Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

tita

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:27

Wat bijstandsmoeders betreft probeer ik het uit te leggen maar ja niemand snap wat ik bedoel ja je gaat bijstandsmoeders niet spekken dan wil iedereen dat wel................je kunt eenmaal niet verwachten als je bijstandsmoeder ben dat je flink bedrag per maand krijgt door niks te doen.....Ik heb idd in Rotterdam gewoond gewerkt en gestudeerd en ik heb waarschijnlijk meer buitenlandse vrienden dat jij doet vermoeden en ik zie genoeg genoeg en heb ook genoeg gehoord

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:27

CDA.

Ik vindt dat balkie het niet slecht gedaan heeft.
Sp staat er goed voor zeg hier.
Ik denk niet dat een linkse coalitie goed is voor nederland.

@ Tita ; Heb je zelf wel eens in een bijstandsmoeder situatie gezeten ?
Nee ?
Zo makkelijk als jij het maakt is dat niet hoor
Rondkomen klinkt makkelijker dan het is met zo'n bedrag.
Maar dat geeft niet je mag best rondroepen wat je wil.
Maar om nou gelijk te gillen over egoistische k*twijven en elkaar onderuittrappen ?
Je hebt ook vrouwen die geen diploma hebben kunnen halen omdat ze het thuis niet fijn hadden, en de mogenlijkheid kregen samen te wonen en daar komen dan wel eens kinderen uit ja.
Als het dan aankomt op scheiden, kom je niet zo makkelijk aan het werk.
Je hebt natuurlijk luie varkens die niks doen, maar ook veel vrouwen die niet liever willen dan werken en zelf hun geld verdienen, want de bijstand is echt niet zo mooi als het allemaal klinkt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:28

Ann schreef:
@CJG12,
Ik ben met je eens dat deze zaken onder luxe vallen en ook dat als mensen dit doen met een lager inkomen, ze niet recht van klagen hebben. Maar ben het er niet mee eens dat dit in 'ALLE wijken' gebeurt.
Je 'veralgemeniseerd' het teveel, vind ik.

Herstel:
In de armste wijken wordt méér verknald dan elders......... Nagelbijten / Gniffelen

Vue

tita schreef:
Kijk ik woon in een zeer christelijk dorp (erger dan staphorst) ging zondag met mijn vriendin mee naar de kerk (voor haar nee ik ben niet lesbisch)

Je hoeft voor ons geen excusen te maken hoor, niemand gilt dat jij lesbisch bent of andere dingen Clown

tita

Zo'n kerk vind rechtse partijen egoistische discriminerend (ook naar geloof toe) en nog meer woorden dat heb ik daar gehoord en zette ik net hier neer en dat sloeg dan ff niet opmezelf

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:29

Nou ik mag hopen dat de uitslag vanavond iets anders is dan hier op Bokt Clown

tita

Vue schreef:
CDA.

Ik vindt dat balkie het niet slecht gedaan heeft.
Sp staat er goed voor zeg hier.
Ik denk niet dat een linkse coalitie goed is voor nederland.

@ Tita ; Heb je zelf wel eens in een bijstandsmoeder situatie gezeten ?
Nee ?
Zo makkelijk als jij het maakt is dat niet hoor
Rondkomen klinkt makkelijker dan het is met zo'n bedrag.
Maar dat geeft niet je mag best rondroepen wat je wil.
Maar om nou gelijk te gillen over egoistische k*twijven en elkaar onderuittrappen ?
Je hebt ook vrouwen die geen diploma hebben kunnen halen omdat ze het thuis niet fijn hadden, en de mogenlijkheid kregen samen te wonen en daar komen dan wel eens kinderen uit ja.
Als het dan aankomt op scheiden, kom je niet zo makkelijk aan het werk.
Je hebt natuurlijk luie varkens die niks doen, maar ook veel vrouwen die niet liever willen dan werken en zelf hun geld verdienen, want de bijstand is echt niet zo mooi als het allemaal klinkt.

KIJK HIER DRAAIT IEMAND IETS HELEMAAL OM WAT IK NIET GEZEGD HEB.
LEES AUB EERST HET TOPIC

LINKSE MENSEN VINDEN VAAK RECHTSE MENSEN EGOISTISCH EN IK HEB HET DAN NIET OVER BIJDSTANDSMOEDERS

Whiz

tita schreef:
Wat bijstandsmoeders betreft probeer ik het uit te leggen maar ja niemand snap wat ik bedoel ja je gaat bijstandsmoeders niet spekken dan wil iedereen dat wel................je kunt eenmaal niet verwachten als je bijstandsmoeder ben dat je flink bedrag per maand krijgt door niks te doen.....Ik heb idd in Rotterdam gewoond gewerkt en gestudeerd en ik heb waarschijnlijk meer buitenlandse vrienden dat jij doet vermoeden en ik zie genoeg genoeg en heb ook genoeg gehoord

Niets doen? Uhm bijv 3 kinderen hebben is al behoorlijk wat doen! En overigens Wil je gaan werken waar laat je die kinderen dan? En als je ze ergens laat wat zijn de kosten dan? En overigens waar zijn de vaders van die kinderen? Gaan ze ook een paar dagen in de week oppassen zodat moeders kan gaan werken?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:30

Ann schreef:
@Tita, niemand hier noemt jouw een 'egoistische k#twijf' Verward Er wordt alleen gevraagd om wat meer onderbouwing van jouw stellingen en de toon van je berichten niet te agressief over te laten komen.

Mee eens.
Je kunt je posts best wat subtieler verpakken.
En je mening onderbouwen.

Ann

tita schreef:
...je kunt eenmaal niet verwachten als je bijstandsmoeder ben dat je flink bedrag per maand krijgt door niks te doen...

Dus zorgen voor je kinderen (er ook nog eens alleen voor staande) is niets doen?

Het is heel erg moeilijk om uit die bijstand te komen als je a. voor een inkomen moet zorgen en b. de zorg van een gezin op je hebt als alleenstaande ouder.

Vue

Whiz schreef:

Niets doen? Uhm bijv 3 kinderen hebben is al behoorlijk wat doen! En overigens Wil je gaan werken waar laat je die kinderen dan? En als je ze ergens laat wat zijn de kosten dan? En overigens waar zijn de vaders van die kinderen? Gaan ze ook een paar dagen in de week oppassen zodat moeders kan gaan werken?

Precies.
Prijzen van kinderopvang al eens bewonderd ?

kimftNinja

ik ga vvd stemmen, wilde eerst SP gaan stemmen, maar ik ben het niet mee eens dat zij 10% bovenop de uitkeringen willen gedaan. Goed dat ze rekening houden met de minderen, maar ik vind niet dat de werkenden daar altijd maar onder moeten lijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:31

Moet je VVD stemmen die wil gratis kinderopvang voor werkende ouders Haha! Haha!

Gitta1977

Moet je nodig VVD gaan stemmen, als je gisteren had geluisterd wil de VVD 30% bovenop de uitkeringen doen...

Flippertje

Na heel lang twijfelen ga ik CDA stemmen. Kan me goed vinden in veel van hun standpunten, en vind dat ze het de afgelopen jaren veel minder slecht gedaan hebben dan dat ons door veel andere partijen wordt voorgehouden.
@Tita, jouw ervaring met politiek in de kerk zegt meer over DIE kerk dan over kerken in het algemeen. Geloof mij, er zijn genoeg Christenen die niet links stemmen, maar meer in het midden of zelfs rechts.

chevax

Tita, je bent een discussie begonnen met een aantal punten waar een boel mensen vervolgens (fel) op reageren. Je reageert nu door te schoppen naar bijstandsmoeders enzo. Doe dat gewoon niet en discussieer inhoudelijk verder. Met bepaalde groepen al dan niet bewust te kwetsen, voer je geen opbouwende discussie. In een discussie luister je naar elkaars standpunten en je hoeft het helemaal niet met elkaar eens te zijn. Maar doelloos terugkeren naar bepaalde groepen, heeft niks met discusseren te maken.

mawaikee

Ik woon ook in een zeer christelijk dorp. Referendum Europese grondwet was hier 97% tegen, omdat de dominee dat had gezegd. Was ik het ook nog een keer eens met de dominee Knipoog
Maar is dat van invloed op je eigen stemmen? Zie het verband niet...
Bijstandmoeders; krijg het idee dat jij iedere bijstandsmoeder ziet als een lui varken, dat zelf niets wil, omdat ze geen zin had niet naar school is geweest, van 3 verschillende kerels een kind heeft omdat ze zo dom was geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en zich ondertussen lam zuipt en paft.
Euhm NEE!!!

@ CGJ; ik ben het wel met je eens hoor, veel onnodige luxe. Echter het voorbeeld van de hond en/of kat. De hond is al 10 jaar in huis. Opeens om wat voor reden dan ook kom je in de bijstand. Moet je dan je hond, je liefste maatje, een beessie waar je van houdt, weg doen??? Ik zou het ook niet kunnen!!!

Vue

tita schreef:
KIJK HIER DRAAIT IEMAND IETS HELEMAAL OM WAT IK NIET GEZEGD HEB.
LEES AUB EERST HET TOPIC

LINKSE MENSEN VINDEN VAAK RECHTSE MENSEN EGOISTISCH EN IK HEB HET DAN NIET OVER BIJDSTANDSMOEDERS

Gil niet zo, wil je ??

Heb ik geschreven dat ik links ben dan ?
Ik ben niet links, ik ben niet rechts.
Allebei de kanten hebben goede punten en er moet een middenweg in komen.
Ik zeg alleen dat een rechtse coalitie op dit moment beter is.
En dingen die je niet gezegd heb ?
Ik reageer op jou, dus het lijkt me dat die dingen dan ook door jou uitgesproken zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:32

CGJ12 schreef:
Herstel:
In de armste wijken wordt méér verknald dan elders......... Nagelbijten / Gniffelen

Kun je dit staven met feiten/onderzoek? Tong uitsteken Anders berust ik me weer op je onderschrift. Cool

tita

ja en dan komen we terug op kinderbijslag (niet genoeg om een kind van te onderhouden)

Anoniem

Gitta1977 schreef:
Moet je nodig VVD gaan stemmen, als je gisteren had geluisterd wil de VVD 30% bovenop de uitkeringen doen...

Maar de VVD stelt wat strengere eisen aan de uitkeringstrekker Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:33

chevax schreef:
Tita, je bent een discussie begonnen met een aantal punten waar een boel mensen vervolgens (fel) op reageren. Je reageert nu door te schoppen naar bijstandsmoeders enzo. Doe dat gewoon niet en discussieer inhoudelijk verder. Met bepaalde groepen al dan niet bewust te kwetsen, voer je geen opbouwende discussie. In een discussie luister je naar elkaars standpunten en je hoeft het helemaal niet met elkaar eens te zijn. Maar doelloos terugkeren naar bepaalde groepen, heeft niks met discusseren te maken.

Sluit ik me bij aan.
Gedraag je volwassen en discussier inhoudelijk, op ga weg.
En ik vindt niet dat er fel gereageerd wordt in vergelijking met tita Knipoog

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:34

Net zoals de wonderbaarlijke genezing van een grote groep WAO-ers zeker...

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:35

Ik heb geen stembiljet gekregen...dus wordt lastig stemmen dan...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:35

ja en ik ben dus fel tegen om de uitkeringen te verhogen 10% is al veel te hoog laat staan 30% jeetje

Ik krijg ook niet zoveel verhoging en als ik dat wel krijg betaal ik weer flink belasting zodat die uitkeringen daar oa voor betaald kunnen worden.

Ik vind het vreselijk dat er mensen die zich gaan meebemoeien met een discussie en lezen dan hooguit 1 pagina terug ja en dan draai je dingen om