Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alex66

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:41

jameyskatje schreef:
jij begrijpt het blijkbaar niet. je zegt het zelf: 1 of andere.. daarbij preken de imams over het algemeeen hele hele maar dan ook totaaaaal andere dingen!!! maar dan moet je eerst maar een preek bijwonen.. een journalist komt niet naar een doorsnee vrijdagmiddagpreek of dagelijkse lezing hoor. want daar valt niets gruwelijks uit op te maken, dus verdient hij zijn brood er niet mee

wanneer een nietmoslim dingen zegt over dat moslims het land uit moeten blabla(lees het topic door)

dan zeg ik ook niet dat ik door mijn eigen land niet geaccepteerd word. want gelukkig weet ik dat ik door de meeste mensen wel geaccepteerd word. het is precies hetzelfde verhaal

en precies. vrij om te doen wat je wilt(mits je binnen de regels van de wet blijft).. dus ook om moslim te zijn, want dat is geen misdaad;) dan hoef ik niet te horen van: het past hier niet , als het zo vrij is dan moet ook de Islam hier beleefd kunnen worden. (en dat kan ook, alleen het is mijn mening)

òh het is wel degenlijk voor gekomen hoor dat een imam dat heeft verkondigt, ik heb alleen nu geen zin om het op te zoeken.

en een preek bijwonen Verward
als praktieserend lesbienne de moskee in lopen hand in hand met mijn vrouw.... tja als dat toch eens zou kunnen.
als de islam toch eens niet alle vrijheden in dit land zo sterk zou veroordelen.
als moslim homo`s toch eens niet verstoten zouden worden door hun famillie.
als moslim meisjes die ongetrouwd hun maagd zijn verliezen daar toch niet op zouden worden aangekeken door iedereen en vooral hun eigen vlees en bloed.
als het meerendeel van de potenrammers in dit land toch eens niet moslim was.
als ik toch eens niet uitgescholden zou worden door groepjes marokkanen voor prutsmuts zodra ze door hebben dat ik lesbo ben.

dan zou ik er misschien over denken om een preek bij te wonen
tot die tijd blijf ik voor mijn eigen veiligheid lekker weg

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:24

alex66 schreef:
òh het is wel degenlijk voor gekomen hoor dat een imam dat heeft verkondigt, ik heb alleen nu geen zin om het op te zoeken.

als praktieserend lesbienne de moskee in lopen hand in hand met mijn vrouw.... tja als dat toch eens zou kunnen.
als de islam toch eens niet alle vrijheden in dit land zo sterk zou veroordelen.
als moslim meisjes die ongetrouwd hun maagd zijn verliezen daar toch niet op zouden worden aangekeken door iedereen en vooral hun eigen vlees en bloed.
als ik toch eens niet uitgescholden zou worden door groepjes marokkanen voor prutsmuts zodra ze door hebben dat ik lesbo ben.

Whahaha, ja als lesbo met vrouw de moskee binnen Haha! Jah, nee daar heb ik geen beeld bij.

Ik heb meerdere moslims gewoon horen zeggen dat ze hun zus wat aandoen als die sex heeft voor het huwelijk. Maar als ze het zelf doen, tja dan is dat anders Slapen Gaan ze naar de imam en zeggen ze sorry Gestoord Dat zijn mensen van mijn leeftijd, zie je het voor je? Die niet meer zelf nadenken, maar doen wat hun imam ze opdraagt, maar zelf nadenken ho maar.

En het mag misschien binnen de wet zijn om moslim te zijn, een aantal normen en waarden van de moslims zijn wel tegen de wet. Eerwraak kenden we hier niet voordat de moslims er waren. Die primitieve omgansgvormen zijn we hier al jaren kwijt... En ja gerust gebeuren er hier ook dingen die niet door de beugel kunnen, daar moeten we ook af. Maar das geen argument om er nog weer 100 jaar terug in de tijd te gaan? En ik hoef het niet terug! En dus past het niet, niet zolang zij zich niet aanpassen. Dat zie je toch in het dagelijks leven? Wat belet die mensen om gewoon Nederlander te worden?

Ik wil niet dat vrouwen uitgestoten (of erger) omdat ze hun eigne keuzes maken. Onze moeders hebben gevochten voor gelijke rechten, stemrecht en wat niet al met die BH verbrandingen. En nu zijn in Nederland vrouwen bijna gelijkwaardig. Ik wil vooruit, niet achteruit. Niet bedekt omdat mannen zich niet kunnen inhouden, dat moeten ze maar leren.

Kijk Jameyskatje, jij mag je geloof op een fijne manier beleven, jij weet er veel vanaf en jij legt teksten uit de koran goed uit, dat merk ik wel aan alles wat je zegt. Maar het feit blijft dat niet alles moslims dat doen... Zelfmoord is fout in de koran, maar toch zijn er van die mafkezen die zich opblazen uit naam van allah en die dood willen aan alle ongelovingen. Ze zijn er en die lui zijn eng! Zij vinden bloedvergieten normaal, hier zijn we dat niet gewend. En dat levert problemen op en dus past het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:43

jameyskatje schreef:
russel schreef:
Yemeyskatje, kan jij je dan ook voorstellen dat een moslim zo zijn religie boven alles zet dat hij er alles voor over heeft, zelfs sterven? Stel dat de religie dan zo wordt uitgelegd als heilig woord, het enige ware woord dat je opdracht geeft om in naam van Allah/god ongelovigen te doden omdat dat een opdracht van Allah is om Allah te dienen, om een goed gelovig moslim te zijn?

Als jij je geloof zo beleid, kan jij je dan voorstellen dat jouw geloof evenzo beleid wordt door iemand er in geloofd dat hij heeeel erg goed doet om de vijanden van zijn geliefde geloof te doden??

Is dat dan iets waar men terecht bang voor mag zijn? Ik ben niet bang voor jouw hoor, integendeel, heel erg goed dat jij zo leeft, een heel mooi voorbeeld, maar jouw geloof heeft broeders die een stapje verder gaan en die zijn terecht wel te vrezen..

een aantal pagina's terug heb ik informatie gegeven over zelfmoord. wanneer je zelfmoord pleegt dan ga je naar de hel. hier is de Islam zo duidelijk over als wat. wij mogen dat absoluut niet. en wij als moslims moeten mensen juist uitnodigen tot de islam door goed gedrag te vertonen, dit is de enige manier. wij hebben niet het recht om mensen te dwingen als Allah wilde dat iedereen ging geloven dan ging iedereen geloven. ook hier is de Islam heel duidelijk over. ik zie terroristen die anderen vermoorden of zichzelf niet als 'vrome-moslims', integendeel. en ik weet dat zij de straf wel krijgen van God. ik zie hen niet als vertegenwoordiger van de Islam (want ik vind dat je automatisch het geloof dat je beleid vertegenwoordigd, en hier moet je verantwoordelijk en wijs mee omgaan.)

Terroristen zijn hopeloze mensen. als ze echt goede moslims waren dan hielden ze zich bezig met bidden, goed gedrag, het helpen van anderen mensen en het vertegenwoordigen van de Islam. dan hielden ze zich niet dagen lang bezig met terreur en het voorbereiden hiervan. als ze werkelijk wisten hoe je in ons geloof het paradijs mag betreden... misschien zijn ze wel analfabeet of kunnen ze niet begrijpend lezen. misschien worden ze onderdrukt en gehersenspoeld door andere malloten die het niet meer op een rijtje hebben. misschien zijn het pubers die zich afzetten van alles en in zichzelf keren.. misschien hebben ze aandacht nodig maar durven dit niet voor hun eigen verantwoording te nemen en doen dit dan maar 'uit de naam van...' heel kinderachtig en ik denk dat God zeer teleurgesteld is wanneer zijn naam zo erg word MISbruikt.

ik weet het niet. we kunnen overal wel bang voor zijn. niet alleen de 'islamitische'terroristen. wat denk je van de mafia of dat gedoe in colombia. daar krijg je soms ook kriebels van.
Appa(rapper) zei eens: ze noemen mij een terrorist terwijl de media ons opblaast.
dat vind ik zo waar. want de media blaast het ook op zodat het verkocht word. dus bang gemaakt worden wij al snel. ik ben er op die hoogte bang van... ik ben bang dat er iemand in nederland is aanricht die de naam moslim draagt.. want ik heb geen zin om me continu te moeten verantwoorden voor iemands anders daad. (natuurlijk daar kies ik zelf voor, alleen het is niet altijd te voorkomen)

Maar dat is ook het probleem, de extremisten worden gezien als terroristen, maar wel met de koran in de hand. Zij doen het uit naam van Allah. Ik denk niet dat als zij zichzelf opblazen in een volle bus het zien als zelfmoord, maar als opoffering en dat is weer een heldendaad, komen ze dan niet in de hemel met een aantal maagden? Weet jij beter te verwoorden, want daar zal een koran tekst voor zijn. Het hele belangrijke probleem is nl dat imams dit prediken, een godsgeleerde, iemand met heel veel aanzien. En ja, het is al bewezen dat dit gebeurd, in huiskamermoskee's zijn genoeg documentaires over geweest, er zijn genoeg arabisten die dit ook roepen. Ik vind je heel nobel hoor, een fijn hart op de juiste plaats, maar ik ben bang dat je alleen met de goede dingen bezig bent en het verkeerde daarom niet ziet en als moslim MOET je nu ook de andere kant heel goed leren kennen, juist bij jullie ligt de taak om te zorgen dat extremisme niet groeit. Juist dat moslims in westerse landen wijs blijven, doordat ze vrijheid en opleiding hebben, moeten ze dit als hun probleem blijven zien en dat blijft m.i. alleen maar in heftige discussies in praatprogramma's dat er weer een paar moslima's boos zijn dat ze geen hoofddoek mogen dragen, maar wel zeer zwaar en sexie zijn opgemaakt, dus toch wel een knappe vrouw willen zijn....., of als een groep randjongeren zich ineens moslim voelt en gediscrimineerd omdat ze zo raar nederlands praten, mensen uitschelden en rottigheid uithalen. Nee het echte gebeuren.

Als het woord extremisme al in de 2e wereldoorlog gebruikt werd, dan was Hitler een extremist, kijk wat dat is geworden, is ook ontstaan door een minderwaardigheidsgevoel, armoe en een volk dat militaristisch is aangelegd, en kennelijk een strenge leider nodig had/heeft. Ook extremisten hebben nu op die manier hun leider gevonden.

Is de Taliban zo menslievend? Lees het boek eens van Khaled Houssini, niks veroordelend, gewoon vertellend, een verhaal zoals het is. Is dat een moslimgeloof zoals jij het liefhebt? Hier in Nederland kun je moslim zijn zoals je wilt, maar in die landen dus niet. Maar als die gedachtengoed hier grondslag gaat krijgen, is het over met jouw vrijheid. Een vrijheid die de Koran kennelijk niet voorschrijft.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:30

alex66 schreef:
jameyskatje schreef:
jij begrijpt het blijkbaar niet. je zegt het zelf: 1 of andere.. daarbij preken de imams over het algemeeen hele hele maar dan ook totaaaaal andere dingen!!! maar dan moet je eerst maar een preek bijwonen.. een journalist komt niet naar een doorsnee vrijdagmiddagpreek of dagelijkse lezing hoor. want daar valt niets gruwelijks uit op te maken, dus verdient hij zijn brood er niet mee

wanneer een nietmoslim dingen zegt over dat moslims het land uit moeten blabla(lees het topic door)

dan zeg ik ook niet dat ik door mijn eigen land niet geaccepteerd word. want gelukkig weet ik dat ik door de meeste mensen wel geaccepteerd word. het is precies hetzelfde verhaal

en precies. vrij om te doen wat je wilt(mits je binnen de regels van de wet blijft).. dus ook om moslim te zijn, want dat is geen misdaad;) dan hoef ik niet te horen van: het past hier niet , als het zo vrij is dan moet ook de Islam hier beleefd kunnen worden. (en dat kan ook, alleen het is mijn mening)

een imam ja.. 1 imam ja.,. wat heeeeel heel toevallig bij een journalist terrecht is gekomen. want van alle duizenden preken hoor je alleen 1 slechte, en dat moet dan uitgebreid op het nieuws, dus hoeveel procent is dat nou? ik kan je vertellen dat de preken over het algemeen over totaal anderen dingen ga, namelijk hoe goed wij ons moeten gedrage enzovoort.. verder zie ik wel eens mensen van de krant bij een lezing(nooit in een moskee), ik lees alleen nooit artikels terug in de krant, spijtig genoeg. maarja, geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.
ja hoor jij kan gewoon met je partner een lezing bijwonen, al vraag ik me af wat het verschil is tussen een lesbienne en een praktiserend lesbienne?? (een preek is moeilijker omdat deze in het antiekarabisch worden gegeven) ik kan me alleen niet voorstellen dat jij 24/7 hand in hand loopt met haar, maar dan nog moet je het zelf weten. als jij zo graag wilt dat iedereen dat ziet is jou goed recht. maar als je het expres zou doen omdat je naar moslims gaat, zo van: "kijk eens, ik ben lesbienne en dat vinden jullie slecht toch!!??" dan vind ik het een beetje raar, maar los van dat, je blijft welkom. ten 1e , wie weet dat jullie dat zijn??? en ten 2e, iedereen mag komen dus waarom jullie niet? ik ben vaker bij lezingen,. daar zitten hele uiteenlopende mensen. tot de geheel bedekte vrouw, tot de 'westerlijke'moslima. van pubers tot ouderen. zij zijn altijd blij als er een niet-moslim komt. (ik ben zelf ook zo opgevangen in de tijd dat ik ongelovig was en met mijn blonde haartjes en strakke kleding overal tussendoor paradeerde. en ik zie altijd dat anderen heel warm onthaald worden.) zij zijn altijd blij wanneer een ongelovige naar een lezing komt, want dit betekent dat diegene er geinteresseerd in is, en zo kan je gemakkelijk in gesprek gaan met elkaar. schuif eens een keer aan en ga ik discussie.

en over dat laatste wat je schrijft, dat vind ik heel kortzichtig. want ik word dagelijks bedreigd en uitgedaagd door van die racisten. maarja. als jij je oor laat hangen naar 'groepjes marokkanen' pubers. dan vind ik dat je eigen zaak. ik voel me namelijk niet aangesproken door een stelletje pubers, want zij weten het nog niet en ze zitten in een moeilijke fase. dus ja, het is maar hoe aangesproken jij je voelt. ik word ook dagelijks aangekeken van: oow jij bent zielig!! of, oow jij bent een landverrader. en dit zijn dan wel ouderen. ook ken ik zo'n vies mannetje die altijd met een verrekijker naar mij kijkt... nou wat zijn de niet-moslims slecht zeg Slapen

je stapt de dood niet tegemoet hoor. ik kan je verzekeren dat je gewoon veilig bent wanneer je een lezing bijwoont :S. ik vind dat zo'n rare gedachte.. als ik een lijstje maak van delicten door niet-moslims.. dan durf ik straks de straat niet meer op. het is raar dat je bang bent en daarom weg blijft. je moet juist die confrontatie aan durven gaan zodat je het een plek kan geven. het moet wel van 2 kanten komen. en tot nu toe zie ik altijd de islamitische kant die op komt dagen en blijven de niet-moslims thuis.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:00

Esperanza schreef:
[Whahaha, ja als lesbo met vrouw de moskee binnen Haha! Jah, nee daar heb ik geen beeld bij.

Ik heb meerdere moslims gewoon horen zeggen dat ze hun zus wat aandoen als die sex heeft voor het huwelijk. Maar als ze het zelf doen, tja dan is dat anders Slapen Gaan ze naar de imam en zeggen ze sorry Gestoord Dat zijn mensen van mijn leeftijd, zie je het voor je? Die niet meer zelf nadenken, maar doen wat hun imam ze opdraagt, maar zelf nadenken ho maar.

En het mag misschien binnen de wet zijn om moslim te zijn, een aantal normen en waarden van de moslims zijn wel tegen de wet. Eerwraak kenden we hier niet voordat de moslims er waren. Die primitieve omgansgvormen zijn we hier al jaren kwijt... En ja gerust gebeuren er hier ook dingen die niet door de beugel kunnen, daar moeten we ook af. Maar das geen argument om er nog weer 100 jaar terug in de tijd te gaan? En ik hoef het niet terug! En dus past het niet, niet zolang zij zich niet aanpassen. Dat zie je toch in het dagelijks leven? Wat belet die mensen om gewoon Nederlander te worden?

Ik wil niet dat vrouwen uitgestoten (of erger) omdat ze hun eigne keuzes maken. Onze moeders hebben gevochten voor gelijke rechten, stemrecht en wat niet al met die BH verbrandingen. En nu zijn in Nederland vrouwen bijna gelijkwaardig. Ik wil vooruit, niet achteruit. Niet bedekt omdat mannen zich niet kunnen inhouden, dat moeten ze maar leren.

Kijk Jameyskatje, jij mag je geloof op een fijne manier beleven, jij weet er veel vanaf en jij legt teksten uit de koran goed uit, dat merk ik wel aan alles wat je zegt. Maar het feit blijft dat niet alles moslims dat doen... Zelfmoord is fout in de koran, maar toch zijn er van die mafkezen die zich opblazen uit naam van allah en die dood willen aan alle ongelovingen. Ze zijn er en die lui zijn eng! Zij vinden bloedvergieten normaal, hier zijn we dat niet gewend. En dat levert problemen op en dus past het niet.

damn. oef zeg. wat een aparte gedachtes bestaan er toch. als 2 vrouwen een moskee binnen stappen, zijn zij dan direct lesbo?? je gaat elkaar toch niet uitgebreid afbekken in een moskee(zoals je dat ook niet in een kerk doet, of bv een winkel, of bij iemand op visite enz enz), dat doe je maar ergens anders.

ik heb ook meerdere niet-moslims bepaalde dingen horen zeggen, maar dit betekent niet dat dit de algemene gang van zaken is. ik vraag me ook af hoe oud deze moslims waren, vast niet volwassen.

dat 2e stukje van jou herken ik totaal niet. een imam is iemand die het gebed voor gaat, het is niet iemand waarbij je kan biechten ofzo. wij geloven niet dat een imam dichter bij God staat dan enig ander mens. wij kunnen alleen om vergeving vragen bij God en alleen God weet wat er echt in ons hart is, dus ook of wij dat menen of niet. daarbij is het ook echt zo'n cliché verhaal, het verhaal uit een mannelijk persfectief was blijkbaar niet boeiend en die van het meisje wel, meisjes en jongens moeten beiden maagd blijven. maar ik neem het je niet kwalijk want jij kent deze mensen blijkbaar niet van dichtbij. jij zit vol met vooroordelen, broodje aap en cliché en bent volgens mij ook te bedonderd om hier wat aan te doen. open stellen voor anderen. no way. grote mond > ja,.. een oordeel klaar hebben> ja/ confrontatie aangaan en je veilige omgeving voor 1x verlaten > nope.

Islam verwerpt eerwraak en trots. wanneer mensen dit hebben krijgen ze een tegenovergestelde straf. mensen die trots leven worden vernederd in het hiernalmaals, zo zegt mijn geloof dat. mijn normen en waarden komen allemaal uit een islamitisch standpunt. ik kan hier goed mee leven in nederland, normen en waarden is ook grotendeels mijn werk, ik kan de jeugd mijn normen en waarden zelfs bijbrengen op mijn werk.

kijk in jou laatste alinea kan ik mezelf vinden.. maar vergeet niet dat er veeele malloten zijn op de wereld en dat deze zeker niet allemaal moslims zijn.

en mijn laatste vraag aan jou..

wat is een GEWOOON NEDERLANDER???????????

wat is dat??
moeten moslims bier drinken???
moeten ze naar het cafe??
moeten ze vreemd gaan in een relatie en 3x trouwen??
moeten ze steeds een vloek laten vallen wanneer iets niet lukt???
moeten ze verplciht roddelen over de buurvrouw???
moeten ze een week van te voren afspreken om bij elkaar op de thee te gaan???
moeten ze allemaal in minirokken met laarzen lopen???
moeten ze hun gezicht plammuren, hun haren verven, hun wenkbrauwen vervormen, omdat ze hun natuurlijke-ik niet mooi genoeg vinden of zodat ze onherkenbaar zijn??
moeten ze hun vrouwen verkopen achter de ramen??
moeten ze shag roken of andere rare dingen??
moeten ze seksfilms kijken samen met hun vrouw of vrienden???
moeten zij tatoo's laten zetten en piercings op de gekste plaatsen???
moeten zij varkensvlees (frikandellen en kroketten) eten??
moeten zij allemaal 2 honden in huis nemen??
moeten zij hun nhuis versieren met delfsblauw en foto's van molens??
moeten ze hun kinderen laten geloven in een blanke man met negerslaven, en als ze niet luisteren gaan ze in de zak naar spanje.. ipv God??
moeten zij gokken en hun geld verspillen??
moeten zij een koekjestrommel aanschaffen??
(ja over nederlanders bestaan ook vooroordelen)

wat is een gewone nederlander???

ik ben een nederlander. simpel. ik hoef mij niet aan te passen aan een gewone nederlander (die niet bestaat) ik ben een nederlander, ik ben moslim, mijn kinderen zullen(als wij kinderen mogen krijgen) half nederlands en half marokkaans worden. ik ben gelukkig, ik ben vrij. wie het niet zint. I don't care. ik vind het jammer dat diegene daar mee zitten maar ik lig er niet wakker van.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:02

gelukkig,laat ik nu de indruk hebben gekregen dat er een probleem was in nederland?
in jou verhaal begrijp ik dat er helemaal geen probleem is....fijn,ik kan ook weer slapen....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:03

oja,verberg jij je natuurlijke ik maar onder een hoofddoek....

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:23

jameyskatje schreef:
ja hoor jij kan gewoon met je partner een lezing bijwonen, ik kan me alleen niet voorstellen dat jij 24/7 hand in hand loopt met haar, maar dan nog moet je het zelf weten. als jij zo graag wilt dat iedereen dat ziet is jou goed recht. maar als je het expres zou doen omdat je naar moslims gaat, zo van: "kijk eens, ik ben lesbienne en dat vinden jullie slecht toch!!??" dan vind ik het een beetje raar, maar los van dat, je blijft welkom. ten 1e , wie weet dat jullie dat zijn???

en over dat laatste wat je schrijft, dat vind ik heel kortzichtig. want ik word dagelijks bedreigd en uitgedaagd door van die racisten. maarja. als jij je oor laat hangen naar 'groepjes marokkanen' pubers. dan vind ik dat je eigen zaak.

het moet wel van 2 kanten komen.

ik kan niet eens hand in hand met mijn vrouw langs een moskee lopen laat staan dat ik er naar binnen ga.
en ja wij lopen heel vaak hand in hand is dat raar???
ik vind het de normaalste zaak van de wereld net als korte rokjes en strakke truitjes of twee jongens die elkaar zoenen.
kan allemaal in dit land en moet vooral blijven kunnen.
en wie heeft het over pubers?? ik niet hoor ik wordt vaker als vuil behandeld door volwassenen dan door pubers.
ik ken een aantal moslim holebi`s en die hebben echt geen leven thuis na dat ze uit de kast komen.
en dan wordt je vanzelf wel een niet praktieserend lesbo, wel lesbisch maar braaf getrouwd met een vent omdat de fammilie en de geloofsgemeenschap het zo wil.
door dit soort dingen kunnen we straks weer van voor af aan beginnen met de emancipatie

en wat mij betreft hoeft het helemaal niet van twee kanten te komen, ik ben namelijk niet van plan om de rechten waar ik jaren voor heb gestreden op te geven.
en als het moet zal ik ze met hand en tand verdedigen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:25

ik ken een aantal marrokaanse homo's waarvan de hele familie niet eens weet dat ze homo zijn,dat vind ik triest.....vredelievende islam?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:51

jameyskatje schreef:
Esperanza schreef:
[Whahaha, ja als lesbo met vrouw de moskee binnen Haha! Jah, nee daar heb ik geen beeld bij.

damn. oef zeg. wat een aparte gedachtes bestaan er toch. als 2 vrouwen een moskee binnen stappen, zijn zij dan direct lesbo?? je gaat elkaar toch niet uitgebreid afbekken in een moskee(zoals je dat ook niet in een kerk doet, of bv een winkel, of bij iemand op visite enz enz), dat doe je maar ergens anders.

ik heb ook meerdere niet-moslims bepaalde dingen horen zeggen, maar dit betekent niet dat dit de algemene gang van zaken is. ik vraag me ook af hoe oud deze moslims waren, vast niet volwassen.

dat 2e stukje van jou herken ik totaal niet. een imam is iemand die het gebed voor gaat, het is niet iemand waarbij je kan biechten ofzo. wij geloven niet dat een imam dichter bij God staat dan enig ander mens. wij kunnen alleen om vergeving vragen bij God en alleen God weet wat er echt in ons hart is, dus ook of wij dat menen of niet. daarbij is het ook echt zo'n cliché verhaal, het verhaal uit een mannelijk persfectief was blijkbaar niet boeiend en die van het meisje wel, meisjes en jongens moeten beiden maagd blijven. maar ik neem het je niet kwalijk want jij kent deze mensen blijkbaar niet van dichtbij. jij zit vol met vooroordelen, broodje aap en cliché en bent volgens mij ook te bedonderd om hier wat aan te doen. open stellen voor anderen. no way. grote mond > ja,.. een oordeel klaar hebben> ja/ confrontatie aangaan en je veilige omgeving voor 1x verlaten > nope.

Islam verwerpt eerwraak en trots. wanneer mensen dit hebben krijgen ze een tegenovergestelde straf. mensen die trots leven worden vernederd in het hiernalmaals, zo zegt mijn geloof dat. mijn normen en waarden komen allemaal uit een islamitisch standpunt. ik kan hier goed mee leven in nederland, normen en waarden is ook grotendeels mijn werk, ik kan de jeugd mijn normen en waarden zelfs bijbrengen op mijn werk.

kijk in jou laatste alinea kan ik mezelf vinden.. maar vergeet niet dat er veeele malloten zijn op de wereld en dat deze zeker niet allemaal moslims zijn.

en mijn laatste vraag aan jou..

wat is een GEWOOON NEDERLANDER???????????

wat is dat??
moeten ze hun gezicht plammuren, hun haren verven, hun wenkbrauwen vervormen, omdat ze hun natuurlijke-ik niet mooi genoeg vinden of zodat ze onherkenbaar zijn??
moeten ze hun kinderen laten geloven in een blanke man met negerslaven, en als ze niet luisteren gaan ze in de zak naar spanje.. ipv God??

wat is een gewone nederlander???

ik ben een nederlander. simpel. ik hoef mij niet aan te passen aan een gewone nederlander (die niet bestaat) ik ben een nederlander, ik ben moslim, mijn kinderen zullen(als wij kinderen mogen krijgen) half nederlands en half marokkaans worden. ik ben gelukkig, ik ben vrij. wie het niet zint. I don't care. ik vind het jammer dat diegene daar mee zitten maar ik lig er niet wakker van.

Ik neem aan dat je op sinterklaas doelt? De bisschop van Mira in Turkije? En de negeroide zwarte pieten die in werkelijk niet negeroide zijn, maar zwart van het roet uit de schoorsteen? Het zijn namelijk schoorsteenvegers Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:58

ik laat mijn kinderen inderdaad veel liever in Sinterklaas geloven dan in God. Veel leuker voor ze Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:40

Jemeyskatje, je doet alsof wij een stelletje onderontwikkelde aso's zijn. Jij hoeft je niet Nederlander te voelen hoor, be my guest. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:42

russel schreef:
Jemeyskatje, je doet alsof wij een stelletje onderontwikkelde aso's zijn. Jij hoeft je niet Nederlander te voelen hoor, be my guest. Knipoog

Mee eens, voor iemand die klaagt over stereotypering kan je er zelf ook wat van Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:43

Russel en Katia, ik denk dat het punt is dat al deze vooroordelen over Nederlanders waar zijn, net zoals veel vooroordelen over moslims waar zullen zijn, maar dat ons niet tot akelige mensen maakt - net zo min als het dat met moslims doet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:45

jameyskatje schreef:
wat is dat??

Is dit wat moslims denken? Behoorlijk denigrerend, kan mij dan ook wel voorstellen dat moslims zich niet thuis voelen in zo een land. Ik dacht dat moslims vredelievende mensen zijn die een mens respecteert. Is dat dan wel zo?? Begin er wel aan te twijfelen. Zou het die balk in de ogen misschien zijn?? Is een mooi verhaal van in de bijbel..., kent de Koran ook zo een verhaal??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:05

Je kunt beter stellen - is dit wat buitenstaanders denken over Nederlanders? Want het geldt heus niet alleen voor moslims, dit beeld van Nederlanders!
Die balk zit dus ook in ons eigen oog, als wij gaan schreeuwen over alles wat er fout is aan moslims.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:06

Zij schrijft het, dus het komt uit de pen van een moslim, zal ze vast niet alleen van haarzelf hebben, of toch wel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:08

Dit zijn meer vooroordelen over het Westen. Ik voel me ook totaal niet aangesproken, vind het meer vermakelijk. Ik vind het wel opmerkelijk dat een Nederlands meisje dit zo ziet onder invloed van de moslimgemeenschap in Nederland. Nogmaals, ik hoop dat mijn dochters zo wijs zijn zich nooit en te nimmer tot moslima te bekeren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-03-08 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:09

Eens met Faye, daarnaast gaat idd nog niet de helft van al deze dingen voor mij op, maar ik ken ook zat mensen voor wie het wel opgaat Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:28

Citaat:
wat is dat??

ze MOETEN het niet maarrrrr.... MOGEN het wel, en dat is het verschil denk ik

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:15

Blue_Eyes schreef:
Russel en Katia, ik denk dat het punt is dat al deze vooroordelen over Nederlanders waar zijn, net zoals veel vooroordelen over moslims waar zullen zijn, maar dat ons niet tot akelige mensen maakt - net zo min als het dat met moslims doet....

precies en dat is wat ik ermee bedoel. hehe iemand die dat snapt. ik zeg duidelijk VOORoordelen. ik heb ik 100x aangegeven dat we NIET iedereen over 1 kam moeten scheren. en daarom geef ik een voorbeeld precies andersom. en kijk hoeveel mensen erop happen Knipoog dat zegt mij genoeg...

ik weet nog steeds niet wanneer je een GEWONEnederlander bent Slapen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:17

russel schreef:
Zij schrijft het, dus het komt uit de pen van een moslim, zal ze vast niet alleen van haarzelf hebben, of toch wel??

haha owja en ik vertegenwoordig natuurlijk alllleeee moslims. kijk. ik doe hetzelfde als jullie. ik draai alleen de rollen even om. ik laat jullie de mogelijkheden zien! die punten zijn dus niet op mij persoonlijk gebasseerd, ze zijn niet mijn mening, maar vooroordelen. moeilijk he?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:18

Volgens mij hebben we vaak genoeg gezegd dat niet alle moslims zou zijn, maargoed daar lees je dan weer over heen waarschijnlijk Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:19

x_Marr schreef:
Volgens mij hebben we vaak genoeg gezegd dat niet alle moslims zou zijn, maargoed daar lees je dan weer over heen waarschijnlijk Haha!

Selectief lezen noemt zo iets Lachen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:28

ja daar weten jullie alles van, Knipoog