Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 18:29

Nederland maakt op dit moment overal een puinhoop van. Nederland is nu gewoon niet capabel voor vluchtelingenopvang. Dan die veiligelanders er nog steeds bij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 18:35

https://www.ed.nl/cranendonck-heeze-lee ... gBtY4BfHGM

helaas een premium, maar ook dan lees je genoeg
Weer vanuit Budel

Deze mensen houden wel bedden vrij voor mensen die het echt nodig hebben.
Kosten ons bakken met geld...en dragen nooit wat bij. Maar BV Nederland laat dat al jaren, jaren en jaren gebeuren.
En je ziet er ook geen einde in

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:14

_San87_ schreef:
Ik denk dat geloof- en cultuurverschillen het ook extra moeilijk maken.

Dit dus ook!
Hoe ze tegen vrouwen aankijken is al mijlenver verschil.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:30

Abby_Snow schreef:
Misschien is het al geplaatst. Er komen morgen 225 asielzoekers (uit Ter Apel) in het (voormalig) Friese paarden centrum in Drachten, voorlopig als nood opvang.

https://waldnet.nl/wn/nieuws/72024/Zo_z ... eruit.html

Zitten we op te wachten, zit al een azc in drachten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:42

Benzz schreef:
De gemeente wist van niets? Dat vind ik een raar verhaal!

Overigens zitten hier in de buurt meerdere opvanglocatie's en al jaren helemaal nergens last van. Huizen zijn ook niet minder waard geworden. Een mens lijdt dikwijls 't meest door 't lijden dat hij vreest en op basis van dat vrezen wordt er een hoop onzin de wereld in geholpen.

Dat is wat en wethouder en voorzitter (dacht ik) zeiden in de persconferentie die de gemeente heeft gehouden. Ze zijn in de avond gebeld over wat er zou gaan gebeuren, ze zijn niet eens benaderd met de vraag wat mogelijk is en hoe ze daarin een rol kunnen spelen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:03

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:06

chanicha schreef:
Onrust in opvanglocatie voor asielzoekers Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/345395 ... rs-utrecht
#rtvutrecht

Ik zeg maar beter niets.

Wat een ondankbaar gedrag!

Wat denk je dat wij te eten zouden krijgen als we in Afrika of Azië asiel zouden aanvragen? Denk maar niet dat ze speciaal brood met kaas voor de westerling zouden regelen. Als je echt op de vlucht bent neem je ook genoegen met wat de lokale pot schaft.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 17-08-22 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:10

Zet ze anders in het reusachtig grote gebouw van de tweede kamer. Kijken hoe de regering dan nog nieuwe aanwas toelaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:39

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:56

... ik schaam me dood.

Al was het maar voor het gebrek aan kennis. (Hoezo: 'de regering laat deze mensen toe' - ?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:13

Janneke2 schreef:
... ik schaam me dood.

Al was het maar voor het gebrek aan kennis. (Hoezo: 'de regering laat deze mensen toe' - ?)

Je kan je dood schamen, maar er is geen ruimte en steeds minder draagvlak. Vooral niet in tijden als deze.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:19

... ik snap dat veel mensen denken Nederland te moeten beschermen,
maar ik vind het ingewikkeld als dat gebeurt door Nederlandse waarden overboord te kieperen.

En weinig draagvlak - tja: het wegbezuinigen van opvanglocaties
CREËERT een serie ellende.

(Contra: 'er is geen ruimte'. Wel eens in Japan geweest? We hebben die ruimte echt wel.)

En daarna zeggen ze in Tubbergen 'dat willen we hier niet'.
Zit iets in.

(Een hotel met 37? kamers en daar moeten dan honderden mensen in - dat heet solliciteren naar ellende.)

"Als je draagvlak wil slopen, is dit de manier..."

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:22

Janneke2 schreef:
maar ik vind het ingewikkeld als dat gebeurt door Nederlandse waarden overboord te kieperen.

(Contra: 'er is geen ruimte'. Wel eens in Japan geweest? We hebben die ruimte echt wel.)

Zit iets in.

(Een hotel met 37? kamers en daar moeten dan honderden mensen in - dat heet solliciteren naar ellende.)

Als je wel ns in Japan bent geweest weet je wat de sociale cohesie daar zo sterk maakt: monotheïsme.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:27

Janneke2 schreef:

Zit iets in.

Is wel meer om je voor te schamen als Nederlander.
De overheid faalt tegenwoordig in bijna alles. Tja, de asielopvang is een grote puinhoop geworden. Zoals zoveel dingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 08:11

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 08:36

elnienjo schreef:
Janneke2 schreef:

Zit iets in.

Als je wel ns in Japan bent geweest weet je wat de sociale cohesie daar zo sterk maakt: monotheïsme.

Ja dus? Christendom is ook monotheïstisch, evenals de islam. Monotheïstische godsdiensten zijn juist vaker intoleranter naar andere godsdiensten juist omdat ze monotheïstisch zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 08:49

Danique_G schreef:
Ja dus? Christendom is ook monotheïstisch, evenals de islam. Monotheïstische godsdiensten zijn juist vaker intoleranter naar andere godsdiensten juist omdat ze monotheïstisch zijn.

Ze tolereren in Japan niet/nauwelijks andere culturen/afkomsten i.t.t. de zoete inval in Nederland.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:08

Volgens mij is het shintoïsme, lange tijd de nationale religie van Japan, absoluut niet als monotheïsme te classificeren.

Misschien bedoelde Elnienjo mono-ethniciteit maar is het niet gelukt om dat te verwoorden?
Dat klopt wel grotendeels in het geval van Japan, al zijn er kleine minderheden van Koreanen, Ainu (de oorspronkelijke bewoners van Japan) en uit de diverse eilandengroepen rondom Japan, samen ongeveer 1% van de bevolking.

Wat Janneke2 doet, Japan aanhalen als voorbeeld van een vol land met weinig ruimte, is in de context van dit topic wel erg bijzonder te noemen. Japan staat traditioneel bijzonder weinig open voor buitenlanders en andere culturen. Voor zover ze al worden getolereerd, is integratie en acceptatie zo goed als afwezig, en vreemdelingen blijven er eigenlijk altijd buitenstaanders.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:14

oomens schreef:
Volgens mij is het shintoïsme, lange tijd de nationale religie van Japan, absoluut niet als monotheïsme te classificeren.

Misschien bedoelde Elnienjo mono-ethniciteit maar is het niet gelukt om dat te verwoorden?
Dat klopt wel grotendeels in het geval van Japan, al zijn er kleine minderheden van Koreanen, Ainu (de oorspronkelijke bewoners van Japan) en uit de diverse eilandengroepen rondom Japan, samen ongeveer 1% van de bevolking.

Wat Janneke2 doet, Japan aanhalen als voorbeeld van een vol land met weinig ruimte, is in de context van dit topic wel erg bijzonder te noemen. Japan staat traditioneel bijzonder weinig open voor buitenlanders en andere culturen. Voor zover ze al worden getolereerd, is integratie en acceptatie zo goed als afwezig, en vreemdelingen blijven er eigenlijk altijd buitenstaanders.

Je hebt gelijk, dat is wat ik bedoel. Ze houden andere dominante culturen buiten de poort. Heel verstandig als je 't mij vraagt!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:15

Rutte is zelf ook een NIMBY
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:26

Niet echt een recent artikel, is 6 jaar oud.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:28

:Y)
elnienjo schreef:
oomens schreef:

Je hebt gelijk, dat is wat ik bedoel. Ze houden andere dominante culturen buiten de poort. Heel verstandig als je 't mij vraagt!

En heel racistisch als je het mij vraagt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:24

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:55

elnienjo schreef:
Woonboten moeten plaatsmaken voor asielschip: https://www.rtvoost.nl/nieuws/2132034/w ... -wegsturen
Het wordt hoe langer hoe erger.

Trieste situatie voor de schippers. En er is in heel! Zwolle geen plek voor de gewenste noodopvang?? Of is dit de weg van de minste weerstand van B&W? Drie schepen wegsturen is makkelijker dan met wijkcomite's etc in debat gaan?

En straks verbaasde gezichte dat het draagvlak voor opvang nog kleiner wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:57

elnienjo schreef:
Woonboten moeten plaatsmaken voor asielschip: https://www.rtvoost.nl/nieuws/2132034/w ... -wegsturen
Het wordt hoe langer hoe erger.

Dit is ook weer bizar. Hoe kun je nu verwachten dat die schippers weggaan, zonder ze een optie voor een nieuwe ligplek te bieden :?.