Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Vergeet niet dat Limburgers hun emoties aan de buitenkant nooit echt tonen aan een buitenstaander. Dat bedoel ik niet negatief, maar dat is wat mij in al die jaren omgang met mijn schoonfamilie en hun vriendenkring is opgevallen.
SusanH schreef:Vergeet niet dat Limburgers hun emoties aan de buitenkant nooit echt tonen aan een buitenstaander. Dat bedoel ik niet negatief, maar dat is wat mij in al die jaren omgang met mijn schoonfamilie en hun vriendenkring is opgevallen.
Texas02 schreef:Is er toevallig bij iemand bekend of de mensen die hoger op de berg wonen bij Berchtesgaden veilig zijn? Ik ken daar iemand die op 1200m hoogte woont, ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn Whatsapp maar misschien slaapt ze ook gewoon.. Ze schreef gisteren wel dat het bij zoveel regen mogelijk is dat het hele spul daar begint te glijden..
cursebreaker schreef:Popstra,
Dat zijn dan de enkeling denk ik die echt laconiek zullen zijn... En ik denk eerder dat het ook een soort instintieve/automatische reactie is van sommige mensen waarmee zichzelf rechtop proberen te houden. Ik denk dat bij velen de schok nog niet even goed is doorgedrongen omdat ze middenin de drama zitten nog en dan is het nu dus vooral: 'doorpakken en doorgaan' want iets anders kun je ook gewoonweg niet.
Wat mij zelf dus opvalt is dat er juist onwijs veel saamhorigheid is en enorm veel dankbaarheid onder de mensen/bedrijven die hulp ontvangen van de burgers en hoe fijn het is dat mensen zo samen komen en de handen uit de mouwen steken - en dat zie ik uit eerste hand aangezien ik zelf ook in bepaalde hard getroffen gebieden kom momenteel. Laconiek zijn van mensen die getroffen zijn? nee, dat zie ik dan weer totaal niet om me heen, maar gewoon echt niet - al kan ik me voorstellen dat als mensen zo reageren in interviews e.d. het wel zo kan overkomen. Maar wederom; ik denk dat dat vanuit de mensen zelf dus met een andere gedachte gang is: vastberadenheid en doorpakken zodat ze hun leven weer kunnen oppakken - en het misschien wat ongelukkig verwoorden. Bij de pakken erbij neerzitten is ook niet echt een optie nu.
8nnemiek schreef:Dat is deels waar, maar Limburgers zijn ook gewoon wat nuchterder vaak, in het dagelijks leven gaat alles ook wat meer op 't gemak en hier heerst ook wat meer de instelling van 'maak je geen zorgen want uiteindelijk komt alles goed'.
Ik zie dat in mijn werk ook, binnen Limburg kan er vanalles mis gaan en mensen schudden het van zich af en gaan door, terwijl mensen van boven de rivieren veel sneller in de stress schieten.
Pandora2 schreef:Had je het niet gezegd, ik zou gedacht hebben dat je gewoon aan het water woonde maar er zit dus nog tuin, straat en veld tussen. Jeetje....
Pandora2 schreef:Ja, dat is hier in BE ook zo ongeveer hetzelfde.
Al die inzamelacties zijn heel leuk en aardig bedoeld, maar er is een dringende oproep om niet met volle vrachtwagens naar Wallonië te rijden nu.
Rode Kruis moet eerst alles in kaart kunnen brengen wie, wat, waar.
Destination, zijn jullie ook getroffen of valt het mee in jouw regio ?
Destination schreef:Pandora2 schreef:Ja, dat is hier in BE ook zo ongeveer hetzelfde.
Al die inzamelacties zijn heel leuk en aardig bedoeld, maar er is een dringende oproep om niet met volle vrachtwagens naar Wallonië te rijden nu.
Rode Kruis moet eerst alles in kaart kunnen brengen wie, wat, waar.
Destination, zijn jullie ook getroffen of valt het mee in jouw regio ?
Bij ons hetzelfde inderdaad, de inzamelpunten zijn ramvol en er komen nog steeds vrachtwagens vanuit het hele land deze kant op.
Wij zijn zelf gelukkig niet betroffen, maar op minder dan 30 minuten rijden van ons was het echt heel heftig (Bad Neuenahr-Ahrweiler).
Jinte schreef:Pandora2 schreef:Had je het niet gezegd, ik zou gedacht hebben dat je gewoon aan het water woonde maar er zit dus nog tuin, straat en veld tussen. Jeetje....
[ [url=m/qcE2bi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vrijdag-zaterdag-zondag
Als het water weg is zal ik nog wat foto's maken van normaal vs hoogwater.
secricible schreef:[ [url=m/fqdUxj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/frPHem.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b4H4sD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8tkkq9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier komt nu de piek aan. Dit is allemaal buitendijks, de dijken lijken het prima aan te kunnen voor nu. Maar jeetje, die grote boot ligt normaal aan de kade.
En op de 3e foto kun je onze veerboot zien, rechts van de vlag. Daar begint normaal gesproken de Maas. De havens zijn hier onder gelopen en ik denk dar we morgen niet meer op het fietspad op de dijk kunnen omdat die onder staat. Heel onwerkelijk zo.
Wij zitten in een groot watersportgebied met overal campings. Op de eerste 3 foto's zie je nog een camperplaats, gisteren om 21.00 stonden ze daar nog gewoon. De meeste campings zijn hier nu grotendeels ontruimd.