Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:45

Shadow0 schreef:
Maar wat is jullie doel: alleen maar het verbod proberen te vertragen / voorkomen? Of een oplossing vinden die zo optimaal mogelijk is, zowel voor rokers als voor niet-rokers?

De laatste....Maar dat heb ik al meerdere malen aangegeven in dit topic hoor Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:45

Miryamk schreef:
Chiqa dat je daar trots op bent vind ik echt een beetje aso.

waarom? deze opmerking vind ik dus echt nergens op slaan Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:54

Naadje ik snap die opmerking ook niet daarom geef ik ook geen reactie,
stichting rokersbelangen neemt deze opmerkingen wel mee hoor,
vandaar ook dat de boel zo vertraagd wordt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:09

Volgens mij staat 1 juli 2008 allang, weet niet wat je daar nog aan denkt te vertragen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:10

Chiqa schreef:
Het verbod heeft vertraging opgelopen, en dat doet het nog steeds,
denk dat je dan wel raden kan dat we niet stil hebben gezeten Lachen

Maar WAT heb je contreet gedaan dan? Of is dat geheim ofzo?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:33

@chiqa het komt op mij over alsof je er blij mee zou zijn als andere mensen nog langer last houden van rookoverlast. Dat zou ik aso vinden. Ik vind het heel anders wanneer je met een oplossing zou komen die voor beide partijen bevredigend is, sorry als ik daaroverheen heb gelezen. Maar die petitie is niet erg niet-rokers vriendelijk, omdat het m.i geen oplossing voor het probleem biedt. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:44

Zelfs oplossing, vind ik raar waarom zou je moeite doen en geld investeren om een schadelijk iets verder te kunnen laten doen, dat geld kan beter gebruikt worden waar het nodig is

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:51

Katiavl: het grootste deel van het leven bestaat uit dingen die niet nodig zijn en wel schadelijk voor een (deel van) de wereld Lachen De hele horeca is in feite niet nodig. Dus wat dat betreft, ach, daar heb ik geen moeite mee hoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:56

Shadow0 schreef:
Katiavl: het grootste deel van het leven bestaat uit dingen die niet nodig zijn en wel schadelijk voor een (deel van) de wereld Lachen De hele horeca is in feite niet nodig. Dus wat dat betreft, ach, daar heb ik geen moeite mee hoor.

Horeca is op zich niet slecht, en ja er is alcoholmisbruik dat ik zeer spijtig vind (ik drink overigens niet) maar dat maakt dit niet minder erg op. Van het moment dat je schade doet met jou gewoontes is het tijd om te denken, roken in horeca neemt veel slachtoffers.

Op het moment dat een sigaret boven een mensenleven komt njah Lachen

Edit zinsbouw Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:06

katiavl schreef:
Van het moment dat je schade doet met jou gewoontes is het tijd om te denken, roken in horeca neemt veel slachtoffers. Op het moment dat een sigaret boven een mensenleven komt njah

Ons huidige energiegebruik kent ook vele slachtoffers. Maar toch blijven we die gewoontes houden. Niet dat ik nou vind dat iedereen die dat doet gelijk slecht is, maar er zit wel wat nuance in. Het is niet 1 sigaret voor 1 mensenleven. De grens tussen wel en niet goed is daarom niet absoluut te trekken. Er zijn zoveel manieren waarop je overlast kunt veroorzaken, en je kunt ze (en hoeft ze!) ook niet allemaal te voorkomen. Het blijft een beetje geven en nemen.

Ik ben dan ook helemaal geen voorstander van antirookfanatisme, maar ik vind wel dat roken in de horeca onevenredig veel overlast geeft, en dat een verbod daar heel logisch is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 00:24

Nou, net terug van een lekker avondje stappen, zit hier lekker met prikkende ogen en een geweldig gore geur aan men kleren. Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 00:38

is niet 1 sigaret voor 1 mensenleven = als de grens bereikt word bij officieel onderzoek bij 500 passieve sterfgevallen vind ik dat wel een stille moordenaar. En dat is niet overdreven of een hype dat rook een klasse a is, is al heel lang geweten. Dan vind ik het niet overdreven, om te zeggen dat je sigaret meer waard is dan een mensenleven, in die dingen zit veel geluk, heb je predispositie als horeca personeel. Ben je gebrand door het genot van een ander.

Ik leef groen wat een ander doet kan ik niet veranderen, wel de gedachten achter eigen wil, en niet letten op andere maakt me enorm verdrietig

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 00:46

vraagje, waarom kunnen ze niet iets maken dat je alleen in restaurants niet mag roken en dat de café's het zelf mogen beslissen.
ik bedoel, tijdens het uitgaan, en op feesten hoort die lucht er een beetje bij vind ik eigenlijk...
niet dat ik rook, ik ben 13 Clown en ik ga ook niet uit ofzo.
maar toch, tijdens het uitgaan hoort het er gewoon bij...
daarnaast is het hartstikke vervelend als je dan uitgaat met rokers en niet-rokers. moeten de rokers dan de hele tijd buiten gaan staat ofzo?
ik bedoel, ik denk niet dat ze ermee zullen stoppen alleen omdat het in de horeca verboden is...
of wel dan?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 00:48

Jaimyliefje schreef:
vraagje, waarom kunnen ze niet iets maken dat je alleen in restaurants niet mag roken en dat de café's het zelf mogen beslissen.
ik bedoel, tijdens het uitgaan, en op feesten hoort die lucht er een beetje bij vind ik eigenlijk...
niet dat ik rook, ik ben 13 Clown en ik ga ook niet uit ofzo.
maar toch, tijdens het uitgaan hoort het er gewoon bij...
daarnaast is het hartstikke vervelend als je dan uitgaat met rokers en niet-rokers. moeten de rokers dan de hele tijd buiten gaan staat ofzo?
ik bedoel, ik denk niet dat ze ermee zullen stoppen alleen omdat het in de horeca verboden is...
of wel dan?

Nee, het verbod in de horeca dient er niet voor de rokers te overtuigen te stoppen. Het dient ervoor het comfort van de niet-roker te vergroten...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 01:54

katiavl schreef:
Zelfs oplossing, vind ik raar waarom zou je moeite doen en geld investeren om een schadelijk iets verder te kunnen laten doen, dat geld kan beter gebruikt worden waar het nodig is

ja en waarom word er geld gestoken in junks om hun metadon te verzorgen? omdat die mensen een verslaving hebben waar je niet makkelijk van af komt ,zo ook dus met rokers

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 01:59

En wat heeft dat met de horeca te maken?

Overigens kom je toch echt wat makkelijker van je verslaving van roken af dan van drugs: er zijn nu zat artikelen op de markt, neem als voorbeeld de supersmoker Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:55

ik vind de vergelijking met methadonjunkies en rokers nogal zielig...........

en de opmerking van: die lucht hoort bij t uitgaan slaat echt als n tang op een varken.
ik stink liever niet zo erg,als ik eens uitga,vind die lucht er helemaal niet bij horen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:09

naadje24 schreef:
ja en waarom word er geld gestoken in junks om hun metadon te verzorgen? omdat die mensen een verslaving hebben waar je niet makkelijk van af komt ,zo ook dus met rokers

Dit is dus die slachtofferrol die aangehaald wordt. Jezelf met een junkie vergelijken.... Verward

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:09

tja vind ik ook nogal zielig eigenlijk..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:10

Ik zou mezelf als roker nooit zover willen verlagen zeg...
Geloof dat je door roken nog altijd nuchter na kunt denken, de dingen die je doet overdenken, keuzes kunnen maken....iets of wat verschil met harddrugs...

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:17

Het is voor iedereen een eigen keuze. Maar ik vind het wel vies als er in een restaurant gerookt wordt. Daarbij ook aso als iemand bij mijn tafel zou roken tijdens het eten. Nou ken ik persoonlijk alleen maar rokers die het vragen of het niet doen omdat ze dat zelf ook aso vinden. Gescheiden delen in het restaurant lijken me een prima idee, voor ieder wat wils. Alleen heb je dan nog een probleem van rokers/niet rokers in een groepje Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:54

runningkawa schreef:
Ik zou mezelf als roker nooit zover willen verlagen zeg...
Geloof dat je door roken nog altijd nuchter na kunt denken, de dingen die je doet overdenken, keuzes kunnen maken....iets of wat verschil met harddrugs...

dan heb jij zeker nooit geen harddrugs gebruikt
bij sommige drugs kan je alles beter voelen en overdenken dan in nuchtere staat
alhoewel beslissingen maken natuurlijk altijd veel beter is als je nuchter bent en ik weet wat hardrugs met je doet.....daarom gebruik ik het ook niet meer....

beetje onzin weer om alles wat ik zeg maar weer als zielig te gaan lopen bestempelen
dat is pas zielig!
ik gaf gewoon reactie op iets wat katiavl zei...jullie maken gelijk dat het een vergelijking is , ik vind het antwoord wat zei gaf niet bepaald terecht en reageer daar op...

nogmaals, ik speel geen slachtoffer rol of probeer ik zielig te doen, integendeel! ik ben een roker die ook rekening houd en wil houden met de niet-rokers MITS! er ook wederzijds respect opgebracht kan worden...
en dat mis ik in bepaalde opmerkingen en uitspraken van mensen hier, vandaar mijn reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:58

Als je met harddrugs alles zo nuchter kunt voelen en denken...waarom belanden zoveel mensen er dan mee in de goot?

Dat zie ik met een sigaretje toch niet gebeuren Lachen

Het vergelijk met harddrug en afkicken is in het topic al vaker voorbij gekomen...en snap de vergelijking totaal niet, in geen 1 opzicht Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:05

runningkawa schreef:
Als je met harddrugs alles zo nuchter kunt voelen en denken...waarom belanden zoveel mensen er dan mee in de goot?

Dat zie ik met een sigaretje toch niet gebeuren Lachen

Het vergelijk met harddrug en afkicken is in het topic al vaker voorbij gekomen...en snap de vergelijking totaal niet, in geen 1 opzicht Lachen

ik trek toch ook niet echt een vergelijking maar 1 ding is wel een feit: het is beide verslavend!
nogmaals ik gaf een reactie op katiavl wat betreft de financiele opmerking die zij erbij plaatste, ik noemde de junken maar ik kan nog veel meer voorbeelden geven.

en wat beteft je eerste zin: bij sommige hardrugs voel je meer en denk je helderder maar niet altijd!
een voorbeeld: ik kan voor geen meter racespelletjes op een playstation ofzo...ik rijd bij de eerste beste boom er al tegen aan....met bepaalde drugs speel (rij) ik het spel volledig uit en snap ik het helemaal (vat je het nu een beetje? )
gevoelens en andere zaken zoals begrijpen en aanvoelen worden versterkt, maar zoals ik al zei, beslissingen nemen blijven verstandiger bij nuchterheid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:15

Dat je reactie vermogen kan verhogen (tijdelijk) kan ik me voorstellen.
Maar je echte gevoelens, echt denken, de dingen wat imo toch juist erg waardevol is in het leven...denk dat dat met gewoon een sigaretje beter gaat Lachen

Natuurlijk is het beide verslavend.
Maar dingen door gaan trekken als, die mogen betaald afkicken en wij niet...dan denk ik....hoe haal je het in je hoofd omdat door te trekken in 1 lijn
Dat verschil is gewoon te groot...geen vergelijk...

Als ik af wil kicken van te veel snoepen moet ik dat ook zelf betalen...