Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:02

Cer schreef:
Nou, wij zijn vorig jaar naar onder andere yellowstone geweest (via Denver omhoog naar Glacier), en dat was echt prachtig, een fantastische reis. De mensen waren vriendelijk, onderweg en ook bij de douane (erg mee gelachen ook) Ik zou er zeker graag nog een keer naar terug gaan :j
om er nu van alles bij te halen vind ik wat overdreven. Overal werken horken van mensen, dat is niet voorbehouden aan de US. Genoeg mensen doen gewoon hun best hoor daar.

Gezien de onrust gaan we niet, en kijken we inderdaad naar Canada, als we uberhaupt al Europa uitgaan..

Jammer dat je je reis heb laten gaan, je had een mooie trip gepland. In Canada ben ik nooit geweest, maar dat lijkt me ook heel gaaf.
Maar goed, voor jou dus dit jaar geen "'please stand in line" bij aankomst :7 .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:09

Wij zijn wel geweest :j
Het was een fantastische reis <3

Alleen de volgende keer, dat zou dan Arizona zijn, hebben we nu nog niet vastgelegd, dat zou Canada dan misschien worden, maar daar komt ook wat sparen bij kijken :j :D

ruitje

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:25

Hoe een land is bij binnenkomst kun je je toch ook gewoon in verdiepen van te voren? Als je naar Australië gaat weet je ook dat je je zaken op orde moet hebben voordat je er binnen mag :o .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:30

Tegen wie heb je het?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:40

Ik heb het in het algemeen over de douane van een land. Ik vind het vreemd een land daar op af te rekenen.

Ik zat in Rusland een uur in een kamer zonder dat ik geïnformeerd werd wat er was en mijn paspoort was meegenomen.

Dan denk ik ook, ja, ruitje: moet je maar niet naar Rusland gaan :') .

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:43

Media VS: Speciale briefing voor Elon Musk over mogelijke oorlog met China - https://nos.nl/l/2560563

Het wordt met de dag gekker.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:49

Dat vind ik dan weer lastig aan het bericht. De Times en de Post brengen het als nieuws, via een bron (functionarissen) , maar het is misschien niet helemaal waar want het Pentagon ontkent het (even kort samengevat)..
Ik vind de 'het zou zomaar kunnen maar we weten het niet zeker'- berichten soms ook wel een beetje clicks zoeken .. (maar dat vind ik al een hele tijd.. media moet geld verdienen, en de 'wat als' berichten zijn ook vulling)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:54

Ruitje wij hadden netjes het formulier ingevuld in het vliegtuig, esta was in orde en vervolgens kwamen er vragen want ja rolstoel zonder werk en iemand werkende in een chemische fabriek dat triggerde iets. Wat hadden we te zoeken in amerika? Geen adres voor de eerste nacht was niet eens het grootste probleem. En ook niet eens verplicht trouwens. De man vond gewoon niet ok dat rolstoel en koffers enz niet vakantie waardig of zo geen idee :? En geen eerste avond adres was de druppel, erg erg verdacht -O- hij dacht echt dat we wilden blijven of zo van mijn levensdagen nog niet :n

Dan zit je daar en je kunt gewoon niets doen. Als het aan de man had gelegen waren we meteen weer op het vliegtuig naar nederland gezet. Het is dat de duwer de discussie aanging anders waren we gewoon de sjaak geweest.

En voor nu, de spelregels wijzigen continue daar door alle veranderingen die Trump doordrukt. Als die veranderen terwijl je daar bent dan kun je problemen krijgen vrees ik.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:55

Op BS zag ik er ook iets over langskomen, en gelukkig kan je daar wel je dingen terugvinden. Even kijken

Ruitje, ik heb er altijd een beetje moeite mee gehad om Rusland te zien als bevriend land. Ook reisplannenn gehad die kant op, maar het kwam er niet van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:59

Nou, ik moest voor werk wel eens naar de ambassade van Nigeria (Dat is gewoon in Den Haag), dat vond ik toch ook best bijzonder zeg maar.. het nodigt niet uit.. 8-)

Ruitje, Ik zou echt niet goed worden als het mij zou gebeuren, maar ik ga er dan inderdaad ook niet heen :P

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:01

Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 21-03-25 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:01

Joh, ik was 19, wilde een stedentrip doen in januari met mijn vriendin en dacht: wow, Moskou is goedkoop en heb geboekt.

Het is in januari daar -634 ofzo.

Tot zover mijn impulsiviteit in mijn jeugd :+

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:14

ruitje schreef:
Joh, ik was 19, wilde een stedentrip doen in januari met mijn vriendin en dacht: wow, Moskou is goedkoop en heb geboekt.

Het is in januari daar -634 ofzo.

Tot zover mijn impulsiviteit in mijn jeugd :+

Napoleon en Hitler hebben daar beide gefaald door de winter, maar Ruitje denkt het te kunnen overwinnen _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:20

"Ruitje kwam, zag en ging weer heel snel terug" :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:25

:')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:25

pmarena schreef:
Het schijnt dat diverse landen inmiddels hun reizigers afraden om naar de US of A te gaan.
Omdat er al wat mensen vastgehouden werden aan de grens en soms zelfs meerdere weken detained gehouden werden....
bron?

Ruitje _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 17:03

Sintara schreef:
"Ruitje kwam, zag en ging weer heel snel terug" :P

Ruitje kwam, zag, en bibberde weer heel snel terug. Moskou in januari . Hoe bedenk je het Ruitje :') Held :j

Ik ga trouwens tout court niet naar de US, het idee van vrij wapenbezit staat me tegen. En als ik toch eens gunviolence wil zien, kan ik ook naar Brussel. Drugsoorlogje daar -O-

Hier groot artikel in krant dat Tesla auto' s massaal ingeruild worden in de US. Nog even en Trump gaat verkondigen dat al wie een Tesla rijdt, een echte patriot is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 17:11

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 17:12

karuna schreef:
Ruitje wij hadden netjes het formulier ingevuld in het vliegtuig, esta was in orde en vervolgens kwamen er vragen want ja rolstoel zonder werk en iemand werkende in een chemische fabriek dat triggerde iets. Wat hadden we te zoeken in amerika? Geen adres voor de eerste nacht was niet eens het grootste probleem. En ook niet eens verplicht trouwens. De man vond gewoon niet ok dat rolstoel en koffers enz niet vakantie waardig of zo geen idee :? En geen eerste avond adres was de druppel, erg erg verdacht -O- hij dacht echt dat we wilden blijven of zo van mijn levensdagen nog niet :n

Dan zit je daar en je kunt gewoon niets doen. Als het aan de man had gelegen waren we meteen weer op het vliegtuig naar nederland gezet. Het is dat de duwer de discussie aanging anders waren we gewoon de sjaak geweest.

En voor nu, de spelregels wijzigen continue daar door alle veranderingen die Trump doordrukt. Als die veranderen terwijl je daar bent dan kun je problemen krijgen vrees ik.
Joh Karuna, laat lekker gaan. Jezelf hierover verdigen is totaal niet nodig. Je vertelt jouw verhaal, hoe jij iets beleefde. Wat een ander daarvan denkt, zou ik lekker links laten liggen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 17:23

Dank je wel pmarena. Ik volg het onderwerp Trump vrij veel en hier had ik echt nog nooit van gehoord. Bizar en te bizar vandaar dat ik een bron wilde. Is gewoon de Canadezen pesten vrees ik. Bizar en eng wat er allemaal gebeurt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:05

Moskou is anders een prachtige stad ( op foto’s :D ). Tenminste wanneer je van mooie gebouwen houdt.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:08

Dat vind ik ook. Moskou staat op mijn bucketlist, maar wil eigenlijk pas gaan wanneer Rusland gestopt is met de oorlog, zodat het daar wat "veiliger" is voor een westers iemand. Weet niet of het daar daadwerkelijk onveilig is op dit moment, maar met de oorlog zou ik het niet willen riskeren.

En het Ministerie van Onderwijs afschaffen kan naar mijn idee niet goed uitpakken, maar ben benieuwd welke draai de staten nu aan het onderwijs gaan geven.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:09

Niet alleen Canadezen. Er was ook een Britse 19 jarige die is opgepakt door ICE en weken vastgezet om vervolgens uitgezet te worden, terwijl als papieren gewoon in orde waren.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:12

Hahaha jullie opmerkingen :') . Moskou is inderdaad prachtig!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:15

Ik denk wel dat er nu nog een veel grotere kloof komt tussen de rode en blauwe staten. Ik denk ook dat de meeste doden door Trump zijn beleid juist in de rode staten zijn, omdat de blauwe staten zo goed en kwaad als het kan hun best blijfen doen voor hun inwoners.