Svadilfari1 schreef:Als gekleurde nederlander ben ik gek op zwarte piet. Mijn zwarte neefjes gingen stoer als zwarte piet verkleed, zwarte piet was een held.
Later in het verpleeghuis zelf als zwarte piet verkleed .
Mijn donkere / gekleurde ( tja hoe moet ik dat nu deze dagen noemen?) moest ook lachen toen ik als kleuter in supermarkt heel blij riep ohhhhh zwarte piet naar een meneer die echt zwart was.
Heb het nooit met racisme in verband gebracht.
Zelf ben ik wel eens bijzonder bejegend , als goh wat spreek je goed Nederlands.
Maar ook door bepaalde mensen in de tram bekeken worden of ik een afvallige ofzo was in mijn jurkje blote armen.
Dat vond ik pas vervelend! Daar wordt ik opstandig van.
Maar met alles is het hoe ga je er zelf mee om? Daar heb je een keuze in.
Ik vind het wel enorm vervelend als ik opgelegd krijgt dor een bepaalde groepering in de samenleving dat ik mij gediscrimineerd zou moeten voelen. Dat bepaal ik zelf wel !
Aan de demonstraties erger ik mij rot ; mbt vind ook veel mensen maar wat roepen en meelopen. En gewoon onrespectvol bezig. Terwijl ze andere daarvan beschuldigen.
En zulke bijeenkomsten vind ik niet kunnen in de corona tijden.
Dit is precies wat enkele vrienden en oud collega's van me zeiden:
Of je je gediscrimineerd voelt ligt aan je zelf. Daar heb je een keuze in.
Zij vinden het wel grappig door een kind aangesproken te worden in zwarte piet, want voor een kind is dat een grote vriend. Dus eigenlijk een compliment.
Ik heb zelfs enkele donkere vrienden die Wilders hebben gestemd.
Zij zijn er zo klaar mee dat bepaalde jeugd er een rotzooitje van maakt en wat thee gedronken word en verder niets.
Aanpakken die hap is wat zij juist willen.
En wil je iets in het leven zul je er zelf voor moeten gaan.
Heel bijzonder, die hebben nooit zonder werk gezeten en hebben nooit het gevoel gehad dat ze door hun naam geen baan hebben kunnen krijgen.
Hebben wel een fijne opleiding en CV, En zullen in een gesprek ook goed te voorschijn komen.
Dan word er hier in Nederland echt wel door de kleur heen gekeken.
Maar zeg je dat hier op bokt word je daarin niet eens geloofd.