Of operatie Paperclip..
En, maar dan gaan we hetzelfde rondje weer in, ook wetenschappers zitten er wel eens naast..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cer schreef:lochsong schreef:Wat wordt bedoeld met de complottheorieën rond P. Diddy?
volgens mij was dat, maar dat weet ik niet meer zeker, dat ze eerst die huizen gingen raiden om eventueel bewijs materiaal weg te halen ipv te vinden..
Qua complot, dat is volgens mij wanneer meer dan twee mensen iets beramen, meestal iets onguurs.
Tegenwoordig wordt het vaak afgedaan als iets wat mensen verzinnen, maar dat is niet helemaal zo. Ook wat Ninx aangeeft

8nnemiek schreef:Complottheorieën zijn van alle tijden. In de middeleeuwen dachten de complotdenkers dat sommige vrouwen heksen waren en konden toveren.. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen![]()
.

Het maakt echt niet uit wie het verzonnen heeft en waarom, het is en blijft een complottheorie. 
Cer schreef:nee, dan is het een complot geworden..![]()
mensen die iets naars hebben bekokstoofd achter de rug van anderen om, met valse voorwendselen

Cer schreef:Overgens, de theorie dat de elite (op grote schaal) kinderen misbruikt was ook heel lang niet waar, en ik dacht ik? En ik weet niet of het verhandelen van kinderen voor misbruik nog een theorie is, of dat het ondertussen bewezen is
Cer schreef:Nou, dan heeft iemand een theorie, een idee over een complot
Of is het wat anders?
ik vind de wiki pagina hierover trouwens heel vaag..![]()
als een theorie bewezen is, is/was het dus een complot,en is het geen theorie meer
En daarna een hele riedel dat complottheorieen meestal onwaar zijn
Van Dale schreef:com·plot·the·o·rie (de; v; meervoud: complottheorieën)
1(waan)idee dat achter iets een complot schuilt
Cambridge Dictionary schreef:conspiracy theory
a belief that an event or situation is the result of a secret plan made by powerful people
Merriam-Webster schreef:conspiracy theory
noun
pluralconspiracy theories
: a theory that explains an event or set of circumstances as the result of a secret plot by usually powerful conspirators
the conspiracy theories surrounding Kennedy's assassination
also : a theory asserting that a secret of great importance is being kept from the public
… is best known for … his conspiracy theory that a secret cabal of reptilian humanoids is running the world.
—Simon Little
… has often been criticized for promoting conspiracy theories such as "birtherism," the theory that President Obama was not born in the U.S.
—Grace Segers

MarlindeRooz schreef:Dat is nog steeds niet waar. Want er is geen aantoonbaar bestaand netwerk van de "elite". Trouwens wie is de "elite". Die bestaat in mijn ogen niet concreet.
gaat iemand daar ooit de waarheid over weten? net zoals over de maanlanding
)
) waaraan democratische politici werden gelinkt. 
Cer schreef:lochsong schreef:Wat wordt bedoeld met de complottheorieën rond P. Diddy?
volgens mij was dat, maar dat weet ik niet meer zeker, dat ze eerst die huizen gingen raiden om eventueel bewijs materiaal weg te halen ipv te vinden..
Cer schreef:(ik vind complottheorieen enorm fascinerend)
MarlindeRooz schreef:Plus eenieder heeft een zwakke plek voor onrecht tegen kinderen (want schattig, onschuldig en zwak) en kinderen misbruiken is dus iets wat gezien wordt als heel erg door heel veel mensen.
Als ik een complottheorie moest bedenken zou ik sowieso iets verzinnen over zielige kindjes. Daar happen mensen op.
MarlindeRooz schreef:Ja dat verhaal van Lisa heb ik destijds ook geluisterd en meegekregen ja. Echt bizar dat journalisten zo onzorgvuldig te werk gaan.
Ik weet het niet of mensen er nog intrappen. Ik denk het wel. Misschien niet hele grote groepen maar individuele mensen wel. Die maken dan hun geld naar dat soort oplichters over.
Of wat dacht je van de Deventer Moordzaak. Walgelijk hoe Maurice de Hond die mensen kapot heeft gemaakt. Echt bizar dat hij nog steeds een publiek figuur is. Gelukkig zit hij wel in in een bepaalde hoek en kotsen meer mensen hem inmiddels uit.
Coloured schreef:https://lichtoplevens.nl/tv-serie-eo-ov ... t-meedoen/
https://lichtoplevens.nl/
https://www.youtube.com/watch?v=kYeL3ieVSto
https://www.lichtopsrm.com/
Voor wie geïnteresseerd is naar de andere kant van het verhaal.