Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:16

Loose schreef:
_lies_ schreef:
Wat ik me trouwens nog afvraag:
De moslims leven volgens de koran?
Maar wat er dan instaat over die stukken van verscheur de vijanden, dan zouden toch (bijna) alle moslims ook zo denken en leven?
Het is gewoon iets wat ik me afvraag, niks aanvallends bedoelt naar de Islam of wat dan ook Lachen

Het was niet helemaal wat in de koran staat. Want daarna komen dan stukken dat als je vijanden tot vrede geneigd zijn je ze de vrede aan moet bieden enzo.

Jammer dat dan er dan niet is bijgezet.
Als Geert zijn film ''goed'' had willen maken, had hij die stukken er ook bij moeten zetten!
Toch is het wel verontrustend, dat er dingen instaan over het afslachten, martelen enz.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:19

Als je de bijbel leest, kom je ook van zo'n stukken tegen. Maar in een gehele tekst worden die teksten dus anders bedoeld.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:20

Inderdaad. Maar dat dat soort dingen er in staan vind ik ook raar. Verward Maarja zo kun je ook wel stukjes uit de bijbel gaan plukken denk ik (ben niet gelovig, dus weet het niet Knipoog ).
Wat ik nog wel het meest jammer vind is dat God en Allah dezelfde zijn.. en dat we er dan zo'n ruzie om maken.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:23

Heeft iemand een Nederlandse versie?
Ik heb op die planetsite gekeken en daar is hij Engels.
En bij die liveleak kom ik er niet op (of noujawel maar na het laden kan ik hem niet zien)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:24

youtube?

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:26

ik heb hem gezien via de link op de site van PVV. die was vrij snel gedownload.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:27

Oja, haha thanks!
Ik heb hem al Lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 16:28

ik heb het topic gestart en eigenlijk de film helemaal niet bekeken..heb hem uiteindelijk toch maar bekeken net dus..maar ik kan er slecht tegen. werd sowiezo al bang van het idee dat de film er kwam, wat kan er nu allemaal gebeuren in nederland.
de film raakt me wel, en er zitten ook punten van waarheid in.
de dingen die hij plaatst in de film staan dus wel in het koran, maar ik denk nie dat het er op draait. de meeste moslims zijn niet zo als hier wordt afgebeeld, er zijn enkele uitzonderingen..maar toch maakt het me bang.
wilders is blijkbaar bang dat de islam de wereld over neemt en dat wil hij tegen gaag. als de islam alleen maar zo was als hij het afbeeld ben ik het er wel mee eens, maar zo makkelijk zit het niet in elkaar..
pfff heb echt even geen mening meer..ben snel in de war te schoppen de laatste tijd.
ik vindt dat iedereen op dezer aarbol blij moet zijn dat hij hier uberhaupt mag zijn, ongeacht geloof of huidskleur..ik ben zelf niet gelovig opgevoed dus kan er ook moeilijk over praten maar waar komt het vandaan..wie zegt dat het echt zo is. ik vindt het wel mooi als mensen er kracht uit putten maar zelf geloof ik er niet in. de hele wereld is hetzelfde, we zijn allemaal mensen.

ik heb hem op youtube bekeken, maar wel zonder geluid..lag dat aan mij of aan de youtube?

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:34

Hier doet hij het wel met geluid, maar hij download hem vrij slecht.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:37

je kunt hem ook bekijken op google en dan bij videos.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:40

Ik heb hem onder godsdienst gezien samen met de hele klas, maar ik moet zeggen dat ik hem best schokkend vond. Ik heb die beelden van die mensen die uit de towers sprongen al eens eerder gezien en vond die heel schokkend, daar kreeg ik toch wel weer een brok bij in mijn keel. Maar even over de film. Alles wat hij heeft laten zien is echt gebeurd en ik denk dat dat het is dat de film enigzins overtuigend maakt, want zeg nou zelf, is dit een realistisch beeld van de islam, zegt je islamitische buurmeisje van 3 dat alle joden zwijnen zijn? Vermoorden je moslim buurmannen je omdat je geen moslim bent? Zouden er nog zoveel christenen en weet ik wat voor gelovigen allemaal leven? Zou mijn hele buurt dan niet uitgemoord moeten zijn aangezien we naast een moskee wonen maar geen moslim zijn? Het is heel erg wat er allemaal is gebeurd en wat mij betrefd mogen ze de koppen van al die mensen die dat hebben veroorzaakt eraf hakken en ermee doen wat ze willen, maar ik vind die film van wilders hypocriet eerlijk gezegd, lang niet alle moslims zijn zo, maar 1 klein deeltje, maar het beeld dat hij hiermee versterkt, want het was er al een beetje naar mijn idee, vind ik niet kloppen en moet ook erg beledigend zijn voor alle andere gewone, goede moslims...

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:55

Ik vind hem heel erg, deels vind ik hem wel gelijk.
Als je die beelden ziet en dat hoort allemaal.. dat kan toch niet? Je voed je kind niet op met messen. Maar toen hij dat stukje liet zien met hoe zou Nederland in de toekomst zijn gaf ik hem wel gelijk. Kijk wat er nu al gebeurd, homo's worden gemartelt of zelfs vermoord. Hetzelfde met wat ze zeiden met overspel van de mannen/vrouwen. Dat zie ik echt al komen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:55

Colorado, op zich heb je gelijk hoor, maar dat ‘ene kleine deel’ is lévensgevaarlijk. Lévensgevaarlijk voor de mensheid en het gevoel van veiligheid. Je zal maar net de verkeerde tegenkomen of net op de verkeerde plek op het verkeerde moment zijn…En ook al is het maar een klein deel, het is groot genoeg om een wereldbedreiging te zijn. Ze plegen namelijk niet alleen aanslagen in het Midden-Oosten zelf; ze zitten verspreid over de hele wereld. Dus ja, er is wel degelijk een sterke dreiging.

Denk je dan nog steeds hetzelfde? Of als een groot deel van je familie- of vriendenkring nou net in die Towers zat, dat je je beste vriendin naar beneden ziet springen?

Maar ja, die werelddreiging is overal hoor, niet alleen van extremisten die verkondigen te handelen uit naam van hun/het geloof.
Zo is er ook werelddreiging vanwege het klimaat, die mafkees die net die ene verkeerde rode knop zal indrukken, de ozonlaag, het uitsterven van flora en fauna, het regenwoud, het drastisch verminderen van de olievoorraden, sjonge, wat voor ruzies en oorlogen dáár al niet om ontstaan zijn…, overige (religieuze) sektes, noem maar op.
Dreiging is er altijd en overal, dat is niet te voorkomen maar men kan wel met zijn allen tegelijk proberen om dingen te voorkomen…

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:01

Nee natuurlijk! Ik vind dat ook echt vreselijk en ik denk er net zo over! Maar ik vind het belachelijk dat hij zoveel mensen over 1 kam durft te scheren en dan nog met zo'n beeld erbij ook! Heel veel dingen uit de film kloppen niet eens, die mensen met die kinderen met dat bloed en die messen he, dat doen ze met het offerfeest, dan slachten ze een schaap en dat bloed vegen ze over het hoofd van die kinderen om daarmee te zeggen van jouw bloed zal nooit geofferd worden, zoiets dacht ik, niet dat ik dat normaal vind, maar het is iets heel anders dan wat er in de film gezegd wordt.

Ik vind het deel dat dit soort dingen doet belachelijk, angstaanjagend, gestoord, hypocriet en ga zo maar door. Maar niet alle moslims zijn zo.. Net zoals met de duitsers in de 2e wereld oorlog, de mensen die dat deden, uit eigen wil althans, zijn gestoord, maar niet alle duitsers zijn zo.. Is dat niet ongeveer hetzelfde?

Als hij erbij had gezegd dat de film over de islamitische extremisten ging had ik gezegd, top wilders! Heb je helemaal gelijk mee! Top film(of nja, niet helemaal, had hem dan alsnog liever niet gezien Vork )! Maar nu niet...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:04

Nou kijk daar geef je zelf meteen een práchtig voorbeeld. Duidelijk kan het in mijn ogen niet. Nee, niet alle Duitsers waren zo, er was 1 mafketen die een compleet volk wist te overtuigen en het andere deel wist te dwingen. Onder die dwang hebben miljóenen mensen geleden en niet zo n klein beetje ook. Als je dan toch die twee met elkaar wilt vergelijken, zou je juist extra bang moeten worden van dat maar ene kleine deeltje extremisten…

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:06

Imago01 schreef:
Nou kijk daar geef je zelf meteen een práchtig voorbeeld. Duidelijk kan het in mijn ogen niet. Nee, niet alle Duitsers waren zo, er was 1 mafketen die een compleet volk wist te overtuigen en het andere deel wist te dwingen. Onder die dwang hebben miljóenen mensen geleden en niet zo n klein beetje ook. Als je dan toch die twee met elkaar wilt vergelijken, zou je juist extra bang moeten worden van dat maar ene kleine deeltje extremisten…

Ik snap hem niet helemaal? Lachen

Ow wacht, volgens mij bedoel je dat deze groep extremisten een erger iets kunnen veroorzaken dan de 2e wereldoorlog omdat het toen 1 persoon was die dat allemaal voor elkaar kreeg en het nu 1 groep is? Dan zou ik idd best bang moeten worden, krijg ook rillingen bij het idee Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik heb het over het beeld dat over die mensen geschetst wordt, niet of het een angstaanjagend idee is dat de 2e wereldoorlog zo ong. opnieuw zou kunnen gebeuren. Het beeld dat over de normale moslims geschetst wordt met deze film vind ik belachelijk.. Net zoals er een tijd lang een slecht beeld is geweest over duitsers door Hitler en de personen die vrijwillig met hem meededen, dat vind ik net zo belachelijk. 1 persoon doet iets, ow dan is de rest vast net zo Dromen Snap je wat ik bedoel? En nou ja, in dit geval dus een groep die het verpest voor de rest en wilders die er vrolijk een film over maakt waardoor dat beeld nog sterker wordt..
Laatst bijgewerkt door Colorado op 28-03-08 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:15

Effy schreef:
Ikima schreef:
Moslims moeten in hun eigen land maar doen en denken wat ze willen maar het gaat mij te ver wanneer ze westerse landen ook de Islam door de strot willen duwen.

Nederland is een vrij land en wie hier wil komen wonen moet zich naar ons aanpassen en niet andersom.

Sinds wanneer hebben moslims een eigen land? Bij mijn weten zijn moslims aanhangers van de Islam. De Islam is een geloof. Sinds wanneer hebben gelovigen een eigen land? Wat is dan het land van de Christenen? Want dan kunnen die daar ook mooi naartoe vertrekken om hun eigen ding te gaan doen...

Ik heb absoluut geen behoefte om me serieus in deze discussie te mengen, maar ik zou wel graag duidelijkheid willen in waartegen mensen nu eigenlijk discrimineren: de Islam, dus het geloof zelf? Of allochtonen? Want daarin zit een groot verschil, dat blijkbaar niet iedereen begrijpt.

Tweede deel van de quote is echt een meesterlijke opmerking, die maar al te goed aangeeft wat het algemene niveau in dit soort discussies is. Overigens werd hier geopperd dat er research gedaan dient te worden alvorens men een film maakt. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor meningvorming: weet waar je het over hebt!

Ten eerste als je niet wilt mengen in een discussie wat doe je hier dan?
Ten tweede moet ik daar toch altijd smakelijk om lachen, als je tegen een buitenlander iets zegt wat ze niet aan staat ben je direct aan het discrimineren maar wij moeten alles maar slikken Clown

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:38

MISTRAL94 schreef:
Effy schreef:

Sinds wanneer hebben moslims een eigen land? Bij mijn weten zijn moslims aanhangers van de Islam. De Islam is een geloof. Sinds wanneer hebben gelovigen een eigen land? Wat is dan het land van de Christenen? Want dan kunnen die daar ook mooi naartoe vertrekken om hun eigen ding te gaan doen...

Ik heb absoluut geen behoefte om me serieus in deze discussie te mengen, maar ik zou wel graag duidelijkheid willen in waartegen mensen nu eigenlijk discrimineren: de Islam, dus het geloof zelf? Of allochtonen? Want daarin zit een groot verschil, dat blijkbaar niet iedereen begrijpt.

Tweede deel van de quote is echt een meesterlijke opmerking, die maar al te goed aangeeft wat het algemene niveau in dit soort discussies is. Overigens werd hier geopperd dat er research gedaan dient te worden alvorens men een film maakt. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor meningvorming: weet waar je het over hebt!

Ten eerste als je niet wilt mengen in een discussie wat doe je hier dan?
Ten tweede moet ik daar toch altijd smakelijk om lachen, als je tegen een buitenlander iets zegt wat ze niet aan staat ben je direct aan het discrimineren maar wij moeten alles maar slikken Clown

Er staat dat ik me niet serieus in deze discussie wil mengen, en verder staat mijn vraag er toch letterlijk achter? Ik vraag me af waartegen mensen discrimineren: geloof of allochtonen. Omdat veel mensen deze twee dingen blijkbaar niet apart van elkaar kunnen zien. Lijkt me toch wel noodzakelijk om een geloofwaardige discussie te starten: je feiten op een rij zetten.

Verder staat er nergens dat ik zeg dat 'wij' alles maar moeten slikken. Overigens ben ik wel benieuwd naar wat je onder 'wij' en 'alles' verstaat.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:40

Ja, hahaha dat is inderdaad zo Mistral94!
Bij mijn moeder op haar werk ook, welken veel buitenlanders.
Een keer werd er aan iemand een simpele vraag gesteld.
"Met wie praat jij allemaal?"
Mevrouw begreep dit verkeerd, en werd boos.
Ze antwoordde met; "Jij discrimineerd!" en ging naar de directie.

Toch raar.. Tong uitsteken

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 17:44

x_manon_x schreef:
Ik vind hem heel erg, deels vind ik hem wel gelijk.
Als je die beelden ziet en dat hoort allemaal.. dat kan toch niet? Je voed je kind niet op met messen. Maar toen hij dat stukje liet zien met hoe zou Nederland in de toekomst zijn gaf ik hem wel gelijk. Kijk wat er nu al gebeurd, homo's worden gemartelt of zelfs vermoord. Hetzelfde met wat ze zeiden met overspel van de mannen/vrouwen. Dat zie ik echt al komen.

ik ben het wel met je eens..zo probeerde ik het ook te verwoorden.
ik wordt bang van het toekomst beeld dat wilders schetst. en het is vrij realistisch. gelukkig zijn lang niet alle moslims/allochtonen zo, en ik weet zeker dat de grote meerderheid ook absoluut tegen dit terrorisme is, maar de kinderen/vrouwen die er midden in zitten worden wel zo opgevoed. dus het blijft bestaan en voortbewegen..
ik vindt het echt eng..had deze film liever niet gezien.
heb er eerlijk gezegt nooit zo bij stil gestaan..tjah

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:46

Weet je wat ik nou enorm jammer vind... Dat hij dat kleine groepje moslims dat dus gevaarlijk is benadrukt en dat de "goede"moslims niet naar voren komen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:48

Inderdaad, Henry, ik ook....

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:48

@ Colorado, nee je snapt inderdáád niet wat ik bedoel.

Jij geeft aan dat er een klein groepje mensen omschreven wordt en dat die meteen garant zouden staan voor de rest van Moslims. Let wel: er is een duidelijk verschil tussen Moslims en Moslim-extremisten.
Jij haalt zelf het voorbeeld aan van de 2e WO. Ik wil helemaal niet zeggen dat hetzelfde nogmaals zal gebeuren maar ook toen is 1 gek opgestaan, heeft ‘aparte’ ideetjes de wereld in gejaagd, kreeg een paar volgelingen op zijn hand en heeft vervolgens 5 jaar lang (stérker nog, zijn invloed was al eerder alom merkbaar, maar in ’40 brak pas echt de pleuris uit) die invloed weten vast te houden. De ideeën van Hitler waren ronduit schandalig maar ook dat begon al door scheiding etc.
Dat gebeurt nu toch precies hetzelfde met de Extremisten? Dus inderdaad, ook al is het een klein groepje, vergeleken met de anderen die het Moslim-geloof aanhangen, die kunnen heel wat narigheid veroorzaken en dat hebben ze natuurlijk al bewezen, getuige de film van Wilders. Wie zegt dat ze niet nóg erger kunnen veroorzaken?
En daar komen we weer op het doel van de film: mensen ervoor behoeden, nogmaals alert maken, gewoon weer even lekker schoppen om te laten beseffen dat dit gevaar er is en dat dit gevaar ook een constante dreiging is…

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:55

Imago01 schreef:
@ Colorado, nee je snapt inderdáád niet wat ik bedoel.

Jij geeft aan dat er een klein groepje mensen omschreven wordt en dat die meteen garant zouden staan voor de rest van Moslims. Let wel: er is een duidelijk verschil tussen Moslims en Moslim-extremisten.
Jij haalt zelf het voorbeeld aan van de 2e WO. Ik wil helemaal niet zeggen dat hetzelfde nogmaals zal gebeuren maar ook toen is 1 gek opgestaan, heeft ‘aparte’ ideetjes de wereld in gejaagd, kreeg een paar volgelingen op zijn hand en heeft vervolgens 5 jaar lang (stérker nog, zijn invloed was al eerder alom merkbaar, maar in ’40 brak pas echt de pleuris uit) die invloed weten vast te houden. De ideeën van Hitler waren ronduit schandalig maar ook dat begon al door scheiding etc.
Dat gebeurt nu toch precies hetzelfde met de Extremisten? Dus inderdaad, ook al is het een klein groepje, vergeleken met de anderen die het Moslim-geloof aanhangen, die kunnen heel wat narigheid veroorzaken en dat hebben ze natuurlijk al bewezen, getuige de film van Wilders. Wie zegt dat ze niet nóg erger kunnen veroorzaken?
En daar komen we weer op het doel van de film: mensen ervoor behoeden, nogmaals alert maken, gewoon weer even lekker schoppen om te laten beseffen dat dit gevaar er is en dat dit gevaar ook een constante dreiging is…

Ga ik me toch nog serieus met het topic bemoeien (als dat nog mag van Mistral94), maar: is het omgekeerde niet ook, zoniet meer aan de gang? Wilders verspreidt een filosofie en langzamerhand wordt de groep die zich achter hem schaart ook steeds groter...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:58

Dat denk ik ook, Effy. En ik denk ook dat die nog weleens zeker zo gevaarlijk zou kunnen zijn als 'de enorme groep' moslimextremisten...