Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AppleSter schreef:Heeft Wilders niet de meeste stemmen gekregen van de kiezer van alle partijleiders? Is het dan logisch om een Dilan of Caroline of wie dan ook als premier neer te willen zetten?
Nederland heeft gekozen voor Wilders, hij heeft het meeste vertrouwen gekregen van de stemmers en dus zou hij premier moeten worden van dit land.
Als het Timmermans was geweest was het hetzelfde verhaal.
AppleSter schreef:Tuurlijk! Het was allemaal niets voor de jeugd. Peanuts.
En de beslissingen die je zelf noemt die niet goed waren, waarom zou je die ook willen evalueren??
Het zijn maar prikken/ouderen die alleen stierven/leugens mbt Janssen etc etc.
Droom lekker door.
AppleSter schreef:Heeft Wilders niet de meeste stemmen gekregen van de kiezer van alle partijleiders? Is het dan logisch om een Dilan of Caroline of wie dan ook als premier neer te willen zetten?
Nederland heeft gekozen voor Wilders, hij heeft het meeste vertrouwen gekregen van de stemmers en dus zou hij premier moeten worden van dit land.
Als het Timmermans was geweest was het hetzelfde verhaal.
pien_2010 schreef:Princequillo ik had dezelfde reactie. Twee kleinkinderen van ons studeren en zijn bezig met toekomstige groene projecten. Dan lijkt het al gauw dat het leeft bij de jeugd.
Maar de jeugd bestaat natuurlijk uit heel veel verschillende jongeren.
Avalanche schreef:Maar niemand ontkent dat jongeren hebben geleden. Alleen door de maatregelen die er waren is veel erger leed voorkomen, en daar ben je volkomen blind voor.
Dus ja, ik vind dat je je aanstelt. Het wás rot, mensen hebben eronder geleden, maar er is ook heel veel leed voorkomen. Het had veel erger kunnen zijn. India of Amerika als lichtend voorbeeld.
pmarena schreef:Maarja die jongelui zijn natuurlijk ook gewoon enorme verspreiders.... die nemen het virus mee naar huis e.d. waar wèl mensen met een hoger risico op ZH opname zijn. We hebben gewoon allemaal even pas op de plaats moeten maken, er was geen enkele bevolkingsgroep voor wie het een lolletje was
AppleSter schreef:Het zou geholpen hebben als mensen minder bang gemaakt werden en de rust bewaard werd. Ben je ziek? Blijf thuis, meer niet.
AppleSter schreef:Avalanche schreef:https://media-cldnry.s-nbcnews.com/imag ... -1240p.jpg
Nee dit is een fijn beeld.....
De hele wereld had lockdowns, en dat was niet speciaal om jou dwars te zitten.
Echt, stel je niet zo vreselijk aan
Haha, nu stel ik me aan? Omdat ik van mening ben dat onze grondrechten niet zo massaal geschonden hadden mogen worden?
Omdat ik opkom voor groepen die zich wel buitengesloten hebben gevoeld? Omdat ik opkom voor de ellende van mensen die eenzaam moesten sterven?
Ik heb de “mazzel” dat mijn gezin er niet onder geleden heeft. Mijn kinderen zijn sterk en vindingrijk en mijn oudste heeft hierdoor z’n carrièrepad uitgestippeld en is de politiek in gegaan, omdat hij mij volgde in het kijken van de debatten omtrent Corona in een tijd van lockdown. Daar heeft hij nu een zeer goede fulltime baan aan te danken naast z’n studie. Hij zit nu middenin het Haagse.
Het gaat mij om de mensen die daadwerkelijk geleden hebben. Mensen die alleen stierven, buitengesloten werden en zich lieten dwingen om die prikken te zetten. En om de kinderen die psychische problemen en leerachterstanden hebben opgelopen. Dat is het echte leed. En dat zou op z’n minst geëvalueerd moeten worden.
Tango1979 schreef:Mbt de eventuele formatie heb ik een paar punten die bij me opkomen als lastig:
- GW als MP: is zijn veiligheid in het buitenland te garanderen? Kan hij als MP naar verschillende top-meetings?
- Ministerposten: NSC, PVV en BBB hebben die bekwame "poppetjes" die een ministerpost kunnen vervullen?
Ik kwam deze ook tegen, moest er wel om gniffelen.
https://www.volkskrant.nl/economie/moet ... ~b59cf9c2/
En dit is nou precies waarom ik doorberekenen van plannen zo belangrijk vind.
Kosten + 29,5 MILJARD
verlagen AOW leeftijd 7,5 miljard
afschaffen eigen risico zorg 6 miljard
tandarts in basispakket 2 miljard
afschaffen BTW voedingsmiddelen 7 miljard
verhogen min loon 6 miljard
afschaffen vliegbelasting 1 miljard
Opbrengsten + 11 MILJARD
afschaffen NPO 1 miljard
afschaffen ontwikkelingshulp +
klimaatsubsidies 10 miljard
Dan vraag ik me oprecht af waar de 18,5 overblijvende miljard van vandaan moet komen
pmarena schreef:Avalanche: Ja ik snap het gevoel an sich wel hoor. Het is natuurlijk niet leuk als je ineens begrensd wordt in de dingen die je normaal altijd deed en dat er dan voor je bepaald wordt dat het "te gevaarlijk" is om dingen wel/niet te doen. Dat kan logischerwijze een reactie oproepen van "dat bepaal ik zelf wel of ik dat risico wil nemen!". En daar hebben mensen dan ook gelijk in....onder normale omstandigheden![]()
Voor mij valt of staat alles met de unieke omstandigheden van de zorg die zowat omkiepte. Dat kàn je kostte wat kost niet laten gebeuren
Bovendien zijn er wel meer situaties waarin je ook al helemaal niet zelf mag bepalen of je het risico wel wil nemen. Zoals het rijden zonder autogordel, helm of met een paar gezellige biertjes op vrijdagmiddag.
Mensen niet toelaten op openbare plekken als ze geen QR hebben is imo echt alleen geoorloofd in een situatie als met die ziekenhuizen die het niet aan dreigden te kunnen. In een normale situatie ben ik er absoluut op tegen dat vaccinaties een soort van verplicht worden, ook al zijn er al jaren stemmen die bvb. willen dat kindervaccinaties verplicht worden bij opvang / scholen enzo. Dat vind ik echt van een andere orde en daar ben ik falikant tegen. (ondanks dat ik echt de reden wel snap)
Gelukkig hoor je daar nu niet veel meer over.
Citaat:De Hoge Raad heeft op dinsdag 6 juli 2021 de uitspraak van het hof in Den Haag in de 'minder minder'-zaak in stand gelaten (hogeraad.nl)U verlaat Rechtspraak.nl.
Daarmee is de veroordeling van Geert Wilders definitief geworden.
Het gerechtshof veroordeelde op vrijdag 4 september 2020 Wilders voor groepsbelediging. Voor het aanzetten tot discriminatie, waarvoor hij in 2016 door de rechtbank Den Haag nog werd veroordeeld, volgde voor het hof vrijspraak. Hij kreeg geen straf.
Winged schreef:Tango1979 schreef:Mbt de eventuele formatie heb ik een paar punten die bij me opkomen als lastig:
- GW als MP: is zijn veiligheid in het buitenland te garanderen? Kan hij als MP naar verschillende top-meetings?
- Ministerposten: NSC, PVV en BBB hebben die bekwame "poppetjes" die een ministerpost kunnen vervullen?
Ik kwam deze ook tegen, moest er wel om gniffelen.
https://www.volkskrant.nl/economie/moet ... ~b59cf9c2/
En dit is nou precies waarom ik doorberekenen van plannen zo belangrijk vind.
Kosten + 29,5 MILJARD
verlagen AOW leeftijd 7,5 miljard
afschaffen eigen risico zorg 6 miljard
tandarts in basispakket 2 miljard
afschaffen BTW voedingsmiddelen 7 miljard
verhogen min loon 6 miljard
afschaffen vliegbelasting 1 miljard
Opbrengsten + 11 MILJARD
afschaffen NPO 1 miljard
afschaffen ontwikkelingshulp +
klimaatsubsidies 10 miljard
Dan vraag ik me oprecht af waar de 18,5 overblijvende miljard van vandaan moet komen
Misschien wil Max Verstappen, familie De Mol of een Reinout Oerlemans wat miljoenen doneren?
Winged schreef:Cowboy55 schreef:We zoeken miljarden, niet miljoenen. Als we bijvoorbeeld de 2% van het BBP dat we geacht worden te besteden aan defensie met 0,1% drukken (ILLEGAAL want NATO-verplichting) levert dat 1,8 miljard op.
De waarde van dhr De Mol schijnt ruim 1,8 miljard dollar te zijn
Tango1979 schreef:Maar ik denk niet dat hij die allemaal aan GW wil schenken
pmarena schreef:Avalanche: precies
Imaudy: Natuurlijk mochten mensen hun moedertje of vadertje nog wel zien. Alleen moesten de bewoners wel gewoon beschermd worden tegen massaal ziek worden
Creatieve oplossingen waren er gewoon mogelijk. Het was nu eenmaal een klöte-situatie en wèl jan en alleman naar binnen laten had nog veel gruwelijkere problemen opgeleverd.... domweg de deuren openlaten voor alle bezoek kòn gewoon niet