Imago01 schreef:@ Colorado, nee je snapt inderdáád niet wat ik bedoel.
Jij geeft aan dat er een klein groepje mensen omschreven wordt en dat die meteen garant zouden staan voor de rest van Moslims. Let wel: er is een duidelijk verschil tussen Moslims en Moslim-extremisten.
Jij haalt zelf het voorbeeld aan van de 2e WO. Ik wil helemaal niet zeggen dat hetzelfde nogmaals zal gebeuren maar ook toen is 1 gek opgestaan, heeft ‘aparte’ ideetjes de wereld in gejaagd, kreeg een paar volgelingen op zijn hand en heeft vervolgens 5 jaar lang (stérker nog, zijn invloed was al eerder alom merkbaar, maar in ’40 brak pas echt de pleuris uit) die invloed weten vast te houden. De ideeën van Hitler waren ronduit schandalig maar ook dat begon al door scheiding etc.
Dat gebeurt nu toch precies hetzelfde met de Extremisten? Dus inderdaad, ook al is het een klein groepje, vergeleken met de anderen die het Moslim-geloof aanhangen, die kunnen heel wat narigheid veroorzaken en dat hebben ze natuurlijk al bewezen, getuige de film van Wilders. Wie zegt dat ze niet nóg erger kunnen veroorzaken?
En daar komen we weer op het doel van de film: mensen ervoor behoeden, nogmaals alert maken, gewoon weer even lekker schoppen om te laten beseffen dat dit gevaar er is en dat dit gevaar ook een constante dreiging is…
Ga ik me toch nog serieus met het topic bemoeien (als dat nog mag van Mistral94), maar: is het omgekeerde niet ook, zoniet meer aan de gang? Wilders verspreidt een filosofie en langzamerhand wordt de groep die zich achter hem schaart ook steeds groter...