Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:26

_Penotti schreef:
Heel rot voor die donkere man die dat echt niet zou doen.
Maar daarom heb ik juist collega's en vrienden gehad die zo ten einde raad waren dat ze Wilders stemde.

Want, ik mag het vast hier niet zeggen, de meeste overvallen worden gedaan door Marokkaanse schoffies.
Maar dat mag juist niet gezegd worden want dan discrimineer je.
En daardoor is het verergerd.
Ze hadden járen terug het niet onder het tapijt moeten stoppen dat dat probleem er is.
Maar het aan moeten pakken. Maar er word nog steeds van weggekeken.
Dat was ook beter geworden voor de 99% wel eerlijke donkere mensen.

Voor een deel hebben we dat zelf ook afgeroepen he? Door juist altijd te zeggen dat, dat de criminelen zijn. Mensen gaan zich gedragen naar verwachtingspatronen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:28

_Penotti schreef:
Maar daarom heb ik juist collega's en vrienden gehad die zo ten einde raad waren dat ze Wilders stemde.

Want, ik mag het vast hier niet zeggen, de meeste overvallen worden gedaan door Marokkaanse schoffies.
Ze hadden járen terug het niet onder het tapijt moeten stoppen dat dat probleem er is.

Juist met benoemen denk ik dat ze ook vanuit eigen gemeenschap aangesproken worden op hun wangedrag.
Net als de Polen met hun rijgedrag. Dat werd ook breed uitgemeten in de media en inmiddels zie ik vrijwel nooit meer een snelheidsduivel met Pools kenteken door de bebouwde kom scheuren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:30

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:

Voor een deel hebben we dat zelf ook afgeroepen he? Door juist altijd te zeggen dat, dat de criminelen zijn. Mensen gaan zich gedragen naar verwachtingspatronen.

Niet mee eens.

Het is de opvoeding die dat grotendeels doet.
Van de donkere mensen waar de ouders wel de opleiding hebben zie je dat de kinderen ook op school goed gaan en daarna werk. Die hebben ineens veel minder last van dat ze gediscrimineerd worden.

maar die staan ook niet in groepjes te slissen zodat de blanke vrouwen er wel wijd omheen lopen. Wie word er dan gediscrimineerd? Maar dat mag. Pak je dan je tasje wat strakker discrimineer je.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:51

90% van de donker gekleurde mensen in Amerika worden door donker gekleurde mensen doodgeschoten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:53

speurneusc schreef:
90% van de donker gekleurde mensen in Amerika worden door donker gekleurde mensen doodgeschoten.

Hoeveel zou dat in Nederland zijn? Ik denk nog wel hoger schat ik?

Ik lees regelmatig dat er weer iemand is doodgeschoten, bijna altijd criminelen onder elkaar.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:54

@Penotti

Exact , de zwarte kant v mijn familie heeft gewoon gewerkt. Moeders in schoonmaak en verpleeghuis , huishouding;
De kinderen? Nu 30/40 tigers ; advocaat, politie, ic afdeling ziekenhuis, informatica.

amilie Tak die in buitenland woont eigen bedrijven. Winkeltje. Soms hard werken geen vetpot.

En heus iedereen heeft wel een keer met vooroordelen te maken.

In dat land nichtje ook halfom ; werd voor bakra ( of hoe je dat schrijft) uitgemaamt was te wit!

Maar echt hoe je er zelf in staat.
En ook de mensen met wie je omgaat
Uitgezonderd extreme uitingen v haat en geweld maar daar heb je de keuze weer hoe je dat aan wil pakken.

Maar dat zie je op veel vlakken; ook bij de varkensboeren; juist door de actie voerders gingen biggen dood.

Een stukje verdieping zou de mens sieren. en niet zomaar denken. Goh dat vind ik ook en als een schaap volgen.

En ergens in de randstad jaren geleden ben ik vaak lastig gevallen in de metro ( werkte in de zorg, late dienst ) en altijd waren het bepaalde bevolkings groepen

En dat soort dingen zou keihard aangepakt moeten worden. Dat is enige wat er verstaan wordt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:59

Svadilfari1 schreef:
@Penotti

Exact , de zwarte kant v mijn familie heeft gewoon gewerkt. Moeders in schoonmaak en verpleeghuis , huishouding;
De kinderen? Nu 30/40 tigers ; advocaat, politie, ic afdeling ziekenhuis, informatica.

amilie Tak die in buitenland woont eigen bedrijven. Winkeltje. Soms hard werken geen vetpot.

En heus iedereen heeft wel een keer met vooroordelen te maken.

In dat land nichtje ook halfom ; werd voor bakra ( of hoe je dat schrijft) uitgemaamt was te wit!

Maar echt hoe je er zelf in staat.
En ook de mensen met wie je omgaat
Uitgezonderd extreme uitingen v haat en geweld maar daar heb je de keuze weer hoe je dat aan wil pakken.

Maar dat zie je op veel vlakken; ook bij de varkensboeren; juist door de actie voerders gingen biggen dood.

Een stukje verdieping zou de mens sieren. en niet zomaar denken. Goh dat vind ik ook en als een schaap volgen.

En ergens in de randstad jaren geleden ben ik vaak lastig gevallen in de metro ( werkte in de zorg, late dienst ) en altijd waren het bepaalde bevolkings groepen

En dat soort dingen zou keihard aangepakt moeten worden. Dat is enige wat er verstaan wordt.

Ik hoop dat dit ook eens goed gelezen word :j
Te vaak word dit genegeerd!

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:06

_Penotti schreef:
Svadilfari1 schreef:
Als gekleurde nederlander ben ik gek op zwarte piet. Mijn zwarte neefjes gingen stoer als zwarte piet verkleed, zwarte piet was een held.
Later in het verpleeghuis zelf als zwarte piet verkleed .

Mijn donkere / gekleurde ( tja hoe moet ik dat nu deze dagen noemen?) moest ook lachen toen ik als kleuter in supermarkt heel blij riep ohhhhh zwarte piet naar een meneer die echt zwart was.
Heb het nooit met racisme in verband gebracht.

Zelf ben ik wel eens bijzonder bejegend , als goh wat spreek je goed Nederlands.
Maar ook door bepaalde mensen in de tram bekeken worden of ik een afvallige ofzo was in mijn jurkje blote armen.
Dat vond ik pas vervelend! Daar wordt ik opstandig van.

Maar met alles is het hoe ga je er zelf mee om? Daar heb je een keuze in.

Ik vind het wel enorm vervelend als ik opgelegd krijgt dor een bepaalde groepering in de samenleving dat ik mij gediscrimineerd zou moeten voelen. Dat bepaal ik zelf wel !

Aan de demonstraties erger ik mij rot ; mbt vind ook veel mensen maar wat roepen en meelopen. En gewoon onrespectvol bezig. Terwijl ze andere daarvan beschuldigen.

En zulke bijeenkomsten vind ik niet kunnen in de corona tijden.

Dit is precies wat enkele vrienden en oud collega's van me zeiden:
Of je je gediscrimineerd voelt ligt aan je zelf. Daar heb je een keuze in.

Zij vinden het wel grappig door een kind aangesproken te worden in zwarte piet, want voor een kind is dat een grote vriend. Dus eigenlijk een compliment.

Ik heb zelfs enkele donkere vrienden die Wilders hebben gestemd.
Zij zijn er zo klaar mee dat bepaalde jeugd er een rotzooitje van maakt en wat thee gedronken word en verder niets.
Aanpakken die hap is wat zij juist willen.
En wil je iets in het leven zul je er zelf voor moeten gaan.
Heel bijzonder, die hebben nooit zonder werk gezeten en hebben nooit het gevoel gehad dat ze door hun naam geen baan hebben kunnen krijgen.
Hebben wel een fijne opleiding en CV, En zullen in een gesprek ook goed te voorschijn komen.
Dan word er hier in Nederland echt wel door de kleur heen gekeken.

Maar zeg je dat hier op bokt word je daarin niet eens geloofd.

Fijn deze reactie te lezen.
Hier ook nooit moeite gehad mbt leuk werk.
Daarnaast kan mij zelf vinden in CDA gedachtengoed maar sprekers als Theo Hiddema( fvd) en Martin Bosma ( pvv) spreken mij steeds meer aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:06

Mensen gaan zich gedragen naar verwachtingspatronen? Zo’n opmerking heb ik nog niet gehoord om criminaliteit goed te praten.
Je hebt een keus, altijd. Maar de meeste jonge criminelen gaan voor het snelle geld en verdommen het om eerlijk aan hun geld te komen. En dit zijn voor 90 % de gekleurde schoffies die je inderdaad in opsporing verzocht ziet. Ik heb altijd de neiging om iets te zeggen wanneer ik iets zie gebeuren wat niet deugt, mijn gekleurde nicht heeft me aangeraden dat niet te doen wanneer ik in Utrecht of Amsterdam ben. Of ik moest mijn leven moe zijn want die zijn niet te redden . Zij heeft wat opvoeding betreft de teugels strak in handen bij haar drie pubers. Ook gekleurd maar die weten donders goed wat wel of niet door de beugel kan en werken hard , op school en bijbaantjes . De oudste twee gaan straks naar de uni , de jongste zit op vwo. Door de ijzeren discipline die nicht er in heeft gebracht. Zelf heeft ze mavo gedaan en doorgegroeid naar HBO en goede baan . Ze geeft aan dat racisme in jezelf zit en ipv slachtoffer te blijven je zelf wat van je leven moet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:13

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-20 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:18

En terwijl het volk over elkaar heenbuitelt tijdens deze demonstraties staat Nederland op het punt om zijn welvaart te verkwanselen door alle macht in handen van de EU te leggen:
https://opiniez.com/2020/06/07/corona-h ... -vervloed/
Geldontwaarding en armoede staat ons te wachten als we de neuzen niet naar één kant krijgen en dit gehakketak over racisme even laten voor wat het is. Neem aan dat je liever een sociaal vangnet op Nederlands niveau hebt dan een nog verder uitgekleed pakket als we met de EU ten onder gaan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:21

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:

Ok dan, dus al dat geschreeuw en gekrijs dat iemand rascistisch is, maakt dat hij echt rascistisch
wordt?
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 08-06-20 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:21

elnienjo, wat heeft jouw link met dit topic te maken? Open er anders even een eigen topic over?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:22

elnienjo schreef:
En terwijl het volk over elkaar heenbuitelt tijdens deze demonstraties staat Nederland op het punt om zijn welvaart te verkwanselen door alle macht in handen van de EU te leggen:
https://opiniez.com/2020/06/07/corona-h ... -vervloed/
Geldontwaarding en armoede staat ons te wachten als we de neuzen niet naar één kant krijgen en dit gehakketak over racisme even laten voor wat het is. Neem aan dat je liever een sociaal vangnet op Nederlands niveau hebt dan een nog verder uitgekleed pakket als we met de EU ten onder gaan.

Verkeerde topic misschien?:)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:26

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:28

bigone schreef:
Mensen gaan zich gedragen naar verwachtingspatronen? Zo’n opmerking heb ik nog niet gehoord om criminaliteit goed te praten.
Je hebt een keus, altijd. Maar de meeste jonge criminelen gaan voor het snelle geld en verdommen het om eerlijk aan hun geld te komen. En dit zijn voor 90 % de gekleurde schoffies die je inderdaad in opsporing verzocht ziet. Ik heb altijd de neiging om iets te zeggen wanneer ik iets zie gebeuren wat niet deugt, mijn gekleurde nicht heeft me aangeraden dat niet te doen wanneer ik in Utrecht of Amsterdam ben. Of ik moest mijn leven moe zijn want die zijn niet te redden . Zij heeft wat opvoeding betreft de teugels strak in handen bij haar drie pubers. Ook gekleurd maar die weten donders goed wat wel of niet door de beugel kan en werken hard , op school en bijbaantjes . De oudste twee gaan straks naar de uni , de jongste zit op vwo. Door de ijzeren discipline die nicht er in heeft gebracht. Zelf heeft ze mavo gedaan en doorgegroeid naar HBO en goede baan . Ze geeft aan dat racisme in jezelf zit en ipv slachtoffer te blijven je zelf wat van je leven moet maken.

Goed praten ? Nee nooit maar als jij altijd al geweigerd wordt op je ras is de kans wel groter dat je dan maar crimineel gedrag gaat vertonen.
Praat ik het dan goed. Nee juist niet. Je hebt altijd een keuze maar het werkt elkaar in de hand. Het was ook een reactie op iemand die met alle macht iedere vorm van racisme probeer te ontkennen want witte Nederlanders hebben het ook zwaar. Ook witte Nederlanders die geen kansen krijgen gaan eerder crimineel gedrag vertonen. Daarom zijn jongeren werkers ook zo belangrijk in armere wijken. Welke kleur je ook hebt. Er moet vertrouwen in je zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:38

Ann schreef:
elnienjo, wat heeft jouw link met dit topic te maken? Open er anders even een eigen topic over?

Volgens mij past het hier prima. Dit topic zit vol met PVV-ers/FvD-ers, die schuimbekken over alles wat er mis is met die zwarten en vooral Marokkanen hier in Nederland en tegelijk Calimero spelen over wat er ondertussen van hun allemaal afgepakt wordt. En een klaagzang over die grote boze EU, waarover je kan schuimbekken, terwijl je Calimero speelt over die arme Nederlanders die weer door de EU gepakt worden, past daar precies in.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:39

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Goed praten ? Nee nooit maar als jij altijd al geweigerd wordt op je ras is de kans wel groter dat je dan maar crimineel gedrag gaat vertonen.
Praat ik het dan goed. Nee juist niet. Je hebt altijd een keuze maar het werkt elkaar in de hand. Het was ook een reactie op iemand die met alle macht iedere vorm van racisme probeer te ontkennen want witte Nederlanders hebben het ook zwaar. Ook witte Nederlanders die geen kansen krijgen gaan eerder crimineel gedrag vertonen. Daarom zijn jongeren werkers ook zo belangrijk in armere wijken. Welke kleur je ook hebt. Er moet vertrouwen in je zijn.

Ik kom zelf uit een thuis situatie dat als ik het criminele pad had gekozen dat mensen ook gezegd zouden hebben, niet raar hoor.
Toch is het een keuze dat te doen of niet.
En ook voor blanke is het dan hard bikkelen om uit die situatie te komen en ook nog eens wat van je leven te maken.
Maar dan lees je toch weer dat je met een gouden lepel geboren bent en mag je zeker niet aangeven dat een Nederlander het ook zwaar kan hebben.
Het enige wat ik dan denk, je weet niet waar je het over hebt. En laat het van me af glijden.
Wilde bovenstaande eigenlijk niet eesn typen. Gebruik het anders ook nooit ergens als smoes.

Weet je wat ik wel zie, een oud, maar eigen huis, met een stukje land voor mijn 2 paardjes.
Snoeihard voor geknokt. Om trots op te zijn.
Wat dan misschien wel de verkoop in moet omdat uwv hersenletsel niet erkend.... dus hoe eerlijk is het voor de hardwerkende Nederlander???

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:41

Karl66 schreef:
Ann schreef:

Volgens mij past het hier prima. Dit topic zit vol met PVV-ers/FvD-ers, die schuimbekken over alles wat er mis is met die zwarten en vooral Marokkanen hier in Nederland en tegelijk Calimero spelen over wat er ondertussen van hun allemaal afgepakt wordt. En een klaagzang over die grote boze EU, waarover je kan schuimbekken, terwijl je Calimero speelt over die arme Nederlanders die weer door de EU gepakt worden, past daar precies in.

Ik heb 'n apart topic aangemaakt, maar ik vind het hier ook prima passen. Omdat de bevolking nu volledig op dit onderwerp gericht is en ze via de achterkamertjes ons sociale vangnet kunnen verkwanselen.

En ik meen gelezen te hebben dat de pro-demonstranten voor meer geld naar sociale onderwerpen zijn. Als Nederland tekent krijgt de onderlaag van de Nederlandse bevolking het alleen maar zwaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:43

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-20 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:44

@_penotti Maar niemand zegt dat je het als witte Nederlander niet zwaar kan hebben maar dat is niet op basis van je uiterlijk. Dat komt er nog eens bovenop want jou situatie kan ook iemand overkomen die een andere afkomst/huidskleur heeft die ook daar nog eens op benadeeld wordt.
Ook de andere nare dingen die in Nederland niet goed zijn mogen besproken worden maar niet om racisme goed te praten. En niet om de situatie waarin een ander minder erg te laten zijn.
Als jij tegen mij zegt ‘ik heb hoofdpijn’ en ik zeg maar ik heb al 3 dagen hoofdpijn en ook nog pijn in m’n knie word jij daar toch ook niet gelukkig van.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:46

Helemaal met lenaa_tje eens.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:49

lenaa_tje schreef:
@_penotti Maar niemand zegt dat je het als witte Nederlander niet zwaar kan hebben maar dat is niet op basis van je uiterlijk. Dat komt er nog eens bovenop want jou situatie kan ook iemand overkomen die een andere afkomst/huidskleur heeft die ook daar nog eens op benadeeld wordt.
Ook de andere nare dingen die in Nederland niet goed zijn mogen besproken worden maar niet om racisme goed te praten. En niet om de situatie waarin een ander minder erg te laten zijn.
Als jij tegen mij zegt ‘ik heb hoofdpijn’ en ik zeg maar ik heb al 3 dagen hoofdpijn en ook nog pijn in m’n knie word jij daar toch ook niet gelukkig van.

Dat hoeft er helemaal niet bovenop te komen.
dat gaf straks iemand met een donker uiterlijk ook al fijn aan.

Als die net zo hard knokken als ook veel Nederlander moeten die niet die gouden lepel hebben.
Netjes hun diploma's halen. Hard hun best doen op werk, en zo een fijn cv krijgen worden die net zo goed uitgenodigd voor banen.

Maar ben je drop out, kun je geen verklaring van goed gedrag overleggen (was voor mijn baan cruciaal) ja dan gaat het inderdaad erg moeilijk worden.

En ze zullen vast eens een nare opmerking krijgen, dat krijgt iemand in een rolstoel ook, de homo, of iemand die te dik is, of die blanke meid die ineens kech is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:21

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:22

Karl66 schreef:
Ann schreef:

Ik vind jouw posts altijd erg inhoudelijk en boeiend om te lezen, ookal denk ik anders. Juist omdat je dingen wil uitleggen en op de inhoud sterk bent.

Vind dit dan ook echt jammer :o