Cer schreef:Wil de BBB meer meer en groter groter?
Dat zie ik niet specifiek zo terug eigenlijk..
(is er een 'rechtse' partij die dat wel zo ziet, eigenlijk?)
Onze hele economie is gebaseerd op groei. Dat zal vast niet woord voor woord in het verkiezingsprogramma staan, maar elke partij heeft wel iets over groei erin staan, bv in de vorm van hogere lonen, meer huizen, meer luxe, bedrijven moeten groeien en winst maken enz. En dat is niet allemaal slecht, maar de maatschappij kan niet oneindig door blijven groeien.
Bepaalde vormen van groei zijn ook gewoon nodig natuurlijk, zoals die hogere minimumlonen. Maar achter de BBB zitten miljoenenbedrijven, die oa destijds de protesten hebben gesponsord en het adviesbureau betalen. De agrireuzen, die precies dat willen; groeien, geld verdienen, hun bedrijven veilig stellen, indien nodig over de rug van boeren, burgers, dieren en natuur. Er zitten BBB'ers in de provinciale staten die rechtstreeks uit een kantoortje van de agrireuzen komen, die wellicht nooit een varken van dichtbij hebben gezien.
Best interessant om die leden eens langs te gaan. Bv de eerste die ik aanklikte; Rik Loeters die voor Gelderland op plek 1 staat; dan kom je dingen tegen als internationale veevoer inkoop en hij runt een internationale zuivelproducten handel.
Iemand met zo veel eigenbelangen heeft wat mij betreft niks te zoeken in de politiek. Dat geldt trouwens voor veel meer mensen uit allerlei partijen hoor.