Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:29

Bedoelt als humor? Denk je dat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:29

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:34

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:53

Ailill schreef:
Bedoelt als humor? Denk je dat?

Yup. Net zoals ie vorige week erover begint dat Dr. Fauci en Dr. Brix een hoge publieke waardering hebben en hij zelf niet en dat terwijl ze in hetzelfde overheidsteam zitten. En dan roept ie: "Must be my personality". Dat is zijn gevoel voor humor. Ik bedoel, het kan geen spontane aanval van zelf-reflectief vermogen zijn, toch?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:35

Maar er is toch werkelijk waar niets grappigs aan? Sterker nog, het is gezien de huidige omstandigheden daar, echt een énorm domme uitspraak.

#IkGaDieManNooitBegrijpen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:09

Opnieuw wordt aangedrongen op het vrijgeven van Trums belastingaangifte:
https://www.nos.nl/l/m/2342785 
Uiteraard heeft aanklager Vance (als Democraat) politieke motieven, zoals alles staat ook deze kwestie nadrukkelijk in het teken van de naderende verkiezingen. Benieuwd of hij alsnog iets voorelkaar kan krijgen vóór de verkiezingen, maar ik vermoed dat het er deels ook om gaat het weigeren om inzage door Trump in het nieuws te houden.

Ik vind Trumps verdediging van zijn weigering zijn belastingaangifte openbaar te maken nogal merkwaardig: hij zou als president niet strafrechtelijk vervolgd mogen worden omdat hem dat hindert in het uitvoeren van zijn taak. Dat laatste moge waar zijn, maar waarom ervan uitgaan dat je strafrechtelijk vervolgd zal worden als je niets te verbergen hebt? Als hij niets te verbergen heeft, zou het juist iets kunnen zijn om zijn status mee te benadrukken: kijk eens hoe veel belasting ik als geslaagd zakenman moet betalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:18

Dat heeft weinig nut meer , die zijn wel aangepast zodat er weinig meer te vinden zal zijn. En voor de verkiezingen komt het toch te laat om er een grondig onderzoek naar te doen , zal wel iets meer zijn dan onze drie blaadjes.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:25

bigone schreef:
Dat heeft weinig nut meer , die zijn wel aangepast zodat er weinig meer te vinden zal zijn. En voor de verkiezingen komt het toch te laat om er een grondig onderzoek naar te doen , zal wel iets meer zijn dan onze drie blaadjes.

Mwah denk dat dit wel meevalt eigenlijk? Als hij bijv. veel minder geld heeft dan hij zegt dat hij heeft is dat natuurlijk al best nieuws. En meer geld ga je er niet makkelijk in krijgen lijkt me?

Maar idd. Als je niks te verbergen hebt, waarom dan niet de ongeschreven regel volgen dat je je belastingaangifte 'openbaar' maakt zoals vele voorgangers hebben gedaan?

Is er trouwens al uitslag van de supreme court hierover?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:25

Het is dan ook weer een typisch gevalletje van in een vlek blijven wrijven door Trump. Als hij direct zijn belastingaangifte openbaar gemaakt had, dan was er niks aan de hand geweest. Stel dat hij te weinig belasting betaald heeft, dan had hem dat echt geen stemmen gekost. Voor teveel mensen is belastingontduiking een vorm van diefstal waar ze trots op zijn en hun man laat alleen maar zien dat hij slim is. En als hij de banken benadeeld heeft door een onjuiste voorstelling van zaken, dan staan ze nog harder te juichen. De banken waren de schuld van de vorige crisis. De banken hebben zijn aanhangers te dure hypotheken verkocht, daarna het huis afgepakt, het huis opnieuw verkocht en hun met de restschuld laten zitten. Het zijn geen beschuldigingen die aan hem blijven kleven en de herverkiezing zouden kosten.

Het enige probleem voor Trump is dat zou blijken dat hij een stuk minder rijk en succesvol is, dan hij altijd beweert. En zelfs dat is vooral een probleem voor zijn ego, want hij zal nog steeds rijk genoeg zijn om door de mensen als succesvol te worden gezien. Het enige probleem is dus eigenlijk dat zijn ego weer te groot is en de enige die hij daar pijn mee doet is zichzelf.

Imandra, die uitslag is er en hij moet meewerken. Maar dan kan hij de rechtszaak nog steeds op een lang genoege baan schuiven, zodat het over de verkiezingen heen getild zal worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:29

Het gaat voornamelijk om de betaalde zwijgcontracten voor twee dames die waarschijnlijk betaald zijn tijdens zijn verkiezingscampagne en dat mag niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:31

Thanks Karl :). Dat zal hem wel tegen zijn gevallen, gezien de supreme court mensen die hij heeft geïnstalleerd?

Ik blijf het sowieso vreemd vinden dat zijn fans (bij gebrek aan een beter woord) alles wat hij doet gewoon goedkeuren of goedpraten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:31

Huh, de daadwerkelijke uitspraak kwam toch pas over ong. 2 weken? En dan zou eerst een (intern) onderzoekscommissie zich over de papieren buigen, om te onderzoeken of er strafbare feiten aanwezig zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:37

Cowboy55 schreef:
Magrathea schreef:
Als je het hebt over het politiseren van de covid-crisis.. maar als Trump het doet is het zeker niet zo :D

Uh-huh. Earlier this month, Fox News Sunday played back to Trump his many claims that the virus would disappear. The president shot back: “I’ll be right eventually. It’s going to disappear, and I’ll be right.”

Technisch gesproken juist. Uiterlijk als er geen mensen meer over zijn verdwijnt Corona, althans de mensheid merkt er dan niks meer van (want verdwenen).

En het allerbelangrijkste: “I’ll be right eventually. It’s going to disappear, and I’ll be right.” Bedoelt als humor. Alleen al zo'n 155.000 doden lang niet meer grappig.

Als de zon de aarde opslokt zal het virus wel verdwijnen ja :z
Ik vraag me zó af of die man nou echt zo dom is of alleen maar doet alsof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:00

IMANDRA schreef:
Ik blijf het sowieso vreemd vinden dat zijn fans (bij gebrek aan een beter woord) alles wat hij doet gewoon goedkeuren of goedpraten.

Dat komt toch gewoonweg door de polarisering in de politiek daar?
Zijn tegenstanders vinden dat hij nooit wat goed kan doen, en als er wel wat goed gaat dan is dat ondanks dat hij daar zit of komt het omdat Obama dat eerder had ingezet en Trump er niets aan heeft bijgedragen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:19

enzino schreef:
IMANDRA schreef:

Dat komt toch gewoonweg door de polarisering in de politiek daar?
Zijn tegenstanders vinden dat hij nooit wat goed kan doen, en als er wel wat goed gaat dan is dat ondanks dat hij daar zit of komt het omdat Obama dat eerder had ingezet en Trump er niets aan heeft bijgedragen.

Mwah, weet niet hoor. Als hij gewoon dingen doet waar jij persoonlijk niet achter staat is dat 1 ding, maar de vrouw-onvriendelijke dingen die hij roept, het vele liegen (zichzelf ook super tegenspreken) het oproepen dat andere landen in de verkiezing moeten helpen etc., dat zijn dingen die gewoon voor iedereen een no-go zouden moeten zijn.

En hij doet zo veel 'fout' of 'slecht' of maakt weer een opmerking die niet kan oid, dat de dingen die hij wél goed doet een beetje wegvallen tegen die achtergrond denk ik. Ik kan zo, off the top of my head, ook geen dingen opnoemen die hij echt heeft ingezet die goed zijn geweest (algemeen genomen, niet per se links of rechts)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:27

Je antwoord lijkt me een goed voorbeeld van die polarisering... je kan niets opnoemen wat hij goed heeft gedaan en dat komt waarschijnlijk door de bronnen die je raadpleegt en de manier dat je naar zijn acties kijkt.

Stap eens een weekje over op Fox News en je weet alleen maar dingen die hij goed heeft gedaan en die de democraten slecht doen. Typisch voorbeeld van dezelfde polarisering vanuit de andere kant.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:36

enzino schreef:
Je antwoord lijkt me een goed voorbeeld van die polarisering... je kan niets opnoemen wat hij goed heeft gedaan en dat komt waarschijnlijk door de bronnen die je raadpleegt en de manier dat je naar zijn acties kijkt.

Stap eens een weekje over op Fox News en je weet alleen maar dingen die hij goed heeft gedaan en die de democraten slecht doen. Typisch voorbeeld van dezelfde polarisering vanuit de andere kant.

De grap is dat heel veel zaken die Fox News ophemelt een paar jaar geleden op flinke boosheid konden rekenen toen Obama ze uitvoerde :+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:42

Enzino, niet 'je weet', maar 'je leest'.

Los van de polarisering kun je ook wel een mening hebben over Trumps leiderschap. Puur als je kijkt naar de vorm, niet naar de politieke inhoud (alhoewel die niet altijd even gemakkelijk te scheiden zijn).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:45

Het enige wat ik op kan noemen aan goede dingen die hij gedaan heeft is het ongedaan maken van het ttip verdrag. Om de verkeerde reden, maar voor ons wel gunstig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:49

enzino schreef:

Eens, en dat heeft op zekere vlakken ook te maken met de polarisering, maar ook met het type leider dat hij is. Alle politieke zaken daargelaten, is hij gewoon een ontzettend slechte leider (voor westerse begrippen). Het feit dat hij zo veel liegt, de impeachment, is voor buitenlandse media natuurlijk ook veel nieuwswaardiger dan een politiek-geörienteerde tax-cut die voor ons niet zo relevant is. That said, als je kijkt naar de feiten valt het sowieso heel erg tegen wat hij nu echt bereikt heeft vs. wat hij claimt/liegt/voor slechte dingen doet. Daar is de verhouding gewoon dusdanig scheef.

Maar dan nog: zijn supporters praten dat liegen dus goed. De impeachment is een hoax, hun "God Emperor" kan niks fout doen. Daar kan ik gewoon niet inkomen. Hoewel Fox hem ook af en toe gewoon tegenspreekt, kan je ook gewoon puur naar zijn tweets kijken. Ook die zijn soms zó tegenstrijdig. Maar ook dat wordt goedgepraat. Hoewel ik Trump geen goede president vindt, als hij goede dingen heeft gedaan wil ik best toegeven dat die dingen goed zijn. Kan er alleen nu geen opnoemen, omdat hij dus gewoon zo veel (in buitenlandse ogen) slechte dingen doet waardoor die dus niet echt doorkomen.

Als Obama hetzelfde was gedaan, was hij allang door beide partijen ge-vilified. Als eruit komt dat Clinton (of betere vergelijking: Biden) foute dingen heeft gedaan in het hele Epstein gebeuren, dan zullen vrijwel alle democraten ook gewoon roepen dat hij daar de gevolgen van moet ondergaan. In tegenstelling tot Trump, wier het hand boven de hoofd wordt gehouden door de Republikeinse Senaat. Hij kan gewoon zijn gang gaan, ook met dingen die gewoon, volgens Amerikaanse begrippen, niet mogen. En hier zitten vrijwel geen consequenties aan.

Bedoel, hij is gewoon impeached. Maar heeft alsnog kans om nogmaals herkozen te worden. Dat is best apart.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:59

De reden waarom het lijkt alsof er alleen maar extreme voor- of tegenstanders zijn, is omdat die heel nadrukkelijk overal aanwezig zijn. De grote meerderheid, die je net als overal nauwelijks hoort, is veel genuanceerder. Dat zie je ook in de peilingen terug, die mensen zien het leiderschap van Trump in de praktijk tijdens de coronacrisis en kiezen nu voor Biden. Niet omdat ze hem de perfecte kandidaat vinden, maar gewoon omdat ze hem de betere kandidaat vinden. En die meerderheid in het midden zijn uiteindelijk nog steeds de mensen die de uitkomst van de verkiezing bepalen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:28

Hoe weet je eigenlijk wat de middengroep denkt, en of dit 'de grote meerderheid' is? Dat lijkt me heel lastig vast te stellen. En het verschil in de peilingen tussen Trump en Biden is nou ook weer niet zó groot.

Wat Trump goed heeft gedaan ... Vanuit het perspectief van de VS misschien zijn harde koers richting de Europese NATO-landen. En in theorie kan ik me wel vinden in het flink tegengas geven aan China, alleen is de uitvoering meestal zo beroerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:36

Daar denk ik het mijne van, hij mag dan hard optreden tegen de Europese landen dat ze geen twee procent bijdragen aan de nato . Maar in wezen is dit ook de beveiliging van de usa . Hij heeft grote moeite met de Russen en China . Hij bemoeit zich zelfs met het kopen van gas door Europese landen van Rusland . Hij beseft niet dat het gevaar wat betreft China in Afrika zit , daar neemt China de laatste jaren een steeds grotere rol in met opkopen van bedrijven en grondstoffen. En zo dus macht over bepaalde zaken waar één land eigenlijk geen macht over zou moeten hebben . Ik ben niet zo bang voor een oorlog door de Russen richting Europa , trump wil gewoon macht bij de Amerikanen houden dmv de Europeanen .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:37

Citaat:
En in theorie kan ik me wel vinden in het flink tegengas geven aan China, alleen is de uitvoering meestal zo beroerd.
dat heb jij heel goed verwoord Askja, want zo denk ik er ook precies over.

Ik vond ook dat hij gelijk had met de bijdrage inde navo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:31

Askja schreef:
Hoe weet je eigenlijk wat de middengroep denkt, en of dit 'de grote meerderheid' is? Dat lijkt me heel lastig vast te stellen. En het verschil in de peilingen tussen Trump en Biden is nou ook weer niet zó groot.

Wat Trump goed heeft gedaan ... Vanuit het perspectief van de VS misschien zijn harde koers richting de Europese NATO-landen. En in theorie kan ik me wel vinden in het flink tegengas geven aan China, alleen is de uitvoering meestal zo beroerd.

Het verschil niet groot? De verwachting is dat het uiteindelijke gat iets kleiner zal zijn, maar dan nog is dit een gigantisch verschil voor de VS. Een verschil van 2 à 3 procent tussen de twee kandidaten is daar een normaal verschil, terwijl de peilingen op dit moment een verschil van 8 à 9 procent aangeven.