gaat de grondwet uiteraard respecteren,zegt hij.
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat hij een kabinet weet te formeren, want de kiezer heeft zeer duidelijk gesproken.

Dan zal Nederland het eerste land zijn waar het wel goed gaat met extreem rechts.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:08

Tango1979 schreef:
Nou formatie is al rond. Omtzigt zegt net dat hij mee gaat regeren! Ongelooflijk

Omtzigt, PVV en….

secricible

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:08

Vvd

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:09

Wintu schreef:
VuurVleugels schreef:

Jij bent persoonlijk naar Celiennnn, dat is het verschil.

Nou dan is dat een verschil wat ik écht niet zie. Een scherm is een scherm, wie er ook achter zit.

Wie weet ben ik Frans Timmermans wel weten jullie veel. Dan zou het niet anders geweest zijn.

Raineri

pien_2010 schreef:

Hoeveel van zijn programma is daarmee al direct niet uitvoerbaar? :')

journee

Denk regenboog mensen. :+
Wilders heeft nog niet gezegt dat hij ook pertinent premier wil worden. Die baan kan ook bij Dilan gelegd worden als de VVD dan wel wil samenwerken. Persoonlijk lijkt mij dat ook een beter werkbare oplossing. Vraag is natuurlijk of VVD daar voor openstaat. Ze hebben gezegd dat naar de kiezer moet worden geluisterd, nu is het de vraag of ze woord gaan houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:10

Ik heb bewust de nederlandse tv even vaarwel gezegd. Ik kan het echt niet aanhoren. |(

De geschiedenis gaat zich herhalen? Wel duidelijk de menscheid leert gewoon he le maal niks van heftige verledens.

Mijn tweede zorg nu, in hoeverre zal het leven van Wilders nog meer in gevaar zijn nu hij de grootste is? En hoe kan dat gevolgen hebben voor de werkomgeving dadelijk en het land na zijn toch akelig nare uitspraken in het verleden :r

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:10

VuurVleugels schreef:

1. Nogmaals, ik begon niet
2. Als jij dit uitschelden noemt, vind ik daar wat van.
3. er wordt zoveel gezegd
4. jij pakt mij persoonlijk, als je dat niet snapt, ga ik je dat ook niet eens aan je verstand brengen, want dan ga jij het niet begrijpen. :roll:

zo, nu ben ik er wel klaar mee, allemachtig het lijkt alsof ik weer 15 ben.

Fijne speech van Omtzigt! zoals ik al zei, niks zo veranderlijk een politicus.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:12

pien_2010 schreef:

Ben het met je eens. Hij zegt de verantwoordelijkheid te voelen. BBB en NSC willen al wel praten. Ik denk dat je ook wel moet. Op voorhand nu weer uitsluiten zou gewoon niet correct zijn. Hij heeft heel duidelijk deze verkiezingen gewonnen.

Vraag me wel af hoe hij premier gaat worden met alles wat er bij hem speelt rondom veiligheid.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:12

Vvd gaat daar waarschijnlijk wel bij. Bbb is namelijk veel te klein dus dan krijg je splinterpartijen als kabinet. Of nsc krijgt ook zijn zin en het wordt een minderheidskabinet. Ze zijn best een eindje. Zou wel humor zijn, 2 eenmanspartijen als kabinet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:13

Mizora schreef:
Vvd gaat daar waarschijnlijk wel bij. Bbb is namelijk veel te klein dus dan krijg je splinterpartijen als kabinet. Of nsc krijgt ook zijn zin en het wordt een minderheidskabinet. Ze zijn best een eindje. Zou wel humor zijn, 2 eenmanspartijen als kabinet.

Bbb is niet eens nodig voor een meerderheid.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:14

nps schreef:
Benzz schreef:
Wilders bindt nu al in.

Krijg een mega MAGA vibe van die eindspeech, Nederlanders first, moet ook even bijkomen van deze uitslag. We hebben he-le-maal niks geleerd van de geschiedenis, dit gaat de Nederlanders niet verder verbinden. Ben benieuwd hoe nu verder. Ga maar chocola eten en de katten en mn vriend knuffelen.

Het enige wat je kunt doen ;)

Celliien: ik heb geen flauw idee waar je dat op baseert?
In elk geval heeft Timmermans een heel andere intentie, welke hij in het begin al heeft laten weten. Dus misschien moet je beter gaan opletten... ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:14

secricible schreef:
Vvd

Die hoef ik er niet bij te hebben hoor…

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:16

Maar je hebt BBB nodig in de eerste kamer. Dus wellicht strategisch slim om ze in het kabinet te hebben.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:17

Maar wat ik me afvraag: Wilders is behoorlijk autonoom binnen de PVV. Leden hebben ze ook niet. Hoe gaat hij zorgen dat zijn mensen dociel blijven en de doctrine braaf volgen?
NSC zal, indien ze gaan meeregeren, ook nog heel veel plekken op moeten vullen.