Meer info over de toerist in Italië die gebeten zou zijn door een wolf.
Citaat:
TOERIST GEBETEN DOOR WOLF IN CASALBORDINO: DNA VAN HET DIER VERZAMELD. ONTMASKERING IN ZICHT
CASALBORDINO -
De Nationale Vereniging voor de bescherming van het milieu en het plattelandsleven komt met een lange brief nadat een toerist door een wolf werd gebeten op het strand van Casalbordino.
Simone Angelucci - de hoofddierenarts van het Nationaal Park Maiella en ook zeer ervaren in het vangen van wolven - zei: “Bij de persoon die op 7 september in Casalbordino (Ch) gewond raakte door een wolf, heeft het medisch personeel van het ziekenhuis in Vasto een DNA-strijkje afgenomen, dat bij ons is afgeleverd. We sturen het nu naar Ispra, dat het zal analyseren en vaststellen of het een wolf is en zo ja, om welk individu het gaat. Het vangen van een wolf is al heel moeilijk, maar het wordt nog moeilijker als je juist dat exemplaar moet vangen tussen zoveel wolven in het gebied. Het DNA is daarom cruciaal. Ik sluit niet uit dat dit waarschijnlijk jonge exemplaar een broer of zus zou kunnen zijn van de wolvin van Vasto Ch), die zich nooit heeft voortgeplant, uiteindelijk werd gevangen en nu permanent in het grote verblijf van een wildlife recovery centre zit'. We spraken met Dr. Piero Genovesi, hoofd fauna van Ispra (de wetenschappelijke tak van het Ministerie van Milieu), die ons vertelde: “Ja, ik hoorde dat dit ging gebeuren, maar ik heb nog geen schriftelijk rapport ontvangen, noch heb ik uitstrijkjes ontvangen. Het Park doet echter zijn best. Gisterenavond, 10 september, waren dr. Angelucci en een aantal boswachters met drie voertuigen ter plaatse”.
“De werkwijze van het dier uit Casalbordino lijkt in feite op die van de vorige en bekendere zijwolf (zou het gekopieerd en geleerd hebben?) en de plaatsen zijn ook hetzelfde, want we hebben het over het reservaatgebied Punta Aderci, dat aan de ene kant het grondgebied van Vasto en aan de andere kant juist dat van Casalbordino omvat. Wolven zijn er talrijk. Op 11 augustus vorig jaar werd boven Varigotti, in de gemeente Finale Ligure, de aanval en achtervolging van een 13-jarige jongen door een wolf gefotografeerd en zelfs gefilmd, 's avonds en op een toegestane maar niet omheinde camping, temidden van tien tenten en ongeveer 30 mensen. De jongen raakte slechts licht gewond dankzij de redding van zijn vader en andere mensen!
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/dpd5KH ... tid=WC7FNe