Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Soepblik schreef:Ik krijg ook heel sterk het idee dat Little Gift zelf een man is ofzo? Waarom zo blijven hameren op die vrouwen terwijl dat overduidelijk niet het grootste probleem is hier? Ik krijg er enorme incelgevoelens van.

MarlindeRooz schreef:Cer schreef:wie begint over statestieken dan? Ik lees alleen maar een 'groot aantal' ?
“Hoeveel vrouwen zijn er op de wereld? 5% daarvan...”
Maar het is niet zo dat 5% van de vrouwelijke wereldbevolking een verkrachter is natuurlijk.
Little_Gift schreef:https://onzetaal.nl/taalloket/rascisme- ... 20onjuiste)%20spelling%20rascisme.MarlindeRooz schreef:Tip: Google even wat RAScisme is.
(Hint; afkomstig van ras)

Citaat:De term 'racisme tegen geslacht' is niet gangbaar, omdat 'racisme' specifiek over ras en etniciteit gaat, terwijl 'seksisme' of 'genderdiscriminatie' gaat over discriminatie op basis van geslacht. Er bestaat wel het concept van gendergerelateerd racisme, waarbij seksisme en racisme samenkomen en zich manifesteren als discriminatie die specifiek gericht is op ras en etniciteit, gecombineerd met genderstereotypen.
Little_Gift schreef:Hoeveel vrouwen zijn er op de wereld? 5% daarvan... Dat lijkt mij toch al een flink aantal nochtans.
Het mag dan minder zijn dan mannen, op de totale bevolking blijft ook dat een aanzienlijk groot aantal (te groot).
Little_Gift schreef:Dat geloof ik gerust hoor, ik geloof ook zeker die verhouding 95 - 5 maar het bevestigt wel dat ook vrouwen verkrachters kunnen zijn en dat dat toch heel vaak, ook hier, zelden benoemd wordt.
Sterker nog, dat er zelfs nog steeds mensen zijn die dat onmogelijk achten (zie post anjali).
Citaat:Als de dood van het meisje uit Abcoude het gevolg is van geweld door een onbekende dader is dat zeer uitzonderlijk, zegt Marieke Liem, hoogleraar veiligheid en interventies bij de Universiteit Leiden. Uit de afgelopen tien jaar* is er in Nederland niet één geval bekend van moord of doodslag op minderjarige meisjes (in de leeftijd van 0 t/m 20 jaar) die door een onbekende om het leven waren gebracht. Daarbij gaat het alleen om enkelvoudige moord of doodslag, dus niet om gevallen waarbij vrouwen mede-slachtoffer waren.
Bij vrouwen die slachtoffer worden van moord is de dader volgens Liem in meer dan de helft van de gevallen de partner of ex-partner. Soms zijn het familieleden of worden vrouwen omgebracht in de context van een roofmoord, ruzie of sekswerk.
Lusitana schreef:In verhouding heel weinig. Meestal gebeurt het door een partner, iemand die ze kennen of een nieuwe date. 37 % toch nog door een onbekende. Maar bij het uitgaan in het speciaal komt het wel met enige regelmaat voor dat meisjes worden lastig gevallen op straat of in openbare ruimtes en soms leidt het tot verkrachting. (bij 1 op de 10 las ik ergens)
Met andere woorden, als je gewoon over straat gaat, is de kans dat je van je fiets getrokken wordt om verkracht te worden bijna nihil. Maar na het uitgaan loopt het risico op omdat, naar mijn mening, sommige jongens slecht tegen afwijzingen kunnen. (En met alcohol op natuurlijk weinig remmingen)
Er lijkt wel een trend geboren te zijn die de gedachtegang van streng gelovigen van lang geleden volgt, dat de vrouwen er zijn om de mannen te plezieren en de mannen het recht hebben te bejagen en te nemen wat ze willen in die zin. In de sociale media vinden ze gelijkgestemden en daardoor worden ze alleen maar gesterkt in hun gedachtengang.
hakkipilke87 schreef:Echt ongelofelijk de meeste reacties hier , na Lisa zijn er tientallen verkrachtingen en aanrandingen voorgevallen, allen door asielzoekers of met migratie achtergrond.. maar steenvast blijven weg kijken en blijven beweren dat het een algemeen mannen probleem is , hoe duidelijk moet het nog zijn ??