Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:hwn schreef:Die verkrachtingen, en onthoofde baby's, da's al lang duidelijk dat dat fake news is.
Dit hier onder is geen fake news, lijkt me. Eén van de internationale journalisten die het ruwe materiaal heeft gezien dat IDF uit verschillende bronnen heeft gevonden.
Check out this thread at Thread Reader App. https://threadreaderapp.com/thread/1716 ... 55964.html
Edit: ik weet ook wel dat Hamas niet de enige is die geweld gebruikt. De kolonisten op de West Oever gaan momenteel ook weer ver over de schreef. Het gaat me alleen te ver dat Hamas wordt afgeschilderd als een fatsoenlijke organisatie met een paar rotte appels er tussen. Dat klopt gewoon van geen kanten leert ook de geschiedenis.
Popstra schreef:Dan nog zie je nergens beeld materiaal daarvan terwijl je vanuit Gaza dagelijks de meest afschuwelijke, mens onterende videos voorbij ziet komen!
irmaz schreef:Overigens ben ik ook een filmpje tegengekomen waarin kinderen van de basisschool in Gaza worden geïnterviewd over wat ze leren over hoe om te gaan met Joodse mensen en wat deze kinderen in hun onschuld vertellen daar draait je maag van om.
Needje schreef:irmaz schreef:Overigens ben ik ook een filmpje tegengekomen waarin kinderen van de basisschool in Gaza worden geïnterviewd over wat ze leren over hoe om te gaan met Joodse mensen en wat deze kinderen in hun onschuld vertellen daar draait je maag van om.
Als je hoort hoe er nu soms nog gepraat wordt over Duitsers denk ik dat je wel enigszins begrijpt hoe het werkt als je onderdrukt wordt.
Popstra schreef:Dan nog zie je nergens beeld materiaal daarvan terwijl je vanuit Gaza dagelijks de meest afschuwelijke, mens onterende videos voorbij ziet komen!
Needje schreef:irmaz schreef:Overigens ben ik ook een filmpje tegengekomen waarin kinderen van de basisschool in Gaza worden geïnterviewd over wat ze leren over hoe om te gaan met Joodse mensen en wat deze kinderen in hun onschuld vertellen daar draait je maag van om.
Als je hoort hoe er nu soms nog gepraat wordt over Duitsers denk ik dat je wel enigszins begrijpt hoe het werkt als je onderdrukt wordt.
Tieneke schreef:Zijn woorden of gedrag hebben nog nooit zoden aan de dijk gezet en hij is er ook niet op uit om ook maar iets op te lossen op een vreedzame manier, en daar zijn talloze bronnen over, regulier en alternatief. Deze man serieus nemen in deze discussie, neen. Hij is altijd aanhanger van Hezbollah geweest en wou hier de sharia invoeren (maar trok later zijn keutel in). Jij dan ook, hwn?
Pandora2 schreef:Die ondervraging van opgepakte Hamasstrijders was hier vanmiddag op het nieuws.
Die gasten werd 10.000 euro en een appartement beloofd. Mannen doodschieten, vrouwen, kinderen en ouderen meenemen.
Ze voelen zich bedrogen door Hamas omdat de dikke piffen thuis in Qatar zitten en hen in Gaza laten vechten. Hadden ze dan wat anders verwacht vraag ik mij af.
hwn schreef:Tieneke schreef:Zijn woorden of gedrag hebben nog nooit zoden aan de dijk gezet en hij is er ook niet op uit om ook maar iets op te lossen op een vreedzame manier, en daar zijn talloze bronnen over, regulier en alternatief. Deze man serieus nemen in deze discussie, neen. Hij is altijd aanhanger van Hezbollah geweest en wou hier de sharia invoeren (maar trok later zijn keutel in). Jij dan ook, hwn?
Tieneke, ofwel verwar je met iemand anders, ofwel ben je helemaal verkeerd geïnformeerd. Hij is moslim van cultuur (met een orthodox christelijke moeder), zoals ik als ongelovige rooms-katholiek opgevoed ben en Pasen en Kerstmis vier), maar hij is agnost, dus niet gelovig en niet praktiserend, dus de sharia zal hij zeker niet hebben willen invoeren. Hij is akkoord met onze wetten, maar wil niet dat er culturen opgedrongen worden aan migranten. Maar zo zie je maar hoe snel een mens gediaboliseerd (in zijn geval geDyaboliseerd) wordt. Toen hij indertijd opgepakt werd voor aanzetten tot geweld, heeft achteraf de politiechef zelf gezegd dat hij juist de gemoederen probeerde te bedaren. Dit was de eerste politieke arrestatie in België sinds jaren, ik was daarvan zeer geschokt.
En wat Hezbollah betreft: dit is in Libanon vooral een politieke partij, maar heeft militanten die zich verzetten tegen de Israëlische bezetting (ook toendertijd in Libanon, in de tijd dat Abou Jahjah een jonge kerel was).
Hij heeft helemaal geen politieke ambities (meer), is een brave huisvader met 4 dochters en is leerkracht Nederlands in een Brusselse school. Dus eigenlijk de perfect geïntegreerde burger.
Maar laten we niet op de man spelen maar op de bal, en het debat op de inhoud houden van wat ie zegt.
Desty schreef:Inmiddels zijn hulpdiensten zich aan het terugtrekken omdat ze niet meer de aids hebben om te helpen. Hebben de mensen ongeveer nog 3 liter water per persoon over.
Laten ze mensen ‘rustig’ overlijden aan hun verwondingen omdat er niet meer geholpen kan worden.
Opereren ze zonder pijnstilling en anesthetica.
Zijn er in de afgelopen 24 uur >1000 doden gemeld.
Is er een bakkerij gebombardeerd (de enige van die regio) die net bloem had gekregen van de UN.
Voel me echt meer dan machteloos. Verdoofd ook.